Nejprodávanější auta do zásuvky: vede nový Prius, starý Leaf a Tesla Model S

Magazín EV Sales Blog sestavil žebříček nejprodávanějších aut do zásuvky za první pololetí 2017. Výsledky možná leckoho překvapí!

Toyota Prius Plug-in hybrid – nový král světových prodejů aut do zásuvky
foto: Toyota

Prodej aut do zásuvky globálně roste zrychlujícím se tempem. Auta se zástrčkou přestávají být raritou a stávají se reálnou alternativou. V červnu překročily jejich globální prodeje teprve podruhé v historii metu 100 000.

Nejprodávanějším autem do zásuvky za letošní půlrok je Toyota Prius Plug-in Hybrid s 26 867 kusy prodanými a 6038 pouze za červen. Druhý je Nissan Leaf (26 591, 4647) a třetí Tesla Model S (25 450, 6157). Čtvrtá je Tesla Model X (21 550, 4684).

Teprve na pátém a dalších místech jsou čínské a evropské elektromobily a plug-in hybridy. V roce 2018 bude ale bezesporu zajímavé sledovat nástup Tesla Model 3.

Prodeje auto do zásuvky leden-červen 2017

Pořadí. Model – červen 2017 – celý půlrok

1. Toyota Prius PHV – 6038 – 26 867
2. Nissan Leaf – 4647 – 26 591
3. Tesla Model S – 6157 – 25 450
4. Tesla Model X – 4684 – 21 550
5. Zhidou D2 EV – 4714 – 18 693
6. BAIC EC180 – 2563 – 17 939
7. Renault Zoe – 4251 – 17 324
8. BMW i3 – 2387 – 14 531
9. Chevrolet Volt – 2286 – 13 391
10. Mitsubishi Outlander PHEV – 1986 – 12 787
11. BYD e5 – 3206 – 10 856
12. Chevrolet Bolt – 2223 – 9440

17. Hyundai Ioniq Electric – 1314 – 7209

72 Comments on “Nejprodávanější auta do zásuvky: vede nový Prius, starý Leaf a Tesla Model S”

  1. Jé, to už tu nebudeme číst články jak je Nissan
    Jé, to už tu nebudeme číst články jak je Nissan nejlepší a jaký je to leader? Kdo chvíli stál již stojí opodál. Už vám nepomůže ani přičítat renaulty z té vaší úžasné aliance. Tesla svými dohromady prodanými 47.000 ks jasně dokazuje že pro víc lidí je cena 2-4 mega za toto auto přijatelná, než 700.000 za leafa. Každý prostě hodnotí poměr cena/výkon.

    1. To je jasný, poměr cena/dojezd je jasně pro Teslu, stačí
      To je jasný, poměr cena/dojezd je jasně pro Teslu, stačí si to spočítat na kalkulačce. Třeba můj soused do nedávna jezdil v 10 let starém Fordu, manželka ve Fabii a spočítal si, že když si koupí Teslu S a manželce Teslu 3, tak se jim to bohatě vyplatí 🙂

      1. Tesla nikdy nebude náhrada za nějakou ojetinu. Ale že je to
        Tesla nikdy nebude náhrada za nějakou ojetinu. Ale že je to nejprodávanější elektromobil i s ohledem na několikanásobnou cenu o něčem svědčí.
        Ale zas na druhou stranu, kdyby ta manželka dojížděla každý pracovní den 200km, tak se ji to auto za 10 let vrátí jen na úspoře za palivo.

        1. Jenže v tom je ten kámen úrazu, že většina lidi jezdí
          Jenže v tom je ten kámen úrazu, že většina lidi jezdí kolem „komína“, 200km/den najezdí asi 3% lidí (dle statistiky). Např. kolega z práce tohle jezdí 4x týdně a stejně by si EV koupil max za 600 tis. a takové se zatím stejně nevyrábí (zásadně kupuje kombík) Raději si koupí za 300 tis. 3-4 roky staré auto z dovozu, jezdí za 1,80 kilometr a neřeší to. Pro manželku přemýšlel na to její popojíždění starší EV, ale tak do 250 tis. (což taky zatím není), jinak se to taky nevyplatí na těch 800km měsíčně.

