Mercedes podrobil elektromobil EQC internímu crashtestu, baterie je vybavena speciální ochranou

Jan Horčík - 12 Prosinec 2018

Mercedes-Benz zveřejnil výsledky interních crashtestů nového elektromobilu Mercedes-Benz EQC. Auto půjde do výroby v polovině příštího roku.auto elektromobil Mercedes-Benz EQC

Mercedes-Benz EQC nabídne výkon 300 kW a dojezd přes 320 km díky 80kWh baterii.
foto: Mercedes-Benz

Baterie elektromobilu Mercedes-Benz EQC je opatřena robustním rámem, který má vlastní deformační zóny. Mezi rámem a baterií jsou instalovány další deformační elementy, který by měly pohltit sílu nárazu z boku.

Spodní část baterie je navíc vybavena ochranou proti průniku cizích objektů. Vysokonapěťový pohonný systém se v případě nehody sám vypne v závislosti na její vážnosti. Je možné vratné a nevratné odpojení systému. Záchranáři mají navíc k dispozici speciální body, kterými je možné vysokonapěťový systém deaktivovat ručně.

Crashtest elektromobilu Mercedes-Benz EQC.

Crashtest elektromobilu Mercedes-Benz EQC.
foto: Mercedes-Benz

Crashtest elektromobilu Mercedes-Benz EQC.

Crashtest elektromobilu Mercedes-Benz EQC.
foto: Mercedes-Benz

Crashtest elektromobilu Mercedes-Benz EQC.

Crashtest elektromobilu Mercedes-Benz EQC.
foto: Mercedes-Benz

Crashtest elektromobilu Mercedes-Benz EQC.

Crashtest elektromobilu Mercedes-Benz EQC.
foto: Mercedes-Benz

Crashtest elektromobilu Mercedes-Benz EQC.

Crashtest elektromobilu Mercedes-Benz EQC.
foto: Mercedes-Benz

Po odpojení poklesne napětí mimo baterii během krátkého času na bezpečnou hodnotu. Dalším bezpečnostním opatřením je, že pokud nastane nehoda při nabíjení (někdo do auta např. narazí), nabíjení se automaticky vypne.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V článku se píše o vysokonapěťovém pohonném systému. Zatím jsem četl, že se automobilky připravují na 800V což je pořád nízké napětí. Opravdu bude mít zde popisovaný vůz trakci o napětí vyšším než 1kV? Jaké tedy bude napětí? Kde se to bude nabíjet a jak?

Je to boj s větrnými mlýny.
Už dávno nejde o exaktnost ale populistickou novinařinu.
Důsledky známe všichni, bojovat rozčilováním se někde do notýsku nelze.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V automotive se označuje za vysoké napětí to nad 50 V.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Do 50V jde o malé napětí (MN)
V ČR, tedy psáno českým jazykem je VN definováno od 1kV. Každý elektrikář to ví a pokud se to automotive nenaučí, tak je problém.

Nevím jestli trollíte nebo to dotaz myslíte vážně. Ano, podle definice nízkého napětí je to stále nízké napětí, nicméně redaktor chce (a neděje se to jen tady) rozlišit jednoduše pro čtenáře-laiky klasickou 12V palubní síť a "vysokonapěťovou" síť, která je napájena z velké baterky. Stačí?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

stačilo by 12V nazvat malým napětím a jako VN používat napětí nad 1000V. Pak by v ČR nevznikal problém kdy někdo bude tvrdit že má právo dělat na VN a bude to blud. Jde o to zda trolení a dodržování názvosloví je to samé? Stejně jako bilión je něco jiného u nás a v émerice.

Jo, netvrdím, že nemáte pravdu. Jak jsem psal, jde o to laicky rozlišit 12V palubní síť a 400/800V velkou síť. Když to napíšete, tak každý ví, o co jde. Je to podobné jako napsat "LCD displej". Je to nesmysl, ale běžně se to používá a nikdo nic nenamítá.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ještě možná "trakční napětí", "napětí trakce" je celkem standartní obrat. Palubní napětí je také jasné, nikdo nebude mít ve voze na palubce 400V žárovky ;-). U toho LC displeje neboli LCD ale není nic co by mohlo stát život (až si někdo s elektrikářem neporozumí a bude se pohybovat vedle VN kobky v domnění že to samé napětí má ve voze, případně v kabelu kterým vůz nabíjí).

To jako ten dotyčný, co si bude chtít šáhnout na VN kobku, tak bude běžně šahat na 400/800V v autě? Já myslím, že takovýto člověk k VN kobce nikdy nedojde, protože už ho zabila baterka v autě, v které se předtím vrtal a jednak, jak se takový člověk může bez proškolení dostat k VN napětí? To jako mohu jen tak přijít na trafačku ČEZ a říct místnímu pracovníkovi, že se jen tak budu chtít projít po trafostanici mezi dráty VN? Už jste to zkoušel?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to sakra rozdíl. 400V stejnosměrných v autě je jednopólově při vypnutém klíčku fakt něco jiného než např. vylézt na střechu vlaku pod trakční vedení. Ale raději nechme pokračování, od názvosloví jsme jinde. VN je od 1000V nahoru. 400 i 800V se česky nazývají nízkým napětím.

Obojí je nebezpečný. Pro uživatele to jednoduše znamená, že do toho nemá hrabat, jinak ho to může zabít. Samozřejmě VN je větší jistota úmrtí či horších následků.
O terminologii se nedohaduji, už jsem psal, že na tom se shodneme. Nicméně důvody, proč se to odlišuje v článcích pro veřejnost jsem Vám již také popsal. Další diskuze je tedy zbytečná.
Hezký víkend.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

díky a nápodobně ;-)

Obrázek uživatele honza.t

Za jízdy hrají karty Představení Jaguar I-PACE
Jaguar I-PACE Vs Tesla Model X p90dL
https://www.youtube.com/watch?v=nD-BrrVg3ZQ

Průběh požáru
Tesla Model X Fire (Lake Forest, California)
https://www.youtube.com/watch?v=3eFM9JJMH_0

Obrázek uživatele Radovan

Původně jsem myslel, že ta Tesla X blafla v garáži kvůli nějaké závadě při nabíjení a ejhle, on borec ve vysoké rychlosti vyletěl ze silnice a napálil to do baráku, shodou okolností do přední části, garáže. Což poškodilo auto tak moc, že došlo k roztržení battery packu a začaly hořet baterky. Dokonce hasiči tvrdí, že malé baterie ležely poházené kolem auta. Dobré je, že to byli chytí hasiči a přes mobil rychle zjistili, jak to nehasit. Páč jim to pak blaflo i na odtahu, když s tím hýbali a zborcený podvozek otevřel cestu vzduchu k další poškozené části baterie.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 69 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 27 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Takže EV auto s rozpáranou baterkou nejlépé zavřít do vakuového vaku a odvézn na bezpečné místo?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com
www.freeghosn.com #freeghosn

Obrázek uživatele Radovan

Je to jednoduché, vzduch nesmí k rozbité baterii. Jak se to udělá je věcí vkusu každého soudruha.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 69 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 27 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Nebo odtahovka s velkou vakuovou skříní. ;)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com
www.freeghosn.com #freeghosn

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC GroupBUS2BUSProdej pneu 100% onlineAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil