Společnost Specialized je velmi dobře známa především fanouškům tradiční cyklistiky. Ani tento americký výrobce se však neubránil současnému trendu a představuje své první elektrokolo nazvané Turbo. Navíc podle slov výrobce je Turbo dokonce nejrychlejším elektrickým kolem na světě.
foto: turbo.specialized.com
Častým prokletím elektrických kol je jejich neohrabaný design, který je primárně podroben účelovosti. Avšak u elektrokola Turbo tomu tak naštěstí není, jak ostatně můžete sami posoudit z přiložených fotografií.
Elegantní červeno-černé elektrokolo Turbo je vybaveno speciálně navrženými lithium-iontovými bateriemi o kapacitě 342 Wh, které lze plně dobít už za necelé dvě hodiny. Velkou výhodou je možnost jednoduše baterie vyjmout z hliníkového rámu kola a odnést je k nabití kamkoli se nám zachce.
K nabíjení baterií dochází i vlivem regenerativního brzdění ve chvíli, kdy je elektrokolo v pohybu. Výdrž baterií je závislá jak na charakteristice vybrané trasy, tak i na zvoleném stupni elektrické pomoci. Cyklista má na výběr celkem ze čtyř jízdních režimů, přičemž při plné asistenci výrobce udává dojezd okolo 40 km.
Všechno podstatné, tedy stav nabití baterie, zvolený jízdní režim, ujetou vzdálenost, rychlost, čas, zobrazuje bezdrátový podsvícený displej umístěný na řídítkách. Hmotnost celého elektrokola je 21,5 kg.
foto: turbo.specialized.com
A jak je to tedy s onou proklamovanou rychlostí? Velmi tichý, 250W elektromotor umístěný v náboji zadního kola, dokáže Turbo rozjet rychlostí až 45 km/h, čímž výrazně překračuje rychlostní limity asistovaných kol v Evropské unii a USA.
Zdali bude někdy možné elektrokolo zakoupit v USA, není zcela zřejmé, avšak evropští nadšenci se dočkají už letos v květnu. Elektrokolo Turbo se bude prodávat ve třech velikostech za cenu 5 500 eur. Pro mnohé tak jistě vyvstane otázka, jestli si za tuto cenu nekoupit raději elektrický skútr.
Na pomoc do kopců stačí
Na pomoc do kopců stačí obyčejné elektrokolo okolo 25000, není to skútr, sice musíte šlapat, ale do kopce jedete jako páni, jinak na tom jedete jako na obyčejném kole.
Vždyť to přes tu
Vždyť to přes tu idiotskou reklamu na EON vůbec nejde porádně přečíst..
Mam pravdu, ze 250W motor
Mam pravdu, ze 250W motor podle me nemuze kolo plus cloveka rozpohybovat na takovou rychlost?
Jedine, ze by ten clovek ale opravdu poradne makal, ale to uz potom je o necem jinem, to uz nepotrebuje elektrokolo.
Na to by podle me bylo potreba tak 700W a vic nejlepe 1kw motor.
Myslim, ze nemate pravdu. Na
Myslim, ze nemate pravdu. Na takovou rychlost dokaze rozpohybovat bezne kolo i jezdec ciste svoji silou. A vykon cloveka, neuvazujeme li kratkodobe spicky, je spise mensi nez 250W. Takze proc by to 250W motor nedokazal take? Jiste, bude mu to chvili trvat, a samozrejme jen na rovince, ale proc by ne.
250w běžný motor vás
250w běžný motor vás nikdy nerozjede na větší rychlost protože jeho max otáčky jsou při 25km/h a ve vyšší rychlosti už je přípomoc 0W !
můj magic pie 1kw motor jede po rovině 45km/h a s kopce když to rozjedu na 50km/h tak jeho odběr proudu je nejen nula A ale ještě dobíjí baterku
ANO -JE TO PŘESNĚ TAK- JAK
ANO -JE TO PŘESNĚ TAK- JAK PÍŠETE !
můj magic pie 1kw motor jede po rovině 45km/h – TO JEJ MÁTE ALE NA 48V ???
usacars@centrum.cz
jj mám ho na 48V,
jj mám ho na 48V, respektivě 51.2V 20Ah ale mluví se stále o 48 voltech 🙂
JASNĚ NĚJAKÝ TEN VOLT+-
JASNĚ NĚJAKÝ TEN VOLT+- NENÍ PODSTATNÝ -A JAK DLOUHO UŽ JEJ JEZDÍTE A -S JAKOU SPOKOJENOSTÍ ???
no mám jej cca 2 roky,
no mám jej cca 2 roky, najeto mám cca 10 až 15 tisíc km ( dlouho jsem jezdil bez tachometru ).
časem jsem do něj vyvrtal otvory pro chlazení a navýšil jsem na něm výkon na 4500W špičkových.
PS: přidám nějaké fotky jak šel čas 🙂
senovnavyseals .rajce .idnes.cz/elektro-kolo/
JE EVIDENTNĚ VIDĚT – ŽE
JE EVIDENTNĚ VIDĚT – ŽE JSTE NA E-KOLE NIKDY NEJEL – NEBO SE SNAD MÝLÍM ???
MÁTE ZCELA PRAVDU – ze 250W
MÁTE ZCELA PRAVDU – ze 250W motor podle me nemuze kolo plus cloveka rozpohybovat na takovou rychlost !!!
MAXIMÁLNĚ TAK Z KOPCE !
POKUD BUDE MÍT JEZDEC CCA 60-70KG – TAK MIN. VÝKON JE TAK OD 500W A TO JEŠTĚ ZA OPTIMÁLNÍCH PODMÍNEK – MÁM VYZKOUŠENO !!!
Dělat machry za velký
Dělat machry za velký peníze umí každej. Mám kolo za dvacku a jezdí 50Km/h a není to žádnej zázrak. Za stejný peníze by mohlo jezdit 80Km/h jen mi to žena nedovolila. A stavba trvala jedno odpoledne. m.vyslouzilxxx@seznam.cz
Jedná se ve vašem
Jedná se ve vašem zpracování o hub motor v náboji, nebo pohon přímo řetězu? Děkuji!
Dobry vecer.Shanim ekolo a
Dobry vecer.Shanim ekolo a Vas prispevek mi velice zaujal.Pokud to neni for,mohl by jste mi o tom napsat vice nebo poradit jak na to?Moc dekuji za jakouliv odpoved.Jana Kolins
Nejrychlejší elektrokolo
Nejrychlejší elektrokolo je oxymoron, protože jakmile je to rychlejší než zákonný limit, tak už to není elektrokolo.
Ale jinak nejrychlejší „elektrokolo“ je samozřejmě Lukův bicycle of Doom http://www.youtube.com/watch?v=leLZZK4llYE 😉
Vdaka za ten prispevok.
Vdaka za ten prispevok. Skvele som sa bavil.
Hmm, hezké – ještě tak
Hmm, hezké – ještě tak mít „zbytečných“ těch skoro 140 tisíc Kč …