Mercedes ve Frankfurtu představí dostupný elektromobil řady EQ

Podle informací britského magazínu Autocar.co.uk se chystá značka Mercedes představit letos na autosalonu ve Frankfurtu nový dostupný elektromobil.

Koncept malého elektrického Mercedes-Benz EQ C se ukázal i s bezdrátovým nabíjením. Auto bude však pouze jedním z mnoha v nové řadě EQ, do jejíhož vývoje se chystá Daimler v následujících letech investovat miliardy eur
foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz představí na letošním autosalonu ve Frankfurtu IAA 2017 (14.-24.9.2017) elektromobil své nové řady EQ. Má jít o relativně dostupný hatchback s cenovkou kolem kolem milionu korun.

Na novém konkurentovi pro elektromobily BMW i3 a chystaný Volkswagen I.D. se údajně aktuálně pracuje v dílnách přímo ve Stuttgartu. Na trhu by měl být v roce 2020.

Nový hatchback je spolu s už avizovaným elektrickým SUV řady EQ součástí velké elektrické ofenzívy značky Daimler. Ta zahrnuje 10 elektromobilů, které by měly jít na trh do roku 2025.

Zatímco nový hatchback má nést označení „EQ A“, SUV se má jmenovat „EQ C“. Kromě toho se objevily také zkazky o EQ E a EQ S.

Podle zjištění Autocar.co.uk bude elektrický hatchback EQ A hrát důležitou roli také v programu carsharingu Car2Go. To by mohlo znamenat mimo jiné i funkce autonomního řízení.

Britský magazín už dokonce ví, kde se budou nové elektromobily Daimleru řady EQ vyrábět. Cčko se má vyrábět v Brémách, zatímco luxusnější modely EQ E a S v hlavní továrně v Sindelfingenu. Ačko by se pak mohlo skládat v Rastattu.

45 Comments on “Mercedes ve Frankfurtu představí dostupný elektromobil řady EQ”

  1. Mercedes měl dotáhnout elektrické béčko k dokonalosti a
    Mercedes měl dotáhnout elektrické béčko k dokonalosti a nemusel představovat vůbec nic nového. Stačilo do Béčka dát rychlé nabíjení. Jenže proč?! Povinnost dát na trh elektromobil byla splněna. Flotilové emise sníženy.
    Vlk se nažral a koza zůstala celá.

      1. V Německu není nic nemožné. Díly od Tesly můžou
        V Německu není nic nemožné. Díly od Tesly můžou nahradit. V tom bych problem neviděl. Když rychlonabíjení zvládne Nissan, Kia, Hyundai i Volkswagen, tak není důvod, proč by to nezvládl Mercedes. Co si budeme namlouvat, v Mercedesu mají davno rozebranou Teslu S i Teslu X a naprosto přesně vědi jak na to.

                1. Ale jistě. Nicméně by museli předělat celou výrobní
                  Ale jistě. Nicméně by museli předělat celou výrobní linku a vevnitř to auto navrhnout celé znovu. Dle mého názoru se jim to při těch pár kusech vůbec nevyplatí. To už je lepší navrhnout elektromobil od píky znovu.

          1. siemens.com/press/en/feature/2015/corporate/2015-03-electromoto
            siemens.com/press/en/feature/2015/corporate/2015-03-electromotor.php?content[]=Corp

            Nemci nie sú Číňania. Keď chcú urobia svoj vývoj. Na tomto motore to je výborne vidieť. Je to určite na hrane fyziky. Len pre istotu-ten výkon je kontinuálny! Tesla má pri 32kg 80kw kontinuálne.
            Čo píšeš nižšie o veľkom prerábaní auta, skús pozrieť na taký CAD čo dokáže…

