MotoE - závody elektrických motorek odstartují příští rok

Jan Horčík - 11 Duben 2018

Šampionát elektrických formulí Formula E v posledním roce předvedl takový úspěch, že příští rok odstartuje také závod elektromotorek.elektromotorky elektrické motorky Energica Ego MotoE MotoGP FIM

Závod elektromotorek FIM Enel MotoE World Cup zažije svůj debut už příští rok
foto: Energica Motor Company

V rámci MotoGP se na vybraných závodech pojede také světový pohár MotoE. Účastnit se ho bude celkem 11 týmů, které budou závodit na 18 identických elektrických motorkách Energica.

Sedm z jedenácti týmů se už závodů MotoGP účastní - Tech 3, LCR, Marc VDS, Pramac, Angel Nieto, Avintia a Gresini a pojedou se dvěma elektromotorkami. Zbylé čtyři týmy přicházejí z Moto2 a Moto3 - VR46, Pons Racing, Intact GP a SIC58 Squadra Corse a mají po jedné motorce.

Závodní elektromotorka Energica Ego.

Závodní elektromotorka Energica Ego.
foto: Energica Motor Company

Už příští rok se pojede pět závodů po osmi až deseti kolech v Evropě. O okruzích zatím není rozhodnuto, začínat se nejspíš bude v únoru ve španělském Jerezu. Oficiálním sponzorem závodů je Enel, největší elektrárenská společnost v Itálii.

Dodavatelem elektromotorek bude italská Energica. Závodit se bude na upravené verzi Energica Ego. Kapacita baterií je modulární, od 5 kWh do 50 kWh. Výkon je až 110 kW, max. rychlost 250 km/h.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jinak je zajímavé jak mají tento obor "reklamy" obšancovaný stále Italové.

Obrázek uživatele Radovan

Jak to vypadá zvukově? To má opravdu zvuk té potlačené cirkulárky co je ve videu? Nebo je to tam nahrané kvůli spalovacím divákům? Nějak si z projížděk na Zeru nevzpomínám, zda bylo něco slyšet a případně jak.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 63 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 22 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Pitomci zadavatelé i střihači si s elektrovehikly nevědí rady a furt tam cpou muziku nebo nějaký debilní smyšlený zvuky místo původního zvuku elektromotoru. Zoufalej přežitek z doby spalovací. Všude jim to dávám pěkně sežrat.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Elonov osobny analny kolik ty jediny si prezitok doby.
Vdaka tvojmu osobnemu zameraniu vsetci dobre vieme co zeres a odkial trcis ty "prezitek doby" :-D

Obrázek uživatele PaRi

Vrtá mi hlavou, proč se to jede na jednom typu motorek. Evolučně by bylo určitě lepší stanovit jen limitní pravidla, nejlépe jen rozměry a hmotnost.

Nahodou, me to prijde jako vyborny napad - konecne po dlouhe dobe zase zavod, ktery testuje kvalitu zavodnika a ne velikost penezenky majitele tymu.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Josef

Zatím příliš drahé, nedostatek továrních týmů, které by vyvíjely svoje modely.

Obrázek uživatele PaRi

Mám spíš na mysli, proč je to direktivně určeno.

Obrázek uživatele Josef

Protože kdyby se do toho jeden tovární tým pustil a ostatní na to neměly peníze, tak to nebude závod, ale masakr.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jenže je lepší mít sport, co učí jezdit pár lidí co nejrychleji na úplně stejných motorkách, nebo takový co urychlí vývoj a rozmanitost nejvýkonějších elektromotorek?

A opravdu by to urychlilo vyvoj nebo by to (stejne jak ostatni moto sporty) vedlo k ladeni komponent, aby vydrzely naprosto nutne minimum? Aneb kdo ma vic penez, muze odpalit vic menicu/motoru/baterii ve snaze je o par kilo odlehcit, aby to zbytecne nevydrzelo pet zavodu, ale jen jeden (plus nejaka mala rezerva)...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele ozana

E1 (elektrická F1) také začínala "všichni stejné monoposty".

---

Jezdím na proud, najeto 77 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 80 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A preto E1 neprerazi. Kym nezrusia restrikcie ohladom vykonu atd. tak cista nuda. Zaujimalo by ma co by sa dialo keby tam mohli dat the best. Ci by to rychlostne konkurovalo F1. A nie sracky typu 200kw vykon. To je trapne....to iste budu aj tieto motorky. Oproti benzinu pomale....

Formula-e je ovela zaujimavejsia ako F1, ovela viac sa predbieha a je ovela viac zaujimavych situacii. Formula-e sa meni z rocnika na rocnik. V prvom rocniku boli vsetky stroje rovnake, postupne bolo umoznene jednotlive komponenty modifikovat alebo pouzit svoje. Kazdym rokom prichadza vela inovacii.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak nech je jednou z inovacii 900koni vykon a obmedzovaz az dakde na 390tke. Potom nech si to rozda benzin F1 vs E1. Lebo nuda su oba terajsie podniky... jedine na co sa da pozerat je MotoGP. Tam je aj rychlost aj sa stale melu. Moj nazor..

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC GroupProdej pneu 100% online

Newsletter