Ministerstvo dopravy připravuje elektronické dálniční známky, pro elektromobily a plug-in hybridy budou zdarma

Jan Horčík - 05 Únor 2019

Elektronické dálniční kupony by měly v České republice začít fungovat od roku 2021. Počítá s tím ministerstvo dopravy. To ministerstvo, které nepočítalo s tím, že by letos v zimě mohlo sněžit.auto dálniční známky 2019

Dálniční známky pro rok 2019. Roční opět za cenu 1500 Kč, měsíční za 440 Kč a desetidenní za 310 Kč. Platnost ročního je 14 měsíců – tj. 1. 12. 2018 – 31. 1. 2020.
foto: MD

Pojem "kalamitní sníh", se kterým přišel nejdéle sloužící český ministr dopravy Dan Ťok, už se v českých sociálních sítích docela dobře zabydlel. Podobně jako desítky kilometrů "nově" zprovozněných dálnic - včetně těch na dálnici D1.

Teď se povedené ministerstvo chystá zatnout své mocné drápky do nového projektu. Jsou jím elektronické dálniční kupony. Prý by měly začít fungovat v roce 2021 a snad dokonce i za stejnou cenu, jako letos, tedy 1500 Kč za rok pro osobní auta.

Ačkoliv se ministerstvo údajně nechystá zvyšovat jejich cenu, jen tak pro jistotu si chce zvýšit maximální limit poplatku na 2000 Kč ročně. A otestovat si tak, jak moc se to bude českým motoristům líbit. Elektronický dálniční poplatek bude možné uhradit skrze mobilní aplikaci nebo přes internet. Pokud tedy nenastane nějaká kalamita.

Platbu budou kontrolovat podle SPZ kamery, který by mohly, ale nemusely (!) být umístěny na mýtných branách. Takže by se třeba mohly postavit i brány nové, to se nejspíš asi teprve uvidí.

Zajímavě zní informace, že od dálničního poplatku budou osvobozeny elektromobily, auta na vodík (těch tu je!) a plug-in hybridy s emisemi do 50 g/km. Za polovic pak budou smět jezdit po dálnicích CNG auta.

V souvislosti s tím je nutno zmínit i přípravu celoevropského, resp. jednotného unijního systému plateb dálničních poplatků. O jeho spuštění se uvažuje už v roce 2024, ale podle expertů jde o velmi optimistický termín. Tak pro Česko určitě.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Proč by měli být elektromobily osvobozeny od dálničního poplatku? Opotřebovávají vozovku stejným způsobem jako auto s benzínovým/naftovým motorem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jde o gesto co jest preferováno. Stejně by ses mohl ptát jak to že prahneme po uhlíkové dani. Takže logiku to má, jen ne pro Tebe.Je to třeba úlitba tomu, že stát ušetří na zbrojení a armádě. Holt šejkové a mužik ostrouhaj.

Protože si sem zabloudil z www.autoforum.cz

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 27 tis. km.
Hyundai Kona electric najeto 30 tis. km.

Jenomze on ma pravdu. 1500 rocne nikoho ke koupi vyrazne drazsiho EV nepresvedci (na rozdil treba od parkovani v zonach za 100 misto desitek tisic) a neresi to zadny existujici problem (jako treba emise v centru mest).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Ale je to motivační gesto které si můžou papaláši odškrtnout.
Výsledek nikoho bolet nebude, kasa nezchudne... hodně fotek pro PR se udělá...

Já si EV například pořídil na dojíždění a pojížďky. Známku zatím neplánuji ale když 2* ročně někam vyjedu tak si to holt šinu po starých státovkách přes dědiny hezky pod kamerami... no co mi schází ke kochání ?

Osobně bych si i známku občas koupil abych se nemusel "kochat", ale to by musely být např 3denní za rozumnou cenu. Současný systém - n4$r4t!

Takže ano, 1500 je z mého pohledu moc na dvě cesty ročně. Asi jsem kolenovrt no.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Každé auto které jede po rychlostní komunikaci a ne centrem vesnice kde ohrožuje děti jdoucí do školy za těch 1500/rok stojí. Dokud nebude zavedeno mýto pro průjezd vesnicemi je dálniční poplatek logický nesmysl. Vesnice také potřebují opravovat cesty.

A porad se tocime v kruhu. Vazne myslis, ze nekdo, kdo je ochoten dat 600k+ za nove auto (nebo 200k+ za ojetinu) se bude rozhodovat (jestli ICE nebo EV) podle 1500 za znamku?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Kdyby u nás nějaká dálnice byla, rád bych ji zdarma využíval. I se svým levným elektromobilem. ;)

---

Renault Kangoo II, kat.N1, 22kWh, výkon 44kW, r.v.2012

Obrázek uživatele ozana

Jako že ty elektromobily budou jezdit jen po dálnicích a sousedé jejich majitelu se nikdy nebudou moci inspirovat?!

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

?? Asi mam dlouhe vedeni. Tim chtel basnik rict, ze s placenou znamkou EV dneska po dalnici nejezdi nebo ze je lidi nekupuji protoze nemaji znamku zdarma?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele ozana

Je to prostě jedna z pobídek k elektromobilitě. Malá, ale je.

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nic to možná neřeší, ovšem je to hezký způsob jak naštvat lidi z autofora, aby mohli nenávidět ten dnešní svět, kde jejich auta nemají žádné výhody.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Popravdě jsem žádnou jinou odpověď nečekal. Nejsem žádným odpůrcem elektromobilů, ale tohle prostě nemá logiku. Jak píše E-ryc, těch 1500 je možná hodně pro někoho, kdo má 20 let starou rozpadající se Felicii, ale co je těch 15 stovek pro průměrného majitele elektromobilu. Za ten 1 rok to jsou drobné...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

takže EVéčka budou mít dálnice za nula až v roce 2021 ? chce se mi zvracet velebnosti...

Obrázek uživatele M.Krupka

Nejdůležitějším slovem v nadpisu je to slovo připravuje.
Od spojení slov ministerstvo připravuje, je ještě dlouhá cesta k realizaci. Připomeňme si to třeba v roce 2025.
Dnes článek působí mírně jako Hoax.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Proč tu všechno tak trvá? Proč až za dva roky proboha?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

KKK = Korupce Koryta Kmotrové = díra čezká ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podle nařízení EP by vozidla na CNG měla být 100% osvobozená. Tady si každý v našem kocourkově dělá co chce, včetně Ťoka....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to je dobře! Pojízdný 200 bar metanový bombynakolečkách netřeba množit a už vůbec podporovat ;))

kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/cng/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

člověče Fando co ty o tom víš?? Bezpečnější než benzin/nafta! to že bouchl nějakej VW to bylo jen tím, že nejezdil do autorizáku a jaksi propásl svolávačku na výměnu tlakových lahví! Bych mu borcovi dal vše k úhradě! A vysi užijte s dieselama......

Obrázek uživatele Anonym123

alebo mu štát pridal ... (remiáš)

Obrázek uživatele ElectroDad

KKD - každá koruna dobrá, pokud by elektromobily byly zproštěny placení za dálniční známky. Snad těch opatření bude víc. Parkování zdarma jako v Praze je úžasný benefit, který jasně pomáhá snižovat emise a hluk v centrech měst. Plus jsem zvědavý kdy, pokud jestli stát podpoří nákup elektromobilů pro jednotlivce.

---

ElectroDad
www.youtube.com/channel/UC9hXv4OZ8L6r732X8_iKmIQ

Elektronické dialničné známky - asi jediná vec, v ktorej je Slovensko popredu pred Českom.
Žiadna iná ma takto v rýchlosti nenapadá :-)

Mě napadá.
Vy máte dálnice, my housenkové dráhy :-(

ani s tými dialnicami, resp. cestnou sieťou celkovo, to nie je až taká sláva.

prepojenie Bratislava - Košice bude z väčšej časti hotové až 2021, a to ešte stále budú chýbať dva úseky na skompletizovanie celej D1.

ale až keď budú všetky úseky vyznačené zelenou hotové, bude sa dať povedať, že cestná sieť na Slovensku je kompletná.
To bude odhadom tak 2035 alebo 2040, alebo ešte neskôr

https://ww-w.ndsas.sk/stavby/dialnicna-siet

Obrázek uživatele Radovan

Vy máte na Slovensku od května roku 2014 kompletní funkční rychlonabíjecí síť, my máme kam komu krumpáč upadl....

