Mitsubishi Outlander PHEV – lepší prodeje než Leaf

Mitsubishi Outlander Plug-in Hybrid má za sebou další úspěšný rok, stejně jako celá značka Mitsubishi. V Evropě se prodalo celkem 137 000 aut, z toho model Outlander čítal 38 617 a z toho plug-in hybrid verze 19 980 kusů. Tedy 52 %!

Mitsubishi Outlander Plug-in Hybrid je nejprodávanější auto do zásuvky v Evropě za rok 2014
foto: Mitsubishi

Celkem 19 980 prodaných kusů vozu Mitsubishi Outlander Plug-in Hybrid v Evropě za rok 2014 je ještě zajímavějších zejména v porovnání s nejprodávanějším elektromobilem Nissan Leaf. Toho se totiž za rok 2014 prodalo v Evropě „pouze“ 14 658 kusů.

Plug-in hybridní SUV je tak jednoznačně nejlépe prodávané auto do zásuvky v Evropě za uplynulý rok. V roce 2013 se jich tu prodalo 8197, takže celkově už jich po evropských silnicích jezdí ke 30 000.

Zatímco v roce 2013 se většina aut prodala v Nizozemsku, za uplynulý rok už byly prodeje diversifikovanější. Nizozemsko opět vedlo s 7666 auty, ale v závěsu byla Británie s 5370, následovalo Švédsko s 2289, Norsko s 1485 a Německo s 1060. Ostatní země mají slušných 2110.

2 Comments on “Mitsubishi Outlander PHEV – lepší prodeje než Leaf”

  1. Osobně se tomu úspěchu
    Osobně se tomu úspěchu moc nedivím. Jde sice v cenách ČR o propastný rozdíl půl milionu mezi oběma vozy, ale taky o rozdíl mezi běžným osobním vozem střední třídy a mohutným luxusním SUV. Zajezdil jsem si v něm 25.5.2015 a pro ty, co by chtěli jezdit na elektřinu a často potřebují vyrážet na delší trasy, ideálně alespoň 1x týdně, je to řešení. Těch 52 km dojezdu na 14 kW baterii to fakt má, já osobně s tím jezdil 91% času na elektřinu. A když jsme po městských čtyřproudovkách a proplétání se uličkami baterii vybili, za 30 minut bylo 80% z CHAdeMA nabito. přičemž kromě rychlonabíjecí zásuvky to má samozřejmě i klasickou japonskou s kabelem 230V 10A. No a v rezervě pro rychlosti nad 120 km nebo nízkou kapacitu baterií dalších 700 km ve 45L benzínové nádrži. Na palubě veškerý luxus a co se automatizované jízdy týče, tak třeba i hlídač pruhů nebo adaptivní tempomat. Nestát to 1,25 mil. Kč, byl by to dobrý přechod od spalování k elektřině pro většinu nevěřících Tomášů. Ovšem pro ty, kteří pořizují různá SUV, je tohle řešení jak jezdit levně, tiše, bez vibrací, bez zápachu a přitom nebýt omezen dojezdem.

Napsat komentář