Mitsubishi Electric investuje v Česku čtvrtmiliardu do nové továny na komponenty pro elektrická auta

Jan Horčík - 08 Březen 2019

Ve Slaném se uskutečnilo slavnostní zahájení výstavby nové výrobní haly společnosti Mitsubishi Electric Automotive Česká republika (MEAC).Mitsubishi novým závodem podpoří expanzi výroby komponentů využívaných v elektrických a hybridních vozech v Evropě

Mitsubishi novým závodem podpoří expanzi výroby komponentů využívaných v elektrických a hybridních vozech v Evropě
foto: Mitsubishi

Slavnostní výkop se uskutečnil za účasti Isao Iguchiho, senior vice-prezidenta společnosti MELCO a prezidenta společnosti AEG & CEO a prezidenta společnosti MEAC, pana Shigeru Shiroyama a dalších vážených hostů včetně Japonského velvyslance v České republice.

Nová továrna umožní firmě MEAC zvýšit objem výroby systémů pro elektrické vozy, především klíčového integrovaného startéru generátoru (dále ISG) pro 48 V mild-hybridní vozy. Do budoucna se totiž u těchto vozů očekává rapidní nárůst poptávky.

Díky inovativnímu designu ISG výrazně snižuje emise, má vyšší účinnost, umožňuje výrobu lehčích motorů a jejich tichý start.Výstavba výrobní haly přinese významnou investici ve výši okolo dvou miliard korun do automobilového průmyslu.

Společnost Mitsubishi Electric rozšiřuje své evropské podnikání vývojem portfolia pokročilých automobilových součástek. Využívá při tom maximálně své know-how v oblasti automobilového průmyslu. Jde především o produkty z oblasti elektroniky, autonomního řízení vozidel a motorů s vysokou hustotou vinutí.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Linet už léta platí mizerně a razí heslo "chceš lepší plat tak si najdi líp placenou práci" Je jedině dobře že dostane další konkurenci.

Je to postaveno na brownfieldu, nebo v rámci ekologie jsme vybetonovali další pole???

Tak to je smutné plést si hybridní pohon s elektrickým.

Obrázek uživatele Anonym123

toto nie je žiaden pohon, je to dobíjanie palubného akumulátora, aby "dynamoštartér" mohol zvládať štart/stop systém.

Obrázek uživatele ozana

V elektromobilech a plugin hybridech se těch startérů použije strašně moc.

---

Jezdím na proud, najeto 87 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 90 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tam ne, ale ve všech ostatních nových autech to bude v EU nakonec standart.

Obrázek uživatele ozana

Proč staví novou továrnu na něco tak neperspektivního zase v ČR?!

To je jak továrna v Hranicích na CRT "displeje".

---

Jezdím na proud, najeto 87 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 90 tisíc km.

Tohle je dobrý dotaz. Co by na něj odpověděl nějaký CEO tyhle firmy ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To víte, daňové prázdniny, pobídky, dotace.

Obrázek uživatele PaRi

Tak přesně tohle mě napadlo taky. :-/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

podla mna z pohladu dalsich 10 rokov to je perspektivne. Mild hybrid je pomerne lacne riesenie a uspori medzi 10 - 25 % paliva v meste.
https: //en.wikipedia.org/wiki/Mild_hybrid
Pomocka na splnenie noriem CO2 emisii.

A potom ked to uz nebude zaujimave, bude lahke zacat vyrabat elektromotory pre EV.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To není neperspektivní, minimálně 15 let to bude potřebovat minimálně 1/3 nových automobilů. A pak se to dá i poměrně snadno předalat na výrobu nějakých jiných generátorů elektřiny.
Daleko větší problém té továrny je, že cizí japonská korporace dosla speciální státní dotace a úlevy z daní, a bude díky tomu asi přetahovat výzkumníky a dělníky sousední daně platící Českému státu a jeho neschopným byrokratům továrně Linet, která je českou špičkou, jenž se vypracovala od začátku sama na jednoho z předních světových výrobců zdravotnických postelí.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Myslím, že už loni vyrovnaly prodeje elektromobilů prodeje hybridů, takže trend je jasný a za 15 let už má dost států připravený zákaz prodejů spalováků úplně, takže nějaká 1/3 je naprosto vyloučená.
V hybridech jede ve velkém zatím jenom Toyota a jak dlouho jí trvalo dostat se s nimi nad 10 % produkce - 15 let nebo dokonce víc? Neřekl bych, že VW group či někdo jiný to stihne už třeba za 3-5 let a i kdyby, tak tu budeme mít nejlevnější Fabii za 500 tisíc a to už opravdu nebude mít nikdo důvod nejít do čistého BEV.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Svatá pravda s tím Linetem. A hybrid s baterkou cca 1,5kWh je opravdu fraška vedle elektra.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC GroupAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil