Největší americká automobilka GM plánuje budoucnost: elektrickou a autonomní

Podle aktuální prezentace z dílny automobilky GM jsou elektromobily základem pro rozvoj autonomních vozidel.

Americká automobilka GM už také pomalu přijímá za svou vizi budoucnosti, ve které budou mobilitu ve velkých aglomeracích zajišťovat robotické elektromobily.
foto: GM

Začátkem října automobilka GM oznámila, jako další ze světových hráčů (snad jen vyjma Toyoty) velký plán elektrifikace své nabídky. Ke stále úspěšnějšímu Chevroletu Bolt během následujících 18 měsíců přibudou další dva elektromobily.

Jedním z nich bude crossover založený na platformě Boltu nesoucí značku Buick. Do roku 2023 pak chce mít GM na trhu celkem dvacítku plně elektrických aut.

GM při elektrifikaci počítá s dojezdem přes 480 km (EPA). Automobilka očekává pokles ceny baterií pod $100/kWh do roku 2021. V témže roce chce GM představit zcela novou modulární platformu pro různé značky a segmenty.

Zároveň je elektromobilita podle GM základem pro rozvoj technologií autonomní jízdy. V současné době provozuje GM flotilu 180 robotických elektromobilů Bolt, které brázdí například San Francisko.

Přitom se standardním elektromobilem Bolt sdílí robotická verze pouze 60 % komponenty. Robotická verze totiž musí mít navíc celou objemnou sadu nástrojů a zařízení (LIDAR, radary a další senzory, výpočetní výkon, atd.).

S tím souvisí zajímavá zpráva ze začátku října, kdy automobilka GM oznámila, že skrze svou autonomní divizi Cruise koupila svého dodavatele LIDARů, společnost Strobe. Tím chce stlačit cenu těchto zařízení ke $300. Dnes je přitom cena mezi $10 000 až $20 000.

Cílem je nabídnout služby mobility podobné nedávno ohlášené Tesla Network. Neboli robotická auta na zavolání. I proto GM masivně zainvestovala službu sdílení aut Lyft, podobně jako Google.

Prezentace GM

GM

36 Comments on “Největší americká automobilka GM plánuje budoucnost: elektrickou a autonomní”

  1. Biopaliva jsou obří omyl a lány řepky biologická poušť,
    Biopaliva jsou obří omyl a lány řepky biologická poušť, říká muž, který odmítl profesuru od Zemana

    seznam.cz/zpravy/clanek/biopaliva-jsou-obri-omyl-a-lany-repky-biologicka-poust-rika-muz-ktery-odmitl-profesuru-od-zemana-40241

  2. off
    Normálně vypadajíci třímístná 2+1 elektrotříkolka

    off

    Normálně vypadajíci třímístná 2+1 elektrotříkolka od veleúspěsného výrobce levných elektrokol Sondors za 10 000 $. Dojezd 120, 160 nebo 320 km
    Prototyp vznikl za rok, vyrábět se má v Itálii
    https://electrek.co/2017/12/01/sondors-3-wheel-10000-dollar-ev/#disqus_thread
    https://www.youtube.com/watch?v=JU8URkSrLE4
    Teda pěkně se to zakvrdlá když to zastaví.

    Asi nám tu roste novej Musk. Dalším krokem bude auto.

    1. Já se obávám že v tom marném hledání v ČR zdaleka
      Já se obávám že v tom marném hledání v ČR zdaleka nejste sám. Osobně nemám problém kupovat odkudkoliv, ale pokud hledáte bezproblémové jednání, tak se mi na 100% osvědčila poměrem výběr/cena/rychlost dodání/spolehlivost společnost NKON sídlící v Holandsku. Články do ČR vozí GLS/DPD a do týdne od objednání to tu vždycky bylo. Tím že jsou v EU odpadají obtíže s proclením, pokud objednáváte na firmu tak umí na vyžádání bez zbytečných řečí fakturovat bez DPH. Cenově si stojí o trochu výše nad Čínou, ale zase je možné jim platit téměř jakýmkoliv způsobem a za to pohodlí to někomu určitě může stát.

      1. Uz sem parkrat naletel a resit dph a celni deklaraci me
        Uz sem parkrat naletel a resit dph a celni deklaraci me neba… navic to trva strasne dlouho… vetsinou i kdyz jednou se mi stalo ze sem objednal z Ali v patek vecer nez sem sel ma pivo a v utery rano sem to mel doma… sem nechapal, standart posta a zdarma :-))

  3. Kecy, prdy, beďary po milionónpáté.
    Nic neplánujou, jen

    Kecy, prdy, beďary po milionónpáté.
    Nic neplánujou, jen jsou k tomu donucený zatímco se všema ostatníma automobilkama tvrdě lobujou proti omezování emisí u Trumpa a blokování EPA agentury.
    Automakers ask Trump not to make them produce electric cars in first lobbying effort since election
    https://electrek.co/2017/10/09/automakers-all-electric-cars-lobbying-fuel-standards/
    Virtually all automakers (except for Tesla) are currently lobbying to block EPA’s new fuel consumption standard https://electrek.co/2016/12/09/automakers-but-tesla-lobbying-block-epa/

    a proti nutnosti povinně nabízet elektromobily do Číně.
    G.M. Chief, in China, Challenges Planned Bans of Gasoline Cars
    https://www.nytimes.com/2017/09/15/business/gm-china-ceo-gasoline.html

    „Cars should run on gasoline for a little while longer.
    So argued Mary Barra, the chief executive of General Motors, who on Friday cautioned against the growing trend of officials in China and a number of other countries making plans to phase out sales of gasoline- and diesel-powered cars.“

    Seznam anti EPA lobbystů:
    Aston Martin
    BMW
    FCA
    Chrysler
    Fiat
    Maserati
    Ford
    GM
    Honda
    Hyundai
    Isuzu
    Kia
    Jaguar Land Rover
    Mazda
    Mercedes-Benz USA
    Mitsubishi Motors
    Nissan
    Subaru
    Suzuki
    Toyota
    Volkswagen
    Audi
    Porsche
    VW
    Volvo

    1. Samozřejmě mohou být autonomní i vozidla se spalovacím
      Samozřejmě mohou být autonomní i vozidla se spalovacím motorem. Ale bateriová vozidla jsou v mnoha ohledech při autonomním provozu výhodnější. Jednoduchá údržba, lepší diagnostika zývad, dostatek eletrické energie pro výpočetní výkon, bezemisní (je jedno, kde to stojí, jestli někde v garáži nedo na ulici), proti spalovákům tichá (dá se v klidu pracovat nebo něco projednávat). Je toho víc.
      Vzpomněl jsem si na takový příklad. Boston Dynamics se pokouší už docela dlouho o robotického psa. Jeden z prvních modelů byl na generátor poháněný spalovacím motorem. Smrad, děsný hluk, vibrace… Ten poslední model je tichý mnohem lehčí a nesmrdí. Můžete to mít třeba doma.

  4. pan horcik nadsene prepisuje tiskovou zpravu gm o
    pan horcik nadsene prepisuje tiskovou zpravu gm o elektrifikaci a nezapomene vyuzit prilezitost a kopnout si do toyoty. pane horciku toyota je automobilka ktera elektrifikovala v case, kdyz se o tom jinym ani nezdalo. akorat to nenazyvala elektifikace. ale ano, nemylite se. mame to v nazvu servru, na kterem diskutujeme. na rozdil od vsech o tom nevedla prazdne reci.

      1. To budou mít ve vládě problém, až je nějaký dotované
        To budou mít ve vládě problém, až je nějaký dotované Tesly chtivý budoucí majitel zažaluje. Proč. Právě proto – K 30. listopadu BAFA obdržela 42 251 žádostí, z toho 834 na modely od Tesly. V 648 případech příspěvek poskytla, uvedla agentura DPA. – bude muset dle pravidel doplatit i ty další.

Napsat komentář