          Mě se zase nechce jít do auta za 1,5 mil., když mám pohodlnější, větší a zaplacené, nic mě k tomu nenutí, nic na tom neušetřím. Koupí si to ten, který potřebuje nové auto, peníze až tak nehrají roli a má k EV pozitivní vztah. Nějak si nedovedu představit, že někdo řekne manželce „dům počká, koupíme si auto“ 🙂 Já si představuju auto do 1 mil., víc jsem nikdy nechtěl dát z prozaických důvodů a za zbytek 500 tis. si koupím spoustu hezkých věcí.

          Co se týká prodejnosti aut Tesla, tak se nesmí taky zapomínat na ty štědré dotace různých států a taky jak v některýc h státech poklesly naprosto drtivě prodeje v okamžiku, kdy dotace zmizely. Za mě by to stát podporovat měl, aby se ten trh rozhýbal, i když dotace nemám rád, ale co se neutratí, tak se stejně rozkrade, takže ve finále z toho alespoň něco je užitečného.

          1. Tak to je škoda, že již dnes 3% lidí nejezdí
            Tak to je škoda, že již dnes 3% lidí nejezdí elektromobilama.
            Ať si známý bez obav koupí jetého leafa za 300.000. Garantuju mu, že bude spolehlivější, než nová oktávka.

            Já bych si taky nemohl nikdy dovolit auto za dvě mega, kdyby…. kdyby to auto pak nejezdilo skoro zadarmo. A také jsem nikdy před tím neměl auto, co by během 90.000 km nemělo závadu, která by ho odstavila. Až teď.
            Za půl mega si koupíte spoustu věcí, třeba benzín na 200.000km, které tím autem do milionu projezdíte.

            To je pořád dokola hledání nějakých důvodů. Ale já jen srovnávám dva elektromobily. A přesto že leaf bude využívat také dotace a je za polovinu, víc lidí koupí teslu. A platí to i u nás, kde dotace na leafa jsou a na teslu ne.

            1. Na ten Leaf koukal, je to pro něj malý auto a pro ženu se
              Na ten Leaf koukal, je to pro něj malý auto a pro ženu se to nevyplatí za současné ceny, možná příští rok budou lepší ceny.

              Dlouho o EV uvažuju, ale nenašel jsem zatím to, co bych opravdu chtěl. Jako další auto bude EV, ale nekoupím něco jen proto, že to má baterie. Mám prostě určité požadavky např. reálný dojezd min. 350 km, cca střední třída, cena do max 1.3 mil. s DPH. Nic takového na trhu není a pár let ještě nebude. Všichni se baví o TM3, ale nic takového neexistuje ke koupení, jsou to jen obrázky na internetu. Tesla S není špatná i když mi tam taky řada věcí nevyhovuje, ale ještě bych to zkousnul.

              Dnes mě stojí skvělé auto 10 tis. měsíčně s údržbou a palivem, mám si koupit Teslu S, kde budu mít náklad na palivo sice nulový a budu splácet 5 let s akontací 1 mil. cca 30 tis. měsíčně + 70 tis. roční pojistku? Bohužel nemám na účtu volných 2.5 mil a i kdybych je měl, tak to nedám do auta, jehož cena neustále klesá. Co na tom tedy ušetřím? Ano splnil bych si nějaký sen, že mám EV, ale já jsem pragmatik, musí to dávat smysl, a koupit si hračku? – mám spoustu jiných koníčků, které taky zrovna nejsou levné.

              1. A zase jsme u toho co jsem komentoval. To je přesně to,
                A zase jsme u toho co jsem komentoval. To je přesně to, proč dá spousta lidí tesle přednost před leafem, protože sice leaf je na baterky, ale poměr užitná hodnota/cena je vyšší u tesly.
                70 roční pojistku? možná u tesly za 4,5 mega.
                Jaká hračka se vám za 11 let zaplatí? Mě tesla. Ano za 11 let mě bude to auto stát tolik peněz, co bych u jiného dal za benzín. Už dnes mě to auto stojí měsíčně jen polovinu díky úspoře na palivu.
                Jezdím i s e-NV200 a již po několikáté opakuju, že kdyby tesla dělala za dva miliony dodávku s dojezdem 350km, hned ji objednávám a nissan jde do bazaru.

                1. Nechal jsem si pojistku nacenit a vychází u pojištoven cca
                  Nechal jsem si pojistku nacenit a vychází u pojištoven cca 70-80 tis. při ceně 2,5 mil. Pokud bych měl bonus 120 měsíců pak by to bylo jinak, mám bonus cca 30 měsíců, celý život jezdím firemními auty.

                  Je fajn, že se vám to vyplatí, mě se to prostě při třetině vašeho nájezdu nevyplatí.

                  Já si kupuju věci, jejichž cena rostě cca 5-10% ročně.

    2. Troufnu si tvrdit, ze tech „vic lidi“ z tveho prispevku budou
      Troufnu si tvrdit, ze tech „vic lidi“ z tveho prispevku budou vesmes firmy, co jsem cetl, naprosta vetsina S/X v CR je firemni. Ona ta „sleva“ (DPH, odpisy) proti tomu, co by zaplatil koncovy zakaznik, je docela zajimava a podle me celkem zasadne meni situaci pri rozhodovani. Je docela rozdil si za „upgrade z Leafa na Teslu priplatit milion nebo dva (cisla berte trochu s rezervou).

      Takze o potencialni masovce to podle me nic nevypovida.

        1. Podle me moc ne (pokud neco zasadne nepodelaji), stejne jako
          Podle me moc ne (pokud neco zasadne nepodelaji), stejne jako se prodeje i20 nebo fabek nemusi bat Passatu – i kdyz to auto je nepochybne lepsi, tak pro masy je proste prilis drahe (kdyz nad tim premyslim, neznam ve svem okoli jediny, co byl koupen novy jako soukrome vozidlo, vsechny jsou bud firemni nebo byvale firemni).

          Stejne tak, pokud Nissan udrzi cenu zakladniho modelu pod mega (idealne tech 700), tak mu za nizsi cenu (treba proti zakladni M3, natoz S/X) lidi ledacos odpusti. Nehlede na to, ze Tesle jednou (driv nebo pozdeji) dojdou nadsenci, pro ktere je 90% vyberu „je to Tesla“ a budou se muset porvat i o vetsinu zakazniku, kteri se rozhoduji na zaklade jinych kriterii. A nez me nekdo osoci, nerikam, ze nejsou lide, co ji koupili z racionalniho duvodu, jen si myslim, ze jsou porad jeste v mensine.

          1. Nissan šeredně zaspal. Svoji pozici s leafem už promrhal a
            Nissan šeredně zaspal. Svoji pozici s leafem už promrhal a nyní promrhává tu s e-NV. Ale kdo chce kam… Je dobré si uvědomit, že většina těch „nadšenců“ si teslu vybrala po racionalni uvaze ze všech ostatních elektromobilu s dojezdem 400km.

    1. Cože „dieselový summit“ já z toho snad chcípnu smíchy!!!
      Cože „dieselový summit“ já z toho snad chcípnu smíchy!!! :-)))))
      Ještě aby se neupravil! Pakáž jedna, to měli udělat automaticky.
      A co STK, budou se měnit měřicí postupy nebo pořád půjdou výrobcům na ruku a dělat mrtvýho brouka?

      1. Tak tímto pohledem jsou tyto auta vlastně jedno a to samé ?
        Tak tímto pohledem jsou tyto auta vlastně jedno a to samé ? :

        Audi A3, Audi Q3, Audi TT, VW Golf, VW Jetta, VW Eos, VW Tiguan, VW Touran, VW Scirocco, SEAT León, SEAT Toledo, SEAT Altea, Škoda Octavia

        Sdílejí stejnou platformu.

              1. To máš celkem blbé vyhlídky, já tu za 5 let teda doufám
                To máš celkem blbé vyhlídky, já tu za 5 let teda doufám ještě budu. Mimochodem plány pro 3 velké továrny koncernu pouze na výrobu baterií, tedy baterkárny již jsou známé. Jedna z nich bude i u Mladé Boleslavi a přibližně o třetinové rozloze jakou má mít finální GF v Nevadě, která ale produkuje a bude produkovat baterie nejen pro elektromobily.

                Myslet si že jedna automobilka s plánem do budoucna na 1 milión aut ročně ohrozí ostatní automobilky které ročně vyrobí téměř 100 milionů aut je relativně naivní. Tesla prostě s tím 1 milionem ukousne přibližně to 1% trhu. VW do 2025 nebude mít problém s produkcí přibližně 2-3 milionu aut do zásuvky, a předpokládám že obdobně to bude i u dalších koncernů které se elektro mobilitou nějak zabývají již dnes. Tesla sama je prostě pouze jen a pořád sama, a ač má drahé akcie a jakože velkou cenu, ve skutečnosti nemůžou expandovat jak by si někteří přáli.

                1. Aktualizace: 14.03.2017
                  Celosvětová výroba motorových

                  Aktualizace: 14.03.2017
                  Celosvětová výroba motorových vozidel se loni zvýšila o 4,6 procenta na 94,98 milionu vozů. Z toho produkce osobních aut stoupla o pět procent na 72,1 milionu. Vyplývá to ze statistiky zveřejněné na stránkách mezinárodní organizace výrobců automobilů OICA.

                  Nejvíce osobních aut loni vyrobila Čína, a to 24,4 milionu vozů, druhé Japonsko vyrobilo 7,9 milionu a třetí Německo 5,7 milionu osobních aut.

                  tak ono stačí že Čína jako největší výrobce aut masivně podporuje elektroauta, stejně tak druhé Japonsko pouze třetí Německo EV sabotuje, Tesla rozhodně není sama v produkci EV

                2. A kdo myslíš že v těch státech ty elektro auta vyrábí?
                  A kdo myslíš že v těch státech ty elektro auta vyrábí? No samozřejmě že značky ostatních výrobců o kterých jsem psal 😉 Ano díky Číně budou elektro auta přibývat, ale vyrábět je budou v té Číně i koncerny jako VW 😉

      2. prosím neriešte či je Tesla prvá. Všetci vieme, že
        prosím neriešte či je Tesla prvá. Všetci vieme, že model3 bude suverénne prvý a model S/X patrí do luxusnej kategorie, kde sa predáva rádovo menej aut. To že sú len tesne na treťom a štvrtom mieste je historický úspech, ktorý sa po rozbehnutí ostatných dinosaurov už nikdy nezopakuje.
        (Až tu bude 30 použitelných modelov EV od iných značiek).

        Mna teší že je Prius PHEV tam kde patrí, je to po Tesle najlepšie dobíjacie auto na trhu a vdaka nižšej cene je predurčený na dlhodobý úspech. Dnes osm si ho sám objednal a Teslu3 odkladám na later.

                1. Lenze obj isla este na Autosalone v BA. Aj som z BA.
                  Lenze obj isla este na Autosalone v BA. Aj som z BA.

                1. To jsou bohatí a zároveň elektromobilně neinformovaní.
                  To jsou bohatí a zároveň elektromobilně neinformovaní.

                2. Cpu to do nich horem dolem, zvu je na akce s Teslou, ale je to
                  Cpu to do nich horem dolem, zvu je na akce s Teslou, ale je to marný. Pro ně to fakt není zajímavý auto. Nejvíc to zajímá lidi, co na to nemají. Bohatí potřebují přijet na schůzku v Bentley či Mercedesu Maybach a ne se někde hodinu na Vystrkově „ztrapňovat“ nabíjením auta na baterie. My to tady vidíme jinak, ale pro spoustu lidí je pach spáleného benzínu a zvuk 8-12 válce a zvučné jméno, to je proč si kupují tyhle auta. Když je posadíš do Tesla S, řeknou waw to je pěkný zrychlení a tím to končí. Jsou zvyklý na naprosto jiné zpracování, materiály, chtějí mít odvětrávanou masážní sedačku a podobné ptákovinky a taky chtějí v jednom tahu rychlostí 180km/h dojet třeba do Stuttgartu apod.

                3. Když jsem mluvil s majitelem firmy (mým zaměstnavatelem),
                  Když jsem mluvil s majitelem firmy (mým zaměstnavatelem), tak největší strach měl ze servisu až ve Vídni.

                4. Typická mentální oběť spalovacího autoprůmyslu.
                  Typická mentální oběť spalovacího autoprůmyslu. Spalováky se vyrábějí pro servisy, proto se s nimi do servisu musí a to velmi často. Legrační je, jak nyní spalovací automobily inzerují prodloužené servisní intervaly jako super věc, proč tu káru koupit. Pokud bych nemusel držet záruku, tak bych za 3,5 roku se svým elektromobilem do servisu ani nepáchnul. Není proč. Ale vysvětlujte to lidem, co to nezažili.

                5. Pravda. Tihle mafiani co o nich pisete se o sebe vetsinou dost
                  Pravda. Tihle mafiani co o nich pisete se o sebe vetsinou dost boji, takze nabijeni na Vystrkove povazuji za bezpecnostni riziko. Normalnimu cloveku to problem nedela.

                  A na dalnici pek Tesly ztrapnuji ty jejich urvance.
                  Naposledy v sobotu na Nemecke dalnici jsem dohanel k nepricetnosti Helmuta v Porsche 911 Carrera GT3. Akcelerovali jsme vzdy z cca 170km/h, kdyz nam uhnul nejakej loudal v Mercedesu. Do 200km/h jsem byl rychlejsi a az kolem 220km/h byl lehonce rychlejsi on, jenze vic nez na 240km/h jsme se stejne nikdy nedostali neb nas zase nekdo zbrzdil.
                  Na dve a pul tuny tezky rodinny auto plny lidi, ve kterym neohluchnu pri kazdym seslapnuti plynu to neni spatny.

                6. Neřekl bych, že to jsou vyloženě mafiáni, ale lobisti
                  Neřekl bych, že to jsou vyloženě mafiáni, ale lobisti nebo velcí podnikatelé určitě, tedy ničeho se neobávají, ale nechce se jim sedět na lavičce a popíjet kávu, když už mohli být skoro o 100 km dále.

                  Mě tohle závodění nechává v klidu (trochu se bojím, že až tady bude jezdit stovky TM3, bude to divoký západ, něco jako proslavení TDIčkáři). Já si v MB S nastavím na dálnici na tempomatu 135km/h a poslouchám si rádio, vyřizuju hovory a přemýšlím si. Jestli má někdo 100k nebo 550k mi je opravdu fuk.

                7. Za 20min. 100km, to by musel jet 300km/h prumer…
                  Ja uz jsem

                  Za 20min. 100km, to by musel jet 300km/h prumer…

                  Ja uz jsem ze zavodnickych let davno vyrostl, ale takova prilezitost pomerit sily a overit v praxi jak to opravdu jezdi se neodmita. Navic to povazuji za lepsi formu osvety nez zvat nekam tyhle bohace a nechavat je svezt. Jsem si jistej, ze tenhle Helmut premysli o Tesle mnohem vic nez po takove predvadeci akci.

                8. Nevím jestli 20 minut nabíjí průměrný majitel Tesly, já
                  Nevím jestli 20 minut nabíjí průměrný majitel Tesly, já včera přijel na Vystrkov, chlapík tam popíjel kávu u stolku, a když jsem odjížděl ještě tam seděl a povídali si se synem a já odjížděl za 30 minut na 88% nabitý do Prahy 🙂

                  Každopádně každý nabíjecí cyklus něco malinko ubere z kapacity a životnosti baterie a určitě je lepší dobíjet baterie na 80%, než 2x na 40%.

                  Na youtube je těch videí Tesla versus XYZ spousta, všichni to znají a berou to jako raritu, nic víc. Když pojedou Teslou 20 minut tímhle způsobem, tak se baterie dostanou k bodu „varu“ a jejich kapacita bude na nule. Při cestovní rychlosti 180km/h bude dojezd P85D tak 230km?

                9. Vystrkov, ten nas ostruvek v mori neni zrovna spravny priklad.
                  Vystrkov, ten nas ostruvek v mori neni zrovna spravny priklad. At tudy projizdite kamkoli odkud se budete vracet tyz den, musite nabrat neco i na cestu zpet. Uz se to, ale brzy zlepsi.
                  Na zapad od nasich hranic je to jina. Tam se opravdu nemusi clovek zdrzovat dele nez 15-20 min.
                  Naopak na delsi ceste k mori jsem vzdy odjizdel s vice procenty nez jsem potreboval, protoze nez se cela rodina obcerstvi a vyprazdni…
                  Co se tyka nabijeni a cyklu tak to bych si dovolil opacit, ze je to blbost. Nabijeci cyklus je vzdy uplne nabiti a jestli ho rozkouskujete nebo nabijite v kuse je fuk. Naopak prebijeni skodi, tedy pro baterku je urcite lepsi nabit dvakrat na 40 nez jednou na 80. To by jste pak nesmel v ramci ochrany baterky pouzivat ani rekuperaci.

                  Kdyz pojedu v me P100D porad na plno tak ano, ujedu jen neco pres 200km, ale tak prazdnou dalnici dnes nenajdete, takze ani pri tom zavodeni s Porsche jsem si dojezd nijak dramaticky nesnizil.

                10. Prava o těch cyklech se tak píše, že se sčítají, moje
                  Prava o těch cyklech se tak píše, že se sčítají, moje mnohaletá zkušenost s lionkama je taková, že čím častěji nabíjím tím více jde do háje. Kolegové, kteří mají celý den notebooky na zdroji (nikam nejezdí) mají baterii 4 roky a pořád ve skvělé kondici. Při mé práci to je chvilku nabíjení, pak vybíjení a pořád dokola, baterie po 2-3 letech je na polovině výdrže. U každého notebooku takto dopadnu (mám asi pátý – různé značky). Může to být náhoda, kvalitní dlouhodobý test jsem nikde neviděl.

                11. S notebooky nemuzete baterie Tesly srovnavat. Zadne nebo
                  S notebooky nemuzete baterie Tesly srovnavat. Zadne nebo minimalni chlazeni/ohrev. Vetsinou zadna nebo minimalni administrace nabijeni/vybijeni. Tedy clanky se soustavne prebijeji, prehrivaji a cas od casu vybiji do mrte. Proc myslite, ze Tesla vam da k dispozici jen cca 90% skutecne kapacity baterky? Protoze jedno totalni vybiti ji muze uplne znicit.

                12. Notobooky i samotné baterie mají dobře poladěný
                  Notobooky i samotné baterie mají dobře poladěný management nabíjení.

                  Jistě znáte tyto grafy, vycházející z dat přímo od vozů Tesla, kde je poměrně velký rozptyl u jednotlivých aut. Máte pravdu, že časté nabíjení bateriím Tesla evidentně tolik neškodí (spíše stáří), naopak je udržuje v mírně lepší kondici, nicméně jejich degradace třeba na 50 tis. km (nebo stáří 2 roky) dosahuje rozdílu až 7%, což není zanedbatelné, tedy každá baterie se chová trochu jinak, samozřejmě extrémy nemá smysl počítat. Nakonec i technologie výroby baterií jsou různé (chemické složení).

                  https://electrek.co/2016/11/01/tesla-battery-degradation/

                13. Ty grafy samozrejme znam. Plyne z nich mimo jine, ze pri mych
                  Ty grafy samozrejme znam. Plyne z nich mimo jine, ze pri mych 22tis. km bych mel uz pozorovat nejakou ztratu kapacity. Opak je pravdou. Ze zacatku jsem mel k dispozici kolem 91kWh nyni jsem nekde u 92kWh. Nabijim pritom pri kazde mozne prilezitosti. I kdyz prijedu domu na obed, vzdy auto pripojim a dobiji co jsem dopoledne odjezdil.
                  Nabijim, ale vzdy jen na 60%, kdyz vim, ze pojedu nekam dal pak nabiju podle potreby. Vetsinou vsak maximalne na 90%. Na vic jen vyjimecne, kdyz vim, ze to budu vazne potrebovat.
                  Zajimave je, ze v Tesle se s tim vubec nemazou. Kdyz mi auto vezli z Tilburgu tak me hned jak se mi objevilo v aplikaci prastilo do oci, ze je nabite na 98%. Patrne jej tedy nabili do plna a pak ho vyexpedovali. Stalo pritom od patku do pondeli v prepravni spolecnosti a pak mi ho jeste dva dny vezli…
                  V servisu v Mnichove ho pak zase behem tri dnu co tam bylo nabijeli palubni nabijeckou pri kazde prilezitosti, kdy stalo a to, i kdyz na nem delali. A to hlavni, nabijeli ho neustale na 90%. Schvalne jsem to snizil po prijezdu tam na mych 60% a jeste ten den jak na nem zacali delat to zvysili…

                14. Vy porovnáváte dva různé problémy. Kolegům baterie
                  Vy porovnáváte dva různé problémy. Kolegům baterie vydrží protože ji vesměs vůbec nepoužívají neboť jim notebook jede právě z toho zdroje. Správně byste měl porovnávat když pokaždé vyjedete baterii do mrtě s tím vaším poskakováním, kde v prvním případě ta baterie nedá ani rok.

                  Druhý problém spočívá v tom, že baterie obecně v jakékoliv spotřební elektronice zažívá doslova jateční provozní podmínky. Naproti tomu v EV se ji naprostou většinu času (krom rychlonabíjení) téměř nic neděje.

              1. Televizi na desce ala kuchyňská linka fakt v autě nechci,
                Televizi na desce ala kuchyňská linka fakt v autě nechci, na zrychlení kašlu, bohatě stačí u výkon do 200 kW (Škoda a VW plánuje 225kW to je až dost). Za 1.5 mil. si představuju auto úplně jinak, ale počkejme si na rok 2019 a pak se můžeme bavit o tom, jak to jezdí, kolik toho vyrábí a jak to vypadá u konkurence, ňoumo fouňo 🙂

                1. a je to tu, prostě jen ty víš, co všichni lidi chtějí
                  a je to tu, prostě jen ty víš, co všichni lidi chtějí mít za auto (přestože představuješ jen opravdu malou menšinu), to jsem čekal, ňoumo 🙂

                2. Proč je skoro každej zájemce o Teslu nafoukanej až do nebe
                  Proč je skoro každej zájemce o Teslu nafoukanej až do nebe a jen on ví, co je nejlepší? Mě je jedno, kdo chce co za auto, o tom vůbec nepíšu, píšu o tom, co nechci já, fouňo 🙂

