Tesla Model X nabízí skryté příplatkové nabíjení

František Kubiš ml. - 13 Leden 2016

Tesla Motors je unikátní společnost, na tom se asi všichni shodneme. Tentokrát to ale s tou jedinečností možná už přeci jen trochu přepískli.Model X

Elektromobil Tesla Model X
foto: Tesla Motors

Mnozí současní i potenciální zákazníci se zájmem o Tesla Model X se ptali jakým výkonem se může nabíjet Model X z běžné AC nabíjecí stanice. Tesla odpovídala, že Model X má jednu nabíječku na 48 A (což odpovídá výkonu 11 kW). Na tom by nebylo nic divného.

Zvláštní je, že Model X za příplatek $1000 lze nakonfigurovat se 72A nabíječkou (17 kW). Ovšem tato možnost je před zákazníky skryta a aby se k ní zákazník dostal, musí na konfigurační stránce zadat heslo "charger".

Tesla to však zákazníkům nijak neusnadní. Není zde žádná kolonka "zde zadejte heslo" nebo tak něco. Prostě ho jen tak musíte zadat do stránky a objeví se skrytá příplatková volba.

Pokud o ní předem nevíte, máte smůlu. Dodatečně po potvrzení objednávky již nelze nakonfigurovat. A vysvětlení Tesly? Většině uživatelům stačí 48A nabíječka pro nabití přes noc a je tedy doporučována i nadále.

Jaké budou možnosti nabíjení Modelu X v Evropě zatím není jasné, ale lze tak očekávat základní možnost 3x16 A a skrytou příplatkovou 3x24 A.

Někdo to jistě označení za "Easter Egg", někdo možná za podraz. V každém případě jde o velmi zvláštní chování a od Tesly bychom spíše čekali, že se bude snažit vyjít svým zákazníkům vstříc a ne že před nimi bude některé příplatkové možnosti skrývat (a tak se připravovat o peníze).

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A není to tak, že rychlejší nabíjení = větší opotřebení = kratší životnost = větší riziko záručních výměn?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jeden Expert tady kdysi psal že u Xkska není tolik místa pro DualCharger jako v Sku. Nabíječku má Xksko schovanou někde u konektoru ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vložil/a Jolinar, Čt, 2016-01-14 22:53
Presne jak se pise v tom clanku, o dualchargeru ani zminka :-)
Zakladni i rozsireny (o 50%) je natesnany vedle konektoru. Dve nezavisle nabijecky jako v Modelu S uz v Xku nejsou dostupne.

EDIT: jsem samozrejme rad, ze je ta moznost upgradu aspon o tech 50%, kdyz uz ne o 100% jako u Modelu S.

Když vezmu běžně udávanou životnost nabíjecích cyklů 2000 (počítáno do 80 % kapacity), tak i kdyby to bylo rychlonabíjením snížené na polovinu, tak to máme u modelu X stále 400 tisíc najetých kilometrů. To asi v záruce nedáte :).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No, třeba Toyota dobře věděla, proč si s těmito články v hybridech moc nechtěla začínat. Tam je potřeba velké C. Ono stačí nechat obyčejný mobil trochu déle zcela vybitý nebo udělat s baterií do RC modelu pár plných cyklů a o dvou tisících si můžete nechat zdát. Je taky otázka, co na nabíjení budou říkat články třeba při -15 °C. Hybridní Prius se studenou baterkou pod 0°C moc záměrně nechce spolupracovat a nacpe do ní jen max. 1/4 dostupné energie.

Obrázek uživatele ePavel

Jak moc se baterie opotřebovává je dáno poměrem její kapavity - C a nabíjecího proudu. Pokud nabíjím 85kWh baterii výkonem 22kW je to cca 0,25C, což je pro lithiovou baterii vcelku srandovní hodnota. Podstatné může být spíše jak často se nabíjí na SuperCharheru, kde už je to 1,4C.

---

Tesla referral kód: http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 340.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html
Nekrmím Trolla42

Jsem zvědavý na vysvětlení a důvod, proč to tak je... Nemyslím, že to bylo bez nějakého extradůvodu, panovi za IDKFA dávám body hore!

---

Fanoušek čisté energetiky, elektromobility a posunu správným směrem...Jsem otevřen konstruktivní diskuzi bez spekulací a se zdroji informací

Obrázek uživatele ePavel

No musím souhlasit s autorem, že tesla to zákazníkům neulehčuje. Slabá nabíječka je pro mě velkým, spíše obrovským zklamáním. To je to co si pokaždé pochvaluji, že i z obyčejné zásuvky mohu nabíjet 22kW výkonem. Takže aby se člověk rozhodoval, jestli si nechá S-ko s kloudnou nabíječkou nebo pořídí X-ko s tažným.

---

Tesla referral kód: http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 340.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html
Nekrmím Trolla42

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No nevim, to už aby si jeden jen kvůli autu nechal udělat speciální přípojku do baráku. Mít 3x25A je na 22kW jen tak tak a vědět, že si k tomu nemůžu ani uvařit kafe v rychlovarný konvici by se mi moc nelíbilo.
U vyšších proudů pak docela narůstá paušál za jistič.

Obrázek uživatele ePavel

Proč domů? Doma nabíjím v noci a stačí mi daleko nižší výkon. Já mám v garáži 3x10A a dnes mám nastaveno nabíjení na minimum = 5A, protože potřebuji dopnit jen běžné denní ježdění, dnes cca 50km. A nebudu si zbytečně vyhřívat zaplombovaný hlavní jistič. Na 22kW je potřeba 3x32A. Ale na cestách je potřeba nabíjet rychle a tam to má opodstatnění. Kdyby dávali do aut pořádné palubní nabíječky byla by to paráda. Místo velmi drahých DC nabíječek s přívodem 3x100A by stačila mennekes zásuvka odhadem za 20.000 a přívod 3x63A. To by se stavěla infrastruktura...

---

Tesla referral kód: http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 340.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html
Nekrmím Trolla42

Obrázek uživatele Jolinar

tak ted uz vime ze podporuje 17kW, to to neni tak zle... 22kW by bylo lepsi, to jo, ale tak aspon neco :-)

Obrázek uživatele ePavel

Tak samozřejmě že i 17 kW je lepší, než 11, nebo 7,3 a ještě k tomu z jedné fáze. Já doma v noci nabíjím z 3x10, nebo kolikrát i 2x10A A a v noci to fakt stačí, ale na cesty čím víc, tím líp.

---

Tesla referral kód: http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 340.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html
Nekrmím Trolla42

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A zkoušel tam někdo zadat IDKFA? :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

IDKFA nefacha. IDDQD ale jo

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hoši hoši cheaty do DOOMa na TESLA nezkoušejte ;)

Obrázek uživatele ePavel

+1 fakt pobavilo !

---

Tesla referral kód: http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 340.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html
Nekrmím Trolla42

Obrázek uživatele ozana

Ta zmínka v podpisu znamená, že jste své druhé auto (spalovací) před 7 měsíci prodal?

---

Útočné troly je možné jen ignorovat.

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Obrázek uživatele ePavel

Ano, přesně tak. Dříve jsem měl dva spalováky a jedno EV, teď mám dvě EV.

---

Tesla referral kód: http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 340.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html
Nekrmím Trolla42

Obrázek uživatele ozana

Moje auto stojí, za posledních 12 měsíců jedna jízda - do elektromobilu se mi nevejde 5 osob.

---

Útočné troly je možné jen ignorovat.

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Obrázek uživatele ePavel

Moje taky spíše stálo, používal jsem ho tak v 5%. Moje první EV bylo dost velké, ale nemělo rychlonabíjení, to byla jediná nevýhoda. Jakmile jsem ho vyměnil, a měl jsem najednou velký dojezd i možnost rychle nabít, nebylo co řešit.

---

Tesla referral kód: http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 340.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html
Nekrmím Trolla42

Pochvala – Boryš Nr. 1

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ne, ale v roadsteru prý iddqd dělá nekonečný dojezd :oD

God mode  :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Auto od IT...jsem zvědav, jaké to má další cheaty...jestli třeba tam nejsou hesla ala warcraft, kupříkladu pot of gold a ejhle tesla o třetinu levnější...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak tohle opravdu nechápu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Taky, stejně jako schování dual chargeru u modelu S někam do shopu a to ještě nejspíš jen v usa. Přitom v eu by se hodil víc...

Obrázek uživatele Jolinar

V EU je samozrejme taky dostupny, ale na Tesla strankach v EU ho nenajdete vubec :-)

clovek proste nechape...


Nabíječky elektromobilů Circontrol10% sleva na produkty EVmotionVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?