Mitsubishi i-MiEV, jeden z prvních moderních elektromobilů, slaví 10 let a prodává se dodnes

Automobilka Mitsubishi oslavila 10 let od uvedení městského elektromobilu i-MiEV, který pomáhal celému automobilovému průmyslu prošlapávat cestu při zásadní změně směřování k sériově vyráběným elektromobilům.

Model i-MiEV získal v soutěži Auto roku Japonska 2009-2010 speciální ocenění v kategorii nejvyspělejších technologií. Činnost pohonného ústrojí a baterií řídil vyspělý systém, jenž byl mnohem propracovanější než všechny předchozí technologie. Tomuto řešení se dostalo uznání v roce 2009, kdy byl integrovaný řídicí systém vozidla vybrán do Automobilové síně slávy Japonska jako vítěz kategorie Automobilová technologie roku 2009.
foto: Mitsubishi

Elektromobil Mitsubishi i-MiEV si postupně získal pověst modelu schopného nabídnout ekologický provoz, tichý chod, dobré jízdní schopnosti a nízké dopady na životní prostředí.

Modelu i-MiEV se dostalo uznání nejen pro jeho ekologické přednosti, ale i spolehlivé služby ve státní správě mnoha zemí, stejně tak jako ve vozových parcích taxislužeb, autopůjčoven apod. Kromě toho se i-MiEV ukázal jako důležitý pomocník při přírodních katastrofách, kdy nedostatek benzínu brání v používání vozů se spalovacími motory.

Pohonné ústrojí i-MiEVu se rovněž dobře uplatnilo v užitkovém modelu Minicab MiEV, uvedeném na trh v roce 2011. Například Mitsubishi letos v září dodá japonské poště 1 200 těchto vozů. Minicab MiEV je i přes své malé rozměry dostatečně prostorný k nasazení doručovacími službami ve městech.

Celosvětové prodeje modelů i-MiEV a Minicab MiEV za 10 let od uvedení již přesáhly 31 tisíc vozů (údaj ke konci dubna 2019). Zásadní je též skutečnost, že i-MiEV urychlil výzkum a vývoj Mitsubishi na poli hnacích ústrojí pro elektromobily, což se v roce 2013 přímo odrazilo v uvedení modelu Mitsubishi Outlander PHEV s pokrokovým hybridním pohonem, jenž kombinuje elektromotory a benzínový motor. Outlander PHEV též poslední čtyři roky za sebou (2015-2018) reprezentuje nejprodávanější plug-in hybridní vůz na evropských trzích.

Baterie modelu i-MiEV o kapacitě 16 kWh společně s kompaktním elektromotorem na zadní nápravě poskytuje vozu vynikající jízdní vlastnosti a dojezd 160 km (NEDC), resp. 105 km (WLTP). Vůz je díky svým kompaktním rozměrům skvěle využitelný ve městě, nicméně díky chytře obestavěnému prostoru nabízí dost místa pro čtveřici cestujících.

V souladu s rostoucí poptávkou po elektromobilech pracuje Mitsubishi na komerčním využití technologií V2H a V2G (Vehicle to Grid, vozidlo vs. elektrická síť) s cílem dále rozvíjet a prosazovat elektromobily a plug-in hybridy (PHEV). Výrobce toto vnímá jako další krok na cestě do nové epochy definované těsnými vazbami mezi automobilem a člověkem, resp. společností a životním prostředím.

Model i-MiEV byl též průkopníkem technologie V2H (Vehicle-to-Home). Po velkém zemětřesení na východě Japonska v roce 2011 urychlilo Mitsubishi vývoj zařízení MiEV Power Box (síťový zdroj MiEV), které se tak k zákazníkům dostalo rok před plánovaným termínem. i-MiEV coby průkopník dobíjení V2H dokáže v případě výpadku elektřiny zajistit napájení domácích spotřebičů.

Mitsubishi se věnuje výzkumu a vývoji elektromobilů již od roku 1966. Dnes stále prodávaný model i-MiEV je výsledkem více než 50 let vývoje elektromobilů Mitsubishi. Přinesl na trh hned několik inovací, včetně využívání vyspělých lithium-iontových bateriových modulů a dobíjení pomocí elektrického rozhraní CHAdeMO a Type1.

Uvedené inovace již 10 let pomáhají prodlužovat dojezd na elektřinu i zvyšovat počet dobíjecích zařízení. To se následně odráží ve stále lepší praktické využitelnosti elektromobilů v každodenním životě.

tisková zpráva

102 Comments on “Mitsubishi i-MiEV, jeden z prvních moderních elektromobilů, slaví 10 let a prodává se dodnes”

  1. Je obrovská ostuda všech dinosauřích automobilek, že
    Je obrovská ostuda všech dinosauřích automobilek, že nedokázaly za 10 let dodat na trh žádný malý městský elektromobil, který by Mitsubishi iMiev a jeho klony Peugeot Ion a Citroen C Zero trumfnul. V podobné kategorii jsou jen 3 spalovací předělávky a každá má nějaké velké ALE. VW eUP, Renault ZOE a Fiat 500e.
    To číslo 31 tisíc vyrobených mne překvapilo, ale pak jsem si uvědomil, jak u nás ČEZ s 65 objednanými Iony dělal velkou parádu. A to jich odebral jen 40. Jezdil 1 na každém kraji, k tomu je půjčovali chvíli sem, pak zase tam, školám, městům, krajům, firmám, píár kolem toho velké. Takže dojem ohromný, počty desítky kusů.
    MiEV Power Box bych si z Japonská i rád objednal, ale netuším, zda s Ionem bude fungovat. Když iMiev Frantíci tak hezky osekali o většinu potřebných věcí. Třeba dálkově ovládané topení/klimu, když se auto nabíjí.

      1. Taky že bylo a tím to zabili i v PSA. První cena milion,
        Taky že bylo a tím to zabili i v PSA. První cena milion, pak se ustálila a dlouho byla na 700 tisících. I rok po příchodu Nissanu Leaf na trh za 715 tisíc. Pak přišel eUP za 600 tisíc. Aktuálně je iMiev v přepočtu za 550 z Rakouska nový. Za to se prodával i v ČR, ale jen chvilku, pak ho zase vrátili na 700, protože se jich začalo prodávat naráz moc hodně. Článek tady na hybrid.cz o tom je. Já té Škodě pořád nevěřím, velká baterka za malou cenu. Co pak u VW udělají s cenou eUPu? eGolfu? Dyť budou neprodejné? Prostě počkám si na reál a doufám, že to nebude bizár. Jejich slova bude, chceme a chystáme poslouchám už roky.

          1. Nová verze E-UP bude oproti CitiGo výrazně dražší,
            Nová verze E-UP bude oproti CitiGo výrazně dražší, nejméně o 100 000,- Kč. Rozdíl prý bude ve výbavě. U CitiGo za 420k můžeme zapomenout na vyhřívání volantu, vyhřívání sedaček atd…, bude mít jen obyčejné odporové topení = brutální vliv na dojezd. Co hlavně, u E-UP se spekuluje o mnohem efektivnějším rychlonabíjení. Zatím co CigiGo bude svých 36,8kWh nabíjet na 80% 65 minut, a na 100% se odhaduje až 90 minut, tak u E-UP to mohou být až poloviční hodnoty – stejně jako to má třeba nová Corsa, nebo má mít ID3.
            Samozřejmě budou i verze CitiGo s danými vymoženostmi, ale to zase nebude za 420k, ale bude se blížit onomu E-UPu. Nejzáhadněji se z nových trojčat tváří Seat Mii – tam jsem zatím neviděl ani cenové relace, ani výbavu k daným modelům.

            1. To jsou zajímavé informace, na potvrzení si počkáme do
              To jsou zajímavé informace, na potvrzení si počkáme do frankfurtu, snad odhalí všechny parametry i nějaké ty stupně výbavy.

              Ale to je to, co jsem už několikrát psal… že prostě někdo je ochoten i oželet super výbavu, ale chce jednoduchý elektromobil za dobrou cenu. Tak asi touto cestou půjde Citigo. Ne každý je totiž ochoten vypláznout za malou nákupní tašku jako je Zoe nějakých 800 tisíc, to je nesmysl.

              1. Jenže mě nejde o oželení výbavy pro pohodlí osádky
                Jenže mě nejde o oželení výbavy pro pohodlí osádky (tedy předpokládám, že např. okénka na kličku nepřipadají snad v úvahu – to by si snad netroufli). U aut velikosti CitiGo couvací kameru apod… opravdu oželím s lehkým srdcem.
                Tady jde o výbavu přímo spjatou s výkony auta – zda bude topení odporovým drátem (který sežere klidně 30% dojezdu), nebo tepelným čerpadlem kde se nároky snižují někam pod 10% dojezdu. Zda bude palubní nabíječka 7,2kW, nebo 11kW (nebo třeba i 22kw), a vem čert palubní pro noční dobíjení, přes noc je mi jedno jestli se to dobíjí 4,6, nebo 8 hodin – ale doba nabíjení u rychlonabíječky bude zajímavý artikl.
                Opel Corsa – baterie 50 kWh – nabíječka Ionity – 0 až 80% – 30min
                Škoda CityGO – baterie 38,6 kWh – též Ionity CCS – 0 až 80% 65min

                To je k zamyšlení ne?

                1. Jo, to souhlasím s tím topením, tepelné čerpadlo by mělo
                  Jo, to souhlasím s tím topením, tepelné čerpadlo by mělo být standard u EV, jinak budou lidi nadávat, že to v zimě nikam nedojede. S tou baterkou a rychlostí nabíjení si počkáme na oficiální uvedení a parametry. Ale taky dost pochybuji, že by to měla Škoda, VW a Seat každý jinak.

                2. Mozna se pletu, ale nema jej z Tesel jen model X? Nebo Teslu
                  Mozna se pletu, ale nema jej z Tesel jen model X? Nebo Teslu berete za okraj lektromobility, ktery neudava trend? 🙂

                3. To já netuším co má nebo nemá Tesla. Jen se domnívám,
                  To já netuším co má nebo nemá Tesla. Jen se domnívám, že topení a klíma by mělo být vyřešeno nějak úsporně. Jestli to bude TČ nebo něco jiného, to je celkem jedno. Ale určitě ne systém, který sebere 30 proc. dojezdu, jak zmínil Kerosin.

                4. Pro městské vozítko není tepelko třeba. Raději
                  Pro městské vozítko není tepelko třeba. Raději levnější základ. Na krátké popojíždění je to lepší bez TČ. Dojezd tím moc neprodloužíte a rychleji ho odrovnáte.

                5. Pro městské vozítko není tepelko třeba. Raději
                  Pro městské vozítko není tepelko třeba. Raději levnější základ. Na krátké popojíždění je to lepší bez TČ. Dojezd tím moc neprodloužíte a rychleji ho odrovnáte.

                6. Jenže já jej chci využívat i na dálky, už nechci druhé
                  Jenže já jej chci využívat i na dálky, už nechci druhé auto. A na ty krátké tratě v podstatě stačí vyhřívané sedadlo a volant, ale to jaksi CitiGO v základu taky mít nebude, že. to má opět až E-UP a nevím jak Seat.

                7. To je právě váš problém… chcete využívat na delší
                  To je právě váš problém… chcete využívat na delší trasy auto, které na tento účel není stavěno a ani výrobce to tak nezamýšlí. Na delší trasy budete mít třeba ID.3 nebo už máte Teslu, Konu a pod.

                8. Jako – to ID 3. beru, ale Teslu, Konu atd… nechci po zbytek
                  Jako – to ID 3. beru, ale Teslu, Konu atd… nechci po zbytek roku. Co s nimi?
                  Ale jinak jste to trefil. S tímhle mám fakt problém. Vůbec nevím jaké auto mám za dva roky (až Ion doslouží) zvolit.

                  OFFTOPIC
                  A to jsme si to ještě okořenili o to, že chceme ještě další dítko, takže čtyřmístné CitiGo situaci neřeší že. Jenže s čímkoliv větším než je Ion manželka odmítá jezdit – jak z toho ven? Ale nejsme tu, aby jsme řešili mé rodinné strasti. 🙂

                9. Ano ano, pokukuji po ní. Jen nevím, zda seženu tolik
                  Ano ano, pokukuji po ní. Jen nevím, zda seženu tolik peněz. Protože dotace jako vždy funguje tak, že nejdřív koupíš za své, a pak Vám kus proplatí zpět.
                  U CitiGO je vklad 420k kč a pak dotace vrátí cca 190k, kdežto u Corsy je vklad 780k a vrátí cca 263k
                  Tudíž Corsa po dotaci je zhruba o 100k dražší než CitiGO bez dotace.
                  Ale jinak je to rozhodně lepší auto.

                10. Psal jste, že Zoe je malé auto do města a ID.3 posíláte
                  Psal jste, že Zoe je malé auto do města a ID.3 posíláte na delší trasy mimo město… Vždyť ID.3 je vlastně eGolf jen s pohonem zadních kol, tedy je menší než Zoe 🙂
                  Kona je také menší než Zoe.
                  Asi jsem Vás ale špatně pochopil, já to nebral podle velikosti baterky, ale celou dobu podle velikosti auta.

                11. Ještě jsem si uvědomil, že vyjádření v procentech bylo
                  Ještě jsem si uvědomil, že vyjádření v procentech bylo chybně. Ono to nemusí být 30%, jen v mnou testovaném E-UP (první verze) to bylo z dojezdu 145km se po zapnutí topení stalo 104km. Takže to taky může být 30km a u auta s dojezdem 300km to bude jen 15%.

                12. Jestli mluvíte o tepelném čerpadle, tak se pletete – má
                  Jestli mluvíte o tepelném čerpadle, tak se pletete – má jej většina „větších“ EV, a některá i ta menší.

                13. Ale ne Tesla, o ktere jsme psal, ze? 🙂
                  Ale ne Tesla, o ktere jsme psal, ze? 🙂

                14. No to nevím Teslu nemám, a mít nebudu – takže se o ně
                  No to nevím Teslu nemám, a mít nebudu – takže se o ně nijak zevrubně nezajímám.

                15. Ziadna tesla nema tepelne cerpadlo. Kurenie tesiel je
                  Ziadna tesla nema tepelne cerpadlo. Kurenie tesiel je odporovym ohrevom kvapaliny a radiatorom. Dokonca ani zbytkove teplo motora sa nevyuziva na kurenie – vyuziva sa len na ohrievanie baterie.
                  Tesla vysvetluje, ze uprednostnili jednoduchsi system – aj ked menej usporny, s tym, ze tesly maju dostatocne velke baterie. Navyse aj kazdy system s tepelnym cerpadlom musi mat odporovy ohrev, pretoze tepelne cerpadlo je nefunkcne pri urcitych vonkajsich teplotach a vlhkosti.

                16. Zadní okénka na kličku má i eUP! a nevím, že by šla za
                  Zadní okénka na kličku má i eUP! a nevím, že by šla za příplatek v elektrice, takže CitiGo v základu nebude lepší.
                  To už iMiEV měl vše tlačítkem z dveří řidiče. A každý ví jak je potřeba za jízdy větrat zadními okénky.
                  Myslím, že u trojčat VW nemáte ani na dveřích řidiče tlačítko pro okénko spolujezdce a musíte se natáhnout až k tlačítku na pravých dveřích.

                  Tepelko funguje pouze když je +3 stupně a více…, takže v zimě stejně topíte odporovým drátem.
                  A nabíječka bude slušet 3,3kW :((

                17. Nejsou na kličku – z jednoho prostého důvodu – ani u
                  Nejsou na kličku – z jednoho prostého důvodu – ani u jednoho modelu se okénko zadních dveří nestahuje vůbec. 🙂 jen se vyklápí na takovou petličku.
                  A ano, přední stahování je u řidiče jen pro jeho okénko, pro stažení okénka spolujezdce se musíte natáhnout k jeho dveřím – ale to bych už nějak rozdejchal.
                  Myslel jsem, aby nebylo na kličky vpředu – to by si snad na začátku třetí dekády 21- století nedovolili ani u VW.

                18. Já dobře vím, proč jsem eUP netestoval. Po ježdění půl
                  Já dobře vím, proč jsem eUP netestoval. Po ježdění půl roku Ionem jsme s manželkou v jeden den řídili eGolf i eUP a opruz. A já si chci testy užívat, nejsem masochista. Mj. iMiev (Ion, Zero), prodávaný už 10 let, tedy vývojově 12 let starý, má nejen otevírání všech 4 oken z loketní opěrky řidiče ve dveřích, ale taky možnost tuto volbu spolujezdcům centrálně zakázat. VW je fakt na 2 věci automobilka.

                1. Ano, je to malé auto do města.
                  Ano, je to malé auto do města.

                2. Tak si to porovnejte. Třeba s LEAFEM, nebo Fábií. Ta je
                  Tak si to porovnejte. Třeba s LEAFEM, nebo Fábií. Ta je malá a říkáme jí nákupní taška…?
                  Zoe je hodně velké.

                3. Leaf neznám detailně co do velikosti, ale Fabku znám. Ano,
                  Leaf neznám detailně co do velikosti, ale Fabku znám. Ano, je to malé auto do města, taková trochu větší nákupní taška 🙂

                4. Nu tak vidíte. To i MiEV je větší než Fábka, je ale pro
                  Nu tak vidíte. To i MiEV je větší než Fábka, je ale pro 4, proto je užší. Ale rozvor má větší.
                  Zoe je o dost větší než Fábka, je skoro srovnatelné s Leafem a ten rozhodně není nákupní taška, ikdyž pro někoho je nákupní taška i velké SUV.
                  Zoe jen vypadá malé. Klame svojí kulatostí. Přiznávám, že jsem ho dříve také považoval za nákupní tašku, než jsem si ho porovnal třeba s Nirem.

                5. OK, tak to nazvu jinak – malé auto do města, ideálně pro 2
                  OK, tak to nazvu jinak – malé auto do města, ideálně pro 2 lidi jako druhé auto do rodiny 🙂

            2. podle mě nemáte minimálně s nabíjením pravdu, všechny
              podle mě nemáte minimálně s nabíjením pravdu, všechny tři vozy mají stejný technický základ , budou se dělat na jedné lince.

              Myslím že i cena bude stejná v toleranci jednolivých značek tj. seat a škoda stejná, VW bude asi dražší.

              1. Možná nemám, nevím to, ale dávalo by to smysl. E-UP
                Možná nemám, nevím to, ale dávalo by to smysl. E-UP určitě za 16k Eur nebude. Osobně si myslím, že nebude pod půl milionu korun. Odhaduji ho na 20k EUR, a 4k Eur se nedá obhájit pouze rozdílem topením, couvací kamerou, couvacími senzory atd… to by se prostě UP neprodával. Musí tam vymyslet jinou přidanou hodnotu – a nejlogičtější a zároveň nejjednodušší je efektivnější nabíjení. Protože CigiGO má nabíjecí časy tristní, a nevím jaké bude mít Seat.

                1. Koncernove trojcata e-UP a surodenci budu primarne len mestske
                  Koncernove trojcata e-UP a surodenci budu primarne len mestske elektromobily s relativne malym dennym najazdom, ze im vystaci jedno nabitie denne, takze rychlost nabijania u nich nie je az taka podstatna.

                2. Nemohu souhlasit. Pro denno denní provoz pár desítek
                  Nemohu souhlasit. Pro denno denní provoz pár desítek kilometrů s možností každodenního (nebo max obden) nabíjení doma v garáži to jedno je, ale nevidím důvod proč by CitiGo nemohlo sloužit i dálkovým cestám stejně jako jiné malé hatchbacky. A tam si právě tím pomalým „rychlonabíjením“ zbytečně zavírá vrátka. Nevidím žádný důvod to tam nedat. Jó kdyby to znamenalo výměnu něco za něco – třeba chceš obstojné rychlonabíjení dobrá auto bude o X kilo těžší, nebo vzdej se 5 kWh bateri, ale on prostě není důvod to tam nedat.

                  To už bych spíš věřil tomu, že je to úmysl, protože kdyby tam přidali navíc možnost obstojného rychlonabíjení jako se očekává u ID 3. tak by to pak těžce narušovalo prodejnost ID 3.

                3. Co máte s tím nabíjením? Bude to mít 32A nabíječku
                  Co máte s tím nabíjením? Bude to mít 32A nabíječku stejnou jako má třeba leaf, nebo kona které stojí 2x tolik.

                  A DC nabíjení 50 Kw to také bohatě stačí, stejně u nás není na to stanice a jestli budou tak. pár let.

                  Mě dojezd 260 Km na den stačí budu dobíjet doma a když bych jel někam 500 Km na otočku tak jestli budu nabíjet hodinu, nebo 40 minut není to jedno. Stejně s tím tak daleko normání člověk nepojede.

                4. „nevidím důvod proč by CitiGo nemohlo sloužit i dálkovým
                  „nevidím důvod proč by CitiGo nemohlo sloužit i dálkovým cestám stejně jako jiné malé hatchbacky.“

                  Protože Citigo je malá nákupní taška a k dálkovým cestám ne moc vhodné auto. Jako druhé auto do rodiny to za cca. 450 bude pro někoho zajímavé. Ale tipnu si, že ten člověk už jedno větší auto má.

                5. My jsme zatím všechny cesty (včetně k moři) absolvovali
                  My jsme zatím všechny cesty (včetně k moři) absolvovali Peugeotem Ionem a zásadě bez problémů. Je to „naše“ (v uvozovkách protože jej napůl sdílíme se soudem) první auto v rodině a nebyl s tím žádný zásadní problém – za předpokladu, že na rychlonabíječce nestrávím více jak 30 minut.
                  Jen mu letos bude již 9 let, a tak se připravuji na nevyhnutelné, že mu začne citelně degradovat baterie. Zatím to není nic hrozného, jsme u poklesu někde okolo 12%, ale mnoho lidí mi říká, že po desátém roce to nabere rychlý spád.
                  Z tohoto důvodu již začínám vyhlížet náhradu, a CitiGo se jeví jako dobré řešení, právě až na tu neschopnost rychle nabíjet.

                6. S IOnem strávíte na nabíječce 20 minut a nabijete na 80 Km
                  S IOnem strávíte na nabíječce 20 minut a nabijete na 80 Km max.
                  Se citigo hodinu ,ale nabijete na 260 Km , co je lepší?

                7. Právě že Iona jste trochu ponížil, a CitiGO celkem
                  Právě že Iona jste trochu ponížil, a CitiGO celkem povýšil.
                  Realita je – Ion 26 minut = 100% = 115km (WLTP – má uvedenou 160km).
                  Realitu u CitiGO samozřejmě neznám, ale parametry uvedené od Škody říkají:
                  100% nabití = 265km WLTP (tj. reálně okolo 220) – čas k nabití na 100% není uveden, ale jestliže nabíjení na 80% je 65 minut, tak na těch 100% to bude až někde u 90ti minut.
                  Takže nabití na 80% = reálný dojezd cca 180km

                  Tedy k Vašemu poměru:
                  I-on – 26minut – 110 (až 115) km.
                  CitiGO – 65minut – cca 180 km.

                  Takže odpověď by bohužel byla, že lepší je onen téměř 10 let starý Ion. Pravdou je, že třeba na 1000km já s Ionem zastavím na půlhodiny 9X, kdežto se CitiGO bych musel zastavit 5X, ale na hodinu. A to je zase efektivnější ve vztahu k síti nabíječek. S Ionem mám trasu v podstatě delší, protože musím uhnout z dálnice téměř u každé nabíječky – a ono se to nezdá, ale sjet z dálnice a jet pár kilometrů k nabíječce, a pak zase pár kilometrů od nabíječky zpět k dálnici je vopruz a nejen časovej. Kdežto se CitiGO bude teoreticky možný dojezd jen v síti dálničních nabíjček, které jsou přímo u dálnice. Takže v tomto směru je CitiGO lepší.

                  Ale o co mi šlo hlavně.
                  Proč když Opel Corsa svou 50kWh baterie nabije za 30 min, má CitiGO svých 36,8 kWh nabíjet 65 minut???

                8. Vy jste jel s Ionem trasu 1000 km? Tak to vás obdivuji, já
                  Vy jste jel s Ionem trasu 1000 km? Tak to vás obdivuji, já bych to teda nedal. A sám nebo tímto způsobem trápíte i rodinu? 🙂 A ani si netroufám odhadnout jak dlouho to trvalo…

                9. Čistá trasa byla 1099km Praha – Pesaro (itálie). Reálná
                  Čistá trasa byla 1099km Praha – Pesaro (itálie). Reálná trasa byla přes 1200km, protože jsme 15X sjížděli k nabíječce a ne vždy byla přímo u dálnice. Celá cesta trvala 28 hodin, ale s tím, že jsme přespávali na severu Itálie (Airbnb pokoj v Tarviso). Čistá jízda byla 2X 8 hodin celkem asi 20 zastávek.
                  Bylo to něco přes 600km na den, a nejdelší úseky bez zastávek byly okolo 100km – nemám dojem, že by někdo byl „Trápen“. Rozhodně se tak nikdo neprojevoval.

                10. Já to měl snadnější. Jel jsem po dálnici a nabíjel
                  Já to měl snadnější. Jel jsem po dálnici a nabíjel přímo na dálnici každých 50km 10-15min. Zase jsem to jel několikrát 🙂

                11. Já to měl snadnější. Jel jsem po dálnici a nabíjel
                  Já to měl snadnější. Jel jsem po dálnici a nabíjel přímo na dálnici každých 50km 10-15min. Zase jsem to jel několikrát 🙂

                12. Normálně pokud máte čas trávit u nabíječky , nebo si
                  Normálně pokud máte čas trávit u nabíječky , nebo si jdete někam na výlet , není to problém, viděl jsem reportáž i do Španělska.

                  Sem v Liberci potkal chlápka i IONU jel z Mělníka, říkal že si udělá výlet na „odpoledne“ z Liberce jel na Dráždany, Lipsko, Ustí a zpět na Mělník prostě takové kolečko cca 600 Km.

                  Někdo chodí do hospody , nekdo se rád projede každý je nějaký

                13. Uvidíme až budou první testy, s ohledem na rapidgate, pak
                  Uvidíme až budou první testy, s ohledem na rapidgate, pak se pravda ukáže.

                  Otázka je jak rychle jezdíte, protože jak píšete dojezd 110-115 to je u tohoto vozu bežnou jízdou okesky 90 dálnice 110-115 nesmysl, já mám MIEV který má větší kapacitu o 1,5 kWh a udělám na plné nabití z AC doma z kabelu tak 100 Km.

                  Rychlodobíječka Vám to nabije jen na 80% pak musíte odpojit a znovu připojit na těch 20% čekáte až hodinu.

                  Jestli mi chcete tvrdit že ION s baterkou 14,5kWh udělá 115 Km a Citigo s baterkou 36 kWh jen 180 Km tak se není o čem bavit.

                14. Mám verzi I-ona z roku 2011 – 16kWh. A k rychlosti – jezdím
                  Mám verzi I-ona z roku 2011 – 16kWh. A k rychlosti – jezdím tak těch 120, ale to je TOP – tedy průměrná (a zejména na našich dálnicích) bude okolo 85 (možná i méně).

                  Zda udělá CitiGO s 80% baterie 36,8kWh – jen 180km samozřejmě tvrdit nemohu – ještě jsem v něm neseděl, a nezkoušel jej.
                  Ale pokud má na 100% nabití (tj. 36,8kWh) WLTP 265km – tak má reálně u těchto 100% nabití dojezd 220km. Uberte si oněch 20% nabití a dostáváme to číslo co jsem odhadoval – tj. něco okolo 180 až 190 km.
                  A podle údajů Škody se na těch 80% nabíjí 64 minut.

                15. dojezd podle norny WLTP je prakticky realita, to je nová
                  dojezd podle norny WLTP je prakticky realita, to je nová norma.

                  Naopak co jste psal u IONU 160 Km je NEDC , WLTP je 105 Km máte to v tomto článku.

                  A jak sám víte tak i těchto vozů je dojezd 105 Km normálně možný bez většího usilí. Tak proč by to měmělo platit u jiného vozu třeba i u toho citigo.

                  Vychází to i spotřebově
                  ion 16/ 1,05 = 15,23 Kwh/100 Km (já mám průměr na 50.000,- Km 16 Kwh)

                  ecitigo 36/2,65=13,58 Kwh/100 Km – výrazně lepší odpor vzduchu, nižší profil a o 10 let novětší technologie.

                16. No jste první od koho slyším (čtu), že by WLTP byla
                  No jste první od koho slyším (čtu), že by WLTP byla prakticky realita. Nová norma to sice je, ale téměř ve všech článcích a diskuzích opakovaně narážím na vyjádření tipu dle WLTP je dojezd XY reálně si tedy 20% odečtěme…

                  Každopádně, nejdůležitější bude reálná zkušenost, kterou teď u CitiGO nemáme.
                  PS: proč vlastně tak hořekuju, moc jsem CitiGO iV chtěl (tedy vlastně pořád chci) a ve finále si jej asi koupíme, ale potřebuju si postěžovat, že to není perfektní. 🙂

                17. WLTP x realita – podle toho jak kdo jezdí.
                  IONIQ – NEDC = 280

                  WLTP x realita – podle toho jak kdo jezdí.
                  IONIQ – NEDC = 280 km, WLTP = 191 km, spotřeba 11,5 kWh/100km
                  Skutečnost = 238km (celkový průměr za 19269 km). Tomu odpovídá průměr 11,78 kWh/100km.

                18. Teď mám odhad vozidla 245km na 93% baterie a skutečnost 266.
                  Teď mám odhad vozidla 245km na 93% baterie a skutečnost 266.

                19. Hezkííí :)))
                  Co jsem psal by dlouhodobý průměr pro

                  Hezkííí :)))
                  Co jsem psal by dlouhodobý průměr pro porovnání.
                  Nedávno jsem si hrál a dosáhl jsem průměr 7,6 kWh/100km, tedy teoretický dojezd 368km 🙂
                  V tomto období není problém jezdit dost svižně a za papírovou spotřebu 11,5 kWh/100km.

                20. Vypadá to, že teplo mu dělá dobře. Nabíjíme jen na DC.
                  Vypadá to, že teplo mu dělá dobře. Nabíjíme jen na DC.

                21. Teplo mu dělá dobře 🙂
                  Zde jsou hodnoty z Torque_Pro při

                  Teplo mu dělá dobře 🙂
                  Zde jsou hodnoty z Torque_Pro při 100% SOC_Display – kolik lze rekuperovat při určité teplotě baterie (maximum je 98 kW)

                  36,8°C – Max.REGEN = 89,1 kW
                  21,8°C – Max.REGEN = 65,7 kW
                  19,0°C – Max.REGEN = 61,7 kW
                  18,0°C – Max.REGEN = 58,6 kW
                  13,0°C – Max.REGEN = 50,5 kW
                  12,2°C – Max.REGEN = 49,9 kW

                  Takže ideální teplota pro Polymerky nebude pokojová, ale kolem 40°C…

                22. Nabíjet stále na DC není dobré (píší to i v manuálu).
                  Nabíjet stále na DC není dobré (píší to i v manuálu). Chtělo by to alespoň jednou za měsíc (týden) nabít na AC do 100%.
                  U trojčat se prodloužil dojezd až o desítky km…

                23. Kolko mate na tom ION-e najazdene?
                  Kolko mate na tom ION-e najazdene?

                24. Nevím zda ve slovenštině nemá ta otázka jednoznačný
                  Nevím zda ve slovenštině nemá ta otázka jednoznačný výklad, ale jak ji chápu já, tak jsou tři možné odpovědi.
                  1) Auto jako takové má najeto 82 000 a nějaké drobné.
                  2) Já (naše rodina) jsme najezdili cca 20000km
                  3) Spolumajitel okolo 15 000km

                25. Dakujem za podrobnu odpoved. Mate pravdu, moja otazka bola
                  Dakujem za podrobnu odpoved. Mate pravdu, moja otazka bola nepresna. Samozrejme ma zaujimalo, kolko spolu ma auto najazdene.
                  Ja som kupil dva realtivne stare i-MiEV-y (jeden 5 rocny a jeden 4 rocny) no relativne s malym najazdom 10 az 20 tis. km, tak ma zaujima co od nich mozem ocakavat. Takze sa zda, ze si ich este uzijeme.

                26. S i-Mievem jste udělal moc dobře, můžete si je užít
                  S i-Mievem jste udělal moc dobře, můžete si je užít daleko víc než P-Iona nebo Citroen C0 – protože u Peugeot i Citroenu nabízejí servisy jen výměnu celé baterie a to za cca 400 000,- Kč (pro vás – přes 15k EUR), ale u M-iMiev (nevím proč) nabízejí i jen segmentovou výměnu vadných článků = mnohem levnější, a i cena celé baterie je výrazně nižší.
                  PS: kupovali jsme v roce 2017 za 7500,- Eur a při koupi měl nalítáno 47000km – kéž bych si já vůl šetřivej tehdy připlatil 1500 Eur za iMieva.

                27. Aj mna prekvapilo, ze pre EU surodencov neponukaju vymenu
                  Aj mna prekvapilo, ze pre EU surodencov neponukaju vymenu clankov.
                  Chapal by som to, keby nove 80clankove baterie iona a zera boli nejako principialne inak zmontovane – polepene, ci pobodovane, no starsie 88 clankove baterie iona a zera su zrejme identicke ako v i-mieve.
                  V servisnom manuali i-MiEV-a je uplne podrobne popisany postup vymeny jednotlivych clankov.
                  http://mmc-manuals.ru/Mitsubishi_i-MiEV:_Service_Manuals
                  Myslim, ze na vasej 88 clankovej baterii bude postup presne rovnaky. Urcite ste videli video vymeny clanku v 88 clankovej baterii zera.
                  https://www.youtube.com/watch?v=YcL4UvGvWkA

                28. To ale nic nemění na tom, že tyto nákupní tašky (Ion,
                  To ale nic nemění na tom, že tyto nákupní tašky (Ion, Citigo) nejsou vhodné na dálkové trasy. Jednak velikostí (ale když se uskromníte, tak OK), ani komfortem jízdy a samozřejmě ani tím dojezdem na nabití a s tím souvisejícím neustálým zastavováním na nabíječce.

                  Ano, kdysi lidi cestovali k moři starou Škodovkou 120, Trabantem, ale doba snad pokročila a dnes už není problém na tuto cestu vzít auto, které je na to vhodnější.

                  PS:
                  Kdysi jsem četl příběh chlápka, který s Ionem dojel až na jih Španělska. Akorát mu to trvalo tam i zpátky asi dva týdny 🙂

                29. Ad spanelsky vylet – i ty dva tydny jsou nejakych 400km denne,
                  Ad spanelsky vylet – i ty dva tydny jsou nejakych 400km denne, pokud se (krome jizdy a nabijeni) obcas zastavil nekde podivat, tak to tak strasne neni…

                30. No upřímně, já jsem žádný velký rozdíl v komfortu
                  No upřímně, já jsem žádný velký rozdíl v komfortu jízdy mezi velkým spalovákem a Ionem nezaznamenal.
                  Souhlasit se dá jedině s tím, že musím co 100km na půl hodiny někde zastavit. Ale upřímně se spalovákem jsem sice nemusel, ale zastavoval obdobně. Pořád někdo něco chce – vyčůrat / najíst. Rozdíl tu je, ale nepamatuji si, že by jsme se spalovákem jeli v kuse trasu delší než 150km.

                31. Tak pokud nevnímáte rozdíl mezdi jízdou na delší trase
                  Tak pokud nevnímáte rozdíl mezdi jízdou na delší trase (dálnicí) autem typu třeba Lexus GS a Ionem, tak to potom nemám slov… jste šťastný člověk a velké a pohodlné auto je pro vás zbytečné. Já ten rozdíl vnímám (jezdil jsem dálky Fabkou i Octávkou), a i když s tím Ionem jsem nejel, nevěřím, že bych nepoznal rozdíl oproti mému velkému autu.

                  Další věc je pak to neustálé zastavování na nabiječce. Umím si představit jet klidně dálku s něčím jako Tesla nebo Kona 64 kWh, to už ujede těch 300-350 i na dálnici. Ale pokud nejste schopen jet víc než 150 km v kuse, tak vám je to stejně jedno. Nechápu, neznám (třeba v rodině) nikoho, kdo by musel při delších trasách stavět co 150 km, to není normální, vždyť to je něco přes hodinku. Normální zdravý řidič musí přeci vydržet řídit 3-4 hodinky a pak pauza. Nečiní mi to problém a to už mi dávno není 20 ani 30 🙂 No nic, každý jsme jiný…

                32. Já zase neznám Lexus GS – srovnám s VW Multivanem T5 před
                  Já zase neznám Lexus GS – srovnám s VW Multivanem T5 před faceliftem. (to bylo vlastně mé poslední auto se spalovákem).
                  Máte pravdu, že řidiči to nevadí – tehdy jsem jezdíval tzv. smluvní dálkovou přepravu – od hotelů v Praze na blízká letiště (Drážďany, Berlín, Mnichov, Vídeň). Jezdilo se to s jednou plánovanou přestávkou, a nebylo výjimkou, že mne osádka žádala, ať zastavím ještě alespoň dvakrát.
                  Rodině zastavuji na každé jednotlivé požádání. Jedu s manželkou a dvěma dětmi – co 100km má někdo hlad, nebo chce čůrat, nebo se chtějí u něčeho vyfotit atd…
                  Proto mluvím o trasách do 150km. Je úplně jedno jakým autem pojedu, a s jakým hnacím ústrojím, a na jaké PHM – stejně budu co hodinu zastavovat.
                  A k tomu mučení sebe, či rodiny – naopak já vnímám za mučení to jim nevyhovět. Nechci a neřeknu dětem ani ženě – teď to musíte vydržet, pauzu máme naplánovanou až za 200km. To je podle mě mučení.

                33. Jak říkám, každému vyhovuje něco jiného. Já taky
                  Jak říkám, každému vyhovuje něco jiného. Já taky nikoho netrápím, i ti kdo neřídí obvykle v pohodě vydrží ty 3 hodiny jízdy.

                  Ale jo, užívejte si cestu 🙂

                34. Ion je velmi pohodlný a uvnitř rozměrný. 2 dospělí a 2
                  Ion je velmi pohodlný a uvnitř rozměrný. 2 dospělí a 2 děti pohoda. Viz naše zážitky tady na hybrid.cz z roku 2014 a později. Jinak kolega Milan to měl jako pouť viz https://elektromobily.webnode.cz/news/elektromobilem-6600-km-k-mori-do-spanelska-a-zpet-za-1300-kc/. Dnes už sedlá Leaf 1.generace (manželka) a Leaf 2.generace (on). Mj. má na svědomí eJantarovou cestu, letos 3.ročník https://elektromobily.webnode.cz/news/ejantarova-cesta-2019/. A je místopředsedou Asociace elektromobilového průmyslu http://www.asep.cz

                35. Od úterka máme potomka, a tak jsem se už skoro loučil s
                  Od úterka máme potomka, a tak jsem se už skoro loučil s Leafem, protože bych ho musel nechat přítelkyni kvůli kočárku a vzít si zpět její C-Zero. Ale ono mě nebývale překvapilo. Kočárek se rozložený vejde do kufru a uvnitř auta jsou stále k dispozici všechny čtyři sedačky! Leafa jsem nakonec uchránil.
                  Trojčata C-Zero/iMiev/Ion jsou hodně podceňována, ale povězme si, že jako druhému autu do rodiny jim nelze nic vytknout. Je v tom pohodlí, 100 km lehkou nohou to v létě dá, takže do školy a do práce a na kroužky to stačí. Cena téměř lidová, náklady na údržbu žádné, určitě bych neměnil. A moje partnerka už vůbec ne, protože má pocit, že je to malé a praktické auto. Tedy ona ten pocit má, přitom C-Zero má větší rozvor než Fabia… Také právě proto se do kufru vejde kočárek a ještě kousek místa zbude.
                  Trojčata mají velký potenciál. Původně jsem C-Zero zamýšlel právě jako druhé auto do rodiny, nicméně praxe je taková, že se stalo prvním rodinným autem a naftový Citroen C5 od té doby stojí v garáži a ani se nehne.

                36. Trojčata jsou velmi podceňovaná. Jejich vnitřní
                  Trojčata jsou velmi podceňovaná. Jejich vnitřní uspořádání je téměř geniální.
                  Naftový Citroen C5 dejte k dispozici přes HoppyGo, budete na něm vydělávat a do pár měsíců se najde i kupec. Osobně vyzkoušeno.https://www.hoppygo.com/cs

                37. To pomalé nabíjení je záměr (možná příkaz VW)…
                  To pomalé nabíjení je záměr (možná příkaz VW)…

                38. Já bych v tom konspiraci neviděl je to postavený na e-golfu
                  Já bych v tom konspiraci neviděl je to postavený na e-golfu ten také nemá 100 kW nabíjení. Myslím že za ty peníze to bude dostačující.

                39. Nu, ono to ale nemá ani 40 kW nabíjení…
                  Přeci mohli

                  Nu, ono to ale nemá ani 40 kW nabíjení…
                  Přeci mohli ponechat stávající, ale NÉ, to Vám nedáme, řekli si 🙂

                40. Má normálně padesátku jak jste přišel na to že nemá
                  Má normálně padesátku jak jste přišel na to že nemá ani 40kW?

                  Z nějakých článků, kde píšou asi hodinu. Podle toho má pak můj miev dobíjení DC 22KW když vezvu jak mizerně od 70% nabíjí.

                  Nebo leaf2 ten je vůbec mimo.

                41. Jasně že padesátku, ale nabíjet bude 38…
                  Jasně že padesátku, ale nabíjet bude 38…

        1. Jsem na to taky zvědav, pro jistotu jsem požádal o dotaci a
          Jsem na to taky zvědav, pro jistotu jsem požádal o dotaci a když za tu cenu opravdu bude, tak bych ho vzal, pořídil bych to citigo prakticky za cenu co dostanu za mého mieva /mám ročník 2015/.

          I když po těch citigo tak koukám, tak šířka je v pořádku, ale podélný prostor pro posádku nic moc.

          A také mám strach jaká bude s tou velkou baterkou hmotnost a hlavně poměr váhy na hnanou nápravu jestli to nebude težký na zadek jako ioniq. Uvidíme.

          Jinak cena myslím 400-500 tis adekvátní za 700 už budou jiný káry.Je jasný že současná produkce japonsko a korea je těžce předražená.

        2. „Aktuálně je iMiev v přepočtu za 550 z Rakouska
          „Aktuálně je iMiev v přepočtu za 550 z Rakouska nový.“
          Zde je nový Peugeot iOn za 13.990 € (358.284 Kč).

          https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=279551823&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=ELECTRICITY&isSearchRequest=true&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&steered=1&searchId=6f65abfa-90a9-f603-b6c5-89bf0be65861

            1. Aktuálně se čeká na nové vypsání, nicméně podmínky
              Aktuálně se čeká na nové vypsání, nicméně podmínky podobné jako minule – pokud neprodává prodejce v SK, nevztahuje se dotace. A pokud vím, Mitsubishi dýleři v SK Vám budou tvrdit, že elektriku Mitsubishi nevyrábí, až po brutálním mučení si vzpomenou na Outlander PHEV :-).

              1. Zatial to vyzera tak, ze nove kolo dotacii na SK uz nebude
                Zatial to vyzera tak, ze nove kolo dotacii na SK uz nebude blokovane nakupom u predajcu na Slovensku ako bolo v prvom kole.
                Povodne to tam boloaj teraz, ale vyhodili to pre rozpor s legislativou EU – pre nerovnake podmienky pri nakupoch novych aut v EU voci SK.
                Takze zatial fajn, cakame na finalnu vyhlasku. Do parlamentu to uz nepojde – nastastie, lebo v poslednych dnoch sa objavili v tlaci viacere dezinformacne a hejterske clanky a chytili sa toho aj niektori politici. Jasne vidiet, ze si material o podpore elektromobility ani neprecitali…

                https://www.aktuality.sk/clanok/700052/nazor-petra-kremskeho-v-smere-vymysleli-srotovne-pre-bohatych/

                https://komentare.hnonline.sk/komentare/1955861-greta-zachranila-svet-berie-si-volno

                1. Dobrý den, nedávno jste psal, že rakouská (a možná i
                  Dobrý den, nedávno jste psal, že rakouská (a možná i německá?) Tesla již přijímá objednávky ze zemí EU, tak jak dle legislativy má.

                  Nevíte náhodou, jestli je možné takto pořídit Teslu do ČR na operativní popř. finanční leasing? (Jestli to nějak nezařizuje volný pohyb služeb?)

                2. V Rakusku vraj uz predaju kazdemu, ale zatial len s rakuskou
                  V Rakusku vraj uz predaju kazdemu, ale zatial len s rakuskou DPH, co je stale v nesulade s EU legislativou. Je to vo vyvoji. O lizingu nemam ziadne info.

                3. Chtěl bych vidět cvoka, který si TS 85D pronajme na 12
                  Chtěl bych vidět cvoka, který si TS 85D pronajme na 12 měsíců, mají naprosto nesmyslné ceny v době, kdy takové auto stojí bez daně pod 1 mil.

                  1 měsíc 85 000 Kč/měsíc
                  12 měsíců 69 000 Kč/měsíc

                4. Otázka byla na lesing. A to jde i na TM3.
                  Otázka byla na lesing. A to jde i na TM3.

                5. Ano ta jejich vzorová kalkulace mi nepřijde moc reálná,
                  Ano ta jejich vzorová kalkulace mi nepřijde moc reálná, přeplatit za 48 měsíců 6% to asi moc pravda nebude, zvláště když jim reálný přeplatek vychází 8%. Finta je totiž v pojištění, které bude dalších odhadem 140 tis.

            1. Stačí uveřejnit odkaz a už je Miev pryč 🙂
              Co se týká

              Stačí uveřejnit odkaz a už je Miev pryč 🙂

              Co se týká Citigo-e, výrobce musí na tom hodně krvácet, nejen díky rozsáhlým investicím do výroby v řádu stovek mil. EUR. Jsem zvědav a doufám že se nenaplní místní skepticismus, že vyrobí pár tisíc aut. Ne že bych si to chtěl kupovat, ale každé levné BEV na trhu tlačí obecně ceny dolů a vytváří inspiraci (jak v prodeji aut, tak stavbě nabíječek).

          1. Ano, nicméně zatím jen další slova proběhla a lidi, co
            Ano, nicméně zatím jen další slova proběhla a lidi, co si to obratem objednali se mají dočkat nejdříve někdy v roce 2020. Navíc podle interních zpráv ze Škody Auto to bude pro ČR ve 2020 jen 3000 ks, což vychází 1 auto na 1 autorizovaného dealera na 1 kalendářní měsíc. Tak uvidíme, jak zahýbou s trhem. Prozatím je to jen psychologické působení na trh ojetin. Nová malá auta zatím nereagovala nijak (Twizy, Smart, Mini, iMiev v Rakousku….).

            1. Jsem z oblasti Liberecka, kde automobilový průmysl živí
              Jsem z oblasti Liberecka, kde automobilový průmysl živí dost lidí a škodovka právě nejvíce. Proto nechápu tu Vaši negativitu. Výroba první elektrické škody má začít v prosinci a první dodávky logicky v roce 2020 dříve to ani z legislativních důvodů možné, dokonce mají prodejci škody zajistit,aby se auta nepřihlašovala dříve než v lednu 2020.

              Navíc mám potrvzené z více zdrojů, že kdo dnes objedná má dodávku ve 2 týdnu 2020, to přece není někdy.

              2500-3000 Ks vozů pro celo republiku je přece obrovské číslo, tak velká není v naší zemi ani poptávka, když by se to podařilo prodat, tak je to ohromný úspěch. Se podívejte na statistiky jak se tu prodávají elektrické vozy 96,56,66,57 kusů nejvíce od jednotlivých značek. 3000 vozů to je 2x tolik vozů než u nás jezdí za celou dobu.

              1. To je velmi jednoduché. V roce 1990 je dělali, zabili to. V
                To je velmi jednoduché. V roce 1990 je dělali, zabili to. V roce 2011 měli dobře našlápnuto s eOctaviemi, zabili to. V roce 2014 vylezli jen s eGolfem a eUpem, pak 5 let díra. Ve 2019 na podzim ukáží fakticky eUp s větší baterkou. Mezitím jen chrlí nové typy sračkometů, rakovinometů a plynoprdů jeden nový typ za druhým. Prohlašují se za lídry, nejsou nic než brzda.

                1. Vzdyť víte, že na to nebyla doba legislativně ani cena
                  Vzdyť víte, že na to nebyla doba legislativně ani cena bateriií.

                  Bylo by to jen o ninimálních prodejích elektrických vozů -doslova paběrkování jako ostatní výrobci protože na ceny k jednomu milionu korun by to nešlo na odbyt.

                  Myslím že nyní bude zlom,cena stále vysoká ,ale už férová a smysluplná kapacita baterie .

                2. To by pak ta auta nemohla jezdit po tisících v pro ně
                  To by pak ta auta nemohla jezdit po tisících v pro ně typických poštovních a rozvážkových oborech. A spousta jich jezdí dodnes. Na původní baterie dokonce. Ne, to je opravdu o tom nechtění elektromobility.

      2. To je falešná hrdost. Protože ve skutečnosti jde o
        To je falešná hrdost. Protože ve skutečnosti jde o vozidlo(a) vyvinutá VW a ani nemáme jistotu, že ta cena bude taková, jak se proslýchá. Navíc, vedení Škodovky kudy chodí, tudy skučí, jak je ošklivá EU nutí přestávat vyrábět ta super ekologická TDIčka a nutí je do nějakých nesmyslných elektromobilů, které nikdo nechce (parafrázuji, ale obsah sdělení odpovídá), takže teď budeme muset propouštět, zdražovat, fňuk, bů, kňů, hlavně nám dejte co největší dotace.

    1. Jako nechci to číslo obhajovat, ale jde jen o model i-Miev.
      Jako nechci to číslo obhajovat, ale jde jen o model i-Miev. Nezahrnuje Peugoty Iony, a Citroeny C0. Nicméně ani při jejich zahrnutí to asi nebude oslnivý počet. Ale zase na druhou stranu, na to v jaké době (atmosféře) se do toho pustili je to každopádně úctyhodné.

      1. Tak za tu cenu se, samozřejmě, ani není co divit těm
        Tak za tu cenu se, samozřejmě, ani není co divit těm mizerným prodejům. Za tu dobu se podobných malých spalovacích aut prodaly statisíce, možná miliony. Dnes už se situace zdá přeci jenom o něco málo lepší, i když taky to není zatím žádná sláva.

Napsat komentář