Tesla Model S se ještě má co učit. Kanadská společnost Daymak představila elektrickou motokáru C5-Blast Ultimate se zrychlením 1,5 sekundy.
foto: Daymak
Tesla Model S P100D zrychlí z 0 na 100 km/h pod 2,5 sekundy. Kanadský výrobce motokár Daymak ale tvrdí, že jeho elektrický stroj to zvládne za 1,5 sekundy (pro upřesnění, jde o hodnotu 0-60 mil za hodinu, tedy 98 km/h).
NEPŘEHLÉDNĚTE Grimsel: pekelně rychlá studentská formule!
Elektromotokára C5-Blast Ultimate je vybavena 10kW elektromotorem a 2,4kWh li-ion baterií. To vše je doplněno ještě čtyřmi EDF motory vzadu, které doslova tlačí motokáru kupředu.
Dalších osm těchto větráků je namontováno v šasi a tlačí motokáru vzhůru. Podle zástupců Daymaku se díky tomu 200kg motokára chová podobně, jako by vážila polovinu.
foto: Daymak
„Mohli bychom ji udělat ještě lehčí a rychlejší, ale to už by se začala vznášet jako land speeder z Hvězdných válek, a kdybychom přidali křídla, mohla by i letět,“ řekl pro NewAtlas.com Aldo Baiocchi, prezident Daymaku. Snad to není příliš „nadnesené“.
Podle
http://www.jednotky.cz/rychlost/mile-za-hodinu/?hodnota=6
Podle
http://www.jednotky.cz/rychlost/mile-za-hodinu/?hodnota=60
60 míle za hodinu = 96,561 kilometrů za hodinu ?
Čínský elektromobil je skutečným rekordmanem Nürburgringu
https://www.youtube.com/watch?v=fcJd8wD9qeI
https://www.novinky.cz/auto/437993-cinsky-elektromobil-je-skutecnym-rekordmanem-nurburgringu.html
Fajn článek ale ve špatnou dobu, vyjít měl prvního
Fajn článek ale ve špatnou dobu, vyjít měl prvního dubna.
(není v něm pravda ani že 60 mil je 98 km)
Pokud mají kola dostatečnou adhezí tak je přítlak
Pokud mají kola dostatečnou adhezí tak je přítlak nežádoucí pro zrychlení tak i pro max rychlost. A ty větráky vzadu mají si myslím jen zlepšit proudění vzduchu za stroj 🙂 navic nikde není napsané že ty nadlehcujici větráky nemůžou prvních pár vteřin při startu stroj přidat k vozovce 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=1-QzHDYKmFQ#t=51.202738
https://www.youtube.com/watch?v=1-QzHDYKmFQ#t=51.202738
Rok 1978 F1 Brabham s přísafkou k vozovce. Kdepak nějaký
Rok 1978 F1 Brabham s přísafkou k vozovce. Kdepak nějaký nadnášení. Ale to asi nebylo kvůli zrychlení, ale spíš kvůli vedení stopy v zatáčkách a zvýšení adheze.
https://www.youtube.com/watch?v=pukIEuzgd3U
Je to blbost. Zrychlení je závislé na hmotnosti i kdyby se
Je to blbost. Zrychlení je závislé na hmotnosti i kdyby se kára vznášela. Pokud se částečně vznáší, nemůže mít adhezi na kolech a ty větráčky jsou jen taková legrace.
Kdo dával ve škole pozor ví, že přítlačnou sílu je
Kdo dával ve škole pozor ví, že přítlačnou sílu je potřeba zvýšit a ne snížit. Hmotnost zůstane stejná a tím i potřebná síla ke zrychlení ať se to vznáší nebo ne. Maximálně se dá trochu snížit tření, ale to je zanedbatelná položka. My naopak potřebujeme zvýšit tření s povrchem, pokud se síla přenáší na kola. Pokud se to pohání těmi legračními větráky vzadu, tak by to mohlo trochu při startu pomoci, ale za cenu ztráty ovladatelnosti.
Ze školních let mi toho už moc nezbylo ale nemůže to být
Ze školních let mi toho už moc nezbylo ale nemůže to být tím že už maximální/optimální přítlak pro přenesení hybné síly mají a brzdí je naopak příliš velká váha ? Jako že výsledný vektor je příliš dolů.. ?
Že snížením váhy šetří na výkonu motoru která je pro takový výsledek nutná ?
Ale ty větráčky nesnižují hmotnost, která je pro
Ale ty větráčky nesnižují hmotnost, která je pro zrychlení zásadní. Zákony zachování energie a hmotnosti stále platí. Ano, sníží se váha, ale zrychlení potřebuje pořád stejně energie.
Podle toho videa bych tipoval, že to zrychlení docílí
Podle toho videa bych tipoval, že to zrychlení docílí tím, že zabrzdí kola, roztočí naplno ty tlačné ventilátory, najednou pustí ty nadzvedávací větráky a roztočí kola.
Tohle vaše vysvětlení mělo být i v článku, díky za
Tohle vaše vysvětlení mělo být i v článku, díky za něj.
Tato zpráva je HOAX.
Použití dmychadélek může jen
Tato zpráva je HOAX.
Použití dmychadélek může jen zvýšit spotřebu.
Ehm, nechce se obvykle u tehle rychlych vozitek naopak co
Ehm, nechce se obvykle u tehle rychlych vozitek naopak co nejlepsi pritlak?