Mitsubishi o čtvrtinu zlevňuje elektromobil iMiEV

Jan Horčík - 18 Listopad 2013

Automobilka Mitsubishi doma v Japonsku výrazně zlevnila svůj čtyři roky starý elektromobil iMiEV. Není divu, prodeje se v posledních měsících a letech propadají. Malé elektrické auto nedokáže konkurovat čím dál tím propracovanější a často levnější konkurenci.auto elektromobil Mitsubishi iMiEV

Elektromobil Mitsubishi iMiEV má na kontě dosud kolem 30 000 prodaných kusů. Nepočítaje v to jeho "bratránky" v podobě Citroen C-Zero a Peugeot iOn.
foto: Mitsubishi

Když je na trhu BMW i3 a Nissan Leaf, jen máloco by mohlo potenciálního kupce donutit investovat své peníze do dnes už poněkud zastaralého modelu jakým je Mitsubishi iMiEV, resp. jeho další inkarnace v podobě Citroen C-Zero a Peugeot iOn.

Snížení ceny elektromobilu Mitsubishi iMiEV o plnou čtvrtinu je důkazem toho, že konkurence funguje. A že trhu s elektromobily se daří. Jejich prodeje v Japonsku i v západních zemích rok od roku stoupají o desítky až stovky procent.

Mitsubishi nabízí v Japonsku několik verzí elektromobilu iMiEV. Ta nejlevnější (s 10,5kWh baterií) dnes, při započtení aktuální slevy i dotací japonské vlády, vychází přibližně na 340 000 Kč. Mitsubishi celkově prodalo kolem 30 000 těchto automobilů. Pro srovnání, kokurenčního Nissan Leaf se prodalo již přes 83 000 kusů.

Zpět na HybridPřidat komentář

Tak tomuhle říkám masírka lidí. Každému cpou jak je BMW i3 super. Za tu cenu si skoro koupím Teslu :-). A ještě to srovnávají s iOnem. To si snad děláte srandu.
iOn když ho začli prodávat tak stál kolem 700tis kč. BMW i3 stojí 900 tis. kč.
iOnů se prodá tisíce kdežto BMW i3 se prodá jen kolem stovek. Věřte mi, že to skončí na okraji stejně jako ten jejich smart.

iOn stál na začátku kolem mega a prodalo se jich relativně dost, protože byli jedni z prvních na trhu a hodně firem (zejména polostátních) si to koupilo jako hračku. i3 je technologicky úplně jinde, ale cena je šílená, o tom žádná.

A v čem je i3 technologicky jinde?
TO je taky jedna z věcí kteoru všichni říkají, ale nějak nevím co je na něm tak technologicky jiné?

Baterie? Má jen slabou 22kWh
Motor? Má prostě nějaký 125kW
Karoserie? každý automobil se vychvaluje, že má super lehkou karoserii
...

Obrázek uživatele honza.t

Doporučuji shlédnout na Tv Prima archiv Autosalon test BMW i3.
Pro to auto postavili novou továrnu je od začátku projektováno
jako elektrické + prodluzovač dojezdu.i3 Stíhačka do města !
https://www.youtube.com/user/BMWi
https://www.youtube.com/watch?v=lbr5ljjUq8A
http://www.youtube.com/watch?v=mQVO0Vaigb0
http://www.youtube.com/watch?v=n5xzq5jCBWQ
http://www.youtube.com/watch?v=Jfj3ccx1dEg
http://www.youtube.com/watch?v=bFNEE8iUzqk

Karoserie a celková konstrukce jednoznačně. i3 je od začátku koncipovaný jako elektromobil, má karosérii z kompozitu a celkově je to přehlídka co všechno se dá při dnešní technolgii udělat. iMIEV je naprosto konvenční plechová nákupní taška vycházející ze spalovacího modelu "i".

Výkon má i3 trojnásobný a baterie je o 50% větší než u iMIEV. Pak takové drobnosti jako topení pomocí TČ, kvalita zpracování, jízdní vlastnosti a celkový WOV efekt. To je jakoby jste chtěl srovnávat Clio a Mini Cooper.

No právě a v tomhle článku to dali hned na první místo jako srovnání :-).

Ale i tak všechno co popisujete není nic převratného. Navíc na trhu jsou jiná elektrická auta už od výroby koncipovaná jako elektromobil, to není nic převratného. Jinak BMW i3 je také nákupní taška jen určená pro bohaté (dle velikosti).

Konstrukce a karoserie? Proboha co je na ní převratného? Každá automobilka se snaží vyrobit auto z kompozitu a netýká se to elektromobilů, ale jaksi do výroby se to zatím nedostalo, je to jen u dražších aut, takže proto to tam BMW dalo. Na celkovém dojezdu se to projeví minimálně. Navíc karoserii moc měnit nejde protože musíte udržet co nejmenší odpor vzduchu (Nisan Leaf je na tom lépe, můj odhad).
A celkově ta přehlídka to je právěš to co nevím co je tam tak převratného. Navíc se to netýká elektromobilů, ale auta jako takového. Kdejaké nové spalovací auto vypadá stejně.

Výkon má skoro 3násobný, ale to přece není nic převratného. Elektrický motor o výkonu 125kW prostě není nic neobvyklého.
A jak jste přišel na to, že má baterii 2x větší? iOn má 16kWh, i3 má 22kWh, leaf má dokonce 24kWh. V průměru se dá ujet na 12 až 15kW asi 100 km ale malou rychlostí kolem 50km/h. Proto je dojezd iOnu až 150km, ale reálně kolem 100. PRoto dojezd i3 bude maximálně 200, ale reálně kolem 150. Stejně jako Leaf. Navíc vzhledem k výkonu motoru pokud skutečně šlápnete na pedál u i3 tak nedojedete dál než 100km.
Drobnosti jako topení pomocí TČ má leaf také. iOn samozřejmě ne.
Kvalita zpracování? No to se snad u BMW předpokládá, to je za co se u něj platí vyšší cena, ale to nesouvisí s elektromobily a není to nic převratného.
Jízdní vlastnosti, opět to není nic převratného, protože se to jaksi předpokládá u BMW a dále každý elektromobil, který je od počátku dělán jako elektromobil z principu zlepší jizdní vlastnosti už jen tím, že když dáte baterii do středu podvozku tak je auto stabilnější.

Dobře WOW efekt zbývá. :-).

Jinak jen pro informaci. Jakmile se poprvé objevilo že BMW bude vyrábět i3 v elektrice tak jsem byl nadšený. Je to pěkný elektromobil a za současných technologijích akorát a bohatě stačí na popojíždění po městě. Mě by to stačilo. Sem tam potřebuju ujet delší vzdálenost do 200 km. Což se s jednou přestávkou dá udělat. Takže ano bral bych ho. Ale samozřejmě cena je další mínus.

Ale nelíbí se mi jak ho všude vychvalují a tím mě totálně odradili od jeho propagace.

1. Srovnávali jsme s iMievem a ne s Leafem. Leaf je na rozdíl od iMIEVu pořádné auto se slušnou výbavou za adekvátní cenu.

2. O 50% větší baterie neznamená dvojnásobnou kapacitu, zopakujte si matematiku základní školy.

3. Vysoký výkon a špičková kvalita zpracování pro vás možná není "nic převratného", ale stojí to peníze navíc.

4. Kompozitová karoserie s nacvakávacími díly a netradičními materiály interiéru rozhodně v sériově vyráběném autě převratná věc je.

Skoro mám pocit, že jste si ten iMIEV tehdy za ten milion koupil a teď se to snažíte sám před sebou ospravedlnit.

:-).

Ne iMieva jsem si nekoupil na to je opravdu drahý, ale mám jiný elektromobil, mám tedy zkušenosti z téměř 3 let provozu. A čekám jen na to až se trochu zlevní abych si koupil pořádný a to bud Leaf nebo něco podobné.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jako experimentální vozidlo budiž, ale kvůli těm kompozitům málem zkrachovala výroba.
a normální dveře by byly praktičtější, než ty jejich navzájem se blokující vrata.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Po čtyrech letech.... a v ČR to ještě nezačali prodávat. Za 300 000 Kč by to lidé kupovali.

To není pravda , C Zero se tu již 3 roky prodává,sám ho mám.

---

ipekra

Obrázek uživatele Jolinar

No nvm, za tu cenu to ma jen 10kWh... Motorky Zero maji vic :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je opravdu pouze na popojíždění po zacpaném městě (max 70km/h). Jen na udržení rychlostí 80km/h (překonání odporu vzduchu) po rovině je potřeba alespoň 12kW.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jo kWh, to jsem špatně přečetl - tak to je "jen" malý dojezd


VOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.10% sleva na produkty EVmotionNabíječky elektromobilů Circontrol