Modernizovaný Hyundai Ioniq vstupuje na český trh

Cena nových verzí Ioniq Hybrid začíná na 599 990 Kč, Ioniq Plug-in hybrid od 799 990 Kč a elektromobil Hyundai Ioniq Electric od 899 990 Kč.

Nový Hyundai Ioniq Electric s vylepšenými akumulátory o kapacitě 38,3 kWh pojme výrazně více elektrické energie a nabízí nyní celkový dojezd 311 km (WLTP).
foto: Hyundai

Hyundai Ioniq byl v době své premiéry v roce 2016 prvním automobilem na světě koncipovaným od začátku pro tři různé elektrifikované pohony – hybridní, hybridní s možností vnějšího nabíjení a výhradně elektrický. Od uvedení na trh v roce 2016 bylo prodáno více než 60 000 vozů Ioniq a díky novému modelu je čistá a síťově propojená mobilita dostupná pro ještě širší okruh řidičů.

Nabídka modelové řady Ioniq byla nyní vylepšena rozšířenou technickou výbavou a modernizovaným vzhledem. Hyundai znovu potvrzuje své postavení lídra budoucí mobility, zatímco ostatní výrobci svá první ekologická vozidla teprve plánují nebo zahajují jejich prodej.

Nový Ioniq Electric, jehož původní verzi testovali novináři v Amsterdamu v roce 2016, je stejně jako verze Plug-in a Hybrid, vybaven vyspělými službami Bluelink v oblasti konektivity, souborem asistenčních systémů a prvků aktivní bezpečnosti SmartSense a nejmodernějšími funkcemi informačních a zábavních systémů.

Navíc byl vylepšen také jeho vnější a vnitřní design. Řidiče nového modelu Ioniq Electric navíc potěší o 36 % větší kapacita pro ukládání elektrické energie (nyní 38,3 kWh) díky modernizované sadě akumulátorů. Dojezd v reálných podmínkách silničního provozu je nyní 311 km.

„Náš nový model IONIQ Electric navazuje na úspěch první generace díky řadě vylepšení v oblastech konektivity, celkového dojezdu a designu,“ říká Thomas A. Schmid, provozní ředitel společnosti Hyundai Motor.

Elektromotor poskytuje nejvyšší výkon 100 kW a maximální točivý moment 295 Nm. Elektromobil je standardně vybaven výkonnější nabíječkou 7,2 kW (doposud 6,6 kW) pro nabíjení střídavým proudem ze zásuvky typu 2. Při použití stojanu pro rychlé nabíjení výkonem 100 kW lze akumulátory nabít na 80 % kapacity za pouhých 54 minut.

Nový IONIQ je vybaven systémem síťového propojení vozidla Hyundai Bluelink. Integrovaná telematika umožňuje řidiči modelu IONIQ Electric na dálku ovládat klimatizaci vozidla prostřednictvím aplikace pro chytré telefony, zatímco u všech verzí modelu IONIQ je tímto způsobem možné dálkově zamknout nebo odemknout dveře. Díky systému Bluelink je prostřednictvím aplikace možné také dálkově ovládat a případně naplánovat nabíjení.

Hyundai s novým modelem IONIQ zavádí také eCall. K telefonickému spojení se záchrannými službami dojde automaticky po aktivaci airbagů nebo stisknutím tlačítka umístěného nad vnitřním zpětným zrcátkem. Nejbližší záchranné službě jsou zároveň odeslány důležité informace (informace o vozidle, čas nehody, směr jízdy, informace o airbagu a senzoru nárazu).

Pokud si zákazník vybere pro nový IONIQ na přání dodávaný satelitní navigační systém s 10,25“ displejem, může využívat služby Hyundai LIVE Services. Řidič obdrží pětileté bezplatné předplatné, které nabízí nejaktuálnější informace o počasí, dopravě, místech měření rychlosti jízdy (pokud to legislativa umožňuje), parkování na ulicích a v parkovacích budovách, nejbližších prodejcích nebo nabíjecích stanicích v blízkém okolí a umožní vyhledávání objektů zájmu.

Na přání dodávaný multimediální systém s audiovizuálními a navigačními funkcemi zobrazuje na 10,25“ dotykovém displeji, s funkcí děleného zobrazování, nejrůznější užitečné informace. Systém kromě toho disponuje funkcí hlasového ovládání s připojením ke cloudu, a to v šesti jazycích (pouze se systémem Bluelink).

Uživatelé si mohou individualizovat vylepšený displej výběrem ze dvou verzí hlavní plochy a možností upravit si zobrazované ikony a funkce. Již základní informační a zábavní systém standardně disponuje funkcemi Android Auto a Apple CarPlay.

Díky nové funkci Multi-Bluetooth (standardně pouze ve spojení s 10,25“ multimediálním systémem) si mohou řidiči nového modelu IONIQ připojit k vozidlu dva telefony současně a poslouchat hudbu přenášenou prostřednictvím Bluetooth z obou telefonů.

Modernizovaný vnitřní design

Kromě standardního čalounění sedadel tkaninou šedá Fossil mají zákazníci na výběr čtyři barvy kůže: šedá Fossil, šedá Shale, červená Umber (výhradně pro verze Hybrid a Plug-in) a Electric Shadow (výhradně pro verzi Electric). Ozdobné prvky na přístrojové desce jsou v odstínu tmavého chromu.

Pod novým širokoúhlým displejem audiovizuálního a navigačního systému s úhlopříčkou 10,25“ se nachází nově uspořádaný ovládací panel topení a klimatizace, který se vyznačuje elegantní lesklou povrchovou úpravou. Nová dotyková ovládací tlačítka umožňují intuitivní ovládání funkcí topení, ventilace a klimatizace.

V modelu IONIQ Electric standardní 7“ displej LCD s vysokým rozlišením na středovém panelu (pro verze Hybrid a Plug-in se dodává na přání) byl doplněn dekoračním osvětlením, jehož různé motivy vizualizují jízdní režimy. Vylepšený design moderního interiéru završuje modré dekorační osvětlení ve spodní části přístrojové desky na straně spolujezdce vpředu a na středové konzole.

Vylepšení doznal také design exteriéru

Příď nového modelu IONIQ Electric byla modernizována novým osobitým vzorkem na uzavřeném panelu masky chladiče. Nový design předního nárazníku se stříbrnou lištou ve spodní části, ozdobné prvky světel pro denní svícení a nová antracitová lišta na zadním nárazníku vytvářejí ještě ušlechtilejší a dynamičtější vzhled.

Světla LED pro denní svícení s novými rámečky jakož i nově nabízené světlomety LED a zadní sdružené svítilny LED byly kompletně nově uspořádány, aby IONIQ vynikal i za tmy poutavým estetickým pojetím při současném zvýšení bezpečnosti.

Modely IONIQ Plug-in a Electric jsou nabízeny s nově navrženými 16“ koly z lehké slitiny. Nový Ioniq je k dispozici s devíti barvami laku karoserie včetně čtyř nových: Fluidic Metal, Electric Shadow, Liquid Sand a stříbrná Typhoon.

Hyundai tak reaguje na kreativní požadavky zákazníků, týkající se estetiky modelu IONIQ, který od roku 2016 slaví výjimečné úspěchy ve svém tržním segmentu. Mezi další barvy laku karoserie dostupné pro majitele nového modelu IONIQ patří černá Phantom, bílá Polar, šedá Iron, modrá Intense a červená Fiery.

Bezpečnostní prvky a funkce

Všechny verze nového modelu IONIQ jsou vybaveny komplexním souborem vyspělých technologií Hyundai SmartSense, které přispívají k mimořádně komfortní a bezpečné jízdě. Nejmodernější asistenční systémy nepřetržitě sledují okolí vozidla a chrání řidiče za jízdy před potenciálními riziky.

Standardní bezpečnostní výbava nového modelu IONIQ zahrnuje asistenta pro odvrácení kolize s překážkou vpředu, asistenta pro detekci chodců a nově i cyklistů a asistenta pro rozpoznávání únavy řidiče. Součástí standardní výbavy je rovněž asistent pro jízdu v jízdním pruhu a asistent dálkových světel.

Na přání se dodává asistent řízení v jízdním pruhu, který udržuje vozidlo uprostřed jízdního pruhu a zajišťuje bezpečnou jízdu dokonce i v husté dopravě během dopravní špičky, a inteligentní upozorňování na omezení rychlosti používá přední kameru a informace z navigačního systému k rozpoznávání dopravních značek a v reálném čase zobrazuje omezení rychlosti a zákazy předjíždění.

Chytrý adaptivní tempomat SCC (Smart Cruise Control) s funkcí Stop&Go používá radarový senzor k měření vzdálenosti vpředu jedoucího vozidla a v závislosti na dopravní situaci udržuje bezpečný odstup. Nová, na přání dodávaná funkce upozorňuje řidiče, že se vpředu stojící vozidlo rozjelo.

Mezi další prvky výbavy na přání patří asistent pro sledování slepého úhlu BCW (Blind-Spot Collision Warning) a asistent pro upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání RCCW (Rear Cross-Traffic Collision Warning).

Vylepšené funkce pro ještě snadnější a zábavnější řízení

Nový IONIQ Electric přebírá od elektromobilu Hyundai Kona Electric funkci ovládání vozidla jedním pedálem, umožňující maximální využívání technologie brzdění rekuperací kinetické energie.

Řidič může zastavit vozidlo pouhým držením levé páčky na volantu, aniž by musel sešlápnout pedál brzdy. Tato funkce chytrého brzdění rekuperací kinetické energie automaticky mění intenzitu rekuperace kinetické energie v závislosti na sklonu vozovky a dopravní situaci před vozidlem po uvolnění pedálu plynu.

Nový IONIQ Electric je vybaven také režimem Eco+, který doplňuje standardní režimy Eco, Comfort a Sport. Aktivací režimu Eco+ řidič sníží spotřebu elektrické energie a prodlouží dojezd na zbývající zásobu energie v nepředvídatelných nouzových situacích.

Nové modely IONIQ Hybrid a Plug-in jsou pro zákazníky k dispozici od července 2019. Elektrická verze bude následovat v září 2019.

tisková zpráva

32 Comments on “Modernizovaný Hyundai Ioniq vstupuje na český trh”

  1. Modernizovaný? Vždyť je horší než předchůdce. Viděl
    Modernizovaný? Vždyť je horší než předchůdce. Viděl jsem to video od Bjørna a zatímco předchozí Ioniq nabíjel skoro 70 kW a nad 60 kW se držel až do 78 %, tak tento v uvozovkách nový má max 47 kW jen chvilku kolem 30 % baterie, jinak cca 42 kW do 50 %, pak to spadne na 35 kW do 2/3 baterie a zbytek už je totální zoufalství při 68 % nabití už jen 22 kW a nad 73 % směšných 15 kW a stále klesá, když to bylo na šílených 12 kW při 90 %, tak to vzdal.
    Starý Ioniq: 10-90 % za 30 minut
    „nový“ Ioniq: 0-58 % za 30 minut, 0-90 % 68 minut

  2. „Při použití stojanu pro rychlé nabíjení výkonem 100 kW
    „Při použití stojanu pro rychlé nabíjení výkonem 100 kW lze akumulátory nabít na 80 % kapacity za pouhých 54 minut.“

    Takže průměrný nabíjecí výkon cca. 30 kW??? Jak to teda využije tu 100 kW nabíječku? To je tragédie i oproti starému Ioniqu a nedivil bych se, kdyby na delší cesty byl rychlejší ten starý Ioniq díky rychlejšímu nabíjení. A cena 900 tisíc? Hm…

        1. Netuším. Snad všechny 94 Ah verze BEV se v Německu dělaly
          Netuším. Snad všechny 94 Ah verze BEV se v Německu dělaly s čerpadlem. Těch pár kusů, co tohle neměly, to jsou dneska neprodejné křápy. Ale co tak vidím na aukcích, tak zpravidla cena kolem 20 tisíc Euro bez DPH je reálná.

                1. Jako podle VIN to vypadá že jo ale byli až od 2017 94Ah u
                  Jako podle VIN to vypadá že jo ale byli až od 2017 94Ah u nás ale spíš mě to dle ceny teda sedí na 60Ah ale zkuste zjistit ale myslím že to není 94Ah.

                2. Co jsem koukal, tak ty 94Ah verze se dělaly někdy od dubna
                  Co jsem koukal, tak ty 94Ah verze se dělaly někdy od dubna nebo května 2016. Tady je to prod. date: 2016-08-30. A taky je to verze pro ČR.

                  Ale taky mi to dle ceny sedí spíš na tu 64Ah verzi.

                  Zatím kupovat nejdu, ale docela o tom autě přemýšlím. Řekl bych že ceny ještě klesnou. Ale právě se zajímám o tu 94Ah, ta mi jako druhé auto s občasnou cestou i mimo město dává dobrý smysl. Jenže zatím je to cenově tak +100 tisíc oproti 60Ah.

                3. Jojo tak opravdu se vyráběli i 2016 ale u nás většinou
                  Jojo tak opravdu se vyráběli i 2016 ale u nás většinou 2017 a ta cena je za 94 Ah nesmysl,nejlevnější je snad za 720.000,- ale co se člověk diví když KM Motorsport : https://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/i3/18436899?goFrom=list

                  Prý 120Ah 🙂 🙂 🙂

                  No já za ní dal 700,- bez DPH za roční a k dnešnímu dni mám usporu za Naftu 164.000,- myslím že to jde.

                4. Ano, většina těch 94Ah co vidím, je z roku 2017, to je
                  Ano, většina těch 94Ah co vidím, je z roku 2017, to je pravda. Jinak ale v DE se dají sehnat kolem 21-22 tis. eur, což je do 580 tis. KČ. Třeba tady je jeden prodejce, to mám kousek od práce, možná se tam zajedu podívat:

                  https://jargstorf-automobile.de/fahrzeugbestand/

                  Já bych to chtěl pro manželku (já jezdím CZ-DE) na ježdění kolem vesnice s tím, že to budu užívat i já a velké auto zůstane jenom na ty dálky.

          1. To je hloupost, já bych právě řekl, že většina je bez
            To je hloupost, já bych právě řekl, že většina je bez TČ. Často kolikrát auta v plné výbavě s kůží, HK, panoramou atd a čerpadlo chybí, jsou to klidně i s-kové verze 120Ah. Holt spalovací myšlení, někomu přijde připlatit těch necelých 20tis jako zbytečnost. A ono upřímně návratnost za projetou elektřinu navíc je opravdu velmi dlouhá, ale delší dojezd s topením se samozřejmě hodí.

            1. Včera jsem se koukal na dvě i3 v jednom německém bazaru,
              Včera jsem se koukal na dvě i3 v jednom německém bazaru, resp. u prodejce BMW. Obě auta měla tu větší navigaci (nevím rozdíl oproti té menší), obě látkový potah a obě bez TČ, jedno dokonce nemělo ani vyhřívané sedačky. Cena obě pod 23.000 eur.

              https://www.mdecoder.com/decode/v983472
              https://www.mdecoder.com/decode/v937457

              Naproti tomu, AutoPalace prodává za 570 docela slušně vybavenou i3:
              https://www.mdecoder.com/decode/v883688

                1. Podle toho, co říká ten VIN dekodér, tak ano, obě dvě z
                  Podle toho, co říká ten VIN dekodér, tak ano, obě dvě z toho DE bazaru jsou bez TČ a jedno dokonce i bez vyhřívání sedaček.

                  Proto koukám do toho dekoderu, protože jinak to zjistit moc nejde a ne každý to uvádí a těch kombinací co to má a nemá je hrozně moc, se v tom moc neorientuji co je „must have“ a co je blbost… musím to nastudovat 🙂

  3. Je tady někdo s tříletým elektromobilem, kdo by byl
    Je tady někdo s tříletým elektromobilem, kdo by byl ochoten změřit spotřebu na příkonu nabíječky? Zajímal by mě rozdíl tepelných ztrát při nabíjení nové a staré baterie.
    Teoreticky s růstem odporu by měl být značný a tedy i spotřeba pro nabití stejného množství energie.

    1. Klidně. Ale klidně vám pošlu všechny hodnoty u 5letého
      Klidně. Ale klidně vám pošlu všechny hodnoty u 5letého auta a není třeba nikam jezdit. Natočím to na video z ISTY. A vstupní napětí a proud změřím klešťákem. A faktem je, že nejlépe se auto nabíjí na pomalé 12 A nabíječce, z 32 A je vždycky volaké divné. Ale taky mám starou 22kWh baterku.

Napsat komentář