Značka Mercedes-Benz patří mezi světoznámé výrobce luxusních aut. Přestože její zákazníci nemají problém finančně utáhnout vysokou spotřebu svých aut, ekologická vlna naplno zachvátila i slavnou stuttgartskou automobilku. Již příští rok se má na silnice vydat hybrid Mercedes S500.
foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz nemá vlastně ani jinou možnost, než se snažit snižovat spotřebu svých luxusních vozů. Podle přání Evropské unie mají od roku 2015 nové automobily produkovat maximálně 130 gramů CO2 na 1 km jízdy.
V roce 2020 pak povolené emise klesnou na maximálně 95 gramů na kilometr. Dlužno ale podotknout, že závazek ještě nebyl oficiálně schválen, především na nátlak Německa.
Podle vize Evropské unie mají výrobci při nesplnění emisních limitů zaplatit velmi citelné penále. Při překročení emisí o jediný gram musí výrobci zaplatit 5 euro za každý registrovaný vůz. Pokud auto překročí emise o čtyři gramy a výše, výrobci pošlou do kasy Evropské unie 95 euro za každý gram CO2 na jeden registrovaný vůz.
foto: blog.mercedes-benz-passion.com
Pokud chtějí automobily u velkých a luxusních automobilů zachovat jízdní výkony a jízdní komfort, je jedinou možností přejít na hybridní pohon. Další možnosti, jako je snižování hmotnosti nebo vylepšování aerodynamiky, také pomohou k menší spotřebě, ale hlavní díl práce leží v pohonné jednotce automobilu.
Jak si s přísnými ekologickými normami poradí nejnovější Mercedes S500? Zdá se, že velmi dobře. S udávanými hodnotami 70 g/km nejen, že s přehledem splňuje všechny současné i budoucí normy, ale nastavuje také novou laťku mezi luxusními automobily. Dosavadního rekordmana Porsche Panamera S E-Hybrid (71 g/km) poráží o jeden gram.
video: YouTube
Nejnovější Mercedes S500 vychází ze tří roky starého konceptu Vision S500. Podobně jako jeho předchůdce, je i u nového mercedesu výkon spalovacího motoru a elektromotoru dělen nebo kombinován pomocí speciální spojky a převodovky. V případě potřeby může spalovací motor nebo elektromotor pracovat samostatně, nebo naopak společně.
O pohon S500 se stará benzínový šestiválec a elektromotor. Společný výkon hybridní pohonné jednotky je 244 kW (480 Nm). Na rychlost 100 km/h se s touto obří limuzínou dostanete za méně než šest sekund.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Elektrický Mercedes-Benz třídy B míří do USA, dojezd 185 km
Díky hybridní koncepci se velký výkon neodráží na spotřebě. Podle oficiálním materiálu Mercedes-Benz se má spotřeba podle evropské normy v kombinovaném cyklu (dle NEDC) pohybovat pouze kolem 3 litrů benzínu na sto kilometrů. Reálná hodnota však bude samozřejmě vyšší.
Jízda čistě na elektrickou energii se u zákazníků příliš často nepředpokládá. Baterie s kapacitou 8,7 kWh proto poskytuje energii pouze na 30 kilometrů jízdy. Na druhou stranu, kolik lidí urazí denně při jízdě do práce více než třicet kilometrů?
Pokud stoupí v platnost přísné ekologické předpisy v Evropské unii zdá se, že automobilkám nezbude nic jiného, než přejít na hybridní pohon. Minimálně to platí u velkých a luxusních automobilů s velkou spotřebou.
Podle mého názoru se
Podle mého názoru se nevhodně vyjadřujete v článku. Jedná se přesi o 130g /km v průměru s ohledem na celou automobilku a né jedno auto. Proto by bylo ideální např. prodat hromadu elektromobilů kde se asi počítá 0g .
Přesně tak, ekologii by
Přesně tak, ekologii by úplně stačilo provádět stávající testy naprosto reálně a dodržet aktuální limity 130 g/km, ne nějaká smyšlená čísla z laboratorních testů…
Já vám nevím. Když
Já vám nevím. Když vidím jak to na STK připojí na mašinu, zadají patřičnou normu, kterou ten motor musí splnit, pak to protůrují a mašina vyplivne prošel/neprošel bez ohledu na to, aby to obsluha mohla nějak ovlivnit, nemyslím si že by normy byly až tak virtuálně-laboratorní.
Protůrují = motor se
Protůrují = motor se točí bez zátěže, to nemá s reálným provozem vůbec nic společného
S tím by ale ta metodika
S tím by ale ta metodika testů měla počítat, ne?
Ono je hlavně absurdní,
Ono je hlavně absurdní, že můj 11 let starý nafťák 1,9TDI má emise takové, že by prošel i euro 4 a přitom vypouští do ovzduší pěknej sajrajt (i když naštěstí nehulí). Ostatně emise jsou o tom, co ten člověk danej den natankuje a jak to auto před testem „projede“.
a on někdo těm 70 g/km
a on někdo těm 70 g/km věří?