Nejúspěšnější prodejce elektroaut? Čínské BYD Auto
Kdo prodal v roce 2015 nejvíce aut do zásuvky? Překvapivě to není ani Tesla Motors, ani Nissan. Všechny trumfla čínská automobilka BYD Auto.
foto: BYD Auto
Tesla dodala za rok 2015 celkem 50 557 elektromobilů. Podle předběžných odhadů prodal kolem 50 000 také Nissan, počítaje v to globální prodeje Nissan Leaf i dodávky Nissan e-NV200.
Výrazně méně aut do zásuvky pak prodaly automobilky BMW (odhadem 30 000, většina BMW i3, pár tisíc kusů BMW i8), General Motors (Chevrolet Volt - 15 393 kusů a 2629 kusů Chevrolet Spark EV), Ford (asi 20 000).
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
V České republice jezdí 790 elektromobilů
Otázkou zůstávají prodeje Volkswagen a zejména jeho elektromobilů Volkswagen e-Golf a Volkswagen e-Up! Zejména e-Golf se na některých trzích (USA, Norsko) rychle vyhoupl na první příčky prodejů. Přes 50 000 to ale určitě ani zdaleka nebude.
Premiantem roku 2015 se tak stává čínské BYD Auto se svou stále se rozšiřující nabídkou elektromobilů a plug-in hybridů. Celkem zaznamenala automobilka za rok 2015 prodeje 61 722 aut do zásuvky. Převážnou většinu prodala doma v Číně.
Nejnověji BYD Auto uvedlo na trh kompaktní plug-in hybrid Qin, které se za uplynulý rok prodalo 31 898 kusů, a plug-in hybridní SUV Tang s 18 375 kusy. Navíc prodala také 7029 starších elektromobilů BYD e6, 2888 elektromobilů Denza, které vyrábí s Daimlerem a menší množství modelů T3 a e5.
Měla ta Sibyla pravdu, už nás válcují i v elektromobilech :-)
BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.
A k tomu ještě určitě nezanedbatelný počet elektroautobusů!!!
Které - jak lze tady na Hybridu dohledat - úspěšně brázdí evropské silnice. Z dostupných údajů to vypadá, že jde o nejrozšířenější elektrobusy v Evropě. BYD.
BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.
Bohužel BYD elektrobusy se sice vezou na vlně hype velkého dojezdu, ale za cenu toho, že při stejné velikosti vozidla mají menší obsaditelnost, protože část toho místa zabírají baterie.
To Evropští výrobci umí taky, ale u většiny výběrových řízení pokud přímo nevyžaduje, tak samozřejmě přihlíží obsaditelnost stejnou jako u spalováků.
A proto podle vaší logiky nemůže být pravda, že většina elektrobusů v evropě je BYD, přesto je. Kde udělali při těch výběrkách chybu, že to od nich nikdo nekupuje, když "mají onů hentů obsaditělnost"...
aj tak sa to tu neda kupit.
ak by sa tu dali kupit cinske auta, europska stredna vrstva nebude mat co jest.
Nemyslím. Takové pokusy už tu byly a žádná hitparáda to nebyla kvalitativně ani cenově.
To se povídalo o Japonských autech, a pak...
To se povídalo o Korejských autech, a pak...
To se povídá o Čínských autech a....?
A nic. Stejně jako Japonská nebo korejská auta nepřeválcovala ta evropská, nepřeválcují je ani čínská.
Já to v té anketě říkal :)
Свободy Алексею Навальнomy!
Sprosté debily ignoruji.