Peugeot 508 RXH - nový diesel hybridAUTO
Peugeot 508 RXH - nový diesel hybrid
Kavárna na elektrických kolechKOLO
Kavárna na elektrických kolech
Japonsko má víc dobíječek než benzinekSVĚT
Japonsko má víc dobíječek než benzinek
Spotřeba klesá, ČR je výjimkaČESKO
Spotřeba klesá, ČR je výjimka

Nádherně zrestaurovaný Volkswagen Bus na solární pohon

Jan Horčík - 11 Srpen 2015

Ikonický "Volkswagen Bus" neboli model Westfalia je milovaným mikrobusem hipíků. Dnes je opět vyhledávanou raritou. Nadšenec Daniel Theobald si jej přestavěl na solární pohon.auto Volkswagen Westfalia Bus solární auto pohon

Nádherná přestavba Volkswagenu Westfalia na solární pohon
foto: Daniel Theobald

Daniel Theobald, který pracuje jako šéftechnik ve společnosti Vecna, si před časem přes inzertní portál Craigslist pořídil zachovalý Volkswagen Westfalia z roku 1966. Tedy téměř 50 let staré auto!

Vůz postupně zrestauroval a přestavěl na plně elektrický pohon. Na střechu pak namontoval sadu solárních panelů díky kterým může auto jezdit pouze na slunce! Pokud ale zrovna nesvítí, je jeho dojezd omezen pouze na asi 32 km.

Celá přestavba ho vyšla na ne zrovna malých $30 000 (asi 750 000 Kč). Navíc v současné době pracuje na dalším vylepšení, kdy chce do auta zabudovat větší li-ion baterii.

Jeho soukromý projekt se navíc přelévá i do profesního světa. Zkoumá totiž možnosti jak stejné li-ion baterie využít také v robotech, které firma působící v oblasti zdravotní péče vyrábí.

 

Jestli je toto nadherne zrestaurovany vuz tak snim svuj klobouk. Napr - snižení (podle vseho vzadu vyhozením reduktoru) nepuvodni disky a misto původního motoru elektro.
Autor titulku (článku) by se mel podivat jak vypada restaurace napr sem:
http://www.samsgarage.org/projects/1950-brezel-aus-schweden/toc
s uctou a zachováním púvodního.
Takto zničit 50 let staré auto....

AD solarni clanky: na strese ma 1300Wp... tj denne z toho muze dostat odhaduji max tak 2 kWH. (nejsou kolmo k slunci...) To bude tak dojezd 10-15km?
Píše že s tím rozváží děti do školy a na mimoškolní aktivity.
No nemyslím si že by to šlo bez dobíjení z elektrické sítě.
Toto rozhodne neni auto na solarni pohon.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V počasí co panuje poslední dobou se nápadu ani nedivím. Celkem zásadní informací by bylo, jaký přínos ten solární panel má. Jestli je schopen vůbec baterii dobít a za jak dlouho. S přímým pohonem bych moc nepočítal, ale přijde mi to jako super věc pokud jede člověk na nějakou čundr/dovolenou. Někde stráví pár dní a má elektřinu k dispozici celou dobu, případně si dobije baterie na další malý výlet.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tenhle koncept se solárními panely (ideálně s tenkostěnnými zabudovanými přímo do karoserie) bude ideální např. pro elektrická obytná auto, která mají velkou plochu karoserie i možnost zabudování velké bateria pod podlahu. Stanou se tak plně energeticky nezávislými a se spalovací elektrickou toaletou budou závislé jen na zdroji vody pro sprchování a kuchyni.

Obrázek uživatele Radovan

Určitě by to šlo spočítat, ale jen pro informaci - na V%SB-TUO má saze.vsb.cz 20 let starý Peugeot 106 elektro ještě se starými olověnými bateriemi a 1 starým FV panelem na zahrádce auta. Za slunečný den dá bateriím 10 km dojezdu.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 35 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion najeto 3 tis. km

Obrázek uživatele honza.t

Originál baterie jsou 260kg vážící NiCd (SAFT Batteries) . Jinak také mohu potvrdit, že existuje a jezdí ( malý žlutý nepřehlédnutelný ).
Je zachycen na fotografii vaší EV dovolené
http://www.hybrid.cz/elektricka-dovolena-aneb-1179-km-za-pul-euro-dil-1

Obrázek uživatele honza.t

http://www.evguide.nu/ab150000.html

https://www.youtube.com/watch?v=-vXcE-MCHyg

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak tohle je jediná konzerva kerou podporuju !!
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

The components used are:

Elmo motor controller
Moog brushless motor
Solbian solar panels (10x130 watt panels on roof, 20x100 watt on optional trailer)
Genasun solar controllers
Manzanita micro battery charger
Boston Power Swing 5300 cells (arranged in a 4p1020s configuration)

The Bus can go as fast as 120 kilometers per hour, but again going that fast wastes a significant amount of energy due to wind resistance. It has a range of about 56 kilometers if there's no sun based on energy stored in its batteries. Range can be increased by simply adding more batteries, but since I never drive that far, adding additional batteries would add weight and cost.

Obrázek uživatele honza.t

Thanks for the information

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

chyba mi informacia kolko km a ako rychlo ubehne ked svieti slnko pri priamom pohone.

Odhadom som na streche naratal 500W.

Obrázek uživatele Radovan

Nádherné ikonické auto a s tím pohonem je to super. Větší baterii třeba od hulínské EVC group a je hotovo.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 35 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion najeto 3 tis. km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

evc este neskrachoval ? tak to ich musi nieco zivit, nejake sady ?

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic

zajímavé články