Mercedes-Benz třídy B jako elektromobil už se testuje

Jan Horčík - 10 Leden 2013

Jedna ze závěrečných zkoušek, kterým jsou obvykle elektromobily vystavovány je ta zimní. Švédsko je pro takové testy ideální, a tak není divu, že tamní pozorní nadšenci často zachytí auta, která se na trh teprve chystají. Aktuálně si všimli vozu Mercedes-benz třídy B Electric Drive.auto elektromobil Mercedes-Benz třídy B E-Cell ED electric drive elektrické auto

Elektromobil Mercedes-Benz třídy B E-Cell na 2012
foto:

Zprávy o tom, že Tesla a Daimler nejspíš připravují elektrickou třídu B začaly prosakovat už před lety. Pak přišlo oficiální potvrzení, že elektrický Mercedes-Benz E-Cell využije pohon od Tesla Motors. A nakonec na autosalonu Paříž 2012 se Mercedes-Benz třídy B na plyn i elektřinu ukázal.

Elektromobil Mercedes-Benz třídy B bude nejspíš také jediná verze tohoto modelu, která se dostane do USA. Teď je ale hlavní Švédsko: právě tam se nyní pravděpodobně odehrávají finální testy nového auta.

by mělo být vybaveno 100kW elektromotorem a baterií od Tesla Motors, kterážto firma velmi pravděpodobně zajistila celé elektrické pohonné ústrojí vč. baterie. Mercedes-Benz třídy B ED (nebo E-Cell, název ještě není jistý) by tak mohl nabídnout dojezd na jedno nabití až 195 km a max. rychlost 145 km/h.

Výroba a prodej elektrické verze Mercedes-Benz třídy B by mohla začít koncem letošního roku, případně začátkem roku 2014. Je pravděpodobné, že bude v nabídce i českého zastoupení firmy, poněvadž už se zde prodávají elektromobily Smart ED (3. generace) a exkluzivní supersport Mercedes-Benz SLS AMG E-Cell.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tento príklad (ako aj iné, kde je upravený štandardný automobil) dokazuje, že výroba EV nie je až taká veda. Na nete je kopa príkladov ako prerobiť štandardný voz (vybrať motor, cez na mieru vyrobenú konzolu upevniť elektromotor, zachovať prevodovku a po aute rozmiestniť baterky). Bohužiaľ Vám takto upravené auto neprejde cez STK. Cestou by bolo vyrobiť EV sadu k staršiemu (lacnému a rozšírenému) typu auta (napr. Favorit, FIAT Punto ...), tesne po STK skonvertovať na EV a toto opakovať každé 2 roky (následné konverzie identického vozu s existujúcimi dielmi budú na max. 1 deň).

Obrázek uživatele honYa

:-)

A: "Za kolik?"
B: "2 miliony"
A. "Dej mi rovnou dva"

:-)

---

honYa

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A proč by ne,Mercedes neni pro troškaře a socky jež se spokoji s ojetinou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

koupite si mercedes a on je to renault (citan)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No bohuzel mercedes v poslednich letech uz je pro" socky".Kvalitou ani exlusivitou neni co byval a zrovna trida B je auto pro masy,jak vy rikate socky...stim ze mam podezreni ze ani na toto nemate,nebo vam chybi slusnost a v horsim i nejaky ten mozkovy zavit

Obrázek uživatele honYa

"...stim ze mam podezreni ze ani na toto nemate,nebo vam chybi slusnost a v horsim i nejaky ten mozkovy zavit"

Lépe bych to nenapsal, děkuji.

---

honYa


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol