Mercedes-Benz Vito E-Cell - užitkový elektromobil dostupný i v ČR

Jan Horčík - 08 Únor 2012

Za týden se v ČR představí elektrická dodávka Ford Transit Connect Electric. Pokud ale máte zálusk na elektrické užitkové auto už dnes, vyhoví vám lokální zastoupení Mercedes-Benz. To má v showroomu připraveno 10 elektromobilů Vito E-Cell k okamžitému odběru.Mercedes-Benz Vito E-Cell

Mercedes-Benz Vito E-Cell, užitkový elektromobil, který budeme nejspíš potkávat čím dál tím častěji. Mezi prvními zájemci v ČR jsou údajně především energetické firmy- E.On a ČEZ, ale i další.
foto: Mercedes-Benz

Vozidla jsou podle Jiřího Janoše z českého zastoupení Mercedes-Benz nabízena formou operativního leasingu prostřednictvím leasingové spoečnosti (MBFS) na 4 roky nebo 80 000 km. Mercedes-Benz navíc poskytuje na Vito E-Cell servis ve všech autorizovaných servisech značky Mercedes-Benz.

Základní charakteristiky vozu: délka 4993 mm, rozvor 3200 mm, výška 1895 mm, celková hmotnost 2800 kg, užitečná hmotnost 750 – 850 kg. Elektrická verze Vito E-Cell je založená na novém modelu Vito z roku 2010. Je osazena 60kW elektromotorem o max. točivém momentu 280 Nm.

Max. rychlost je elektronicky omezena na 80 km/h, poháněna je přední náprava. Z 0 na 50 km/h zrychlí auto během 6,5 vteřiny. Lithium-iontová baterie o energii 36 kWh vystačí zhruba na 200 km při průměrné spotřebě 18 kWh/100 km, oficiálně je ale udáván dojezd 130 km.

Mercedes-Benz Vito E-Cell podporuje rychlodobíjení třífází 400V během pěti hodin, klasické 230V dobíjení zcela vybité baterie zvládne auto během 10 hodin.

Mercedes-Benz Vito E-Cell

Prozatím je auto nasazeno v několika stovkách kusů u zákazníků v Bambergu, Stuttgartu a Berlíně. K tomu Janoš dodává: “V současné době probíhá testování vozidla u několika potencionálních zákazníků, kteří projevili o vůz vážný zájem. V současné době nechceme plány prodejů v ČR upřesňovat, ve světě však jezdí již stovky těchto vozidel.”

Fixní měsíční platba za pronájem Vito E-Cell v ČR činí 41 623 Kč bez DPH. Součástí smlouvy je havarijní pojištění, pojištění oken, pneumatiky. Po uplynutí sjednané doby se vozidlo vrací společnosti Mercedes-Benz.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mam moznost s E-cellem nyni jezdit, je to moje prvni zkusennost s e-mobilem a musim rict ze jsem mile prekvapen. Omezeni rychlosti pri nejakych 90km/h me nikterak neomezuje na druh tohoto vozidla.
Na 100% nabiti baterie jsem svezi jizdou ujel 70km a kapacita baterie klesla na 65% coz by odpovidalo dojezdu vyrobce.
Auto neni urceny na dlouhe cesty, idealne na prevoz nakladu po meste, protoze obratnost v mensich prostorach je lepsi nez zdolavat nerovne useky mezi mesty pro vetsi hmotnost dodavky.

Jako uzivatel jsem spokojen, nabijim zatim jen 220V coz trochu trva pokud nabijim pres noc je na 100%

Ridic musi davat pozor k prijizdejicim lidem protoze opravdu necekaji ze se za nima plazi ticha dodavka ;-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

S E-Vitem jsem měl tu čest se projet a musím říct, že v tomto případě udělal Mercedes moc velký humbuk a skončilo to fiaskem.

Vozidlo nabil autorizovaný servis na 100%. Po 10-ti kilometrech byla kapacita baterie už pouze 75% a za pět minut jízdy, podotýkám naprosto bez topení a světel, spadla kapacita baterií na 65%.

Podotýkám, že jsem se snažil vozidlo držet v "zeleném" poli, při rozjezdu jsem musel použít i žluté, jinak bych se v životě nerozjel.

Při maximální rychlosti 60km/hod, kterou jsem z toho na rovině vytáhl a při kapacitě baterií si jako dopravce nedovedu představit reálné využití pro tento stroj.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je vidět že jsi v tom opravdu nejel a že lžeš.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil