Nejúspornější nová Škoda Octavia jezdí za 3,4 l/100 km

redakce - 27 Prosinec 2012

Pro třetí generaci modelu Octavia bude postupně k dispozici osm motorů: čtyři benzinové motory TSI a čtyři naftové agregáty TDI s vysokotlakým vstřikováním Common Rail. Hodnoty spotřeby a emisí těchto nově vyvinutých motorů jsou až o 23 % nižší než u doposud používaných jednotek.auto Škoda Octavia 3. generace nové motory Škoda Auto

Nová Škoda Octavia 3. generace využívá také zcela nové motory
foto: Škoda Auto

Paleta motorů pro novou, 3. generaci modelu Octavia zahrnuje osm jednotek pokrývajících výkonové rozpětí od 63 kW (1,2 TSI) do 132 kW (1,8 TSI). V jejich výčtu nechybí motor 1,6 TDI o výkonu 81 kW určený výhradně pro ekologickou verzi Škoda Octavia GreenLine. s ním dosahuje spotřeby pouhých 3,4 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 jen 89 g/km.

S výjimkou základních motorizací jsou všechny agregáty pro země EU vybaveny systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie (modely Green tec/GreenLine). Přenos výkonu zajišťují ve všech případech moderní manuální převodovky, nebo dvouspojková ústrojí DSG. V budoucnu se nabídka motorizací rozšíří také o variantu na zemní plyn a agregát pro sportovní verzi Octavia RS.

Čtyři benzinové motory o výkonech 63-132 kW

Nová Škoda Octavia je nabízena s motory TSI. Jsou to benzinové čtyřválce s přímým vstřikováním, čtyřventilovou technikou a přeplňováním turbodmychadlem. Základní benzinovou motorizací je 1,2 TSI o výkonu 63 kW (86 koní). Motor dosahuje kombinované spotřeby 5,2 l/100 km, emise CO2 činí 119 g/km.

Škoda Octavia (2013) - 3. generace Škoda Octavia (2013) - 3. generace Škoda Octavia (2013) - 3. generace

Díky přeplňování je dosaženo maximálního točivého momentu 160 Nm v rozsahu 1 400 až 3 500 min-1. Základní motor je kombinován s manuální pětistupňovou převodovkou.

Silnější varianta 1,2 TSI Green tec dosahuje výkonu 77 kW (105 koní) a – jak napovídá její název – disponuje úsporným paketem se systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie. Je proto ještě hospodárnější než základní verze: kombinovaná spotřeba činí 4,9 l/100 km a emise CO2 114 g/km.

Maximálního točivého momentu 175 Nm dosahuje motor v rozsahu 1 400 až 4 000 min-1. Alternativou k manuální šestistupňové převodovce je automatická sedmistupňová převodovka DSG. Paleta osmi úsporných a výkonných motorů: od 1,2 TSI/63 kW po 1,8 TSI/132 kW. Verze GreenLine s motorem 1,6 TDI/81 kW: špičková hodnota emisí CO2 pouze 89 g/km.

Také motor 1,4 TSI Green tec o výkonu 103 kW (140 koní) je možno kombinovat s manuální šestistupňovou převodovkou, nebo sedmistupňovým dvouspojkovým ústrojím DSG. Spotřeba motoru 1,4 TSI v kombinaci s manuální převodovkou a systémem Start- Stop činí 5,3 l/100 km a emise CO2 121 g/km. Maximálního točivého momentu 250 Nm dosahuje motor mezi 1 500 a 3 500 min-1.

Špičkovou benzinovou motorizací pro novinku je agregát 1,8 TSI Green tec o výkonu 132 kW (180 koní). Maximální točivý moment 250 Nm může řidič využít v pásmu mezi 1 250 a 5 000 min-1. V kombinaci se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG má motor kombinovanou spotřebu 5,7 l/100 km a na 1 kilometr jízdy vyprodukuje 131 g CO2.

