Mitsubishi Outlander PHEV - lepší prodeje než Leaf

Jan Horčík - 26 Leden 2015

Mitsubishi Outlander Plug-in Hybrid má za sebou další úspěšný rok, stejně jako celá značka Mitsubishi. V Evropě se prodalo celkem 137 000 aut, z toho model Outlander čítal 38 617 a z toho plug-in hybrid verze 19 980 kusů. Tedy 52 %!auto Mitsubishi Outlander plug-in hybrid

Mitsubishi Outlander Plug-in Hybrid je nejprodávanější auto do zásuvky v Evropě za rok 2014
foto: Mitsubishi

Celkem 19 980 prodaných kusů vozu Mitsubishi Outlander Plug-in Hybrid v Evropě za rok 2014 je ještě zajímavějších zejména v porovnání s nejprodávanějším elektromobilem Nissan Leaf. Toho se totiž za rok 2014 prodalo v Evropě "pouze" 14 658 kusů.

Plug-in hybridní SUV je tak jednoznačně nejlépe prodávané auto do zásuvky v Evropě za uplynulý rok. V roce 2013 se jich tu prodalo 8197, takže celkově už jich po evropských silnicích jezdí ke 30 000.

Zatímco v roce 2013 se většina aut prodala v Nizozemsku, za uplynulý rok už byly prodeje diversifikovanější. Nizozemsko opět vedlo s 7666 auty, ale v závěsu byla Británie s 5370, následovalo Švédsko s 2289, Norsko s 1485 a Německo s 1060. Ostatní země mají slušných 2110.

 
Obrázek uživatele Radovan

Osobně se tomu úspěchu moc nedivím. Jde sice v cenách ČR o propastný rozdíl půl milionu mezi oběma vozy, ale taky o rozdíl mezi běžným osobním vozem střední třídy a mohutným luxusním SUV. Zajezdil jsem si v něm 25.5.2015 a pro ty, co by chtěli jezdit na elektřinu a často potřebují vyrážet na delší trasy, ideálně alespoň 1x týdně, je to řešení. Těch 52 km dojezdu na 14 kW baterii to fakt má, já osobně s tím jezdil 91% času na elektřinu. A když jsme po městských čtyřproudovkách a proplétání se uličkami baterii vybili, za 30 minut bylo 80% z CHAdeMA nabito. přičemž kromě rychlonabíjecí zásuvky to má samozřejmě i klasickou japonskou s kabelem 230V 10A. No a v rezervě pro rychlosti nad 120 km nebo nízkou kapacitu baterií dalších 700 km ve 45L benzínové nádrži. Na palubě veškerý luxus a co se automatizované jízdy týče, tak třeba i hlídač pruhů nebo adaptivní tempomat. Nestát to 1,25 mil. Kč, byl by to dobrý přechod od spalování k elektřině pro většinu nevěřících Tomášů. Ovšem pro ty, kteří pořizují různá SUV, je tohle řešení jak jezdit levně, tiše, bez vibrací, bez zápachu a přitom nebýt omezen dojezdem.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 2/2014, najeto 48 tisíc km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 12 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999.

Srovnání jablek s hruškami?

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

Kariéra EVC GroupEVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicŘízení stanic pro elektromobilyPůjčte si elektromobil Tesla Model X!Prodej pneu 100% onlineElektromobil a akumulace energie s dotacíŘízení stanic pro elektromobily
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?