Mercedes-Benz G má pokračovatele v elektromobilu G-Electric

Daniel Kunz - 16 Duben 2012

Terénní vůz Mercedes-Benz třídy G, jehož výroba trvá již více než 30 let, určitě nepatří k nejšetrnějším autům na světě. Po odchodu dokonce G-Wagen patří na trhu k vozidlům s největší spotřebou a emisní zátěží. A tak se nizozemská společnost e-Traction pustila do projektu, jehož cílem bylo Mercedes G zapůjčený nizozemskou armádou přestavět na elektromobil G-Electric. auto elektromobil Mercedes-Benz G Wagen

Německý džíp Mercedes-Benz G-Wagen patří mezi legendy. Nyní i v elektrické verzi!
foto: e-Traction

Přestavba již existující platformy na elektrické vozidlo je náročná, ale jakmile se všechny překážky podařilo překonat, mohli Nizozemci začít oslavovat a pyšnit se tím, že sestrojili nejtěžší plně elektrické auto na světě, poněvadž G-Electric váží rovných 2,75 tuny.

Kvůli vysokému podvozku jsou 25kWh lithium-iontové baterie uloženy v prostoru pro cestující. Původní motor byl zcela vyjmut, což ponechává pod kapotou prázdný prostor, který může být v budoucnu využit pro pokusné testování vodíkových palivových článků nebo zapojení více baterií.

Interiér představuje jednoduchost. Běžné rysy jsou až na čalounění s Mercedesem G shodné. Zvenku je vozidlo velmi povědomé a také se téměř neliší od jiných Mercedesů třídy G. Konkrétně tato dvoudveřová varianta však představuje mnoho změn v hnacím ústrojí.

Přímý pohon kol obstarávají dva elektromotry, které přenášejí hnací sílu na zadní nápravu. Každý elektromotor má točivý moment 2500 Nm. Případné zájemce však možná zklameme tím, že G-Electric není na prodej. Tento vůz je určen jako výzkumný a pokusný pouze pro nizozemské ministerstvo obrany a armádu.

Přestože se ze strany společnosti e-Traction jedná o jednorázový projekt, obyčejný motorista by také nemusel v budoucnosti přijít zkrátka. V návaznosti na tento pilotní projekt s G-Electric společnost plánuje přestavět na hybridy dalších 25 osobních automobilů.

Mezi největší výhody Mercedesu G-Electric samozřejmě patří nulové emise, nízká spotřeba energie a spolehlivost dvou na sobě nezávislých trakčních systémů na jednom vozidle.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslím si, že do tak těžkého auta mohli nasypat olověné baterie. Ony by celkovou hmotnost až tak neovlivnily :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takže 5000Nm? ;DD

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolŘízení stanic pro elektromobilyŘízení stanic pro elektromobilyKariéra EVC GroupProdej pneu 100% online