iMiEV Cargo - elektrický pick-upAUTO
iMiEV Cargo - elektrický pick-up
Porsche Boxster E - luxus v elektřiněAUTO
Porsche Boxster E - luxus v elektřině
Američané chtějí hybridní tankARMÁDA
Američané chtějí hybridní tank
Škoda Auto má nové logoČESKO
Škoda Auto má nové logo

NÁVOD: Jak řešit problémy s nabíjením Tesla Model S

redakce - 30 Červen 2015

Také jste už někdy přijeli k nabíjecímu stojanu… a nenabili? Čeští elektromobilisté bohužel takové překvapení zažívají poměrně často. Ne vždy je to ale chyba provozovatele nabíjecí stanice.auto nabíjení elektromobilu Tesla Model S stanice ČEZ

Nabíjení elektromobilu Tesla Model S u nabíjecího stojanu společnosti
foto: archiv autora

Přijeli jste ke stojanu a nenabili jste? Tak přesně toto se mi povedlo dne 27.6.2015 u nabíječky ČEZu ve Zlatém Jablku ve Zlíně.

Nabíječka se tvářila, jako že je připravena nabíjet, ale dodávka energie do auta byla 0 kW. Moje Tesla hlásila, že je sice připojena k nabíječce, ale "No Wall Power".

Po pozdější telefonické konzultaci s TeslaGuru Frantou (rozumějte s Ing. Františkem Kubišem st., kterého si velmi vážím, P16000) jsem se dozvěděl, že:

Kabelová zástrčka nebyla plně zasunuta do zásuvky nabíječky (byla asi 3mm nezasunuta a dál to nešlo), protože v některé z fázových dírek nebo v dírce nuláku nabíjecí stanice zůstala něčí plastová krytka pinu z kabelu od předešlého nabíjení.

Za tuto závadu samozřejmě ČEZ nemůže. Ale vy můžete mít velký problém.

Řešení:

a) pinzetou (kterou nyní jistě nemáte, ale doporučuji pořídit) vytáhněte cizí plastový klobouček z dírky za jeho nožku – klobouček má tvar hříbku

b) pokud pinzetu nebo něco podobného nemáte a nabít prostě musíte, stáhněte si kleštičkami (které nyní také jistě nemáte :-) ) odpovídající plastovou krytku pinu na svém – dosud bezvadném – kabelu, čímž si ho sice také poškodíte, ale alespoň nabijete.

c) když se nepodaří a) nebo b) - odjeďte k jiné nabíječce - pokud to samozřejmě energeticky zvládnete.

Realizoval jsem řešení c)

Pozn.: pokud se budete špárat pinzetou v dírkách nabíječky dle a), měla by být nabíječka automaticky bez napětí, jelikož není připojen kabel.

Pokud má však stojan závadu a napětí tam omylem je, tak může nastat problém. Je tedy vhodné s sebou vozit zkoušečku. Přeji vám všem mnoho bezproblémových kilometrů s našimi neobyčejnými autíčky.

Za zajímavé a poučné zkušenosti z provozu elektromobilu děkujeme Karlu Pálkovi (P19049).

vlastní
 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

NABÍJEČKY NA BENZÍNKÁCH v ČR:
Že by se začlo blýskat na lepší časy?
Benzina plánuje na svých pumpách zřídit nabíječky TESLA: prumysl.cz/na-pumpach-benzina-chce-pkn-zridit-dobijeci-stanice/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Byznysmenům asi dojde, že lukrativních míst z hlediska dopravní i energitecké infrastrukuty v ČR není nekonečno. A je tedy dobré něco dělat dřív, než to vyzobe nějaká štika.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tady je vidět jak hloupé bylo ukončení programu EV1, když nabíjecí systém General Motors dokázal protlačit 50kw indukčně, zcela bez těchto potíží. Již v roce 1997 :)

Obrázek uživatele Jolinar

50kW? nejaky odkaz by nebyl?
pamatuju si jak vypadal ten "konektor", ale urcite nebyl na 50kW :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

eanet.com/ev1-club/archive/981017/981017.htm

Obrázek uživatele Jolinar

wow, on byl dokonce puvodne koncipovan az na 160kW :-D
akorat clovek potreboval usmernovac a nabijecku v aute jestli jsem tomu dobre rozumel s ohledem na zminenou prestavbu ;-)

jestli je to aspon z poloviny pravda, tak to si musim prihodit do zalozek...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Docela by mě zajímalo jestli v USA ještě nějaká veřejná nabíječka s tímhle konektorem funguje. Nějaká ta kompatibilní Toyota RAV4 EV jistě ještě jezdí.

Potíže růstu... růst potíží. :-)

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takovýhle článek moc dobrou reklamu elektromobilitě nedělá. Návod, jak strkat kovové předměty do elektrické zásuvky s vysokým napětím i proudem, abyste mohli svůj elektromobil nabít? V očích laika tím dáváte elektromobilitě punc technologie pouze pro nadšence a v žádném případě ještě ne připravené pro masový trh, spíš tak trochu podivné a vyžadující od uživatele hodně divné věci.

Obrázek uživatele Radovan

Každá věc má své plusy a mínusy. Je dobré probrat obojí a nemalovat si vše na růžovo.
Ona zásuvka (zde Mennekes) je do doby zapnutí na displeji samozřejmě bez proudu. Pokud se někomu poštěstí v ní zanechat jakýkoliv izolant, je to průšvih a nenabijete. Ale těžko Vás napadne něco takového v dírkách zásuvky hledat. Proto je takový článek potřebný.
A nejedná se o vandalismus, obě zásuvky na pomalých stojanech ČEZu mají uzamykatelné kovové kryty jak v době kdy se nenabíjí, tudíž se k nim nedá dostat, tak uzamykají zástrčku v době nabíjení.
Nakonec takové strkání kovových předmětů do zásuvek pod proudem podporuje Darwinův přirozený výběr a zkvalitňuje světovou populaci :-) Všechno zlé je k něčemu dobré.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 41 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion pro ženu najeto 7 tis. km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, chápu, ale mne to odrazuje. Ony jsou ty nabíječky vždy někde na opuštěném místě bez obsluhy? Pokud ano, tak to je možná taky trochu problém, ne? Když vezmu srovnání s čerpací stanicí, tak když přijede blbá blondýna ke stojanu a neví, jak otevřít víčko od nádrže, může vždy zajít za obsluhou benzínky, aby jí pomohla. Pokud by byly nabíjecí stojany na benzínkách a blbá blondýna by mohla zajít za obsluhou a říct "ono to nějak nenabíjí" a místo aby se musela hrabat pinzetou v zásuvce, tak by kleštičky vzal pan pumpař, krytku konektoru vytáhl a ještě slečně úslužně zapojil kabel do auta (aby se neumazala od vyteklé elektřiny), tak jsme na úplně jiné úrovni přístupnosti e-mobility a je to už reálná možnost opravdu pro každého.

Obrázek uživatele Radovan

To je právě ten rozdíl mezi elektromobilitou a spalovacími vozy. K těm prvním Vám stačí jakákoliv zásuvka a načerpáte palivo. Pokud máte na střeše fotovoltaiku nebo za domem turbínu či vrtuli (a nejlépe ještě baterie v domě), pak nepotřebujete ani elektrárnu a rozvodnou síť. I když ta už tady stejně taky je a to doslova v každé díře.
U spalováku potřebujete vrty v moři nebo na pevnině, čerpadla, ropovody, tankery, překladiště, rafinerie, cisternové vlaky nebo kamiony, podzemní benzínové nádrže, čerpací stanice a příjezdy k nim, a samozřejmě obsluhu k tomu všemu.
Nabíjecí stanicí je každá veřejně přístupná zásuvka kdekoliv. Na fasádě domu, na venkovním rozvaděči, na zídce, uprostřed kempu na trubce. Třeba před mým rodinným domem zaparkujete na mém parkovacím stání a na fasádě je klasická 230V 16A, nonstop, včetně nočního osvětlení, platba dobrovolná. Nebo se jedná o specializovaný nabíjecí stojan, který poskytuje něco navíc (obvykle větší proud a rychlejší nabití). Vše je samoobslužné, jednoduché, nonstop 24/7. Návod napsaný nebo interaktivní displej. Maximálně tak je na stojanu telefon na dispečink a na konci přítel/kyně na telefonu. Ale to záleží na poskytovateli stojanu.
Je to prostě nezávislost a změna myšlení. Před chvílí jsem dojel po 10 km do kanceláře na elektrokole a jednoduše šoupl nabíječku do nejbližší zásuvky. Stejně jako mobilní telefon do nabíjecí koncovky na psacím stole.
Z okna vidím les fotovoltaických panelů na střeše vedlejší budovy a mezi budovami stojí malá vrtule. Točí se. slunce svítí.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 41 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion pro ženu najeto 7 tis. km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No a nebo si pořiďte obyčejné auto na benzín a nemusíte se s.át s takovými 3,14čovinami.

Obrázek uživatele Jolinar

vy zas muzete natankovat nekvalitni benal, takze to vyjde na stejno :)

Obrázek uživatele Radovan

Zato Vám přibydou desítky dalších. A to se vyplatí! :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 41 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion pro ženu najeto 7 tis. km

Obrázek uživatele ozana

Sice takový návod nevyužiju, ale chybí mi tu snímek té krytky pinu konektoru, která se má odstranit.

---

Jezdím na proud, najeto prvních 45 tisíc km.

Obrázek uživatele Jolinar

ta krytka pinu je jen jedna z moznosti... Stejne tak tam muze byt nacpana zvykacka nebo jiny binec :-)

Obrázek uživatele ozana

nějak si nedovedu představit, co má na sobě Mennekes za krytky anebo co se z něho může ulomit ...

---

Jezdím na proud, najeto prvních 45 tisíc km.

Obrázek uživatele Jolinar
Obrázek uživatele ozana

Hm, tak takovou věc na konektoru nemám.

---

Jezdím na proud, najeto prvních 45 tisíc km.

na EVSE nabíjecím kabelu je mít nebudete, strana co se strká do vozu má zdířky. Má je jen kabel s Mennekesem na obou stranách (bez EVSE) a je to ten, který se právě strká do infrastruktury.

Obrázek uživatele ozana

Moje auto to má naopak.

---

Jezdím na proud, najeto prvních 45 tisíc km.

Hmm... Smím se zeptat která automobilka/model tak učinila? :o)

Obrázek uživatele ozana

Klikněte si na mne nebo mého avatara :)

---

Jezdím na proud, najeto prvních 45 tisíc km.

Tak určitě, ale třeba já jsem si z tohoto článku vzal poučení, že Mennekes konektor taky není svatý. No a pokud je mizerně vyroben, že bude tropit takovéto hlouposti je celkem nešťastné.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no,co takhle gumove rukavice,ty budou zemnit :)

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic Kariéra EVC Group Půjčte si elektromobil Nissan Leaf!

zajímavé články