Ministerstvo průmyslu otevřelo druhou výzvu dotací na nákup elektromobilů pro firmy

Malé, střední i velké podniky mohou nyní žádat dotaci na nákup elektromobilu, nabíjecích stanic, ale třeba i akumulaci energie nebo instalaci obnovitelných zdrojů energie. Technologie je možné i propojovat.

České podniky, včetně těch vlastněných státem, mohou žádat o podporu na nákup elektromobilů, nabíjecích stanic včetně rychlodobíjecích, a také instalaci obnovitelných zdrojů.
foto: Hybrid.cz

Cílem programu Nízkouhlíkové technologie je podpora konkurenceschopnosti podniků a udržitelnosti české ekonomiky prostřednictvím zaváděním inovativních technologií v oblasti elektromobility, obnovitelných zdrojů energie, nakládání s energií a využití druhotných surovin.

Dalším cílem je zvýšení využití efektivnějších a spolehlivějších nízkouhlíkových technologií, které se zatím v ČR běžně neuplatňují. Výstupem projektů bude rozšiřování nabíjecí infrastruktury a počet pořízených elektromobilů.

Počítá se i s využitím potenciálu pro zavádění moderních nízkouhlíkových technologií v oblasti nakládání energií a zvýšení soběstačnosti ČR v surovinových zdrojích substitucí primárních zdrojů druhotnými surovinami, čímž se zvyšuje vedle konkurenceschopnosti rovněž i celkový inovační potenciál ČR.

Žádosti o podporu jsou přijímány od 1.3.2017 do 31.5.2017. Projekt musí být realizován na území ČR mimo hlavního města Prahy. V rámci výzvy lze na jeden ekonomický subjekt (jedno IČ) podat maximálně 10 žádostí o podporu.

Dle první propočtů společnosti Pure Ventures by např. elektromobil BMW i3 v ceně asi 1,1 mil. Kč bylo možné díky dotaci pořídit za asi 700 000 Kč.

„Dotace pro podniky je cca 35 %, ale dělá se vždy přepočet dle detailního předpisu ministerstva,“ říká Robin Čumpelík z Pure Ventures. „Není stanovena žádná jednotná sazba. V rámci žádosti o zpracování studie je vyčíslena podpora 30 tis. Kč,“ dodává.

vlastní

102 Comments on “Ministerstvo průmyslu otevřelo druhou výzvu dotací na nákup elektromobilů pro firmy”

  1. Rád bych se s Vámi podělil o nejčerstvější zkušenost ,
    Rád bych se s Vámi podělil o nejčerstvější zkušenost , ohledně snahy získat dotaci na nákup elektromobilu. Objednal jsem si Teslu 3 a doufal, že v rámci druhé výzvy – elektromobilita pro konkurenceschopnost v podnikání, bych mohl dosáhnout na dotaci cca 197 tisíc. jsem živnostník, podnikám v sedmi různých oborech. První rozčarování bylo, když jsem si přečetl – které obory podnikání jsou z této výzvy ú podpory vyjmuty. Pracujete v pohostinství , gastronomii , v u ělecké činnosti, sportu , provozujete sauny, wellness ,rybářstí atd atd – máte smůlu. když si přečtete co vše je potřeba při žádosti zpracovat , podnikatelský záměr, ekonomická kalkulace, co vše chtějí za nesmysly v elektronickém formuláři – zjistíte že Vám na to maturita nestačí a musíte si zaplatit poradce či ještě lépe zpracovatele celého projektu. Zkontaktoval jsem přímo agenturu , která ve finále rozhoduje o přidělení dotace. A tam se nakonec interně dovíte, že jste-li soukromník – OSVČ , nikoho nezaměstnáváte, nemáte firmu jako takovou , ale makáte si jen sám na sebe, v podstatě nemáte šanci na dotaci dosáhnout. resp. máte, ale je vyjádřena číslicí cca 2-3 %. Zpracování celého projektu ú žádosti vyjde u profi firem na 30 tisíc, bez jakékoli záruky úspěchu. No a to nejlepší na závěr. I kdyby jste dotaci dostali – tak si sami nemůžete vybrat, jaký elektromobil by jste si chtěli pořídit. vše co jde z fondů EU totiž musí podléhat výběrovému řízení. prostě musí. takže chci-li Teslu , někdo by mi nařídil třeba Nissan leaf. A pak se pan ministr diví – že z 200 milionů co mají na tuto výzvu vyčleněné, se zatím přihlásil jen zlomek uchazečů a jim tam leží peníze? Tak musejí páni ministři a státní úřednici myslet mozkem a nastavit program tak, aby to bylo pro lidi a širší veřejnost a né jen pro hrstku vyvolených , pro které je zřejmě projekt šitý na míru.

    1. Děkuji za sdělení zkušeností. Sám jsem přesně stejný
      Děkuji za sdělení zkušeností. Sám jsem přesně stejný případ jako vy, čekám na Model 3 a podnikání pouze jako OSVČ.. Doufejme že se v ČR časem zavedou obecné dotace na EV, jako už to dlouho mají ve většině zemí EU.

      1. na Slovensku dostane dotaci kdokoli – podnikatel i
        na Slovensku dostane dotaci kdokoli – podnikatel i nepodnikající osoba. Stačí jen koupit elektromobil ( a to jakýkoli). 2000 euro dostanete hned, zbytek dotace až po dvou letech – to prý aby nedocházelo k přeprodeji automobilu a kšeftování s dotacemi. Německo dává také dotace, ale jen na domácí značky( BMW , OPEL , Porsche a VW ),protože se automobilky podílejí z vlastní kapsy na polovině dotace, zbytek dává stát. Takže na Teslu tam také dotaci nedostanete. A u nás chtějí zavést stejný systém – a Elon Musk rozhodně nebude v Evropě přispívat na dotace …takže tesláci mají smůlu. Jedině nějak vymyslet to Slovesnko.

  2. Hm, zní to pěkně, třeba nový Ioniq za 860000, když by
    Hm, zní to pěkně, třeba nový Ioniq za 860000, když by byla dotace těch uváděných 35%, to vychází na 559000. Ještě pak po odečtu DPH jsme na 462000, což by nebylo vůbec špatný. Jen pro normálního (osvč) člověka je to problém, protože dotaci sám nevyřídí, takže zbývá někomu zaplatit…

  3. Dobrý den,
    v jednom z předchozích příspěvků nabídl

    Dobrý den,

    v jednom z předchozích příspěvků nabídl HonzaP pomoc s administrací dotace na elektromobil, což se setkalo poměrně s velkou odezvou. Kdyby toho bylo na Honzu moc, tak i já jsem Vám schopný nabídnout administraci dotace, včetně výběrového řízení a následný dotační management až do konce udržitelnosti (po najetí 150 tis. km), kdy EU daný elektromobil přestane zajímat.

    S programem mám zkušenosti, v první výzvě jsem podával několik žádostí a jsem schopný poradit i s dotacemi na související opatření (fotovoltaika, akumulace energie, rychlodobíjecí stanice).

    Případně mi pošlete e-mail na novotny@renards.cz a můžeme probrat podrobnosti.

    1. Uvažuji o pořízení BMW 330e, je to hybrid a vymyšlený
      Uvažuji o pořízení BMW 330e, je to hybrid a vymyšlený dobře..funguje !!
      Pokuď by se data zpracovat žádost na dotaci, popř. dobíjecí stanici, fotovoltaniku včetně akumulace.. mám vážný zájem o konzultaci !!
      Nejsem ani zemědělec ani pojišťovák, jsem obchodník a v autě trávím 2/3 svého času, ročně najedu 70.000km
      Je to opravdu aktuální pouze do 31.05.2017 ?? Byla by to škoda ! Když tak se ozvěte..
      Ctirad Mudrla, 607 430 444

      1. Dobrý den pane Mudrlo, dotační výzva programu
        Dobrý den pane Mudrlo, dotační výzva programu Nízkouhlíkové technologie je určená jen čistě pro elektromobily nebo pro elektromobily s prodlužovačem dojezdu (BMW i3 REX). Fotovoltaiku, baterku, na to čerpat dotaci můžete, pokud bude sloužit pro potřebu podniku. Výzva je otevřená do 31.5.2017, chystá se již další na kone léta, jen se zdá, že v ní budou jiné podmínky.

        Dejte vědět, pokud máte zájem o dotaci na elektromobil (nikoliv hybrid), případně pouze fotovoltaiku a baterii.

  4. koukam na to a to uz je
    koukam na to a to uz je zajimave:)

    realne se projekty z OPPIK zivim, takze to zkusim – pokud byste meli zajem, myslim ze zvladnu napsat projekt a zorganizovat vyberko i nekomu dalsimu (tech 30000 je na milionovy projekt docela malo, jen rozumne udelane vyberko by tak stalo), ale tu to vypada na copy-paste.

      1. Muf se píše s velkým M a
        Muf se píše s velkým M a f. Na začátku věty je velké písmeno. Na konci je tečka. Tady případně vykřičník a ty závorky jsou tam zbytečné. Místo nich měla být před „piš“ čárka. Doufám, že Muf i kolemjdoucí si už dají pozor, protože číst pořád příspěvky nějakých Grammar Nazis je otravné.

    1. O jakych autech uvazujete?
      O jakych autech uvazujete? Dotace je lakava, akorat mi prijde, ze neni z ceho vybirat. Krom toho nesplnuju podminku. Jsem ve vyloucene kategorii. :o( Coz by se tedy dalo nejak poresit. Staci si udelat novou zivnost? Rada od HonzaP, prosim. Je mozny nakup noveho EV z EU? Protoze ZOE ani Ampera v CR nejsou. :o(

      Prijde mi, ze smysl ma nyni Opel Ampera-e nebo ZOE.

      Muze redakce udelat nejaky top clanek, ktery by nezajizdel v historii ohledne teto dotace? Myslim, ze to bude tady resit dost lidi az do toho konce kvetna. S nejakym i hlasovanim kdo co bude kupovat, atd. atd.

      PS: uz jsem zkousel tiskove od Renaultu, zda kdyz je uz ta dotace, zda to ZOE preci jen nebude na prodej. ;o) Zatim zadna odezva.

      1. Dobrý den,
        byl jsem teď shodou okolností jednat o dotacích

        Dobrý den,

        byl jsem teď shodou okolností jednat o dotacích v jednom autosalonu Škoda/Renault a tam mi sdělili, že Renault chce v ČR začít prodávat elektromobily, právě díky aktuální dotační výzvě, očekával bych to proto v nejbližší době.

        Jinak teoreticky si můžete v rámci dotace pořídit elektromobil i z jiné země EU, ale prakticky by to bylo komplikovanější. Na elektromobil proběhne výběrové řízení podle Pravidel, musel byste daný autosalon upozornit na to, že výběrové řízení probíhá, oni by se do něho museli přihlásit se svou nabídkou. Byla by tam jistá komplikace jazyková a taky logistická, ale proč ne? 🙂

        1. Moc dekuji za reakci.
          Trosku jsem ale nepochytil to vyberko.

          Moc dekuji za reakci.

          Trosku jsem ale nepochytil to vyberko. ;o) U staveb je to treba jasny – mam projekt dam to stavebnim firmam, vrati se mi 5 nabidek, mam nejaka kriteria a vyberu firmu.

          Co ale u EV? ;o) To je jako vyberko vseobecne typu – chci EV? ;o) Protoze jakmile tam zacnu davat podminky, tak to vetsinou zacnu smerovat na jednu automobilku. Napr dojezd. chci min 400km a razem nemam z ceho v CR vybirat. Preci me EU nemuze nutit si koupit Leafa se starou baterii, kdyz to auto nechci. Nemuze tam preci byt jen podminka min 24kwh baterie. To sice budu mit z ceho vybirat, ale me se zdrovna z toho moc vybirat nechce. ;o)

          Jak to funguje? dekuji

          1. Dobrý den,
            v zadávací dokumentaci k výběrovému řízení

            Dobrý den,

            v zadávací dokumentaci k výběrovému řízení si nadefinujete parametry požadovaného vozidla. Důležité je, aby zvolené parametry nebyly selektivní natolik, že je může splnit jen jediný dodavatel, proto je dobré je stanovit tak, aby se vždy našli minimálně dva dodavatelé (modely aut), které dokáží daný parametr splnit.

            Budete-li třeba chtít konkrétně BMW i3, které vyniká především zrychlením, ale v ostatních parametrech na tom může být oproti konkurenci hůře (velikost kufru, kapacita baterie, dojezd, spotřeba apod.)ale přitom patří k dražším vozům dané kategorie. Pokud Vám jako budoucímu uživateli jde především o zrychlení (z jakéhokoliv důvodu), tak do požadovaných parametrů uvedete zrychlení na 100 km/h do 7 vteřin. Vzhledem k tomu, že na trhu najdete více automobilů, které tento parametr splní (např. Tesla), není to diskriminační.

            Zrychlení jsem dal jen jako příklad, může to být jiný parametr – například potřebujete určité rozměry kufru, určitý dojezd, kvalitu baterií apod.

            Do Vašeho výběrového řízení se klidně může přihlásit i dodavatel z jiné země EU.

              1. Tesla S a X jsou luxusní vozy a dotaci na ně není možné
                Tesla S a X jsou luxusní vozy a dotaci na ně není možné získat, ale jen fakt, že tyto vozy jsou nabízené na trhu Vám umožní tento parametr stanovit ve výběrovém řízení. Prodejce Tesly může přijít s nabídkou, ale nevyhraje na nejnižší cenu. Výběrové řízení a administrace dotace jsou dva oddělené procesy, neznamená, že když Tesla není podporovaná dotačně, že se nemůže přihlásit do výběrového řízení. Kdyby se náhodou stalo, že by Tesla podala nabídku nižší než BMW i3 (třeba za 950 tis. Kč) tak máte možnost výběrko zrušit nebo si vzít Teslu za tu cenu a vzdát se dotace, druhá možnost by možná byla výhodnější 🙂

                Jinak vzhledem k tomu, že na nákup elektromobilu máte 2 roky, které je možné ještě prodloužit nejdéle do 31.12.2019, tak už by mohlo být možné si pořídit i Teslu model 3, která by mohla zvítězit nad BMW i3 jak zrychlením, tak cenou.

                1. JJ souhlasim s tim, ze vzhledem k dobe ukonceni projektu je
                  JJ souhlasim s tim, ze vzhledem k dobe ukonceni projektu je Tesla 3 i v mem hledacku, jen bude vtipne soutezit neco, na co ma clovek rezervaci:-)

                2. To me take napadlo, kdyz jsem cetl v zadavani, ze projekt mohu
                  To me take napadlo, kdyz jsem cetl v zadavani, ze projekt mohu ukoncit az buh vi kdy. Pak uz bych resil Tesla 3 vs ampera-e. Je ale tedy potreba, aby se tesla a opel prihlasili do vyberka, ne. ;o) coz by byl asi orisek, kdyz jedno se ani nevyrabi a druhe sice jo, ale nevim jak presvedcim norsky opel, aby mi podal nabidku do vyberka. ;o)
                  Takdy daji jantari dotaci ted, kdyz ty zajimave auta maji teprve prijit.
                  Nehlede k tomu, ze muj obor je vyrazeny z dotaci – zde mam otazku. Staci si pridat zivnost, ktera neni vyclenena? Jsem v v 69 a 70 :o(
                  To ani nemluvim o tom, ze na usporu energie mi chybelo 50m2 abych splnil limit 500m2. Ze u druheho domu jsem nemohl prokazat spotrebu, protoze byl asi tak 10let neobydleny (nyni uz to jde nejakym tim srovnavacim vzorkem obejit, ale uz jsem zacal rekonstrukci). Ze u dalsiho domu mam vice jak 1/2 nepodporovaneho vyuziti, atd. atd. Proste mi asi neni zadna dotace souzena a na vse si musim vydelat sam. ;o)
                  Ted bych sel i do FVE pro firemni spotrebu vcetne uloziste v bateriich a dobijecich 2 mist. Ale protoze rekonstrukce probiha a toto mam naplanovano az po kolaudaci, jako druhou etapu, tak to opet nestihnu.

                3. no pridani podporitelneho CZ-NACE asi neni slozite ne:))
                  no pridani podporitelneho CZ-NACE asi neni slozite ne:))

                4. Dobrý den,
                  Povedlo se vám rozjet žádosti o dotace? Lze

                  Dobrý den,
                  Povedlo se vám rozjet žádosti o dotace? Lze vás ještě žádat o spolupráci?

        1. Mikropodniky podporované
          Mikropodniky podporované jsou, jsou podmnožinou malého podniku.V minulé výzvě jsem psal více žádostí podnikům do 10 zaměstnanců a dobře se píšou podnikatelské záměry malým lokálním firmám, které v rámci své činnosti najezdí dost kilometrů v regionu, kde působí – přesně na ty je program zaměřený.

          Snahou poskytovatele dotace je spíše omezovat dotace velkým podnikům, už i v této výzvě můžou žádat maximálně o 20 % z celé alokace – o to více peněz zůstane pro mikro, malé a střední podniky. To platí postupně i u ostatních programů..

  5. Zajímavé je srovnání s
    Zajímavé je srovnání s 1. výzvou programu Nízkouhlíkové technologie. Narostla dotace na 1 elektromobil. Například u elektromobilu za 700 tis. Kč byla v 1. výzvě dotace pro malý podnik (do 50 zaměstnanců) 168 tis. Kč, v této 2. výzvě je to pro malý podnik 236 250 Kč.

    Co článek ale dostatečně nezdůrazňuje je jedinečná možnost pořídit si do podniku rychlodobíjecí stanici s dotací až 80 % (pro malé podniky do 50 zaměstnanců), pro střední podniky (do 250 zaměstnanců) je dotace 70 %, pro velké podniky pak 60 %. Pokud podnik plánuje do budoucna pořídit více elektromobilů, je teď dobrá doba si pořídit vlastní rychlonabíjecí stanici v hodnotě 600 tis. Kč po odečtení dotace za 120 tis. Kč. K tomu se stejnou dotací je možné pořídit například i baterie a celý systém propojit s fotovoltaikou.

    Pokud plánujete pořídit elektromobil s pomocí dotace, je také potřeba počítat s tím, že je nutné provést výběrové řízení na dodavatele. Ze zkušenosti z 1. výzvy byl nejčastěji pořizován NISSAN LEAF, díky dobrému poměru kvality k ceně.

      1. Je to tak, dotace je
        Je to tak, dotace je určená pro podniky a nemožnost využít dobíjecí stanici jako veřejnou vychází z podmínek rozdělování fondů EU. Dotační tituly se nesmí ve svém zaměření překrývat a na výstavbu veřejných dobíjecích stanic jsou určené prostředky z Operačního programu Doprava, ze kterého budou vystavěné stovky až tisíce veřejných dobíjecích stanic.

        Program Nízkouhlíkové technologie je vhodný především pro podnikatele, kteří sami uvažují o elektrifikaci svého vozového parku.

  6. Zdravím všechny
    Zdravím všechny příznivce elektromobility. Již od začátku sleduji tento web, protože sám pracuji na projektu 3kolové nakláněcí elektromotorky (www.tiltingvehicle.eu). Zaregistroval jsem se do diskuse, protože dokončujeme projekt a hledáme drobného investora. Napadlo mě, že zde můžeme takového najít, pomoci si vzájemně, přispět také k celosvětovému rozvoji elektromobility a ukázat světu, že mi lidé v ČR jsme špička. Pro bližší informace mě kontaktujte na email, nebo volejte.
    Pokud to čte i redakce může o nás napsat článek. Děkuji.

    1. Dobrý den,
      dotace se

      Dobrý den,

      dotace se týkají jen čistě elektromobilů (BEV – battery electric vehicle) nebo elektromobilů se spalovacím generátorem pro případné prodloužení dojezdnosti (EREV – extended range electric vehicle). Generátor pouze pohání generátor, který dobíjí baterie. V takovém případě musí mír elektromobil baterii s kapacitou alespoň 20 kWh.

      V potaz se bere pouze provozovna – ta nesmí být umístěna na území Prahy. Firma se sídlem v Praze si může pořídit elektromobily do svých poboček mimo Prahu.

        1. Elektromobily můžou jezdit
          Elektromobily můžou jezdit kde chtějí, jen mají někde své „domácí“ stanoviště, kde jsou parkované přes noc, kde většinou dochází k jejich dobíjení. Toto stanoviště by mělo být mimo Prahu. Rozhodně to není tak, že by elektromobil nesměl v rámci své činnosti jezdit do Prahy.

          Místo mimo Prahu hraje roli v žádosti o dotaci, do podnikatelského záměru se uvádí provozovna, kde bude parkovat (konkrétní parcelní číslo), popisuje se tam, jakým způsobem bude dobíjený a pro jaké účely bude elektromobil využívaný (třeba jen obecně – provádění servisních kontrol ve městě XXX a okolí, cesty k dodavatelům, rozvoz výrobků apod.). Následně se již bude jen každý rok monitorovat, kolik má elektromobil najeto (kopie knihy jízd). Udržitelnost je 150 tis. km (po tom, co elektromobil najede 150 tis. Km se o něho EU přestává zajímat a můžete ho třeba prodat), minimálně však 3 roky.

          V případě pořízení dobíjecí stanice je to jasné, její umístění musí být mimo Prahu každopádně.

        1. Dobrý den,
          zpětně žádat nelze, uznatelné jsou pouze

          Dobrý den,

          zpětně žádat nelze, uznatelné jsou pouze náklady, které jste provedl po podání žádosti o dotaci, tedy nyní již byste mohl provádět výběrové řízení a v momentě, kdy podáte žádost o dotaci byste teprve mohl podepsat smlouvu s vybraným dodavatelem.

  7. Projekt – pořízení 3ks
    Projekt – pořízení 3ks elektromobilů (příklad):
    – Žadatel si zvolil elektromobil v kategorii M1, způsobilé výdaje činí 45 % z ceny vozidla
    – Cena prediktivních nabídek od dodavatelů činí 700 000 Kč bez DPH
    – Způsobilé výdaje na jeden elektromobil jsou 45 %
    – Studie proveditelnosti = 30 000 Kč
    – Způsobilé výdaje na pořízení elektromobilu jsou 3x (700 000 Kč x 0,45) = 945 000 Kč
    – Celkové způsobilé výdaje na projekt jsou 945 000 + 30 000 Kč = 975 000 Kč
    – Následně bude vypočtena dotace dle velikosti podniku – v případě malého podniku se jedná o
    dotaci 731 250 Kč.

    1. az tak pekne to neni.
      az tak pekne to neni. ;o)

      800.000,- z toho 45% je 360.000,- + 30.000,- na firmu je 390.000,- a z toho 75%, tj. 292.500,-
      tj. z auta sleva 262.500,- protoze firma si jiste tech 30.000,- veme
      takze auto za 800.000,- me stoji 537.500,-

      kdyz to bude do firmy tak jeste o dph mene, takze cca 400.000,- ???

      ted uz pocitam dobre?

        1. Bez omezení mohou na modré
          Bez omezení mohou na modré zóně parkovat pouze lidé s platným parkovacím oprávněním. To může provozovatel/uživatel vozidla získat na základě trvalého pobytu v dané oblasti, vlastnictví nemovitosti v dané oblasti, nebo vlastnictvím provozovny v dané oblasti.

          Dostal jste povolení i bez trvalého pobytu v Praze?

            1. http://www.praha1.cz/cps/dopr
              http://www.praha1.cz/cps/doprava-parkovani-uklid-66634.html

              http://www.praha1.cz/cps/doprava-parkovani-uklid-66631.html

              http://www.praha1.cz/cps/doprava-parkovani-uklid-66213.html

              Z uvedených odkazů vyplývá, že musíte mít trvalé bydliště v Praze. Pokud vlastníte čistě EV, tak nemusíte bydlet v Praze, ale auto musí mít registraci v ČR.

              Máte asi správné informace. Buď se pravidla malinko změnila, nebo jsem dostal kdysi špatné informace.

              1. Vy máte e-Golfa ? Ptal jsem
                Vy máte e-Golfa ? Ptal jsem se na to, zatím jste nic nepsal.
                Přesně jak píšete, stačí vzít s sebou OP + Velký technický průkaz od vozu a zajděte na přepážku číslo 9 bez čekání a pán by Vás tam měl obsloužit, takže myslím, že nejsou snad Pražáci tak hrozní. Za jednotný poplatek 100 Kč můžete vesele parkovat po celé Praze po modrých zónách.

                1. Měl jsem, jezdil jsem,
                  Měl jsem, jezdil jsem, vrátil jsem. Čekám na cenu T3, na dotace, na větší baterii. E-Golf měl drobné vady na kráse(zásuvka nabíjení na špatné straně, retro budíky,řadící páka, car-net…. software chtěl měnit olej 🙂 …. a tak).
                  Drobné vady na kráse lze přehlédnout u Dacie za 200tis.Kč.

                2. Takže jste mi opět
                  Takže jste mi opět neodpověděl. Tudíž pokud elektromobil nemáte, tak na modrých zónách asi parkovat nebudete moci. Možná až v roce 2019. Pokud bych tak dlouho čekal na elektromobil, tak bych projezdil benzínem nebo naftou 500.000,- Kč a vyhodil bych je do vzduchu.

                  Jinak zpět k tomu e-Golfu, znám 3 majitele a nikomu nepsal, že by mělo auto měnit olej. Přítelkyně jezdí e-upem a má za 2 roky najeto 74 tis km bez jediného problému, do servisu jezdí na kontrolu až po 30 tis km, takže tam byla 2x. A ty retro budíky jsou určitě lepší, nežli když nemáte před sebou vůbec nic jako Tesla Model 3, Spoléhat se na tablet uprostřed vozu, který není ani v zorném poli by mě dost vadilo.

                3. S e-upem jsou předepsané
                  S e-upem jsou předepsané prohlídky po km? E-golf je podle lidí, co jsem potkal, skvělý elektromobil. Kdyby měl 50 kWh baterii a byl v combi, nebylo by co řešit.

                4. Pokud by Volkswagen u svých
                  Pokud by Volkswagen u svých dealerů nařídil postavit nabíjecí stanici, tak by i ta stávající baterie stačila. Větší kufr by se asi určitě někomu hodil. Já v něm vozil jen nabíjecí kabely a prodlužovák pro případ nouze.

                  Volkswagen na mě působí dojmem automobilky, kterou nutí okolnosti dát na trh ev z důvodu snížení flotilových emisí.
                  Kdyby to Volkswagen opravdu myslel vážně s EV, už by dal na trh Pantheon EV s dojezdem 350km.

                5. Působí dojmem? Vždyť oni
                  Působí dojmem? Vždyť oni potřebují je prodávat spalováky a elektrika je teď pro ně jen únik z podvodnýho špinavýho Dízlgejtu. Rakoušti bratři Kreislerové v pohodě nacpali do e Golfa 53 kWh baterku a rychlodobíječku a vůbec nezvýšili původní hmotnost! VW je banda kašparů, který dělaj elektriku jen protože musej.

                6. Co, svízt sračkomety na
                  Co, svízt sračkomety na jednu hromadu a nechat je hnít? To je jenom dojezd kauzy to zmáknou levou zadní. Naopak teď makaj nonstop na baterkách i ve Škofce i jinde. Maj prodloužený směny, žádný víkendy, aby propocený stíhali termíny. Konečně dělaj něco smysluplnýho… možná.

                7. No starosti. Já být USA,
                  No starosti. Já být USA, tak mám spíš starosti, jestli není náhodou ekologičtější nechat ta auta dojezdit. Povinný výkup je moc fajn, ale zřejmě se nikdo nezamyslel nad tím, jak moc ekologické je nechat hnít půl milionu relativně zánovních aut někde na parkovišti. Je mnohem ekologičtější nechat jezdit byť naftové auto nesplňující normu než vyrobit třeba i nový elektromobil.

                8. VW e-Up má nastavený
                  VW e-Up má nastavený servis budto každých 30 tis km nebo každé 2 roky, podle toho, co nastane dříve. Například Kia Soul EV má nastavený servis každých 15 tis km, což už je docela otrava. To i iON má 20 tis. e-Golf i e-Up mají z hlediska užívání jednu slabinu a tou je absence silnější palubní nabíječky 7,2 kW, kterou bude mít až v tomto roce nový e-Golf. Oba nabíjí jak z Mennekesu nebo z 220 jen 3,6 kW.

                9. Tady přece nejde o to kdo
                  Tady přece nejde o to kdo čím jezdí. Tady jde o pravidla, která tu někdo nesmyslně nastavuje. Proto abych mohl parkovat v modrých zónách, musím buď bydlet v Praze, nebo musím mít elektromobil. Budu-li trvale bydlící v Praze a moje firma bude mít například elektromobil registrovaný na Slovensku, tak mám prostě v Praze smůlu i s elektromobilem. Dělí se tu lidé na trvale žijící v Praze a na ostatní. Praha dělí auta na elektromobily registrované v ČR a registrované v zahraničí. Proč diskriminace ev dle toho kde mají registraci, proč dělit firmu dle toho, kde má sídlo? Ta norma musí platit pro všechny. Německo chtělo zavést dalnični známky pro cizince a neprošlo jim to.
                  To by mohla Praha zavést například normu, že cizinci budou platit v MHD 2x vyšší cenu jízdenky.
                  Chápete, že pokud budete chtít dotaci na elektromobily, budete muset sídlo společnosti přestěhovat třeba do Kladna, jen proto, aby jste mohl žádat o dotaci na elektromobily?

                  E-Golf je jistě dobré auto, cena 930tis.dle mého je trochu přemrštěná.

    1. No problem je v tom, ze nase
      No problem je v tom, ze nase ministerstvo do toho nechce davat vlastni penize, tak to naroubovali na nejake EU dotace. A EU dotace njesou automaticky plosne, ale nektere plati jen pro chudsi regiony (coz jsou v CR vsechny mimo prahu) – proto to asi neplati pro prahu, stejne jako napriklad dotace na nove autobusy u dopravcu apod…

    1. Jelikož se jedná o
      Jelikož se jedná o klasický dotační titul, tak to bude stejné jako první výzva. A kdyby si viděl to papírování, reportování a další byrokracie, tak rád tu dotaci oželíš.
      Dokud to nebude jako jinde, kde přineseš jeden papír, velký TP a dostaneš peníze na ruku, tak dotace na EV tady nemají smysl.

          1. Pokud budeš prodávat
            Pokud budeš prodávat minuty a ne kWh, tak licenci potřebovat nepotřebuješ. Takto mi odpověděl ERÚ na dotaz, zda potřebuji licenci pro provoz veřejné nabíječky:
            „V prvním případě je při provozování nabíjecí stanice zákazníkovi, který odebírá elektřinu k nabíjení vozidla, měřeno a účtováno množství elektrické energie, použité na nabíjení vozidla. V tomto případě se dle našeho názoru nejspíše jedná o prodej elektřiny podle energetického zákona, a je nutné, jak z uvedeného zákona vyplývá, aby provozovatel dobíjecí stanice byl držitelem licence na obchod.
            Ve druhém případě se nejspíše bude jednat o využívání plateb za určitý druh služeb (využití nebo pronájem nabíjecí stanice účtované za časovou jednotku, paušální částkou za časové období, nebo obdobným způsobem), a proto je možné, aby spotřebovaná elektřina byla zahrnuta v platbě za službu. V daném případě by se dle našeho názoru tedy nejspíše nejednalo o podnikání podle energetického zákona, a zákazník, kterým je provozovatel nabíjecí stanice, by nakupoval elektřinu a náklady na nakoupenou elektřinu pouze přeúčtovával.“

                1. V hotelu take muzete cerpat
                  V hotelu take muzete cerpat elektrinu a nikdo nepotrebuje licenci na obchodovani s elektrinou…

                2. Taky za ni neplatíte, máte
                  Taky za ni neplatíte, máte ji zdarma v rámci platby za ubytování.

Napsat komentář