  2. ale dyt je času dost do roku 2025-2050 dokdy se mají
    ale dyt je času dost do roku 2025-2050 dokdy se mají šrotovat TSI/TDI a lidi čuchat raka. Není kam spěchat. Manažersto elektromobilek má v karibiku dostatek čistýho vzduchu takže zádný problém, prostý lid přeci nic neznamená jen reklamy do časáků ;)))

        1. Dejte do googlu peugeot ion electric concept a vyjede vam
          Dejte do googlu peugeot ion electric concept a vyjede vam treba toto: automobilesreview.com/auto-news/peugeot-ion-concept-car/17701/ a tam je napr. tato veta: „The Peugeot iOn electric concept car is developed in cooperation with Mitsubishi Motor Corporation (MMC) and it will be presented to the world for the 1st time at the forthcoming Frankfurt Motor Show.“ Je to clanek z roku 2009 … Neminim se s vami hadat jestli to vychazi z iMiev nebo ne. Ale kazde auto, ktere jde vyroby, je vyrobene nejdrive jako koncept. To, doufam, uznate …
          Dost me stve, ze kazdy koncept elektroauta, ktery se ted objevi, je vami, co s elektroautem jezdite, shozen se slovy „zase koncept“. Namisto toho, abyste byli radi, ze se elektroauta vyviji a je velka sance, ze se budou masove vyrabet (ted neresim kdy) a tim padem se dostanou mezi lidi i diky nizsi cene.

            1. Nemeli cas … nic je nenutilo (regulace emisi) a nebyla
              Nemeli cas … nic je nenutilo (regulace emisi) a nebyla poptavka. Naopak – byla poptavka po dieselech, tak se vsechno usili smerovalo tam (nechytejte me za slovo a nepiste, ze to bylo spatne). Vy byste vyrabel neco, co si lidi nebudou kupovat? Jako spravny podnikatel asi tezko … Fandim elektromobilite, ale zase jsem realista a jsem rad za kazdou novinku, nebot to vypada, ze za par let bude opravdovy trh s elektroauty (vic modelu od vic automobilek s rozumnou cenou)

    1. Přesně tak.
      Oni to můžou postavit, v tom problém není –

      Přesně tak.

      Oni to můžou postavit, v tom problém není – koukněte na GM. Ale na každém autě něco málo prodělají nebo bude za nesmyslnou cenu (což by u Mercedesu nebylo zase nic moc vyjímečného). Ať dají klidně cenovku 2M. Bude to mercedes, bude to mít dojezd 400Km a hold se to bude prodávat max v desítkách tisíc kusů ročně ale aspoň bude vidět, že to jde. Elektro revoluce hold nebude přes noc.

    2. Tak hlavne Daimler si ted tovarnu na baterie postavil 🙂
      Tak hlavne Daimler si ted tovarnu na baterie postavil 🙂 Mercedes by mel spis elektrifikovat vozy typu Vito nebo Viano pro ruznych post a dorucovacich sluzeb. Z hlediska emisi jsou tyhle vozy, co porad pendluji klicovejsi, nez rodinne, co najezdi 15tisic rocne.

      1. Ta tovarna bude v provozu az v polovine 2018, kdyz buh da.
        Ta tovarna bude v provozu az v polovine 2018, kdyz buh da. Jeji velikost je 1/10 planovane GF a Daimler ji hodla tedy pouzit jen a pouze na EV modely, ktere maji snad v budoucnu konkurovat Tesle S/X. Ani omylem nemaji kapacitu na to, aby mohli cenove konkurovat TM3 v pasmu 35k$…

      1. V GF1 se produkuji baterie, ktere vznikly jako spoluprace
        V GF1 se produkuji baterie, ktere vznikly jako spoluprace Tesly a Panasonicu. Maji na to spolecne cca 130 patentu a veskera vyroba jde primo Tesle. BMW se muze snazit kupovat baterie od koho chce, ale neni nikdo kdo by ji je prodal 🙂
        Stale si tedy stale myslis, ze vlastnictvi fabriky ktera ti „monopolne“ produkuje svetovou produkci baterii nema na nic vliv? 😀

