Mitsubishi Outlander PHEV - lepší prodeje než Leaf

Jan Horčík - 26 Leden 2015

Mitsubishi Outlander Plug-in Hybrid má za sebou další úspěšný rok, stejně jako celá značka Mitsubishi. V Evropě se prodalo celkem 137 000 aut, z toho model Outlander čítal 38 617 a z toho plug-in hybrid verze 19 980 kusů. Tedy 52 %!auto Mitsubishi Outlander plug-in hybrid

Mitsubishi Outlander Plug-in Hybrid je nejprodávanější auto do zásuvky v Evropě za rok 2014
foto: Mitsubishi

Celkem 19 980 prodaných kusů vozu Mitsubishi Outlander Plug-in Hybrid v Evropě za rok 2014 je ještě zajímavějších zejména v porovnání s nejprodávanějším elektromobilem Nissan Leaf. Toho se totiž za rok 2014 prodalo v Evropě "pouze" 14 658 kusů.

Plug-in hybridní SUV je tak jednoznačně nejlépe prodávané auto do zásuvky v Evropě za uplynulý rok. V roce 2013 se jich tu prodalo 8197, takže celkově už jich po evropských silnicích jezdí ke 30 000.

Zatímco v roce 2013 se většina aut prodala v Nizozemsku, za uplynulý rok už byly prodeje diversifikovanější. Nizozemsko opět vedlo s 7666 auty, ale v závěsu byla Británie s 5370, následovalo Švédsko s 2289, Norsko s 1485 a Německo s 1060. Ostatní země mají slušných 2110.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

Osobně se tomu úspěchu moc nedivím. Jde sice v cenách ČR o propastný rozdíl půl milionu mezi oběma vozy, ale taky o rozdíl mezi běžným osobním vozem střední třídy a mohutným luxusním SUV. Zajezdil jsem si v něm 25.5.2015 a pro ty, co by chtěli jezdit na elektřinu a často potřebují vyrážet na delší trasy, ideálně alespoň 1x týdně, je to řešení. Těch 52 km dojezdu na 14 kW baterii to fakt má, já osobně s tím jezdil 91% času na elektřinu. A když jsme po městských čtyřproudovkách a proplétání se uličkami baterii vybili, za 30 minut bylo 80% z CHAdeMA nabito. přičemž kromě rychlonabíjecí zásuvky to má samozřejmě i klasickou japonskou s kabelem 230V 10A. No a v rezervě pro rychlosti nad 120 km nebo nízkou kapacitu baterií dalších 700 km ve 45L benzínové nádrži. Na palubě veškerý luxus a co se automatizované jízdy týče, tak třeba i hlídač pruhů nebo adaptivní tempomat. Nestát to 1,25 mil. Kč, byl by to dobrý přechod od spalování k elektřině pro většinu nevěřících Tomášů. Ovšem pro ty, kteří pořizují různá SUV, je tohle řešení jak jezdit levně, tiše, bez vibrací, bez zápachu a přitom nebýt omezen dojezdem.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 2/2014, najeto 51 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 14 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Srovnání jablek s hruškami?

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicŘízení stanic pro elektromobilyProdej pneu 100% onlineKariéra EVC GroupŘízení stanic pro elektromobilyNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?