Mercedes-Benz volá po rozšíření vodíkové infrastruktury

je vedle automobilkou, která jde v oblasti nejdál. Na silnicích jezdí už několik desítek testovacích prototypů třídy B na . Automobilka teď volá po intenzivnějším budování .   

prozatím nejsou ve světě nic běžného. Pár jich najdeme ve , zhruba 15 v sousedním , jedna je také u nás, v .

Zhruba desítka jich je v , tři v , celkem několik desítek ve Spojených státech. Tři v Belgii, téměř deset v Kanadě, další jsou v Dánsku, Francii, , Británii.

Proti mnoha desítkám a stovkám tisíc klasických jsou to ale pořád ještě slabé počty.

Aby se mohla auta na vodík začít skutečně rozšiřovat, musely by jednotlivé vlády začít budování vodíkové infrastruktury výrazně podporovat. A právě za to nyní lobbuje Mercedes-Benz.

Podle Mercedesu jsou dnes auta na v podobné vývojové fázi jako byla auta na benzin koncem 19. století. Tehdy bylo také nutné benzin kupovat v běžných obchodech.

Mercedes-Benz proto urguje světové vlády aby pomohly nakopnout rozvoj vodíkové alternativy investicemi do tolik potřebné .

Auta na vodík totiž mohou být už brzy na trhu. Toyota chce ta svoje představit nejpozději roku 2015. Cena by se měla pohybovat kolem 50 000 dolarů. Je jasné, že primární jsou vyspělé trhy jako právě Čína, Japonsko, Německo.

To samé platí pro Mercedes-Benz. Jeho Mercedes třídy B na vodíkové má dojezd 320 km, vodík na stanici doplníte za tři minuty. Za podmínky, že nějakou vodíkovou stanici najdete.

Výhody aut na vodík jsou jasné – v principu jde o čisté elektromobily. Nemají však baterie, nýbrž právě palivové články, které se plní vodíkem. Jediným odpadním produktem je pára.

Nevýhodou je v současné době právě nedostatek infrastruktury. Pro lidi, kteří navíc touží po nezávislosti bude ale nevýhodou i samotná tato infrastruktura. Pak totiž budou opět závislí na velkých průmyslových konglomerátech vyrábějících vodík „ve velkém“.

Už dnes nicméně např. Honda nabízí domácí stanici pro výrobu vodíku, např. s pomocí solárních panelů na střeše.

Na záběr pár čísel Mercedesu z amerického trhu. Německá automobilka prodala v USA za rok 2010 celkem 216 448 automobilů, včetně užitkových jako je Sprinter nebo malých aut do města Smart.

Značka Mercedes tak zaujala třetí místo hned za BMW (220 113) a Lexusem (229 329).

Detroit News

Napsat komentář