Nejrychlejší motokára na světě: na elektřinu a s 12 větráky, které ji nadnáší

Tesla Model S se ještě má co učit. Kanadská společnost Daymak představila elektrickou motokáru C5-Blast Ultimate se zrychlením 1,5 sekundy.

Elektromotokára Daymak C5-Blast Ultimate je zatím jen prototyp, ale kanadský výrobce slibuje nejlevnější verzi od $9999, za nejdražší ale zaplatíte neuvěřitelných $59 999! (v přepočtu asi 1,5 milionu korun)
foto: Daymak

Tesla Model S P100D zrychlí z 0 na 100 km/h pod 2,5 sekundy. Kanadský výrobce motokár Daymak ale tvrdí, že jeho elektrický stroj to zvládne za 1,5 sekundy (pro upřesnění, jde o hodnotu 0-60 mil za hodinu, tedy 98 km/h).

Elektromotokára C5-Blast Ultimate je vybavena 10kW elektromotorem a 2,4kWh li-ion baterií. To vše je doplněno ještě čtyřmi EDF motory vzadu, které doslova tlačí motokáru kupředu.

Dalších osm těchto větráků je namontováno v šasi a tlačí motokáru vzhůru. Podle zástupců Daymaku se díky tomu 200kg motokára chová podobně, jako by vážila polovinu.

elektrická motokára Daymak C5-Blast Ultimate

Elektrická motokára Daymak C5-Blast Ultimate
foto: Daymak

„Mohli bychom ji udělat ještě lehčí a rychlejší, ale to už by se začala vznášet jako land speeder z Hvězdných válek, a kdybychom přidali křídla, mohla by i letět,“ řekl pro NewAtlas.com Aldo Baiocchi, prezident Daymaku. Snad to není příliš „nadnesené“.

13 Comments on “Nejrychlejší motokára na světě: na elektřinu a s 12 větráky, které ji nadnáší”

  1. Pokud mají kola dostatečnou adhezí tak je přítlak
    Pokud mají kola dostatečnou adhezí tak je přítlak nežádoucí pro zrychlení tak i pro max rychlost. A ty větráky vzadu mají si myslím jen zlepšit proudění vzduchu za stroj 🙂 navic nikde není napsané že ty nadlehcujici větráky nemůžou prvních pár vteřin při startu stroj přidat k vozovce 🙂

  2. Kdo dával ve škole pozor ví, že přítlačnou sílu je
    Kdo dával ve škole pozor ví, že přítlačnou sílu je potřeba zvýšit a ne snížit. Hmotnost zůstane stejná a tím i potřebná síla ke zrychlení ať se to vznáší nebo ne. Maximálně se dá trochu snížit tření, ale to je zanedbatelná položka. My naopak potřebujeme zvýšit tření s povrchem, pokud se síla přenáší na kola. Pokud se to pohání těmi legračními větráky vzadu, tak by to mohlo trochu při startu pomoci, ale za cenu ztráty ovladatelnosti.

    1. Ze školních let mi toho už moc nezbylo ale nemůže to být
      Ze školních let mi toho už moc nezbylo ale nemůže to být tím že už maximální/optimální přítlak pro přenesení hybné síly mají a brzdí je naopak příliš velká váha ? Jako že výsledný vektor je příliš dolů.. ?

      Že snížením váhy šetří na výkonu motoru která je pro takový výsledek nutná ?

Napsat komentář