Jízdní kolo ovládáte silou myšlenekVĚDA
Jízdní kolo ovládáte silou myšlenek
Česká republika zaostává o 50 letŽELEZNICE
Česká republika zaostává o 50 let
Tata v Evropě - místo Nano bude PixelMALÁ AUTA
Tata v Evropě - místo Nano bude Pixel
Nahá kráska - elektro motorka Mission RMOTORKY
Nahá kráska - elektro motorka Mission R

Nabíječka Tesla Supercharger na Slovensku otevřena, Polsko a ČR další

Jan Horčík - 14 Leden 2016

Je to nějaký čas, co jsme psali, že Tesla brzy spustí na Slovensku první nabíječku Supercharger. Stalo se. V nejbližší době se přidá také Polsko a Česká republika.První nabíječka Tesla Supercharger na Slovensku u Hotelu Kaskády

První nabíječka Tesla Supercharger na Slovensku u Hotelu Kaskády
foto: Juraj Medek, TeslaClub.sk, použito se svolením

"Pre mnohých neuveriteľné sa stalo realitou," informuje Juraj Medek, zakladatel a správce TeslaClub.sk. Od 13.1.2016 je tak v provozu první Supercharger v zemích Visegrádské čtyřky. GPS koordináty jsou 48.627353, 19.103584, nachází se v areálu Hotelu Kaskády.

Nabíječky poskytují nejvyšší možný výkon, jsou tedy lepší než Supercharger ve Vídni. Otevírací párty je předběžně plánována na 23.1.2016.

Další na řadě jsou Polsko a Česká republika. V Česku vyroste nejspíš první rychlonabíječka Tesla Supercharger v jižní části Prahy na ulici Vídeňská.

V Polsku je stanice budována u čerpací stanice sítě PKN Orlen nedaleko Vratislavi. Otevření lze očekávat v nejbližších týdnech.

Smlouva o spolupráci mezi Tesla Motors a polským gigantem PKN Orlen je prý na světě už pár měsíců. V Česku Orlen vlastní síť stanic Benzina, v Německu síť Star Station, kde už nějaké ty Superchargery jsou.

TeslaClub.sk
 
Obrázek uživatele honza.t

Slovensko je jedinou krajinou v strednej Európe s rýchlo nabíjacou stanicou Tesla
https://www.youtube.com/watch?v=R9A-Eh7RVB0

Obrázek uživatele ozana

Pokud do střední evropy počítáme i Slovinsko a Chorvatsko tak nebyli ani první, natož jediní.

---

Jezdím na proud, najeto prvních 36 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak už i Eon bude budovat vlastní nabíječky: solarninovinky.cz/?zpravy/2016012101/e-on-chysta-rozsireni-site-dobijecich-stanic-pro-elektromobily-v-cesku#.VqCLCWeYbwc

A dokončí je během dvou let, celkem 15nabíječek za 36mil. kč.

Tak už se těším jak z toho za 2roky zase nic nebude:-(

Obrázek uživatele Radovan

Já bych jim věřil. nebudou to budovat ze svých, ale z dotace EU, a je to součást evropského koridoru, ostatně podílí se na tom i slovenský Greenway. A ten nekecá a staví.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 34 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion....

U nás místo Superčádžeru zatím jen bláto na hřišti :)

http://www.teslamotorsclub.com/attachment.php?attachmentid=107851&d=1452718862

Ne že bych měl něco proti Teslám, ale Tesla může nabíjet jak na SC, tak na CHAdeMO. Ostatní EV na SC ne. Přijde mi to krapet nevyvážené.

---

Nissan Leaf 24kWh, 79.000 km, SOH = 89%

Obrázek uživatele Jolinar

To je snad problem tech ostatnich aut, ne Tesly :-)
Dokud se ostatni vyrobci nedohodnou s Teslou na vyuzivani jejich SC, tak proste maji smulu a konkurencni nevyhodu...

