Na trh přichází nové Audi A5 Sportback g-tron

Po sedmi letech přichází na start druhá generace modelu Audi A5 Sportback. Má nový podvozek a poprvé je A5 nabízena také ve verzi g-tron s bivalentním pohonem na Audi e-gas, zemní plyn nebo benzin.

A5 Sportback nabízí objem zavazadlového prostoru 480 litrů. Na přání dodává Audi senzorem řízené otvírání a zavírání víka zavazadlového prostoru, které je sériově elektricky ovládané.
foto: Audi

Rodinný automobil Audi A5 nabízí vrcholnou úroveň síťového propojení a nejnovější funkce v oblasti informačních a zábavních systémů. Nová generace navíc disponuje zcela nově vyvinutým podvozkem, výkonnými motory a inovativními asistenčními systémy.

Nové Audi A5 Sportback nabízí v interiéru výrazně více místa. Interiér je o 17 milimetrů delší, šířka v úrovni ramen pro řidiče a spolujezdce vpředu se zvětšila až o 11 milimetrů a prostor pro kolena vzadu je o 24 milimetrů větší.

Asistenční systémy

Nové Audi A5 Sportback se dodává s širokým sortimentem asistenčních systémů. Inteligentní kombinace různých technologií zvyšuje bezpečnost, komfort a hospodárnost. Audi zároveň činí další krok k realizaci autonomní jízdy.

auto nové Audi A5 g-tron

foto: Audi

Hlavní roli přitom hraje adaptivní tempomat ACC (adaptive cruise control) Stop&Go včetně asistenta pro jízdu v dopravní koloně. Tento systém usnadňuje řidiči řízení v pomalu jedoucí koloně až do rychlosti jízdy 65 km/h, automaticky zpomaluje a zrychluje a na silnicích v dobrém stavu přechodně zajišťuje také řízení.

Předvídavý asistent pro hospodárnou jízdu, který vyhodnocuje informace GPS o blízkém okolí vozidla, pomáhá cílenými pokyny šetřit palivo – v tomto segmentu se jedná o jedinečnou funkci.

Asistent pro vyhýbací manévry zasahuje v situacích, kdy řidič musí objet překážku, aby zabránil nehodě. Na základě dat z přední kamery, ACC a radarových senzorů vypočítá během zlomku sekundy vhodnou trajektorii jízdy.

Nabídku završují další asistenční systémy, mezi něž patří asistent pro odbočování, parkovací asistent, asistent pro sledování vozidel přijíždějících ze stran při couvání, upozorňování na nebezpečí při vystupování, kamerové rozpoznávání dopravních značek, Audi active lane assist a Audi side assist.

Podvozek

Široký rozchod kol a relativně dlouhý rozvor tvoří základy pro sportovně harmonické nastavení podvozku. Rozchod kol činí 1587 milimetrů vpředu a 1568 milimetrů vzadu. Rozvor je 2824 milimetrů.

Přední náprava má zdokonalenou pětiprvkovou konstrukci, vzadu nahradilo pětiprvkové zavěšení nápravu s lichoběžníkovými spodními rameny, používanou u předchůdce.

Adaptivní tlumiče, kombinující jízdní dynamiku s komfortem, se dodávají na přání a jsou integrovány do sériového systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select.

Nový elektromechanický posilovač řízení zvyšuje zpětnou vazbu a preciznost řízení. Na přání je k dispozici dynamické řízení, které mění svůj převod v závislosti na rychlosti jízdy a úhlu natočení volantu.

Motory a převodné ústrojí

Zákazníci budou mít v rámci předprodeje nové Audi A5 Sportback na výběr ze dvou motorů TFSI a tří jednotek TDI, jejichž hodnoty nejvyššího výkonu sahají od 140 kW (190 k) do 210 kW (286 k). V porovnání s předchůdcem snížila značka Audi spotřebu paliva až o 22 % a zároveň zvýšila výkon až o 17 %.

Pro každý motor je připraveno dokonale přizpůsobené převodné ústrojí, ať se jedná o šestistupňovou mechanickou převodovku, sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku S tronic nebo osmistupňovou samočinnou převodovku tiptronic.

Hnací síla je sériově přenášena na přední kola, na přání jsou k dispozici dvě verze pohonu všech kol quattro. Verze s motorem 3.0 TDI o výkonu 210 kW (286 k) má pohon všech kol quattro v sériové výbavě.

Nové Audi S5 Sportback zrychlí s motorem V6 Turbo z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy a může v akceleraci pokračovat až do dosažení elektronicky omezené nejvyšší rychlosti 250 km/h. Součástí sériové výbavy je pohon všech kol quattro a osmistupňová samočinná převodovka tiptronic.

Poprvé nabízí značka z Ingolstadtu bivalentní model A5 Sportback g-tron. Jeho motor 2.0 TFSI dosahuje výkonu 125 kW (170 k) a může spalovat jak palivo Audi e-gas, resp. zemní plyn, tak i benzin.

Karoserie a výbava

Karoserie nového modelu Audi A5 Sportback je nejlehčí ve svém segmentu. Díky inteligentní kombinaci materiálů je o 15 kilogramů lehčí než u předchůdce.

Pohotovostní hmotnost nové generace je až o 85 kilogramů nižší než u předchůdce, a její hodnoty začínají již od 1470 kilogramů bez řidiče.

Audi nabízí tento model s ještě bohatší sériovou výbavou, která byla doplněna o četné funkce. Nový koncept tří stupňů výbav rozšiřuje prostor pro individualizaci.

Nové modely Audi A5 a S5 Sportback budou uvedeny na trh v České republice začátkem roku 2017. Ceny na českém trhu nebyly zatím stanoveny.

tisková zpráva

14 Comments on “Na trh přichází nové Audi A5 Sportback g-tron”

      1. ;o) nebudu to hledat, ale
        ;o) nebudu to hledat, ale spalovaci auta tvori celosvetove 0,05% exhalaci? Svet nam zamoruji jine zdroje nez jsou auta.

        Aby jste me hned neukamenovali, tak jsem pro EV vsema dvaceti.

        btw. dnes mi prislo podekovani od Elona ze jsem si objednal Teslu 3. ;o) Milej to pan. Potesilo to, kdyz clovek ze schranky vytahne tak peknou obalku s podekovanim kterou vubec necekal.

        1. Jestli si nevšim tak autama
          Jestli si nevšim tak autama si si foukáme sračky přimo do plic, přímo v místech kde žijeme, takže to si dáváme maximálně koncentrovanej céres nejkratší cestou z vejfuku do plic. Když jedeme za sebou tak žereme sračky těch druhejch před sebou jak sameček svrabu co leze za samičkou v kůži.

          1. Bohužel přesně tak
            Bohužel přesně tak žijeme a přímo pod okny nám to létá do plic. NOx a čím novější motor tím jsou částečky menší a tím více se to dostane přes plícní sklípky a usazuje se to tam!! 🙁
            Starý motor sice na první pohled čoudil a smrděl, ale neměl tyto nebezpečné mikročástečky.
            Čím dříve EV tím lépe.

              1. No udajne ty moderni motory
                No udajne ty moderni motory produkuji vice mikrocastic, kvuli jemnejsimu rozpraseni paliva, jestli to tak orpavdu funguje nejsem schopny posoudit…
                (nekteri jsou teda jeste presvedceni, ze filtr pevnych castic robiji velke saze na male, to zas umim posoudit, ze je blud)

                1. Aha, to by bylo dobré
                  Aha, to by bylo dobré vědět přesně.

                2. Dej se do toho, najdi
                  Dej se do toho, najdi vědeckou práci, která se tímto tématem zabývá.

                3. Hned to bude, jakmil e
                  Hned to bude, jakmil e shodím ze stolu těch 200 důležitejších úkolů tak se na to vrhnu.

Napsat komentář