Naftové motory TDI s točivým momentem až 320 Nm

Také naftové motory spoléhají na čtyři válce, přímý vstřik paliva, čtyřventilovou techniku a přeplňování turbodmychadlem. Základní naftovou motorizací pro novou generaci modelu Octavia je 1,6 TDI o výkonu 66 kW (90 koní).

Její kombinovaná spotřeba je 4,1 l/100 km a emise CO2 109 g/km. Spotřeba verze 1,6 TDI Green tec o výkonu 77 kW (105 koní) se systémem Start- Stop a manuální pětistupňovou převodovkou činí 3,8 l/100 km.

Nízké jsou také emise CO2: 99 g/km. Maximálního točivého momentu 250 Nm dosahuje tento agregát v rozmezí 1 500 a 2 750 min-1. Vedle manuální převodovky lze tento motor objednat také se sedmistupňovým dvouspojkovým ústrojím DSG.

Škoda Octavia (2013) - 3. generace Škoda Octavia (2013) - 3. generace Škoda Octavia (2013) - 3. generace

Nejúspornějším modelem je verze GreenLine s naftovým motorem 1,6 TDI o výkonu 81 kW (110 koní) a šestistupňovou manuální převodovkou. Dosahuje hodnoty emisí jen 89 g CO2/km, což odpovídá spotřebě pouhých 3,4 l/100 km.

Nejsilnějším naftovým motorem pod kapotou třetí generace modelu Octavia 2,0 TDI Green tec o výkonu 110 kW (150 koní). Ve spojení s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG dosahuje spotřeby pouhých 4,5 l/100 km a emisí CO2 119 g/km. Vedle úspornosti a ohleduplnosti k životnímu prostředí tento agregát vyniká také kultivovaným chodem, silou a pružností: nejvyšší točivý moment 320 Nm poskytuje mezi 1 750 a 3 000 min-1. Kromě šestistupňového DSG je tento motor dodáván také s manuální šestistupňovou převodovkou.

Technická řešení nové generace motorů

Nová Octavia disponuje benzinovými motory koncernové řady EA211. Čtyřválcové, čtyřventilové motory TSI stanovují nové standardy, pokud jde o energetickou efektivitu, odlehčenou konstrukci a točivý moment v nízkých otáčkách. Snížení vnitřního tření, snížená hmotnost a optimalizovaný termomanagement zajišťují až o 23 % nižší spotřebu a emise. Motory EA211 jsou zcela nově vyvinuté.

V porovnání se svými předchůdci řady EA111 je jejich konstrukce podstatně kompaktnější: zástavbová délka se zkrátila o 50 mm. Výhodou je více místa v interiéru. Uložení motorů bylo sjednoceno a stejně jako naftové motory jsou teď i benzinové motory instalovány tak, že jsou skloněny výfukovou stranou směrem dozadu, v úhlu dvanácti stupňů.

Hmotnost benzinových motorů s blokem z tlakově odlitého hliníku činí pouze 97 kg u motoru 1,2 TSI, resp. 106 kg u motoru 1,4 TSI. To v porovnání s dosud používanými motory EA111 představuje pokles až o 22 kg. Samotný klikový hřídel je o 20 % lehčí, ojnice byly odlehčeny o 30 %. Snížena byla také hmotnost dutých ojničních čepů a pístů s plochým dnem.

Termomanagement: Benzinové motory EA211 jsou vybaveny moderním dvouokruhovým chladicím systémem. To znamená, že agregát je chlazen vysokoteplotním chladicím okruhem s mechanicky poháněným vodním čerpadlem, nízkoteplotní chladící okruh současně prochází mezichladičem stlačeného vzduchu a turbodmychadlem.

V hlavě válců je integrován svod výfukového potrubí, ale taky okruh chladicí kapaliny používaný pro vytápění interiéru. Díky tomu se motor po nastartování dříve zahřeje a je také rychleji k dispozici dostatek tepla pro vytápění interiéru. Při vysokém zatížení jsou chladicí kapalinou chlazeny také výfukové plyny, což nepřímo snižuje spotřebu paliva.

