Mercedes rozjel výrobu baterií pro nový elektromobil EQS

redakce - 25 Březen 2021

Závod Hedelfingen spustil výrobu vysokovýkonných akumulátorových systémů pro nový model EQS značky Mercedes-EQ. Ten se představí 15. dubna 2021.Centrum Mercedes-Benz Drive Systems Campus Untertürkheim bude kromě přípravy různých variant akumulátorových systémů EQS také cíleně rozšiřovat své výzkumné a vývojové aktivity v oblasti elektromobility v rámci nového centra pro elektrické a elektrifikované systémy pohonu.<br />

Centrum Mercedes-Benz Drive Systems Campus Untertürkheim bude kromě přípravy různých variant akumulátorových systémů EQS také cíleně rozšiřovat své výzkumné a vývojové aktivity v oblasti elektromobility v rámci nového centra pro elektrické a elektrifikované systémy pohonu.
foto: Mercedes-Benz

Dne 15. dubna 2021 se uskuteční světová premiéra dalšího výhradně elektricky poháněného modelu řady Mercedes-EQ – luxusního sedanu EQS – a krátce před ní byla v závodě Hedelfingen, který je součástí areálu Stuttgart-Untertürkheim společnosti Mercedes-Benz, zahájena výroba akumulátorů pro tuto revoluční novinku.

Mercedes EQS je prvním zástupcem nové generace vysokovýkonných elektromobilů a zákazníkům nabídne dojezd více než 700 km (podle metodiky WLTP), a to díky účinnému hnacímu řetězci a pokroku z hlediska energetické hustoty akumulátorových článků. Závod Hedelfingen se stal po hladkém začlenění výroby akumulátorů do probíhající produkce převodovek důležitou součástí globální sítě koncernu Daimler pro výrobu akumulátorů.

Závod Hedelfingen pro výrobu akumulátorů disponuje plochou 16 500 m2 pro výrobní a logistické činnosti, sází na vysoce moderní výrobní zařízení a využívá rozmanité technologie Průmyslu 4.0. Výroba velmi komplexních lithium-iontových akumulátorů probíhá na výrobní lince dlouhé 300 metrů s více než 70 výrobními stanicemi a vysokým počtem automatizovaných i manuálních výrobních kroků.

Velký počet komponentů, mezi něž patří například až 12 akumulátorových modulů nebo vyhrazená část pro inteligentní integraci výkonové elektroniky, jejíž montáž probíhá v berlínském závodě Mercedes-Benz, je v Hedelfingenu propojován do celkového systému.

Model EQS je na přání vybaven modulárním uspořádáním sady akumulátorů, které umožňuje různé rozsahy dojezdu a výkonu. S využitelnou energetickou kapacitou až 108 kWh a za pomoci prvotřídní aerodynamiky dosahuje EQS dojezdu více než 700 kilometrů (WLTP).

Software vytváří technologické předpoklady pro bezdrátové aktualizace OTA (Over-the-Air). Díky tomu bude možné udržovat systém řízení spotřeby elektrické energie modelu EQS v aktuální podobě po celou dobu životnosti vozidla.

Chemické složení výkonných akumulátorových článků modelu EQS obsahuje nikl, kobalt a mangan v poměru 8:1:1. Množství kobaltu se tím snížilo na 10 %. Výroba akumulátorových článků probíhá s neutrální bilancí emisí CO2.

Mercedes-Benz současně plánuje pro další posilování kompetencí v oblasti akumulátorových technologií výstavbu nového závodu pro malosériovou výrobu budoucích lithium-iontových akumulátorových článků, který bude zprovozněn v roce 2023.

Velkou roli přitom hraje nejen faktor trvalé udržitelnosti, ale také transparentní vývoj akumulátorových článků spolu s možnostmi jejich recyklace. Zaměření na vlastní know how a vysokou vertikální integraci je podle Daimleru klíčem k vedoucímu postavení v segmentu elektromobilů.

V letošním roce budou představeny celkem čtyři nové modelové řady Mercedes-EQ: EQA, EQB, EQE a EQS. Kromě toho bude rozšířena rodina verzí Plug-in Hybrid, která v současnosti zahrnuje více než 20 modelových variant, a to o elektrifikované verze Třídy C a Třídy S s elektrickým dojezdem cca 100 km (v jízdním cyklu WLTP). Za necelé dva roky bude rodinu Mercedes-EQ tvořit více než deset výhradně elektricky poháněných modelů EQ ve všech segmentech.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Tak schvalne jestli se postavi na start s Teslou S a porovna sve moznosti na Nürnburgring Nordschleife.

Obrázek uživatele honza.t

To je jen kompletace Akuboxu . Clánky se dovezou zkompetují a následně převezou na konečnou montáž ?

Hyundai články doveze z Madarska (SK Innovation )kde se vyrábí
do Mošnova Tam se skompletují a pak se převážejí na konečnou montáž do Nošovic
https://www.youtube.com/watch?v=3f9s5EeH9kc

Obrázek uživatele Kuk

Vzrušující, další pidi giga? :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Ja to beru ze porad lepsi neco nez nic.

Obrázek uživatele Kuk

To je fajn, ale teď jde spíš o existenci samotné automobilky. Situace na trhu se bude měnit čím dál víc překotnějc.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Takhle, pokud tam plánují vyrábět pouze na jedné lince a pouze pro EQS, tak to sedí. Budou prodávat spíše v tisících kusech aut ročně, takže více ani nepotřebují.

Pro srovnání Tesla s Panasonicem má v Nevadě asi 15 linek. :)

Obrázek uživatele Cipísek D

sláva nazdar výletu konečně pořádný evropský demogratycký baterky at žije medved cíp zrádci tezlatrejtrsbtc

---

VOLTSWAGEN AMERYKA FIRST / TEZLATREJTRS BTC MLASK compáni MSTR+PYPL pohlavný nepriateľ !! youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :)) ČEŽTINA 5.0 jedině ;) PODPORUJEME KOREJCE dyž GERMAN drbe ČEZKÝ ;) NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) 3seperou 4týbaterky 5týQuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

16 500 m2 pro výrobní a logistické činnosti. V te plose muzou byt i venkovni plochy pro nakladku kamionu. Nebo v tomto pripade spise malych dodavek. Kolik baterek tam vyrobi tydne? 50 nebo vic?

Obrázek uživatele PetrVins

16 500m2 to asi nebude. Nebo je to vazne tak mala tovarna tzn jako hypermarket Globus?

---

Nissan Leaf 40kWh (najeto 70tis.km), FVE 5kWp + 15kWh baterie, trubice na ohřev TUV, vytápění biomasou, využívání dešťové vody


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.e-station