Mercedes-Benz představil budoucnost městské dopravy: je elektrická, robotická a sdílená
V Kodani se aktuálně konala globální premiéra konceptu Vision Urbanetic, spadajícího pod Mercedes-Benz Vans. Koncern Daimler v ní předvádí své lehce utopické představy blízké budoucnosti.
foto: Mercedes-Benz Vans
ision Urbanetic je podle zástupců značky Mercedes-Benz Vans odpovědí na čím dál palčivější otázky městské mobility. Zároveň jde o využití konceptu "skateboardu" jako základu pro elektromobily téměř v jeho doslovnosti.
Nově představený elektromobil je totiž výsostně flexibilní. Jeho základ tvoří právě skateboard se zabudovanou baterií a elektronikou, na který je možné nasadit jakýkoliv typ přepravního modulu - nákladního, osobního nebo jiného typu.
Celý systém je propracovanou koncepcí integrovaného dopravního systému budoucnosti. Protože moduly na skateboardech lze snadno měnit, je možné skateboardy využívat 24/7/365 (kromě doby nabíjení, která by neměla být nijak dlouhá vzhledem k bateriím optimalizovaným pro městský provoz).
Zároveň jde o systém dopravy na vyžádání, kterou si objednáte přes chytrou mobilní aplikaci. Díky tomu by měl výrazně poklesnout počet na silnicích a v ulicích.
Výsledkem maximálního vytížení robotických elektrických skateboardů by měl být i výrazný pokles ceny dopravy, a to jak nákladu, tak lidí. Například do nákladního modulu se vejde až 10 europalet, do "autobusového" modulu pak až 12 lidí.
foto: Mercedes-Benz Vans
Mercedes-Benz Vans počítá s tím, že první testy systému Vision Urbanetic brzy začnou v továrnách, kampusech či letištích, tedy ohraničených oblastech. Pak se rozšíří do měst, ale pouze na předdefinovaných dopravních trasách jako je MHD či spedice.
Teprve až se osvědčí na v těchto aplikacích, bude možné je nasadit celoplošně na volných trasách. Celá prezentace se v Kodani nesla ve velmi futuristickém a nadšeném duchu. Po pěti podrobnějších workshopech ale začalo být jasné, že Daimler pojímá problém holisticky a s pověstnou německou pečlivostí.
foto: Mercedes-Benz Vans
Volker Mornhinweg, šéf Mercedes-Benz Vans, věří, že mezi světovými velkoměsty dnes zuří boj o to "kdo bude první", tedy například kdo první vyřeší problém městské mobility. I proto je údajně o systém Urbanetic značný zájem.
Zároveň dodal, že samozřejmě bude souběžně potřeba budovat infrastrukturu, jako jsou například mobilní sítě páté generace (5G). Ale že Mercedes-Benz Vans nebude na infrastrukturu čekat.
foto: Mercedes-Benz Vans
foto: Mercedes-Benz Vans
Plná držka budoucnosti, ale frunk do elektroauta udělat neuměj a ještě to ozdoběj takovým přežitkem jako jsou falešný výfuky :))))
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
Jinak je vidět, jak klasické automobilky superdraze ztrácejí čas a obří zdroje s módními nepraktickými koncepty.
Jediné, co má ještě jakž takž cenu je, jak do konceptů investuje Škoda, všechno navíc je neskutečným plýtváním, které takovým automobilkám i při produkci velmi drahých vozů sráží ziskovost pod úroveň i té Škody, ale daleko horší je ten jejich úpadek a zaostávání v produkci skutečně futuristických aut, která se budou prakticky vyrábět.
nj tak to je stará známa příhoda jako poštácká Konzerva vižn versus Streetscooter Dojče Post ;)
Temhle PR článkům se už dávno smějem, nebo vy jim snad ještě po tom všem věříte?? :))
Takových vizí jsem už četl, no i viděl dost. Mají to zpracované a připravené v šuplíku řekl bych už někdy od 70., 80. let min. st. Chci vidět výsledky.
hariprasad
Tenhle koncept jednotného podvozku a nasazovacích vršků byl v ábíčku (ABC mladých techniků a přírodovědců) už hodně dávno, někdy +- v roce 1978. Ostatně trochu z něho čerpal Multicar a například celé série nákladních autíček Igráček jsou totéž https://www.mall.cz/detska-auta/igracek-multigo-velka-sada-mesto nebo https://www.mall.cz/detska-auta/igracek-multigo-city-popelarske-auto-s-popelarem nebo https://www.mall.cz/detska-auta/igracek-multigo-fire-cisterna-s-hasicem.
BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.
Na takéto chujoviny majú čas aj peniaze, ale normálne EV nič. Za mňa palec dole.
Jinými slovy mědvěd zas tlachá :))))))))) Asi chce TESLU ted překecat :))))
tyoe TESLA jedééé 3.486 týdně ... ajajaj...
bloomberg.com/graphics/2018-tesla-tracker/
Má už někdo další zkušenost s prásknutím kebule 180+ vo stop TM3??
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/tesla-model-3/
Reklamací?
Z toho bych nic nevyvozoval. Jeden týden 6000, jiný 3500, atd. Těch důvodů může být celá řada. Fluktuace, dovolené, optimalizace linky, zkrácená pracovní doba ap.
hariprasad
mě by zajímal Váš ;) anebo tvůj nezávyslý pragmatický názor na blízkou budocnost tesla druhu za předpokladu masívní mediální předávačky zkušeností o TM3 centimetrech 180+ nad hlavou na zadních, kerá "by" se rozjede jen co do toho konečně ve velkým začnou lidi sedat. Jak moc si myslíte hypotecicky je to plůser? ;)
Jinak řečeno, pro vyšší postavy jako jsem já vzadu není místo nad hlavou? To je samozřejmě dost nepříjemné. A v tomto dražším segmentu i nečekané. Uvidíme, jak se k tomu Tesla postaví.
hariprasad
Sledoval jsem na tohle téma docela dlouhou diskuzi na Redditu a překvapilo mě, jak moc velké byly rozdíly ve zkušenostech. Bylo tam hodně dlouhánů (195+ cm), co prý bez problému vepředu i vzadu a pak zase pár lidí i menších, co se bouchaj o hlavou o střechu při každé díře na silnici. Tak asi nezbývá než vyzkoušet na vlastní kůži.
jéé tak ten link na tu výživnou dizkuzi by mě když tak zajímal plíz ;) Jinak není to žádná věda:
180 cm poprvé v životě vlezl na zadní sedačku do TESLY S (přední je něco úúúplně jiného) a okamžitě cítil nepříjemný pocit kontaktu vlasů krátkého střihu s prosklenou střechou. No a to je celý, tam už pak není víc co zkoumat, když nad hlavou zbývá pár cenťáků že. Ano možná časem až se sedačky prosedí a pldel klesne centáky přibydou. ale to už opravdu nechci rozpitvávat páč f káře za 2 mega se mi zvedá pak kufr ;)
diskuze
Bude se k tomu hodit:
6'3" = 1,905 m
6'4" = 1,93 m
6'5" = 1,955 m
6'6" = 1,98 m
hm dik. Jak tak koukám bylo toho napsáno docela dost:
Příplatková prosklená střecha sice trochu snižuje strop, ale to pocítí pouze osoby vyšší než 185 cm...
echo24.cz/a/izmny/elektromobil-tesla-s-budoucnost-v-pritomnosti
každopádně těsná je, kdo nemá rád nepříjemný pocit nad hlavou ... ;) A TM3 se uvidí, typuju že ještě víc
"Platí to i na zadních sedadlech, kde je sice dost místa pro nohy, ale hlava vyšších cestujících se výrazně přibližuje stropu..."
23.10.2016 - "S čím se však musíte smířit, je málo místa nad hlavou na zadních sedadlech. Pokud vzadu budete často vozit lidi vyšší než 180 cm, tak vznikne problém." :))))))))))
fdrive.cz/clanky/tesla-model-s-70d-320
někde asi soudruzi udělali chybu ;)
přesně tak, 180+ bude mít vzadu problém jak sem v Sku rv2017 osobně testoval a čuměl jak puk, tak prý i v 3jce kterou testoval vyKuk. A bylo by to i celkem logický páč 3jka je zmenšenina Ska. Jenže je to zároveň neuvěřitelný a přesto vypadá to že je to tak ;) A nemyslím si že všichni o "tom" už vědí...
Těch 6000 byla zkušebka s maximálním nasazením všech lidí a ještě přezčas, a těch 3500 je nynější běžná rychlost, kterou zvládnou jejich dělníci jet standartně bez větších ztrát.
No, spíš bych řekl. že si dali trochu pohov. Uvidíme, jak dopadne září a hlavně celý kvartál.
hariprasad
škoda že neexistuje i aktual webka o rezervacích TM3, hned bysme možná byli chytřejší...
Jinymi slovy Mercedes rika ze kdyz budete kupovat EV misto spalovaku tak bude to vypadat ze misto auta jezdite cyklistickou helmou a budete vypadat hloupe, nekupujte EV! :)
Spíš se Mercedes utopil v bezobsažném luxusu, a progresivnější je teď jeno nákladní divize, ovšem stejně tenhle vhodný koncept pro robotická auta má tu zásadní chybu, že robotické řízení si v žádném případě nezvládne Mercedes vyvinout sám, a bude muset při takto prezentované brzké budoucnosti mozek takových aut a většinu zisků přenechat někomu jinému.
Ne nic takového neříká, to si za to dosadí jen zaslepený hlupák kterého prostě jenom štve že tento článek nebyl o Tesle.
no jako hypoteticky od mercedesu se asi nic levnýho očekávat nedá že, tak proč ten eletronkomobil dyž dízly sou skoro čistý :))
1gr.cz/fotky/idnes/18/083/cl5/FDV758685_IMG_2457.JPG
Why so serious?
www . garaz. cz/clanek/srovnani-energeticke-ztraty-elektromobilu-a-beznych-aut-21000070
www . energy. gov/
Zaujímavé by bolo porovnať vodíkáč s BEV
https://pbs.twimg.com/media/DGN8sTWWsAAepeU.jpg
A kde je srovnání když je vodík vyráběn z huhlí, ropy nebo zemního plynu?
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
Ďakujem za zaujímavý odkaz. Dával som vodíku 30%, ale sklamal :(
http://ts.la/tefan7761
130 000 elektrických km
nabíjam z FVE