        1. Ano, stále si to myslím. Výrobců baterek není jen jeden a
          Ano, stále si to myslím. Výrobců baterek není jen jeden a každý drží nějaké patenty. A když se podívám na svoje auto, které díly jsou in-house a které jsou od dodavatelů, tak s tvojím předpokladem by to auto přede mnou nestálo, kolik komponent je dodáno externími dodavateli. (dodávajíc pro více automobilek)

          1. A chapes ze u EV je baterie absolutne nedrazsi komponenta
            A chapes ze u EV je baterie absolutne nedrazsi komponenta celeho auta? Chapes ze automobilka ktera si dokaze tyto baterie vyrabet sama ve vlastni tovarne za zlomek ceny konkurence ma absolutni konkurencni vyhodu? Chapes ze tato automobilka existuje zatim jen jedna a jemnuje se Tesla? Stale to nechapes?
            Proc se ta tesla vubec otravuje se stavbou nejake Gigafactory, ze? Vzdyt si muze koupit baterky od Panasonicu nebo LG Chem…..achjo, nekteri lidi sou proste mentalne hodne pozadu.

            1. Ano, chápu, že baterie je nejdražší komponenta v autě.
              Ano, chápu, že baterie je nejdražší komponenta v autě. Nicméně to nesouvisí s tím, co jsem řekl o příspěvek výše. V klasickém autě je také nejdražší motor a také ne každá automobilka si vyvíjí svůj vlastní motor a normálně si ho licencují od jiné automobilky.

              Automobilka, která by si dokázala vyrábět vyrábět baterky za zlomek ceny oproti ostatním, tak by byla v obrovské výhodě. Ale stejně to může udělat i třeba Samsung či další výrobci baterek, kteří investují milardy dolarů do vývoje a pak to prodat automobilce, která baterky zakomponuje do svých EV.

              1. Tak to se pletes vic nez si myslis. A prameni to z tve
                Tak to se pletes vic nez si myslis. A prameni to z tve neznalosti problematiky,ekonomiky, logistiky. Proste o tom vis prd a pak mas takoveto detske predstavy.

                Hlavni vyhodou a taky jedinou moznosti jak mohla takto drasticky snizit cenu baterii je prave moznost vypustit jakykoliv balast okolo v podobe prevazeni surovin/hotovych clanku/celych battery packu/ ostatnich casti vozu mezi jednitlivymi fabrikami/kontinenty apod. Navic musis vyplatit vsechny subjekty, ktere musi na tomto kolecku vydelat, takze vsichni v tom tvem retezci si vezmou nejakou marzi.
                Tesla GF bude fungovat tak, ze na jedne strane do ni navezou zakladni suroviny a na trane druhe ti vyjede auto…. a vo tom to je smudlo. A tady taky konci veskere iluze dinosaurich automobilek o tom, ze si nekde od nekoho koupi nejake baterky. Ano muzou, ale nemuzou pak ocekavat ze budou konkurovat tesle.

                1. Za to jsi expert na všechno. Pokud nejsi insider, tak jsi na
                  Za to jsi expert na všechno. Pokud nejsi insider, tak jsi na tom stejně jako všichni. Je to jen tvůj názor a to je všechno. Nic víc. A to že budeš shazovat své názorové oponenty výkřiky typu „víš prd“ či „šmudlo“, tak to z tvého názoru pravdu nedělá. Howgh.

                2. Ano, jiste , tady diskuze konci, to je mi jasne. Uz jen zbyva
                  Ano, jiste , tady diskuze konci, to je mi jasne. Uz jen zbyva si zanadavat jak sem na tebe skaredy a adios, jdes si zase psat na novinky.cz.
                  Jinak zadny insider nejsem, tohle sou informace primo od Muska/Tesly, ktere si muze kazdy dohledat na internetu, ale na novikach.cz je nenajdes.

Napsat komentář