Motoped: horské kolo s motorem

Divoké sjezdy na horském kole, tzv. down-hill, se stává čím dál populárnějším sportovním odvětvím. Má to však jeden háček: adrenalinová jízda dolů je vykoupena nepříjemným výšlapem či výjezdem (v lepším případě cestou lanovkou). Pokud však nemáte hluboko do kapsy, stačí si pořídit horské kolo s motorem.

Motorizované horské kolo Motoped
foto: Motoped

Americká firma Motoped představila nejnovější generaci motorizovaných horských kol stejnojmenného jména. Motorizovaná kola Motoped těží z lehkosti a ovladatelnosti horského kola a ze síly a pohodlnosti motorky.

Motoped na investičním portálu Kickstarter uvádí, že impulzem pro vznik kola Motoped je růst ceny benzínu a také rozsáhle používání dvoutaktních (nepříjemně hlasitých, špinavých) motorů. Jejich stroj tak má uživateli nejen přinést finanční úspory (oproti klasické motorce), ale má být také mnohem přívětivější k životnímu prostředí.

Motoped v akci
video: YouTube

Základem kola Motoped je japonská motorka Honda XR 50 (typ pit bike), která podstoupila rozsáhlou odtučňovací kůru. Motoped využívá z Hondy XR 50 nádrž, motor a sedadlo.

Z horského kola typu down-hill pak tvůrci použili kola, přední vidlici, brzdový systém, zadní středový tlumič a kliky. Vše pak posadili na lehký rám a zadní kyvnou vidlici vlastní konstrukce.

 Motorizované horské kolo Motoped

Detail patentované mini převodovky
foto: Motoped

Připomeňme, že pit bike jsou miniatury terénních motocyklů většinou osazených čtyřtaktním motorem. Pite biky se používají pro volný pohyb po depu při závodech. Motorky Pit bike se hodí jak pro motokros, tak i ostatní motocyklové sporty, např. supermoto.

Nejzajímavějším konstrukčním prvkem motorky Motoped je zadní kyvná hliníková vidlice. Najdeme na ní středovou osu s ozubenými koly – celé řešení je patentováno. Osa, nebo spíše mini-převodovka, dokáže přenášet na řetěz jako sílu motoru, tak případně šlapaní jezdce.

Celý stroj má hmotnost 48 kilogramů. Maximální rychlost je až 160 kilometrů za hodinu. Podle přání zákazníka je také možné na stroj umístit výkonnější motor o objemu 155 ccm.

Motoped však samozřejmě nemusíte požívat jen pro jízdu terénním. Stačí na kola umístit pláště s hladkým vzorkem a můžete se strojem rázem prohánět po ulicích měst.

Motoped

7 Comments on “Motoped: horské kolo s motorem”

  1. Ahoj 🙂 mel sem stejne
    Ahoj 🙂 mel sem stejne otazky jako vy tak sem hledal a pokud je motokolo/motoped osazen motorem do vykonu 1000 w tak se s nim da legalne jezdit po silnici musi mit vsak pedaly! Z konstrukce musi byt jasne ze se jedna o kolo.prodava se za 2600 dolacu coz je cca 62 000…cena kvalitniho sjezdoveho kola 🙂 ja osobne bych radeji sehnal nekde tu jejich patentovanou zadni vidlici,kola,pedaly a udelal si to z pitbika kterej se da splasit za 15000 novej.cena by byla do 30 000 🙂

Napsat komentář