To nejlepší z eCarTec 2016 – Mnichov

Jakub Ditrich - 02 Listopad 2016

Ve dnech 18. až 20. října 2016 proběhl na výstavišti v Mnichově už sedmý ročník veletrhu elektromobility eCarTec. Podívejte se na ty nejzajímavější exponáty.auto ecartec-2016-mnichov-tesla-model-x-elektromobil

Innogy, alias RWE, a jejich brandovaný elektromobil Tesla Model X. innogy se nově snaží vystupovat jako moderní mladá značka a auta značky Tesla tomu mají pomoct.
foto: archiv autora

Veletrh eCarTec je už od roku 2009, kdy se poprvé konal, přehlídkou toho nejzajímavějšího co se děje v evropské i světové elektromobilitě. Ani ročník 2016 není výjimkou.

Pionýři motorů v kole – slovinští Elaphe vyvíjí tuto nádheru

Pionýři motorů v kole – slovinští Elaphe vyvíjí tuto nádheru s celkovým točivým momentem 6000 Nm za podpory . Testy proběhly už s elektromobily Smart ED a Citroen Berlingo Electric. Ale komerční nasazení je ještě prý minimálně 5 let vzdálené.
foto: archiv autora

elektromotory v kole

foto: archiv autora

elektromotory v kole

foto: archiv autora

elektromotory v kole

foto: archiv autora

Inovace z Holandska. Není třeba nabíjecí sloupek, nabíječka se zabuduje do vozovky

Inovace z Holandska. Není třeba nabíjecí sloupek, nabíječka se zabuduje do vozovky a její otevření ovládáte prostřednictvím mobilní aplikace.
foto: archiv autora

Inovace z Holandska. Není třeba nabíjecí sloupek, nabíječka se zabuduje do vozovky

foto: archiv autora

Indukční nabíječka

Indukční nabíječka – známá technologie, ale vzhledem k malé rychlosti nabíjení stále bez širšího komerčního nasazení.
foto: archiv autora

elektromobil BYD e6

Pozor! BYD E6 na německých značkách. Jde o individuální dovoz pro bavorského integrátora baterií přímo od BYD, ale dle mojí informace má tento moc povedený rodinný elektromobil evropskou homologaci.
foto: archiv autora

Nabíječka COMBO 2

Nabíječka COMBO 2 s vnitřním vodním chlazením umí nabíjecí proudy až 400 A, a tady už začínáme počítat stejnosměrné nabíjení běžného auta na minuty a ne hodiny.
foto: archiv autora

Nabíječka COMBO 2

Tak na takovouto nabíječku si jistě zvykne i zatvrzelý „petrol-head“.
foto: archiv autora

BMW představilo elektromotor e-drive

BMW představilo elektromotor e-drive pro své nové modely.
foto: archiv autora

BMW představilo elektromotor e-drive

Mít malý stánek neznamená, že se do něj nevejde malé auto. Tento model od čínského Rayttle nevypadal vůbec špatně.
foto: archiv autora

BMW představilo elektromotor e-drive

Wallbox nabíječky jako reklamní LED panely. V obchodním domě, proč ne?
foto: archiv autora
vlastní
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dnes je tento "vynález" v plenkách, leč je vyvíjen roky. Já to vidím tak, že neodpužená hmotnost je problém a hlavně!! to softwareově řídit ve verzi 4x4, aby to jelo nejen rovně (a netáhlo to stranou), ale i do zatáček (a netáhlo to rovně) - prostě náhrada diferenciálu - to bude muset být VELMI důmyslný SW, i když to zní snadně. See "in-wheel" lather.
A někde tu zmíněné 1x1 e-kolo s tím má míle společného.

Obrázek uživatele Josef

Nevíte náhodou, jestli je standard Combo2 zpětně kompatibilní?

Obrázek uživatele Jolinar

zpetne kompatibilni s cim? :-)
Nepletete si nahodou Combo 2 s Combo 1?

EDIT: pokud mate na mysli Combo 2 na 400A zpetne kompatibilni s Combo 2 na 200A, ktery se dnes bezne pouziva v EU, pak verim ze ano.

Obrázek uživatele Josef

Ano, měl jsem na mysli ten v článku se stávajícím standardem combo.

Obrázek uživatele Jolinar

jo tak oba se jmenuji Combo 2 a verim ze jsou/budou kompatibilni.

Obrázek uživatele Josef

No doufejme...

Obrázek uživatele PaRi

Mrkněte se na web InWheel, koncepce motoru v ráfku je zajímavá, hmotnostně to začíná od 20 kg.

http://in-wheel.com/product-category/motors/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to blbost,hmotnost nikdy nesrazi nebot medi a zeleza se nezbavi a mizerne jizdni vlastnosti za to nestoji.

..a hlavně těsnění !!!
Na MSV jsem s nimi hovořil a ptal se na utěsnění..boban se "přiznal", že těsnění je fakt problém a ...už si nemohu vzpomenout, buď mají vyřešeno těsnění za normálního mokra a netěsní to ve vodě (t.zn. hlubší kaluž), nebo obráceně..
Myslím si, že se to nepodaří utěsnit nikdy a tudíž je to pro normální auta nepoužitelný koncept...že by to fungovalo i "pod vodou" se mi nezdá, odlepí se magnety...

to jiz davno zkouselo Mitsubishi v roce 2005 kdy predstavili elektrickeho Colta a Lancer MIEV, neni to efektivni, prilisna vaha v neodpruzene hmote a tak to celkem fest namaha podvozek a kola, a ma to o dost vetsi spotrebu nez motor mezi kolama coby soucast odpruzene hmoty, Mitsubishi od toho neupustilo jen tak pronic zanic, bude asi potreba jeste spousta penez a usili nez se to dotahne do potrebne hmotnosti aby diky tomu netrpeli urcite komponenty auta

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To neznamená, že se jedná o slepou vývojovou větev.

EV byl slepá větev 100 let. A teď jsme se k tomu vrátily.

Dotykové displeje byli slepá větev 20 let.

Motor v kole má mnoho výhod - auto nepotřebuje brzdy, nepotřebuje EPS, nepotřebuje ABS. To že teď je to těřké z toho ještě nedělá propadák, je to technologická výzva. Pokud se daný motor podaří odlehčit na cca 5kg, dojde k dalšímu zjednodušení konstrukce vozu, zůstane baterie, elektronika a 4 motory přímo v kolech.

Obrázek uživatele ozana

Je to slepá větev. Jaké výhody ztratím, když budu sílu přenášet na každé kolo přes kloubovou hřídel a motor bude odpružená hmota?

P.S. k ničemu jsme se nevrátily - nejsme ženy.

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

ja nepisu ze je to slepa vetev, jen ze to ma pred sebou jeste hooodne dlouho ucestu nez se to dostane do seriove vyroby a serioveho nasazeni, proste spousta nevyhod ktere to v soucasnem stavu extremne znevyhodnujou

ale peněz z EU, takže proč ještě pět let nezkoumat? :-)

Obrázek uživatele ozana

Pro nějaké vozítko pohybující se 15km rychlostí je to použitelné, jinde je to k ničemu - vyhozené peníze.

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To se mi nezdá. Motor v kole mají i elektro-kola a některé jdou i 75-100 km/h.

Už dávno jsem četl o Proteam Electric
insideevs.com/protean-teams-up-with-volkswagen-to-develop-production-in-wheel-electric-motor/

Nebo o univerzitním projektu pána Perryho
mtsunews.com/wheel-hub-retrofit-update/

A pořád nic! Tipuji, že za tím asi bude nějaká politika. Nebo za tím bude nějaký čert, což je totéž, proč se to ještě neprosadilo.

Obrázek uživatele Kuk

Určitě reptiliáni.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Jakub Ditrich

Nebyl k dispozici žádný funkční vzorek k otestování, ale prostředky na vývoj slovincům nechybí, takže za rok uvidíme..

Obrázek uživatele Josef

Navíc musí ten elektromotor zákonitě trpět otřesy. Nedovedu si představit, z jakých materiálů by musel být postaven, aby zvládal dlouhodobé fungování. A ten popisek se 4000 NM, to je už jen k ušklíbnutí. To mi mnohem zajímavější přijde ten BYD, který by mohl evropským automobilkám vypálit rybník.


veletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?