Mimořádně úsporné nové naftové motory pocházejí z konstrukční řady EA288. Spotřeba nových agregátů v porovnání s předchozí generací klesla až o 0,8 l/100 km. Vylepšeny byly díly důležité pro dosahování nízkých hodnot emisí, jako jsou vstřikovací systém, přeplňování a chladič stlačeného vzduchu.

Komponenty pro úpravu zplodin, jako oxidační katalyzátor a filtr pevných částic, jsou nyní umístěny blíže k motoru. Pro snížení vnitřního tření byly použity pístní kroužky s nižším předpětím a valivá ložiska vačkového hřídele s mimořádně nízkým třením.

Také nové naftové motory fungují s moderním termomanagementem. Během zahřívání motoru jsou blok motoru a hlava motoru chlazeny různými chladícími okruhy. Motory tak dosahují podstatně rychleji provozní teploty a interiér se v zimě rychleji .

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V mestách je max. rýchlosť 50km/h stanovená vyhláškou.
Čo si ale vodiči neuvedomujú, aj signály na križovatkách sú nastavené na tento limit. Takže ak idem rýchlejšie, tak s tým nič nezískam.
Verím, že so 6 stupňovou prevodovkou sa taká spotreba dá dosiahnuť.
Mám "japonca", stále sa tvrdí, že majú benevolentnejšie normy, čo sa týka spotreby, ale nemám problém dosiahnuť aj nižšiu spotrebu, ako uvádza výrobca.
Je to fakt o štýle jazdy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Smradlavý LAUFKÁRY mají v motoru pořát milion hejbáte, topítek, chladítek, můžou se snadno rozbít a NIKDY, NIKDY nebudou dosahovat parametrů elektromotoru. Nehledě na to, že ELEKTROMOBIL jezdí za 1Kč na 1km a NEZLATÍ ROPÁKŮM ZÁBRADLÍ !!! KCC-HHO.WEBNODE.CZ

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak to zaplatíš uhelné loby a bakalovy :-). To že výroba 1 elektromobilu je neekologická to tě netrápí, že se při výrobě vyprodukuje na baterkách atd víc čmoudu než uděla 1 náftový náklaďák za 10 let, to je fak supr ekologie. HAHAHA

Obrázek uživatele honza.t

Dost často slyšíme argument že spotřeba je závislá na jízdním stylu řidiče .Jenže když maloobjemový motor v naloženém autě musíte vytáčet do otáček protože to prostě vůbec nejede tak ta slibovaná spotřeba je čistá utopie.
1,2l pro auto vážící 1.5t je prostě málo ,když to naložíte tak vám nezbude žádná výkonová rezerva .

Generace která se dožije doby kdy dojde k razantnímu poklesu ropných těžebních zásob zažije opravdový ekonomický šok
Dojde k velkému skokovému zdražování které bude velmi tvrdé.
Velmi zajímavý dokument na shlédnutí
Až dojde ropa.
http://youtu.be/xbh5Ea_hP5c

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Boze boze. Proc neudelame normu, ktera vice reflektuje skutecnou jizdu? Tyto udaje (u vsech znacek automobilu)jsou naprosto nevypovidajici a zavadejici. Za 3.4 s oktavkou urcite jezdit nebudu. A to nejezdim agresivne. Za 3.4 to nebude normalni jizda, ale sneci porod. Nehlede na fakt, ze muj palubni pocitac o cca litr lze. Pisu si spotrebu a pocitam to sam.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Protoze to EU chce.

Castka, kterou automobilky plati za kazdy gram CO2 jsou vysoke, takze automobilky se musi snazit. A kazdy spinavy trik je jim dobry.
Takze klidne optimalizuji ridici jednoky (cesky falsuji je, nahraji do nich prubeh testu a ty potom v testu jedou optimalizovane, nebot ho poznaji)


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles WorldwideAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů Circontrol