Infiniti M35h je skvělé auto. Víme to, protože jsme s ním nedávno týden strávili a brzy vám přineseme test. Zjevně to vědí i borci v Mitsubishi. Japonská automobilka se zatím hybridům vyhýbala jako čert kříži, ale jednou to přijít muselo. A jak nejjednodušeji získat opravu dobré hybridní auto? Nechat ho vyrobit u někoho jiného a plácnout na něj vlastní značku!
foto: Mitsubishi
Ostatně, přesně tenhle postup aplikoval francouzský koncern PSA u elektromobilů Peugeot iOn a Citroen C-Zero. Dnes už je jasné, že nejdou na odbyt tak dobře, jak by s koncern představoval. Ale to je vedlejší. Mitsubishi se ve způsobech svého zákazníka inspirovalo a svůj první hybrid aktuálně představilo doma v Japonsku.
Autosalon Tokyo 2009: Mitsubishi PX-MiEV – první hybrid se třemi diamanty
Autosalon Ženeva 2012: Mitsubishi představí elektrický Outlander
Hybridní luuxsní sedan nese značku Mitsubishi Dignity, ve skutečnosti jde ale o upravený Infiniti M35h s delším rozvorem automobilky Nissan. Využívá stejný hybridní pohon o celkovém výkonu 359 koní, který páruje elektromotor a 3,5l V6 motor. Od pohledu byste původní Infiniti a nové Dignity jen těžko rozlišili.
Že se Mitsubishi do hybridů dvakrát nehrne je na druhou stranu docela pochopitelné. Jediný kdo v tomhle oboru opravdu uspěl je zatím Toyota s rodinou Prius. Nikdo jiný úspěch přední japonské i světové automobilky zatím zopakovat nedokázal, ač se o to snaží snad všichni. Toyotě se 4 miliony prodaných hybridů ale ani zdaleka nešlapou na paty.
Mitsubishi dlouhodobě investuje do technologie elektromobilů. Mitsubishi iMiEV se v Japonsku prodává už od roku 2009 a má poměrně značný úspěch. V USA je upravený model elektromobilu i už několik měsíců, ale prodává se zatím maximálně po desítkách kusů. Pro srovnání: Nissan Leaf prodává měsíčně stovky kusů.
V polovině roku 2012 se nicméně zástupci Mitsubishi konečně uvolili sdělit světu, že nějaké ty hybridy budou. A dokonce hned plug-in hybridy. Během následujících čtyř let má jít o celou rodinu vozů, který začne už na konci roku 2013 nebo začátkem roku 2014 modelem Mitsubishi Outlander plug-in hybrid.
Pohonný systém plug-in hybridů Mitsubishi bude postaven na velmi pokročilém hybridním pohonu, který automobilka poprvé představila v roce 2009 v konceptu PX-MiEV a v roce 2011 pak v následující studii PX-MiEV II. Výkonově má jít o ekvivalent šestiválcového třílitru, ovšem s emisemi kolem 50 g/km (ekvivalent spotřeby kolem 2 l/100 km) a dojezdem (kombinovaným) kolem 800 km.