                3. Ty jsi začal s tím, co znamená auto pro tebe, takže ty jsi
                  Ty jsi začal s tím, co znamená auto pro tebe, takže ty jsi ten nafoukanec až do nebe. Já souhlasím se všeobecným souhlasem zařazením, že Modely S a X jsou luxusní vozy.
                  Ale když nezvládáš ani logiku a umění číst, pak musíš mít skutečně nízké IQ, ukázal jsi nám to, děkujeme

                  Ty ještě chodíš na střední? 🙂

                4. a to já jen zmínil většinou pouze obecně souhlasné
                  a to já jen zmínil většinou pouze obecně souhlasné argumenty: zrychlení, asistenční technlogii, což je na autech nejdražšší.

                  Fakt ani tohle nevíš, pepíčku ze školky? 🙂

                5. ty jenja, ja už som fakt mal strach že na neho nevytiahneš
                  ty jenja, ja už som fakt mal strach že na neho nevytiahneš vek 🙂 nesklamal si…

              2. pokud měříš luxus auta podle zrychlení a velikosti
                pokud měříš luxus auta podle zrychlení a velikosti obrazovky tak OK :-). Pro většinu co dokáží být i lehce nad věcí a nemít Teslu jako modlu, bude luxus ve voze zcela o něčem jiném. Může mne to být jedno, ale neustálé urážky a zesměšňování ostatních Tebou a podobnými individualitami na tomto webu jen vypodavídají o Tobě samém a věř, že to není nic pozitivního a jen se ztrapňuješ. Mít jiný názor a opovnovat lze i slušně.

        1. Mohu se Vás zeptat, podle čeho soudíte, že je Toyota Prius
          Mohu se Vás zeptat, podle čeho soudíte, že je Toyota Prius Plug In hybdrid nejlepší dobíjecí auto na trhu ? U nás i jinde v evropě stojí kolem 1 mil CZK zhruba a na elektřinu ujede pouze jako většina konkurence kolem 50 km. Za ty peníze si koupíte čistý elektromobil a jezdíte daleko dál a jen čistě na proud. To že někdo dělá nějaké tabulky, tak je lokálně situace třeba úplně jiná. Jezdím na čistou elektřinu již 4 rokem a mám najeto skoro již 200 tis a nemám Teslu a plug in hybrid bych si rozhodně nekoupil, ale je to samozřejmě věc každého z nás. Elekřině zdar.

          1. Prečo je Prius PHEV druhé najlepšie zástrčkové
            Prečo je Prius PHEV druhé najlepšie zástrčkové auto?
            -tesla je naj, lebo má veľký dojazd a ešte aj sieť SC, s modelom 3 už nie je ani tak šialene drahá.

            -ALE, kto iný má možnosť nabíjania po celej Európe len tak, idem, nabijem a fičím dalej bez nutnosti vybaviť si v každej susednej krajine aspon 3 Rfit karty a brázdit pred každou dlhšou cestou po nete či táto a hentá nabíjačka ešte existuje? NIKTO.

            Preto sú pre väčšinu bežného obyvatelstva ostatné EV iba druhé autá. To že niekto má iné piority je samozrejmé, komu stači 5 ročné EV s dojazdom po dialnici v zimnom období do 100km tak nech si kúpi auto aké mu vyhovuje. Pre vačšinu to ale nieje a nikdy nebude prvé auto.

            Pre mna je okrem tesly kandidát teda iba PHEV. No a tu už hodnotím spolahlivosť, efektivitu celého systému, teda spotreba aj na benzín, servisné náklady a celkové prevádzkové náklady na prvý 10 rokov a samozrejme aj cena. V týchto kategóriách Prime nemá konkurenciu ani v podobe Ioniq PHEV ani u ostatných.

            Môže byť Ampera-e ešte kandidát na druhé miesto, žial nedá sa kúpiť.

Napsat komentář