Mitch Buchannon by zíral: hybridní loď pro pobřežní hlídku

Časy, kdy Mitch Buchannon pobíhal po našich televizních obrazovkách už jsou dávno pryč. Pobřežní hlídka se od té doby, jako celé Spojené státy, významně proměnila. Průmyslový designér Richard Sauter proto pro její potřeby navrhnul nový typ hybridní .

Návrh nové solární hybridní lodě pro americkou pobřežní hlídku designéra Richarda Sautera
foto: Richard Sauter

Novou loď nazval Richard Sauter “Sea Eagle”. Popisuje jej jako “nelítostný ke zlosynům, ale přívětivý k ekologii”. Plavidlo dlouhé 43 metrů je určeno k extenzivnímu monitoringu moře, vzduchu i prostoru pod hladinou.

Loď je proto vybavena helipadem i podmořským průzkumným plavidlem ROV. Proti stejným lodím dnešního typu je o 10 % rychlejší, ale využívá o polovinu méně paliva. Zároveň po sobě zanechává v oceánu výrazně menší spoušť.

Dnešní lodě americké pobřežní hlídky třídy Sentinel využívají dieselové motory o výkonu 11 500 koní. Sauterův Sea Eagle namísto toho využívá výkon “pouze” 5000 koní, a to jak z moderních dieselů (4x ZF Hybrid MTU Series 2000 Tier 4i V12), tak i elektromotoru (1x Siemens MTU Tier4i 650KW Genset). Přesto dokáže vyvinout max. rychlost 32 uzlů namísto současných 29.A to především díky tomu, že Sauter pojal loď jako velmi lehký katamarán a eliminoval tření kde se dalo.

Loď dokáže operovat i ve zcela tichém elektrickém módu. Má k dispozici o výkonu 100 kW, která ročně dokáže vyrobit až 200 MWh energie. Přímo na palubě je pak umístěna záložní 2MW lithium-iontová baterie o hmotnosti 16 tun. Energii dokáže “brát” také z vln díky využití 30kW generátoru energie z vln.

Posádka může mít až 30 členů a loď má v ekonomickém módu dosah až 3500 námořních mil, běžně 1200 námořních mil. Na moři vydrží až sedm dní. A samozřejmě je vybavena všemi nezbytnostmi, které americká pobřežní hlídka pro svou činnost potřebuje. Např. dálkově ovládaným 25mm kulometem. Cena je odhadována na 43 mil. dolarů.

Napsat komentář