Mercedes-Benz EQV: luxusní elektrický van s 90kWh baterií a dojezdem 405 km

Jan Horčík - 20 Srpen 2019

Koncept EQV odhalila společnost Mercedes-Benz Vans už na ženevské Motor Show v březnu 2019. Svou premiéru nyní slaví také sériová verze v podobě Mercedes-Benz EQV.auto elektromobil Mercedes-Benz EQV

Mercedes-Benz EQV: Světová premiéra prvního plně elektrického prémiového MPV
foto: Mercedes-Benz

Nejmladší člen rodiny Mercedes EQ – jako první plně elektrické prémiové MPV od Mercedes-Benz - kombinuje bezemisní přepravu s úchvatnými jízdními vlastnostmi, vysokou funkcionalitou a výrazným designem. Veřejnosti bude Mercedes-Benz EQV poprvé představeno na letošním IAA (od 12. do 22. září).

Elektrická pohonná jednotka (eATS) se v Mercedes-Benz EQV nachází na přední nápravě pod dynamicky vyhlížející čelní maskou s přístupem k zásuvce pro dobíjení v předním nárazníku. Má špičkový výkon až 150 kW.

Elektromotor, převodovka s pevným převodem, chladicí systém a elektronika tvoří integrovaný a kompaktní celek. Energie je dodávána lithium-iontovou baterií pod podlahou vozidla, jejíž nízká a centrální poloha má pozitivní vliv na řízení EQV.

Maximální rychlost 160 km/h zajišťuje, že se do svého cíle dostanete rychle i mimo městské prostředí. V základní výbavě je Mercedes-Benz EQV vybaveno vodou chlazenou palubní nabíječkou (OBC) s výkonem 11 kW, vhodnou jak k domácímu AC nabíjení, tak na nabíjení na veřejných nabíječkách.

Baterie s využitelnou kapacitou 90 kWh poskytuje maximální dojezd 405 km (předběžné údaje). Instalace baterie v prostoru pod podlahou znamená, že vnitřní prostor vozidla nedoznal změn a plně elektrické MPV od Mercedes-Benz splňuje nejnáročnější požadavky na funkčnost a variabilitu a je vhodné pro širokou škálu využití.

Inteligentní MBUX v EQV

Úprava systému MBUX pro EQ je skutečným mistrovským kouskem. Na desetipalcovém displeji s vysokým rozlišením slouží dlaždice „EQ“ jako centrální přístupový bod ke všem specifickým zobrazením a nastavením, jako například stav nabíjení, čas odjezdu, popřípadě znázornění spotřeby.

Displej navíc může být využíván k nastavení navigace, funkce Mercedes me Charge, nebo jízdních módů. Podle tiskové zprávy "silnou stránkou MBUX" má být inteligentní hlasové ovládání aktivované slovy „Hej Mercedesi“, jímž lze ovládat navigaci, telefon, hudbu, počasí, stejně jako další funkce pro pohodlí, jako klimatizaci nebo osvětlení.

Maximální dojezd díky inteligentní rekuperaci a jízdním nastavením

Při brzdění je kinetická energie přeměňována na elektrickou energii a dále využívaná k nabíjení vysokonapěťové baterie (rekuperace). Řidič má na tento proces zásadní vliv, protože je schopen rekuperaci regulovat použitím pádel pod volantem, přičemž při využití nejvyššího stupně rekuperace lze vůz ovládat jediným pedálem, protože při brzdném efektu rekuperace je brzda téměř zbytečná.

Stupeň rekuperace „D Auto“ odráží inteligenci EQV, protože automaticky aktivovaný ECO Asistent řidiči napomáhá k dosažení maximální možné jízdní efektivity. Kombinuje data z navigace, asistenta rozpoznávání dopravního značení a informace získané díky inteligentním bezpečnostním asistenčním systémům (radar a kamera) a úroveň rekuperace sám upravuje.