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Přesně! Pojedu teď na hory do Říček a od Voštic (Vysoké Mýto) je to pustina a k tomu pořád do kopce! Na palubě 3,6 kW. Když jsme se stejným EV dali vloni Portáš a Červenou Vodu, tak jsme v poho.

Slovensko ma EURo a my v Cechystanu mame smulu. Nechame se okradat a lidi jeste tleskaji.

Obrázek uživatele Kuk

Mít Euro není žádná kdovíjaká výhra. Zváště pokud se na něj přejde se slabou vlastní měnou to jste pak ve E. společenství stále na ocase.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

ako sa ukazuje v okolitých krajinách, tak vlastná mena nie je nijak zvlášť podstatný faktor pri rozvoji krajiny.

Alebo zdá sa ti, že Česko, Maďarsko a Poľsko konvergujú rýchlejšie?

Keď si zoberieme povedzme HDP na obyvateľa, a porovnáme 2008 s 2018, tak je zrejmé, že ten rozdiel vo vývoji Eurovej krajiny a ne-eurových, je úplne zanedbateľný (údaje sú v USD):

2008 2018 zmena
SVK 18,049 19,128 +5.98
CZ 22,819 23,085 +1.17
HU 15,659 14,742 -5.86
PL 13,910 15,050 +8.20

Veľmi podobne to bude, ak porovnáme rast platov napríklad.

Bottom line:
s EUROm alebo bez, je to jedno. EURO nijak signfikantne neškodí, ani nepomáha, a z pohľadu bežného človeka je dobré akurát tak na to, že nemuísme meniť peniaze, keď ideme "na západ".
To je asi tak celé.

Obrázek uživatele Anonym123

umiestnením na mape je daná sila pri (možnom) prechode na €. predsa musí každý stredovýchodný byť untermenš. buš a frantík by to neprekúsli!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na Slovensku jsem byl před rokem a bída a len bída myslel jsem si že ste dalej ale nez čehunov jdete do riti :)

keď si odmyslím šovinistický podtext tvojho komentu, tak do riti nejdeme bez "čehunov", ale hlavne kvoli tomu, že na Slovensku existuje stáročia pestovaná tradícia "odchádzania".

Niektoré krajiny to tak majú.
Z Írska v priebehu histórie emigrovali milióny obyvateľov.
Z pobaltia odišlo skoro 2 miliony ľudí len za posledných 30 rokov.
Zo Slovenska odišlo cca 350.000 ľudí. 70% z nich sa vraj nemá v pláne vrátiť. A každý rok odchádza ďalších 30.000.

Keď k tomu prirátaš, že sme okamžite naskočili na trend nízkej pôrodnosti, tak zistíš, že máme zaděláno na veľmi zaujímavú demografickú krízu.

Nemyslím, že by to bolo nejak inak, keby sme boli stále v spoločnom štáte s Čechmi.

Okrem hore uvedeného sú všetky problémý, ktoré máme, v podstate len "work in progress".
Školstov, zdravotníctvo aj justícia sa fixnúť dajú.
Životná úroveň stúpa aj "sama od seba", stačí ak politici nekladú prekážky normálnemu vývoju.

Alebo teda neviem čo si myslel tou bídou a len bídou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Má na Slovensku EV dálnice zdarma?

Obrázek uživatele Anonym123

samozrejme že NIE!

Přesně - také zírám, že na Slovensku to jde a RZ začínající na "EL" pro ten systém nemá chybu. Řeším, jestli letos kupovat známku nebo to vždy s EV ukecám, když je to v NAP. Někteří to tak dělají. Je to ostuda ČR, že pořád nic!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

co je NAP pls ?

NAP - Národní akční plán čisté mobility. Bude se letos revidovat - upravovat, aby odpovídal nějakému vývoji, co je teď a co se očekává.

Diky za radu.

---

heros

Pro nula nula nic aut zdarma. Až jich bude většina, napaří známku a silniční daň. Užívejte elektromobily dokud je ježdění v nich levné. Za 10 let už to tak určitě nebude.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No za 10 let tech elektroaut bude tak 5% ne vetsina :-D

Podpora alternativnich pohonu je nutna jen do doby nez se ta technologie uplatni a pak se stava masovou. Plati to pro vsechny veci ktere potrebuji prvni rozjezd od statu. Logicke.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon