Musk s elektromobilem Model S přejede USA: 5000 km, 6 dnů, 9 hodin nabíjení

Elon Musk, šéf automobilky Tesla Motors, oficiálně potvrdil svůj záměr vyrazit spolu s rodinou na více než 5000 km dlouhý výlet přes USA. Z New Yorku do Los Angeles chce jet elektromobilem Tesla Model S a využít přitom pouze dobíjecí stanice Supercharger.

Elektromobil Tesla Model S u rychlodobíjecí stanice Supercharger
foto: Tesla Motors

Musk zatím neupřesnil kdy výlet z New Yorku do Los Angeles dlouhý 5150 km podnikne. Už teď má ale v plánu strávit na něm šest dnů a z toho devět hodin věnovat dobíjení elektromobilu Model S.

„Při 1,5 hodinách dobíjení denně budeme dobíjet jen při zastávkách, které bychom podnikli tak jako tak – na oběd nebo prohlídku pamětihodností. Nikdy kvůli dobíjení samotnému,“ maluje si to Musk, šéf Tesla Motors a SpaceX a předseda SolarCity.

Jisté je, že tuhle cestu nepodnikne do konce letošního roku. Plán budování rychlodobíjecích stanic Supercharger v USA totiž počítá s propojením západního a východního pobřeží Spojených států nejdříve v „zimě 2013“. To v překladu z američtiny znamená začátkem roku 2014.

I kdyby to ale bylo třeba až v roce 2015, nejúžasnější na celém tomhle podniku je fakt, že bude možné přejet celé USA úplně zadarmo na energii z obnovitelných zdrojů energie. Druhý fakt hodný pozornosti je ten, že Musk patří mezi málo šéfů firem, kteří se nebojí prokazovat schopnosti svých produktů v reálném světě před veřejným publikem.

12 Comments on “Musk s elektromobilem Model S přejede USA: 5000 km, 6 dnů, 9 hodin nabíjení”

  1. Nevím, co je na tom
    Nevím, co je na tom nepochopitelné. Troufám si tvrdit, že jsem schopen ujet 5000 km za 5 dní mým starým Peugeotem, ale řidiči se budou muset střídat,já jsem již starý a unavený a sám to nedám. äni pro mladšího by to nebylo bezpečné.Možná pro profíka …Auto ano, auto to dá.
    Je k tomu ale potřeba motivace, bez ní mi to nestojí za to, čekám, až někdo překoná mé rekordy a pak snad.

  2. Chcem dodat. Ano viem. A
    Chcem dodat. Ano viem. A priznavam, ze som to napisal nie tak moc rozumne. Ale myslel som to tak, ze urcite okolo roku 2030 nebudu auta z rokou 1995 az 2000 na cestach. A vozidla ako pisete, co hovori Skodovka tak auta vyrobene v roku 2015 az 2020 urcite budu na tom lepsie na emisie spotrebu v roku 2030. Moj nazor ide o to, ze tak ci tak sa kupi v EU okolo 10 mil novych aut rocne mozno aj viac. Len tu v Anglii je to okolo 1.8 az 2 miliony aut. Suhlasim, ze ceny pohonnych hmot a ostatne tu tiez hraju rolu. Ze mozno zacnu tazit aj v Arktide aj Antarktide, alebo 3 km pod morom. Ale myslel som to tak, ze urcite pribudne hybridov a na CNG, LPG alebo LNG a mozno aj vodik. Myslim, ze sme sa vsetci pochopili 🙂 a pozdravujem do CZ aj SR

      1. Neviem ako to bolo myslene,
        Neviem ako to bolo myslene, ale istotne len ako podpichovanie, pretoze je tu viac nez 80% pravdepodonost, ze to spravi. A co sa tyka roku 2030? Tak to uz bude taka technologia, ze dnesne spalovacie motory budu skor tak v nakladnych pripadne letecka preprava a lodna. PS: jedine, ze clovek ako tvor (hlupy) urobi nieco take ako je vojenske utoky aby si dokazal silu krajiny a to moze jedine zbrzdit napredovany vyvoj vo svete.

        1. V roce 2030 budou po našich
          V roce 2030 budou po našich silnicích jezdit ještě vozidla vyrobená i v roce 2013, takže nevěřím tomu, že by převažovala vozidla na čistě elektrický pohon.
          O tom, že tomu tak bude, svědčí i právě dokončované vývojové a zkušební centrum našeho největšího výrobce aut Škoda, které určitě není budováno na pár let, které zbývají do roku 2020, protože právě z těchto let vyrobená auta budou v roce 2030 převažovat v našem silničním provozu (podle statistik průměrného stáří vozidel v ČR a EU).

          1. Správny komentár a hlavne
            Správny komentár a hlavne reálny, žiadne fantazmagórie o tom,že v r.2030 tu už spalováky nebudú.Zoberme si koľko len felícii stále v SR a ČR jazdí. To sú autá ktoré, vyrábali 1994-2001.A je tu ešte kopa starších aut.Tak 17 rokov je pre úplný zánik spaľovacích aut nereálny.Iba ak by ich tý dobráci čo toto splietajú, vykupovali a recyklovali.

              1. To záleží na úhlu
                To záleží na úhlu pohledu.

                V prvé polovině 70-tých let minulého století stál litr benzinu Normal 2,- Kčs, takže do dnešních dob došlo k jeho zdražení asi 20-ti násobně. Litr nafty stál 0,90 Kčs, takže do dnešní doby došlo ke zdražení na 40-ti násobek. A za 1000,- tehdejších Kčs se dalo koupit 2000 litrů topné nafty, takže zde došlo ke zdražení na asi 80-ti násobek.

                Při každém postupném zdražování se vždy mnohými všeználky prorokoval konec spalovacích motorů do X let a omezení najetých km za rok, ale nikdy se to zatím nevyplnilo – v minulém i v současném století. Naopak vždy došlo ke zdokonalení motorů a hlavně ke snížení spotřeby vozidel a k dalšímu růstu jejich počtu.

                To, že benzin (a jiná paliva) bude dražší je jasné. Ale hlavně budou dražší náklady na zajištění životních potřeb asi 8,5 miliardy lidí (včetně elektrické energie, plynu, vody apod.)

                1. …pokud už bude funkční
                  …pokud už bude funkční jaderná fůze od Lockheed Martin, tak bude energie velice velice levná (ohlášeno na rok 2030) hybrid.cz/jaderna-fuze-driv-nez-si-myslite-diky-lockheed-skunkworks

                2. To špatný úhel pohledu.
                  To špatný úhel pohledu. Předně cena 2Kčs za litr benzínu byla vzhledem k tehdejším příjmům cena vysoká. Dnes si toho benzínu za průměrný plat koupíte víc, takže bavit se o nějakém dvacetinásobném zdražení je absurdní. Navíc auto si může dovolit každý čerstvě plnoletý školák a dávno to nemusí být polorozpadlá škoda 100. Logicky tedy k žádnému snížení najetých kilometrů dojít nemohlo.

Napsat komentář