Mobilní klinika poháněná vodíkovými palivovými články

Nemocnice Červeného kříže v japonském Kumamotu a Toyota Motor Corporation začnou do léta společně testovat první mobilní kliniku poháněnou vodíkovými palivovými články.

Testy mají potvrdit efektivní využití komerčního vozidla na vodík v oblasti zdravotnictví.
foto: Toyota

Vůz s nezávislým zdrojem elektrické energie by měl sloužit například v době přírodních katastrof ale i pro běžnou práci zdravotníků v terénu. Jeho přínosem má být snížení emisí CO2, které způsobují globální oteplování.

Japonsko se v posledních letech potýká s častějším výskytem tajfunů, silných dešťů a dalších přírodních katastrof, které doprovází výpadky elektřiny v domácnostech a evakuačních centrech. Tyto události zároveň zvyšují potřebu lékařských služeb v postižených oblastech.

Jako základ pro mobilní kliniku slouží minibus Coaster se zdrojem energie využívajícím systém palivových článků z Toyoty Mirai. Na silnici vykazuje vynikající ekologické vlastnosti bez emisí CO2 s nízkou hlučností a vibracemi.

Může sloužit také jako stanice na testování koronaviru
Díky několika napájecím zásuvkám 100 VAC, které jsou umístěné nejen uvnitř vozidla, ale také mimo kabinu, je auto schopné dodávat elektřinu do různých elektrických produktů.

Interiér mobilní vodíkové kliniky

Interiér mobilní vodíkové kliniky
foto: Toyota

Je také vybavené externím systémem stejnosměrného elektrického napájení, který poskytuje vysoce výkonné a velkokapacitní napájení o maximálním výkonu 9 kW. Uvnitř vozidlo využívá klimatizaci s filtrací vzduchu prostřednictvím HEPA filtru.

Kromě nouzové přepravy pacientů Toyota i zástupci nemocnice věří, že mobilní klinika má potenciál pro širokou škálu aplikací v oblasti zdravotní péče, včetně dodávek elektřiny do autobusů pro darování krve a vozidel pro lékařské prohlídky nebo testovacích stanic na přítomnost koronaviru.

tisková zpráva

9 Comments on “Mobilní klinika poháněná vodíkovými palivovými články”

  1. off
    Pokračovaní skandálu Nissanu s Ghosnem aneb banda

    off
    Pokračovaní skandálu Nissanu s Ghosnem aneb banda Asiatů si jde po krku.
    Hlavní právník Nissanu popisuje jak byl potrestán za to že poukázal na potencionálně nelegální postupy vedení automobilky po zatčení Ghosna a během interního vyšetřování kolem něj a jakou roli v tom sehrál malajský člen vedení Nissanu, který nejspíš celou akci vypuzení z Ghosna z Nissanu spunktoval. 😀
    Tak se nám ty pálácový intriky pěkně vybarvujou.
    https://youtu.be/MogExZ9NBVI

  2. Při výpadku elektřiny si do nádrže natlakujou leda tak
    Při výpadku elektřiny si do nádrže natlakujou leda tak velký houno. To už tam vodík dostanou jen pšoukáním. :)))
    Strašnej blábol s tou energetickou nezávislostí. V tý Tojotě jsou über zoufalí. Lol.
    Jestli vyplave na povrch že Tojota bude vyrábět EV auta s pomocí Tesly tak se těm namyšlenejm kašparům budu smát 5 let v kuse. :))))

  3. No, při krizových situacích mi ten vodík připadá mnohem
    No, při krizových situacích mi ten vodík připadá mnohem méně praktický než čistě bateriový pohon (v kanystru ho nedoneseš a bez elektriky stejně nenačerpáš). Tady to fosilní palivo ještě dává smysl. A kecy o CO2, když těch aut vyrobí max. desítku, si taky mohli strčit za klobouk. Celé to nějak smrdí…

    1. Vodik je umele postavena prekazka pro baterie. Zaprve ma
      Vodik je umele postavena prekazka pro baterie. Zaprve ma zdiskreditovat vsechny technologie na odklon od klasickych spinavych energii a pak ma jeste rozostrit fokus na baterky v ramci vsech bezemisnich technologii. V rusku maji propracovanou strategii jak udrzet prijmy statu z ropy. A jak pomoci dezinformaci nahanet stado tupcu kyzenym smerem. Je to genialne jednoduche a ucinne. Minimalne 30% pitomcu ze svetove populace skace rusum na spek a jeste maji teple pocity. Cina ac se snazi, nema takovou ucinnost.

Napsat komentář