Mitsubishi zkouší napájet domy svými plug-in hybridy

redakce - 23 Říjen 2017

Mitsubishi zkouší využít baterie svého úspěšného plug-in hybridu Mitsubishi Outlander PHEV jako malé domácí elektrárny (V2G).auto plug-in hybrid Mitsubishi Outlander PHEV jako malá domácí elektrárna

Mitsubishi Outlander PHEV jako malá domácí elektrárna? 12kWh baterie pár dní vydrží.
foto: Mitsubishi

Společnost Mitsubishi oznámila plán realizovat pilotní projekt V2G (Vehicle-to-Grid, tj. komunikace mezi vozidlem a inteligentní energetickou sítí). Prvními síťovými zdroji jsou již dnes palubní baterie elektrického pohonu modelu Mitsubishi Outlander PHEV.

Díky technologii V2G je možné dosáhnout lepšího vyvážení odběrových špiček v rámci energetické sítě, kdy elektromobily nejen že čerpají elektrickou energii ze sítě, ale zároveň tuto energii vrací zpět, což otevírá cestu k možným zdrojům příjmu pro majitele těchto vozů.

Evropští provozovatelé přenosové soustavy mají povinnost zajistit určitou záložní kapacitu s cílem zamezit nečekaným poruchám zdrojů nebo rozsáhlým výpadkům velkých částí sítě. Záložní kapacity se nakupují prostřednictvím tržních mechanizmů. Služby nabízené na trhu se liší v závislosti na stupni naléhavosti a době nabíjení/vybíjení.

MMC spojuje síly se společností NewMotion (tu nedávno koupil Shell), která je jedním z největších evropských poskytovatelů řešení inteligentního dobíjení prostředků na elektrický pohon, dále s nizozemským provozovatelem energetické soustavy TenneT, resp. společností Nuvve, která je celosvětovým leaderem v oblasti technologií V2G a implementace síťových služeb.

MMC bude v rámci poloprovozu poskytovat záložní kapacitu a služby vyrovnávání zátěže sítě prostřednictvím dobíjecí infrastruktury NewMotion a vozů Mitsubishi Outlander PHEV parkujících v domácnostech nebo na pracovištích v Amsterdamu, s využitím platformy GIVe (Grid Integrated Vehicle) společnosti Nuvve. V Nizozemí je dnes k dispozici více než 25 tisíc vozů Mitsubishi Outlander PHEV.

Výsledkem tzv. Pařížské smlouvy z roku 2015 je urychlení evropských iniciativ zaměřených na rozvoj společnosti s nižší uhlíkovou stopou, což zahrnuje i důsledné prosazování ekologicky šetrných politik zaměřených na obnovitelné zdroje.

Do energetických sítí dnes proudí energie ze slunečních, větrných a dalších typů elektráren využívajících obnovitelné zdroje, ale tato výroba, nahrazující např. uhelné elektrárny, je mnohdy nárazová, a proto je zásadní otázka, jak zásobování energiemi stabilizovat.

Vlády ve Velké Británii a Francii navíc plánují od roku 2040 zcela zakázat prodej vozidel spalujících fosilní paliva. Jelikož toky elektrické energie současně akcelerují, do popředí vystupuje otázka nového mechanizmu pro lepší vyvážení zátěže dobíjecí infrastruktury.

Prostřednictvím uvedeného poloprovozního projektu ověří MMC technologii V2G s cílem vytvořit novou přidanou hodnotu a obchodní příležitosti spojené s elektromobily/palubními bateriemi vozidel.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Bjornův poznatek k nabíjení s toudle Micinou
https://www.facebook.com/Teslabjorn/posts/722901421236322

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

tak sem si ten 1 kus Outlender PHEV v pátek koupil.

V únoru připojíme 10 kWp hybridní(LG baterka 7kW) solar edge elektrárnu tak ta funkce V2G mi přijde docela užitečná.