Tesla se taky s ostatními výrobci EV nedohodla. Maximálně si koupila specifikaci standardu CHAdeMO, udělala si CHAdeMO adaptér a vymalováno. ;-)

---

Nissan Leaf 24kWh, 79.000 km, SOH = 89%

Obrázek uživatele Jolinar

sak Tesla se s nikym domlouvat nemusela, zatim zadna automobilka nema vlastni sit... A s komercnimi provozovateli se uz vubec nemusi domlouvat, protoze ti jsou radi, ze od nich nekdo elektrinu kupuje.

A pokud povazujete dealery Nissanu za sit nabijecek, tak opet plati, ze Tesla se s Nissanem domlouvat nemusela, protoze to zalezi na dealerech jestli tu svoji nabijecku poskytnou i ostatnim ne-Nissan zakaznikum. Hmm, nebo to tak aspon byvalo pokud se neco nezmenilo.

Napiste svůj postreh E.Muskovi do USA.Tady to není relevantni..Jak ale pise uz někdo pode mnou, zrejme asi p. Musk nechce, aby se mu u SuC casem tvorily km fronty aut jinych znacek..

---

heros

To bylo jen takové povzdechnutí, bez ambicí to nějak řešit. Ano, mohl bych mu napsat... pokud si nakonec nekoupím Model 3. :-)

---

Nissan Leaf 24kWh, 79.000 km, SOH = 89%

Koupe preci s Vasim povzdechutim nemá co delat..

---

heros

Když už se tu řeší Chademo a SC, tak tento týden tomu nasadila korunu Toyota.

Dnes jsem si dnes přečetl článek o tom jak Toyota v Kalifornii doporučuje svým dealerům aby přestali dodávat vodíkovou Mirai zákazníkům, protože prostě není kde tankovat a u těch 3-5stanic (které se mimochodem postavili už dříve z úplně jiného důvodu) se tvoří nehorázné fronty. Těch pár mobilních stanic co Toyota dodala to moc nevytrhlo a navíc všechny jsou jen na 350bar, tj. v nejlepším případě dojezd 150mil.

K tomu mě pak úplně dorazila velice důležitá novinka o zavedení satelitního telefonu do Mirai. Když už pominu, že Mirai není zrovna prototypem vozu, který si vezmete pro vyjížďku na konec světa (tedy tam, kde už není GSM signál). Tak se zde nabízí otázka jak se tam s tím autem vůbec dostat :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Asi jsi nebyl v us, GSM signal vesmes konci, jakmile se vzdalis od nejblizsiho vetsiho mesta. Zbytek ma max starou analogovou sit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

:DDD to je jedině dobře!! Vodík na silnici nepatří, at klidne padne :))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

dokaz k tvrdeniu nikde. jedine co vodik moze zabit je sam vodik, kedze v EU normalna vodikova stanica vhodna pre Mirai, natankuje za cenu ktora je po prepocte na km, rovnaka ako za benzin, a to tam nie je este ziadna spotrebka.

Ak vyrobca radi, nepredavajte nase nove auta, len hlupak tomu uveri.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Však oni neříkají, aby je neprodávali, ale aby je nedodávali. :) A jelikož to řekl CEO Toyoty v US, tak by jste tomu věřit měl.

insideevs.com/toyota-to-selected-dealers-stop-delivering-mirai-there-is-no-where-to-refuel/

Jinak k vodíku. Tam není jen problém s neexistující infrastrukturou, nebo cenou, ale i s tím, že se zatím vyrábí téměř stoprocentně z fosilních paliv...

Obrázek uživatele ozana

Jako že si koupím auto a nechám ho stát u dealera v showroomu?

---

Jezdím na proud, najeto prvních 36 tisíc km.

Spíše jen uměle prodlouží dodací lhůty. V každém případě Toyotu bych nevinil. Oni totiž udělali téměř vše pro to aby ty auta nikdo nechtěl (hnusný zvenku i zevnitř, drahé jako prase a k tomu to není kde natankovat...) ale ono to nestačilo a ti všiváci to furt kupují.

dle info od dealera Nissan v Olomouci by od března měl být také tady zahájen prodej a servis EV s rychlonabíjecím stojanem Chademo. Určitě to mnoho z nás uvítá.
Jen drobný dotaz na autora článku: na jaké mapě prosím najdu město Vratislav? není to náhodou cestou na Reichenberg ?
Dle základních komunikačních pravidel se jména lidí a geografické názvy NEPŘEKLÁDAJÍ !! m.j. vnáší se tím zmatek do případných diskusí.

---

cca 150tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kde to tam je, v Hejčíně?
Jaká cena a jak bude hrazená cena za nabíjení?

jo, Hejčín. Osobně mi to sdělili, když jsem se tam ptal na možnost případného servisu Leafa. Cenu nevím, ale snad zdarma, tak jako Pardubicích nebo v Praze... Importér Nissanu mi dával kdysi info, že by rychlonabíjení mělo být u Dealera Nissanu pro majitele Nissanu zdarma - což je i logické (je ovšem hodně věcí, které se nedělají právě, že by to bylo moc logické...). Zatím je nabíjení ovšem v režii dealera a potom se objeví takový nesmysl jako předvedl jejich dealer třeba v Brně. Hlavně, aby v Olomouci byla ta možnost.

---

cca 150tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co předvedl jejich dealer v Brně?
Abych si dal eventuálně pozor na nějaký podraz a nekupoval od nich nic.

nabíječka prý funguje za 10kč/kWh přes EV mapu

---

cca 150tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nissan v Brně ve Slatině bude mít LEafa k prodeji taky od března. Nabíječku už tam měli mít, jenže kvůli nespolehlivosti nakonec objednali jinou od jiného výrobce. Stran placení nabíjení ještě nejsou rozhodnuti.

Obrázek uživatele Radovan

Jo, jo, stará dobrá Wroclaw, Regensburg (Řezno), Salzburg (Solihrad) a další.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 34 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion....

Salzburg - Solnohrad..

---

heros

Obrázek uživatele Radovan

Tak tak, záleží na tom, kterou starší knihu právě čtete. Dokonce i ve stejné knize pohádek je Salzburg pojmenován oběma českými názvy. Kostnice, kde nám upálili mistra Jana, je další příklad. Nenajdete ji. Jen Konstanz.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 34 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion....

Dobrý den, předpokládám, že u nabíječek firmy Tesla nenabije své suto nikdo jiný, než ten, kdo vlastní vozidlo Tesla (S/X/R v budoucnu E).

I když jsem veliký fanda elektromobilů Tesla, zdá se mi, že bych raději, než nabíječky pouze pro Tesly, viděl u nás víc rychlonabíječek COMBO/CHademo - jsou přeci univerzálnější (i když pomalejší).....

Jo, kdyby u nabíječek Supercharger mohli majitele Tesel nabíjet zdarma a majitelé ostatních značek třeba za úplatu - to by bylo něco jiného - to by se mi líbilo úplně nejvíc.

Jinak jak rychle vlastně nabíjí Supercharger??? Prý se dokonce ještě chystá vylepšení jejich parametrů....

To by asi každý radeji. Nicmene budme radi,ze v teto zemi, kde vlada EV evidentne nepreje, muzou diky automobilce z USA alespoň majitele Tesel nabijet zdarma.
Napr.nejnovejsi SuC na Slovensku nabiji podstatne rychleji, nez ten ve Vidni

---

heros

Obrázek uživatele Jolinar

co znamena podstatne rychleji? :-)
cisla, cisla, cisla...

OK. Je to na slovenskem Tesla klubu, presne a cerne na bilem..
Ted to vidim pode mnou..

---

heros

Obrázek uživatele ozana

Helio na http://teslaclub.sk psal: dobijalo to rychlostou 570 km/h

---

Jezdím na proud, najeto prvních 36 tisíc km.

Obrázek uživatele Jolinar

570km/h je nic nerikajici udaj... uvazim-li, ze 22kW * ucinnost palubni nabijecky (rekneme odoka 93%) dava priblizne 100km/h, tak 570km/h odpovida priblizne 116kW. Takze normalni rychlost nabijeni a nic prevratneho. Kdyz si trochu upravite predpoklady tak se treba dostanete i na standartnich 120kW.

Uprimne receno, moc tem cislum nerozumim. Vim jen, napr.z nemeckych for, ze nove SuC z posledních mesicu mají lepsi vykon, i diky lepsim vlastnostem novějších typu nabijecich kabelu.

---

heros

Obrázek uživatele Jolinar

ano proto je vzdy lepsi uvadet rychlost nabijeni v kW (anebo jako dva udaje: A a V). km/h je nic nerikajici udaj, ktery se navic meni podle toho zda mate dojezd prepnuty na typical nebo rated.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je mi líto pane ale cenzůra šefredaktor tohodle serveru veškerý vzdělávací odkazy na vaši neznalost maže, tak bud vám stačí jeho strohý informace nebo si víc holt VYGOOGLETE ;)

Obrázek uživatele Jan Horčík

Ano, u nabíječek Tesla Supercharger mohou nabíjet pouze majitelé vozů Tesla. Tesla nicméně v minulosti naznačila, že je otevřená jednání s ostatními automobilkami o možnosti jejich využití. Výkon nabíjení je až 120 kW, tedy vůz lze dobít na dojezd 300 km během méně než hodiny.

---

šéfredaktor magazínů Hybrid.cz a Ekologické bydlení

Obrázek uživatele PaRi

Takže, pokud jsem si to mezi řádky správně přečetl, ostatním automobilkám Tesla pěkně pije krev a tak se s ní prostě nebaví, a ne, a ne a ne (dupání a válení se po podlaze).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Byl jsem se ptát na LEafa u prodejce Nissan v Brně Slatině, tak prý začnou prodávat z jara.
Taktéž tam mají již nachystaný betonový podstavec a obarvený asfalt pro umístění nabíječky - prý také z jara.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V bsauto je uz nejaky patek prodavaji a nabijecka je tam taky ....
Mj. Nevidim duvod proc by mela tesla otvirat SC ostatnim. By se tam pak delaly fronty ... Takhle to ma pro sve vzdy pripraveno ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

BS auto v Brně, jsou podrazáci, nedá se jim věřit, i když je při lži usvědčíš, furt lžou jak když tiskne. Auto od nich nikdy.

To bude asi zkratka pro BullShit Auto že?

To bude asi zkratka pro BullShit Auto že?

Ano, pry zni "dobre"

---

heros

Dam vedet !!

---

heros

Necekane, ale tak je to uz u Tesly zvykem. Gratulace !! V Pze na Videnske zatím o nicem ani vidu ani slechu. Jezdim pravidelne kolem..

---

heros

Obrázek uživatele ozana

Někdo někde psal, že je vše připraveno na zahájení výkopových prací.

---

Jezdím na proud, najeto prvních 36 tisíc km.

Je mozne, ze pry... Nicmene je tam jen kus uzavreneho prostoru, ale zadny bagr a uz vůbec zadne krabice, bedny apod. A na tom vsem uz vůbec nic s napisem Tesla..Na rozdil od Vratislavi, kde je uz vse pripraveno k provozu - jen spustit - ma prazsky SuC pouze modrou tecku, tj. schvaleno, nikoliv ve vystavbe..

---

heros

Obrázek uživatele Jan Horčík

Škoda, děkujeme za update.

---

šéfredaktor magazínů Hybrid.cz a Ekologické bydlení

Hned při pohledu na úvodní fotku jsem si vzpomněl na jednu filmovou hlášku:

"Tak vrchní mají dneska sjezd...proto já se ho nemohl dovolat. To je krásný povolání, krásný...!" :-)

Z filmu "Vrchní, prchni!"

A sláva za to otevření!

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

zajímavé články