Jen chvíli poté, co Elon Musk potvrdil elektrické kamiony Tesla, se hlasí o slovo Toyota. Její Project Portal využívá vodíkový pohon z Mirai.
foto: Toyota
Toyota Mirai, první běžně prodávané auto na vodík, není příliš velký úspěch. Jak by mohl, vždyť vodíkových čerpaček je jako šafránu a celkově pohon na vodík prostě moc „nevychází“.
NEPŘEHLÉDNĚTE Toyota zahájí v Číně testování vodíkového auta Mirai
Toyota si ale myslí, že by přece jen uplatnění najít mohl, a to v dálkových kamionech. Toyota odhalila vodíkový tahač „Project Portal“ v přístavu Long Beach v Kalifornii.
Kamion uveze běžných 35 tun nákladu na vzdálenost více než 320 km na jedno naplnění vodíkem. Využívá dva palivové články z vodíkového osobáku Toyota Mirai doplněné o 12kWh baterii. Výsledkem je výkon 670 koní. Otázka je, jestli tyhle specifikace budou stačit. Vodík je proti bateriím podle řady studií energeticky, ekonomicky i logisticky nevýhodné palivo.
Tesla chce dokázat, že baterie, resp. elektřina, je dnes vhodné „palivo“ i pro velké tahače. A nejspíš se jí to povede, podobně jako předtím s osobními auty.
foto: Toyota
V současné době se v oblasti nákladní dopravy dobře daří jiné plynné alternativě, totiž CNG. Využití stlačeného zemního plynu na dálkové trasy velkých tahačů má zejména v Evropě smysl, protože výsledkem jsou podobné dojezdové vzdálenosti a k dispozici je dostatečná síť plniček.
I přesto chce Toyota otestovat, jak si vodíkové kamiony v USA povedou. Zástupci automobilky věří, že Mirai, resp. technologie z něj odvozené, budou podobný průlom, jako kdysi hybridní pohon modelu Prius. Jenže od té doby už uplynulo přes 20 let a doba pokročila.
a na krachující rejžáky už každej srrrr… to sou zas
a na krachující rejžáky už každej srrrr… to sou zas zprávy, co si člověk neudělá sám to nemá… ;))
1ní Důležitá zpráva dneška je že TESLA rozjela systému pro sdílení aut a 4x TMX už jezdí jak loni Elon slíbil svůj generální plán 2. část včera uvedl, že společnost rozjede síť pro sdílení jízd v příštích několika letech s cílem usnadnit dojíždění osob a zajistit Zkušenosti s používáním automobilů Tesla. Od té doby se o tom nikdo nedozví, ale jiné společnosti nyní používají vozy Tesla ve své službě sdílení jízd.
http://smartstocknews.com/74983-tesla-inc-model-x-suvs-to-be-used-in-harts-ride-sharing-service/
Tesla Model 3 Design Studio vám dovolí navrhnout auto před
Tesla Model 3 Design Studio vám dovolí navrhnout auto před oficiálním uvedení vozu TM3 😉
https://www.teslarati.com/fan-made-tesla-model-3-design-studio-configure-interior-wheel-options/
http://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/tesla-model-3/
http://www.model3config.com/
Venezuela je v krizi. Úřady zabavily majetek General Motors
Venezuela je v krizi. Úřady zabavily majetek General Motors :))))DDDDD
http://zpravy.e15.cz/zahranicni/udalosti/venezuela-je-v-krizi-urady-zabavily-majetek-general-motors-1331453
Jedna sedačka, žádné rádio. Výrobce elektrododávek
Jedna sedačka, žádné rádio. Výrobce elektrododávek Streetscooter B14 bez příkras roste. šéf Volkswagenu Matthias Müller prohlásil, že je z ní „otráven až do morku kostí“ :)))))DDD
http://ekonomika.idnes.cz/vyrobce-elektrododavek-streetscooter-rozsiruje-vyrobu-pem-/ekoakcie.aspx?c=A170416_224247_ekoakcie_suj
http://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/a2013-streetscooter-b14/
Jo jo, uz dokonce zverejnili i ceny, jake prekvapeni, ze to
Jo jo, uz dokonce zverejnili i ceny, jake prekvapeni, ze to není ani 5 000 EUR, ani 10 000, na dokonce ani 20 000 EUR… ale hrube přes 30 000 EUR
30.000 €jro je prodejka pro zbytek světa včetně marže a
30.000 €jro je prodejka pro zbytek světa včetně marže a rozporcovaných nákladů na celej jejich ansábl (fabriku 😉 Výrobní náklady samotný káry = matroš + výrobní síla jsou 5.000 € 😉
PS: dyt jsou to jen 4ry kola + motor + autosedačka a voplastovat to dá rozum 🙂 Povíme si při 100.000cím vyrobeným kuse 2020 😉
2017 = 2.500 ks
2018 = 25.000 ks
2019 = 50.000 ks
2020 = 100.000 ks
Na podzimní prezentaci StreetScooter uvedla, že výroba elektrododávek se dostala do zisku po 2 500 vyrobených vozech. To je velký kontrast proti jiným výrobcům elektromobilů.
No tak to pak mame slusny problem, kdyz pro pokrytim marzi a
No tak to pak mame slusny problem, kdyz pro pokrytim marzi a dalsich nakladu okolo, se musi auto s vyrobni cenou 5000 prodavat za 30 000….
to je fuk, duležitý je že už to vydělává a konzerva
to je fuk, duležitý je že už to vydělává a konzerva setřela 😉
Hlavne je tech 5 000 EUR nesmysl, ktery vznikl kdysy davno v
Hlavne je tech 5 000 EUR nesmysl, ktery vznikl kdysy davno v nejakem clanku, ktery bez overeni prevzala ruzna media a od te doby preziva jako „zaruceny fakt“ v internetovych diskusich. Z doby kratce predtim nez se tato podezrele nizka castka objevila existuje rozhovor s clovekem od Deutsche Posy, ktery tvrdi, ze cilova castka je 22 000 EUR a tehdy jeste nebyla dosazitelna, zejmena kvuli vysoke cene baterii (clanek s nazvem: „Deutsche Post auf Teslas Spuren“ na serveru Handelsblatt – clanek je placeny).
Castka 5 000 EUR zrejme vznikla z puvodniho projektu malehou auticka StreetScooter, ktery s takovou cenou uvazoval, ale s tim, ze k autu bylo nutne pronajmout baterie za nekolik set euro mesicne.
Ne, výrobní náklady nejsou a nikdy nebyly 5000€. To
Ne, výrobní náklady nejsou a nikdy nebyly 5000€. To číslo si někdo vycucal z prstu a nemá žádný reálný základ.
ja myslim že i jó. Na lince dělá pár lidí, komponent to
ja myslim že i jó. Na lince dělá pár lidí, komponent to moc nemá a všechny komerční… 5.000*27 = 135.000 CZK … Výrobní náklady Fábky se pohybují kolem 100.000 CZK. StreetScooter má polovinu komponent 😉
Kolik může stát 20kWh baterka v 1.000 ks objednávky z číny?
85 % komponent je hotovejch a koupenejch z trhu.
85 % komponent je hotovejch a koupenejch z trhu.
20 kWh baterka v 1000 ks bude i z Číny stát pořád kolem
20 kWh baterka v 1000 ks bude i z Číny stát pořád kolem 4000 dolarů.
Taky jsem na to koukal. Nechápu kdo by to za tyhle peníze
Taky jsem na to koukal. Nechápu kdo by to za tyhle peníze koupil, když je to totální žebro na úrovni 80. let a za stejné peníze se dá koupit Nissan NV200 v elektrice.
3tí Důležitá zpráva dneška je že TESLA urovnila žalobu
3tí Důležitá zpráva dneška je že TESLA urovnila žalobu proti Sterlingu Andersonovi, bývalému řediteli programu Autopilot výrobce elektrických automobilů, podle kopie dohody, kterou podepsaly obě strany.
https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-04-19/tesla-settles-suit-against-ex-autopilot-chief-who-formed-startup
2há Důležitá zpráva dneška je že TESLA rozjela
2há Důležitá zpráva dneška je že TESLA rozjela instalace solární panely na svých servisních stanicích. Solární panely byly instalovány v servisním středisku v San Antoniu v Texasu
http://smartstocknews.com/38658-tesla-inc-tsla-is-now-installing-solar-panels-on-its-service-stations/
Jj, a ted cekam, ze se tady zase strhne hon na carodejnice
Jj, a ted cekam, ze se tady zase strhne hon na carodejnice vseznalku, kteri uni jen blbe kritizovat.
zúfalci.
Nech tam dajú rovno 120kWh baterku, všetko
zúfalci.
Nech tam dajú rovno 120kWh baterku, všetko ostatné je na to vozidle super.
Alebo radšej 1,2MWh.
Alebo radšej 1,2MWh.