Mercedes-Benz třídy B jako elektromobil už se testuje

Jedna ze závěrečných zkoušek, kterým jsou obvykle elektromobily vystavovány je ta zimní. Švédsko je pro takové testy ideální, a tak není divu, že tamní pozorní nadšenci často zachytí auta, která se na trh teprve chystají. Aktuálně si všimli vozu Mercedes-benz třídy B Electric Drive.

Elektromobil Mercedes-Benz třídy B E-Cell na 2012
foto:

Zprávy o tom, že Tesla a Daimler nejspíš připravují elektrickou třídu B začaly prosakovat už před lety. Pak přišlo oficiální potvrzení, že elektrický Mercedes-Benz E-Cell využije pohon od Tesla Motors. A nakonec na autosalonu Paříž 2012 se Mercedes-Benz třídy B na plyn i elektřinu ukázal.

Elektromobil Mercedes-Benz třídy B bude nejspíš také jediná verze tohoto modelu, která se dostane do USA. Teď je ale hlavní Švédsko: právě tam se nyní pravděpodobně odehrávají finální testy nového auta.

by mělo být vybaveno 100kW elektromotorem a baterií od Tesla Motors, kterážto firma velmi pravděpodobně zajistila celé elektrické pohonné ústrojí vč. baterie. Mercedes-Benz třídy B ED (nebo E-Cell, název ještě není jistý) by tak mohl nabídnout dojezd na jedno nabití až 195 km a max. rychlost 145 km/h.

Výroba a prodej elektrické verze Mercedes-Benz třídy B by mohla začít koncem letošního roku, případně začátkem roku 2014. Je pravděpodobné, že bude v nabídce i českého zastoupení firmy, poněvadž už se zde prodávají elektromobily Smart ED (3. generace) a exkluzivní supersport Mercedes-Benz SLS AMG E-Cell.

6 Comments on “Mercedes-Benz třídy B jako elektromobil už se testuje”

  1. Tento príklad (ako aj iné,
    Tento príklad (ako aj iné, kde je upravený štandardný automobil) dokazuje, že výroba EV nie je až taká veda. Na nete je kopa príkladov ako prerobiť štandardný voz (vybrať motor, cez na mieru vyrobenú konzolu upevniť elektromotor, zachovať prevodovku a po aute rozmiestniť baterky). Bohužiaľ Vám takto upravené auto neprejde cez STK. Cestou by bolo vyrobiť EV sadu k staršiemu (lacnému a rozšírenému) typu auta (napr. Favorit, FIAT Punto …), tesne po STK skonvertovať na EV a toto opakovať každé 2 roky (následné konverzie identického vozu s existujúcimi dielmi budú na max. 1 deň).

Napsat komentář