Mitsubishi svolává 14 700 elektromobilů

Agentura Reuters informuje, že japonská automobilka Mitsubishi svolává k opravě 14 700 svých elektromobilů. Jde o modely Mitsubishi i, MINICAB-MiEV, Citroen C-Zero a Peugeot iOn. Jedná se o závadu na brzdách. Žádné související nehody však zatím hlášeny nebyly.

Při testu elektromobilu Mitsubishi i MiEV jsme žádné nedostatky v oblasti brzd nezaznamenali
foto: Hybrid.cz

Doma v Japonsku musí Mitsubishi svolat k opravě 3400 elektromobilů iMiEV a 2400 MINICAB-MiEV. V Evropě je to pak 8900 aut – některá značky Mitsubishi, převážná většina ale značek Peugeot a Citroen, které od Mitsubishi elektromobil licencují.

Nejde o první svolání elektrických aut k opravě. Během několika uplynulých let už musela svolávat automobilka General Motors svůj plug-in hybrid Chevrolet Volt, aby spravila závadu na baterii.

test Mitsubishi iMiEV test Mitsubishi iMiEV test Mitsubishi iMiEV

Společnost Fisker Automotive svolala k opravě 2400 vozů Fisker Karma k opravě vadného větráku.

Vadné čerpadlo

Automobilka Mitsubishi na celém světě pod různými značkami prodala či vyvezla 27 200 vozů iMiEV od začátku prodeje v červenci 2009.

Závada se podle Reuters týká vadného elektrického čerpadla, které zásobuje vzduchem posilovač brzd. Podle informací od automobilky může být negativně ovlivněna brzdná dráha. Žádné související nehody však dosud hlášeny nebyly.

Hybrid.cz říká: lepší dříve než později! Svolávání aut se běžně děje u konvenčních vozidel, v mnohem větších měřítcích. V oblasti elektromobility jde o výjimečnou událost jen proto, že celý obor se teprve rozjíždí. Ale ani tohle malé škobrtnutí jej nezastaví.

5 Comments on “Mitsubishi svolává 14 700 elektromobilů”

  1. Obávám se, že je to pouze
    Obávám se, že je to pouze cvičení na úplné stažení těchto elektromobilů z trhu. Vzpomeňme na EV-1. Jen pozor nato, aby příště nedošlo ke svolání elektromobilů MiEV/ZERO/ioN, protože u nich bude „náhle objevena“ závažná bezpečnostní vada, kterou nelze řešit. Majítelům pak bude vracena poměrná část peněz dle stáří vozu a počtu najetých kilometrů. A tímto celé skončí. Skóre 1:0 pro ropnou lobby.

    1. Zajímavý názor, leč
      Zajímavý názor, leč takový scénář je velice nepravděpodobný. GM EV-1 se zájemcům pronajímal. Elektromobily Mitsubishi se prodávají. Jsou tedy majetkem kupujícího. Pokud se rozhodne, že na svolání nebude reagovat, je to jeho právo. I kdyby byla objevena sebezničující závada, opět – jde o majetek osoby, která si automobil zakoupila a je pouze na něm jak s ním naloží.

      1. Je to utopie, ale pokud by
        Je to utopie, ale pokud by nějak automobilka doložila, že jsou tyto vozidla nebezpečná pro sil. provoz a byla zakázána na pozemních komunikacích tak by se jich majitelé rádi zbavili, protože by je mohli provozovat pouze na zahradě. Samozřejmě, že je to nereálné a je to čistá konspirace, ale nikde není napsané, že pokud něco vlastníte tak to můžete užívat jak se vám zachce. Takže omezit jde jak pronájem tak vlastnictví vozu. Trošku jiný příklad můžem vidět u instalace FVE panelů. Také vlastníte dům, vlastníte panely, ale stát Vám bude určovat, která firma Vám to nainstaluje a pokud to nesplníte hrozí Vám vysoké pokuty.

Napsat komentář