To nejlepší z eCarTec 2016 – Mnichov

Ve dnech 18. až 20. října 2016 proběhl na výstavišti v Mnichově už sedmý ročník veletrhu elektromobility eCarTec. Podívejte se na ty nejzajímavější exponáty.

Innogy, alias RWE, a jejich brandovaný elektromobil Tesla Model X. innogy se nově snaží vystupovat jako moderní mladá značka a auta značky Tesla tomu mají pomoct.
foto: archiv autora

Veletrh eCarTec je už od roku 2009, kdy se poprvé konal, přehlídkou toho nejzajímavějšího co se děje v evropské i světové elektromobilitě. Ani ročník 2016 není výjimkou.

Pionýři motorů v kole – slovinští Elaphe vyvíjí tuto nádheru

Pionýři motorů v kole – slovinští Elaphe vyvíjí tuto nádheru s celkovým točivým momentem 6000 Nm za podpory . Testy proběhly už s elektromobily Smart ED a Citroen Berlingo Electric. Ale komerční nasazení je ještě prý minimálně 5 let vzdálené.
foto: archiv autora

elektromotory v kole

foto: archiv autora

elektromotory v kole

foto: archiv autora

elektromotory v kole

foto: archiv autora

Inovace z Holandska. Není třeba nabíjecí sloupek, nabíječka se zabuduje do vozovky

Inovace z Holandska. Není třeba nabíjecí sloupek, nabíječka se zabuduje do vozovky a její otevření ovládáte prostřednictvím mobilní aplikace.
foto: archiv autora

Inovace z Holandska. Není třeba nabíjecí sloupek, nabíječka se zabuduje do vozovky

foto: archiv autora

Indukční nabíječka

Indukční nabíječka – známá technologie, ale vzhledem k malé rychlosti nabíjení stále bez širšího komerčního nasazení.
foto: archiv autora

elektromobil BYD e6

Pozor! BYD E6 na německých značkách. Jde o individuální dovoz pro bavorského integrátora baterií přímo od BYD, ale dle mojí informace má tento moc povedený rodinný elektromobil evropskou homologaci.
foto: archiv autora

Nabíječka COMBO 2

Nabíječka COMBO 2 s vnitřním vodním chlazením umí nabíjecí proudy až 400 A, a tady už začínáme počítat stejnosměrné nabíjení běžného auta na minuty a ne hodiny.
foto: archiv autora

Nabíječka COMBO 2

Tak na takovouto nabíječku si jistě zvykne i zatvrzelý „petrol-head“.
foto: archiv autora

BMW představilo elektromotor e-drive

BMW představilo elektromotor e-drive pro své nové modely.
foto: archiv autora

BMW představilo elektromotor e-drive

Mít malý stánek neznamená, že se do něj nevejde malé auto. Tento model od čínského Rayttle nevypadal vůbec špatně.
foto: archiv autora

BMW představilo elektromotor e-drive

Wallbox nabíječky jako reklamní LED panely. V obchodním domě, proč ne?
foto: archiv autora
vlastní

19 Comments on “To nejlepší z eCarTec 2016 – Mnichov”

  1. Dnes je tento „vynález“ v
    Dnes je tento „vynález“ v plenkách, leč je vyvíjen roky. Já to vidím tak, že neodpužená hmotnost je problém a hlavně!! to softwareově řídit ve verzi 4×4, aby to jelo nejen rovně (a netáhlo to stranou), ale i do zatáček (a netáhlo to rovně) – prostě náhrada diferenciálu – to bude muset být VELMI důmyslný SW, i když to zní snadně. See „in-wheel“ lather.
    A někde tu zmíněné 1×1 e-kolo s tím má míle společného.

    1. to jiz davno zkouselo
      to jiz davno zkouselo Mitsubishi v roce 2005 kdy predstavili elektrickeho Colta a Lancer MIEV, neni to efektivni, prilisna vaha v neodpruzene hmote a tak to celkem fest namaha podvozek a kola, a ma to o dost vetsi spotrebu nez motor mezi kolama coby soucast odpruzene hmoty, Mitsubishi od toho neupustilo jen tak pronic zanic, bude asi potreba jeste spousta penez a usili nez se to dotahne do potrebne hmotnosti aby diky tomu netrpeli urcite komponenty auta

      1. Navíc musí ten
        Navíc musí ten elektromotor zákonitě trpět otřesy. Nedovedu si představit, z jakých materiálů by musel být postaven, aby zvládal dlouhodobé fungování. A ten popisek se 4000 NM, to je už jen k ušklíbnutí. To mi mnohem zajímavější přijde ten BYD, který by mohl evropským automobilkám vypálit rybník.

          1. To se mi nezdá. Motor v
            To se mi nezdá. Motor v kole mají i elektro-kola a některé jdou i 75-100 km/h.

            Už dávno jsem četl o Proteam Electric
            insideevs.com/protean-teams-up-with-volkswagen-to-develop-production-in-wheel-electric-motor/

            Nebo o univerzitním projektu pána Perryho
            mtsunews.com/wheel-hub-retrofit-update/

            A pořád nic! Tipuji, že za tím asi bude nějaká politika. Nebo za tím bude nějaký čert, což je totéž, proč se to ještě neprosadilo.

      2. To neznamená, že se jedná
        To neznamená, že se jedná o slepou vývojovou větev.

        EV byl slepá větev 100 let. A teď jsme se k tomu vrátily.

        Dotykové displeje byli slepá větev 20 let.

        Motor v kole má mnoho výhod – auto nepotřebuje brzdy, nepotřebuje EPS, nepotřebuje ABS. To že teď je to těřké z toho ještě nedělá propadák, je to technologická výzva. Pokud se daný motor podaří odlehčit na cca 5kg, dojde k dalšímu zjednodušení konstrukce vozu, zůstane baterie, elektronika a 4 motory přímo v kolech.

      1. ..a hlavně těsnění
        ..a hlavně těsnění !!!
        Na MSV jsem s nimi hovořil a ptal se na utěsnění..boban se „přiznal“, že těsnění je fakt problém a …už si nemohu vzpomenout, buď mají vyřešeno těsnění za normálního mokra a netěsní to ve vodě (t.zn. hlubší kaluž), nebo obráceně..
        Myslím si, že se to nepodaří utěsnit nikdy a tudíž je to pro normální auta nepoužitelný koncept…že by to fungovalo i „pod vodou“ se mi nezdá, odlepí se magnety…

Napsat komentář