Mimochodem to auto je fakt dobrý, vyladěný a nenutí Vás používat spalovak dokud baterky těměř nedojdou zamkne to na cca 20% a nahodí spalovák, ale jak mile to pustíte z kopce okamžitě hodí rekuperaci a vypne spalovák. Do dalšího kopce Vás táhne dokud baterka dává a má svých 20%+ jakmile jste pod je tam okamžitě spalovák. Ale 2tuny plechů + 200kg tech baterek atd ujede v pohodě po městě 50km+ je to paráda na krátké vzdálenosti

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Gratuluji, ja s nim uz rok a pul jezdim a naprosta spokojenost

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Taky ho mám objednaný. Rozhodoval jsem se mezi RAV Hybrid a Outlander PHEV. Tak snad jsem se rozhodl dobře.

Obrázek uživatele M.Krupka

Jaká je reálná spotřeba na dlouhých trasách, na dálnicích?

Obrázek uživatele ozana

V2G s pidibaterkou?

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

Obrázek uživatele M.Krupka

Také mi to přijde zvláštní varianta. To si můžu rovnou dát tu baterku do sklepa a přes den tahat elektřinu ze solaru a večer z baterky.

Obrázek uživatele Radovan

Bohatá země. V Nizozemí je dnes k dispozici více než 25 tisíc vozů Mitsubishi Outlander PHEV. U nás stojí 1,25 mil Kč. Prodeje bych odhadoval na kusy.
Přitom velmi dobře vybavený hybrid, slušně se s tím jezdí, po městě udělá 50 km čistě na elektřinu, poslouchá na slovo volbu pohonu (ne jako ostatní hybridy, co tam furt cpou spalovák) a má rychlonabíjecí zásuvku CHAdeMO. Po městě s pár rychlonabíječkami lze jezdit čistě elektricky donekonečna.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele M.Krupka

12kWh baterie pár dní vydrží jako malá domácí elektrárna? Pár dní by se dalo definovat jak dva, možná tři dny. Ten čtvrtý den už se pojede na benzín.
Takže z mizerného PHEV v hodnotě 1,250mega alespoň uděláme pojizdnou elektrárnu?
Tak jo :-)

mám ustálenú ročnú spotrebu, tak som vydelil dňami a vyšlo mi denne 6.5kWh.
a to auto nie je elektráreň, iba záložná batéria. ak by sa elektrina vyrábala spaľovaním benzínu ...

A co je na tom špatného? Vždyť je to naopak výborná funkce že ji tam dávají. Škoda že to nedělají standardně v elektromobilech. Protože by jste pak měl nejlepší backup jaký kdy můžete mít.
Jen jako bonusovou funkci když už to auto stejně máte.
Dnes se běžně dodávají domácí baterie o směšné kapacitě 5, 7 max. 9 kWh. A chtějí za to pomalu stejně jako za nový elektromobil, který má ale kapacity minimálně 5x víc. Je to strašný nepoměr.

V tomhle vidím hodně velkou budoucnost.
A je dobře že s tím začínají.

Podle mne by to mohlo fungovat třeba nějak takto.
Mám elektromobil, s kapacitou 50 kWh. Uzávěry smlouvu s obchodníkem, že mu nabídku například 5 kWh své baterie.
A on kdykoli bude auto stát a bude v nabíječe tuto kapacitu dle daných podmínek může využít buď že využije elektřinu nebo že si ji tam uskladní.

V dnešní době kdy je elektromobilů málo je to ještě k ničemu, ale až bude určitý větší počet než "málo" elektromobilů tak pak to bude velmi zajímavé. Dejme tomu od 10000 aut které by měl baterii v pronájmu, by to už byla kapacita v MWh-ách. Což už není tak málo a čím víc tím lépe. V tom velkém počtu je právě ta funkce. Protože od určitého počtu automobilů už se nepočítá statisticky ztráta kapacity když se někdo nepřipojí. Od určitého počtu bude vždy nějaké procento připojených automobilů a tedy vždy zajištěna nějaká kapacita.

Je to stejný princip který se rozšiřuje ve všech odvětvích na základě internetu.
Protože internet je na tomto přesně založený. Na tom vydělávají firmy jako Google a ostatní kteří to pochopili.
Reklama na internetu pro 100 lidí je nepoužitelná, ale pro milión a víc už je příjem z reklamy obrovský. Protože když je příjem třeba 1 koruna, tak 100 korun nic není, ale milion už je docela slušná Sumička.
A o tom to celé je.
Internet dokázal stlačit náklad na reklamu tak nízko (kopie dat je velmi levná), že se vyplatí ji dělat ve velkém počtu s malou cenou.

A podobně jako například na nějakém fóru. Když je tam 100 diskutujících tak se občas stane že někdy není připojený nikdo. Ale když tam je 10000 lidí, tak se prakticky nikdy nestane že by tam nikdo nebyl. I když je svátek, dovolená. Vánoce. Zima léto. Vždy se v tom počtu a po celém světě najde někdo kdo je připojený a diskutuje.

A stejný princip nastupuje dnes téměř ve všech odvětvích. Sdílení čehokoli.

To je budoucnost. Kdo to nepochopí, ten skončí jako Nokia a jiní.

V2G v současném pojetí lze aplikovat v podstatě na jakýkoliv elektromobil s DC zásuvkou. V případě zájmu nabízet tuto funkci je k tomu třeba "jen" softwarový update od výrobce vozu. Tento hybrid V2G umožňuje právě díky přítomnosti zásuvky CHAdeMO.

Na druhou stranu tento princip V2G k funkci vyžaduje externí střídač, pokud má být připojen k rozvodné síti.

Obrázek uživatele Radovan

S výjimkou trojčat Mitsubishi iMiev/Peugeot Ion/Citroen Zero, ta se na VŠB nepodařilo k tomu donutit. Což mne točí, mám tak doma nevyužitých 2 x 16 kWh, respektive jen jako ukládání energie, ne čerpání zpět do domu.
Nissan leaf velmi ochotně, ostatně už je to u něj standard. Hlavně u větších bateriií. Tesly 60-100 kWh v rámci spolupráce se svým Teslím ekosystémem v domě. BYD6 s 60 kWh baterkou to má přímo v menu auta, přes Mennekes, ostatně dokáže tak fungovat jako přenosná centrála i venku na ulici - viz propagační videa.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý den , zajímalo by mě vaše zmíněné uložení přebytku energie do Tesly a následné použití jestli tesla umí tuto energii vrátit i do domu?

S pozdravem

Petr K

Obrázek uživatele Radovan

To jsme se nepochopili Petře, já ho bohužel nemám. Tesla ho už nějakou dobu prodává. Její divize Solar City, dnes už přejmenovaná, dodává v USA formou pronájmu FVE na střechy rodinných domů, doplněné bateriemi Tesla PowerWall a hybridními měniči, které dokáží komunikovat s domem, baterií stacionární i v autě. I jeho baterie pak slouží jako úložiště a záloha pro dům, umí ji vracet. Nissan a Mitsubishi se snaží o něco podobného. BYD tvrdí, že jeho auto umí simulovat stacionární baterii skoro s jakýmkoliv měničem FVE. U nás je to prozatím obvykle skládačka různých komponent a řešení, dělají si ji lidé, co tomu rozumí.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Primontujte k zadnimu kolu generator a mate V2G :-)
Neslo by cucat DC energii na privodu do topneho telesa na vytapeni pod podlahou? Topeni bezi na HV napeti a podleha mereni odberu proudu pres BMS. Prikon topeni muze byt snad az 5kW, takze by to mohlo fungovat. Mozna by se muselo nejak manipulovat s teplotnim cidlem v kabine a s nastavenim ventilatoru. Prave rychlost ventilatoru ma udajne urcovat topny vykon, samozrejme ve spojeni s teplotnim cidlem.

Obrázek uživatele Radovan

Obojí znamená nastartovaný Ion, nepříliš bezpečná věc v garáži nebo před domem.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicŘízení stanic pro elektromobilyProdej pneu 100% onlineKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů CircontrolŘízení stanic pro elektromobily
185.66.36.26