Nadšenec přestavěl Volkswagen Beetle z roku 1965 na elektromobil

Jan Horčík - 03 Říjen 2016

Niall Julian je nadšený filmař a nadšenec do veteránů a elektromobilů. Nedávno jste tu mohli vidět jeho film o tom jak se jezdí v elektromobilu z roku 1906. Teď přichází s dalším filmem o autě o půl století mladším.auto elektromobil Volkswagen Beetle 1965 přestavba veterán

Elektrická přestavba veteránského "Brouka" z roku 1965 se nadmíru povedla. Richard Morgans s tím má ostatně už dlouholeté zkušenosti.
foto: Take to the Road

Nový desetiminutový film je příběhem Richarda Morganse, taktéř milovníka veteránů, a jeho přestavby vozu Volkswagen Beetle z roku 1965 na elektromobil. Inspirovala ho k tomu prý elektromotorka jeho syna.

Přestavby starých klasik na elektropohon začaly Morganse tak bavit, že si založil firmu Electric Classic Cars a nabízí přestavby na zakázku. Jejich přestavby zvládají až 160 km na jedno nabití a max. rychlost až 160 km/h.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

Kryton se taky svez s tímhle broukem

https://www.youtube.com/watch?v=fXsQGWWz3Is

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

V budoucnu se budou veterani prestavovat jeste casteji. Duvod je prosty. Spalovaky z uplynulych let jsou naprosto prospikovane elektronikou. A jiz dnes se ukazuje, ze ta elektronika ma urcitou zivotnost. Pokud se pokazi jedna (dulezita) ridici jednotka, auto uz neprojde technickou a bude jen na divani. Automobilky se uz zameruji na tento problem a pokousi se zakonzervovat know-how montovanych, ale uz nevyrabenych ridicich jednotek. Bohuzel tyto jednotky nelze vyrobit do zasoby. Po 15-20 letech prestane 50% fungovat i kdyz jsou jen na sklade. Mozna ze se najde nejaky vyrobce, ktery bude takove jednotky vyrabet i za dalsich 30 let. Bude to naramne draha zalezitost. Vetsina veteranu nebude mit vhodne motorove ridici jednotky a nejspis nebudou splnovat ani emisni normy pro historicka vozidla. Aby mohly takova auta vubec na silnici, budou muset prejit na elektricky pohon.
Veterani z let, kdy elektronika v autech jeste nebyla, muzou diky tomu jezdit treba i za 100 let.

Problem v nasich zemepisnych sirkach je, ze takovou prestavbu (narozdil od nekym zminovane UK) nelze rozumne zlegalizovat...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

zlegalizovani te zajima v jakemkoliv statu EU (prozatim spoelcna pravidla) takze co se zlegalizuje v UK se muze provozovat bezproblemu v CR (zatim, az z EU vystoupej jiz to nepujde)
v CR je problem v tom ze se tu blbe legalizuje protoze urednici a atesty, pote se to bude resit nejlepe v Nemecku kde to je urednicky obdobne neslozite jako v UK

Koupil jsem v Nemecku Peugeot Ion z Francie. Chtel prihlasit v CR. Bohuzel cesky urednici kroutili hlavou a ze to nejde. Pry ten typ nemaji v pocitaci a tudiz nelze prihlasit. Tak jsem si auto prihlasil v Nemecku. Tam nebyl problem, vse hotovo za 30 minut. CR zustalo na urovni stareho Rakouska Uherska. Brzy to bude 100 let... Porad postkomunisticky bordelistan.

Vetsina veteranu se stejne vyvazi do zahranici. Cesko je vzdy ve vsem papezstejsi nez papez. V jinych statech maji k veteranum jiny vztah a stat umoznuje jejich zachovani. Prestavba na BEV je sice v rozporu s udrzenim v originalnim stavu, ale kdyz jina moznost na udrzeni v provozuschopnem stavu neni, tak prestavba na EV je jedna z elegantnich moznosti. Cesko v tom ohledu neni vubec podstatne.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nějak mi uniká smysl tohoto díla.
U veteránů oldtimerů, youngtimerů se přece každý snaží co nejvíce zachovat originál.
Proč z legendy dělat kočkopsa?

Obrázek uživatele Kuk

Já ne, nejsem až tak zkosnatělý, ja bych nějakou tu klasiku klidně i rozřezal abych si vytvořil co chci.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele PaRi

Protože je to pohledné auto? Já bych takového brouka chtěl...

Obrázek uživatele M.Krupka

Tady je jiný nadšenec do Volkswagenu

Ten Samba VW ma baterku s kapacitou 1kWh.
S tim ujede tak 10km.

Obrázek uživatele M.Krupka

Nějak se začít musí.
Když dojezd nestačí..... :-)

https://youtu.be/LmLCKjZbGJQ

Takovy Range Extender by byl super. Bohuzel BEV nemaji tazne zarizeni...
https://www.youtube.com/watch?v=LmLCKjZbGJQ&list=RDLmLCKjZbGJQ#t=77

nektera maji tazne

Tazne maji jen derivaty od spalovacich modelu. Ani e-Golf nema povoleni pro tazne zarizeni.
Je to jednoznacne nechut automobilek podporit prodej BEV.
Ktera BEV muzou podle vas mit tazne zarizeni?

Obrázek uživatele Kuk

Ale prdlajz Tesla X má tažný. Bjorn se s tím zrovna náramně baví :)
Tahaj za ní karavány i motorový čluny a ani to nepoznaj, jenom na dojezdu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Nekde jinde pisu, ze az na Teslu X nemaji EV TZ. Pak se ta diskuze vedla hlavne kvuli tem EV, ktere nejsou od Tesly. Prave ty ostatni automobilky nedovoli montovat TZ.

netusim jak v EU, ale v USA muze mit tazne Tesla X, Nissan Leaf a BMW i3, na vsechny tyhle auta se tam prodava tazne zarizeni primo u delaleru + dalsi doplny co se na danou konstrukci dale daji zavesit, misto "koule" pro vozik treba i ram na cyklisticke kolo

Oficialne tazne zarizeni na privesny vozik nema ani Leaf ani i3. Vesmes to jsou drzaky na kola a nekdo je pouzije k tazeni voziku. Ale povolene to neni asi ani v USA. U Renault ZOE se snad rysuje moznost montovat TZ. Byl by to prulomovy precedenc. Pak by kazde BEV mohlo jezdit dlouhe trasy s pridavnou baterkou nebo take generatorem jako hybrid. Tim by se akceptance BEV hodne zvysila. I levny BEV by mel velky dojezd. Automobilky toto zatim blokuji.

https://goo.gl/DCNbxb

pokud je to homologovane, tak to muze dane auto mit, v EU tedy bude stacit aby to bylo homologovane podle UE smernic a odborne namontovane

V technicaku je u BEV vzdy uvedeno:pripustna/povolena hmotnost pripojneho vozidla 0 kg. Automobilky proste nepripusti moznost tahat vozik. Tolik lidi si to preje, ale nikdo jeste neuspel. Zadna vyjimka, zadna benevolence ani od statu ani od automobilek.
To tazne z odkazu je bez povoleni a ztracite povinne ruceni, riskujete vyrazeni z provozu a pokutu. Muze mit homologaci treba pro cely svet, ale urcite nebude mit homologaci pro pouzivani u Leafa na tazeni voziku. Prodavat muzete hodne veci, ale pouzivat je nemuzete.

Obrázek uživatele M.Krupka

https://i.ytimg.com/vi/rrM1yqVpi6M/maxresdefault.jpg

http://evseupgrade.com/pic/?leaf-tow

http://www.autokseft.cz/Nahradni-dily/VOLKSWAGEN-121/GOLF-VII-5G1-BE1-10585/e-Golf-85kw-ccm-101041/Dily-karoserie/Tazna-zarizeni-100401

Oficiálně nikdo nebude tahat za EV přívěs, ale technicky to možné je.

Technicky to mozne je, ale v TP mate vzdy povolenou/pripustnou hmotnost privesneho vozidla 0 kg. Nikdy nedostanete povoleni s timto TZ tahat vozik. Ani u e-Golfu. I kdyz to tak nabizeji.

Sice amiky nemusím ale retro auta na elek. přidělávají pěkně. Koukněte na https://www.youtube.com/user/evwestdotcom

ten Brouk ale asi nebude amik, spise anglan


veletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?