V kombinaci s navigací optimalizovanou pro EQ se aktivní monitorování dojezdu postará o to, aby řidič bezpečně dosáhl svého cíle i v případě, že mine nabíjecí stanici. K dispozici má i jízdní nastavení E+, které upravuje funkce vozu pro dosažení maximálního možného dojezdu.

Všechny členy rodiny EQ spojuje neotřelý designový jazyk. Tím nejvýraznějším je černý panel na masce chladiče se stříbrnými lamelami, stejně jako čistý boční profil s osmnáctipalcovými koly tak typickými pro řadu EQ, které vozu dodávají dynamický vzhled i ve chvíli, kdy stojí.

Specifikace Mercedes-Benz EQV

Spotřeba elektřiny: 27,0 kWh/100km (předběžná informace)
Dojezd: 405 km (předběžná informace)
Doba dobíjení na Wallboxu nebo veřejné nabíjecí stanici (AC, 11 kW): 100% < 10h
Doba dobíjení na nabíjecí stanici s rychlodobíjením: 10-80% SOC < 45 min.
Pohon: přední náprava
Výkon: 150 kW
Točivý moment: 362 Nm
Maximální rychlost: 160 km/h
Kapacita instalovaných baterií: 100 kWh
Využitelná kapacita baterií: 90 kWh
Rozvor: 3200 mm
Nákladový prostor (v závislosti na výbavě): 1030 l
Celková hmotnost: 3500 kg

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

zas jen vlhký sny, ani netřeba číst :)

Navivace, jíž lze ovládat ... počasí...
Jakapak je na to zkratka? WC?

---

Elektronům Zdar!
Měl jsem Leaf Acenta/real 19kWh/135km dojezd při rychlosti 25tis km za rok.
Nyní Leaf40 dojezd dostačující (dosud jsem nenabil do plna) při rychlosti 30tis km za rok.

nad moderními systémy v autech se totiž dnes už avivuje :)

Obrázek uživatele Tomáš

Co to je navivace?

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Chtelo by to jeste pridat trochu vetsi kapacitu baterek na takto velke auto,kolem 150kWh a vice.

Hm, že by dodávka na rozvoz baterek?

Tesla Roadster má 200kWh s dojezdem 1000 km a je malý, takže no problem pro Teslu, pro ostatní je to samo problém, bo nechtějí, to by měli alespoň nabíječky po světě.... prostě fosilní teroristi, co plánují naše životy, no :)

https://is.gd/8dcDeZ

Obrázek uživatele Kuk

Co se to sem zase dáváš za srachky ty fóbickej fašoune?!?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Tesla staví nesmyslná a nepraktická auta, to je celé. Drahá, obrovská přiblblá auta, sedany v dnešní době může mít jako základ své nabídky jen debil a roadster je hovadina na druhou, nejsou to žádná eko auta která změní svět, jen hloupá snobácká machrovina úplně k hovnu. Elon je jen egoista a frajírek, který si jen dokazuje, že udělá auto které ve zrychlení pokoří všechny a že umí některé věci co jiná auta ne, ale z reálného pohledu je to naprosto stupidní, za cenu roadsteru a z jeho baterky by mohly být čtyři běžná EV, to jen dokazuje, že je to jen jeho PR a ukájení ega, levná malá EV která by vyklidila města od toho fosilního smradu vůbec neplánuje vyrábět, chápeš to ty honzo????

Kde zůstal ten nadhled? Úsměvné kolika lidem v malé české zemicce leží Tesla s Elonem v žaludku...

a proto ovládají své segmenty trhu, troubo? :)

no ovládají pěkny hov.. ovládají max. segment EV nebo sedanů, protože ty už nikdo nevyrábí :D už ani číňan sedany nechce :D

Obrázek uživatele Kuk

A proto Němci nelení a udělaj pro Číňany cokoliv. Třeba obludu Mercedes sedana z SUV nebo prodlouženou limuzínu z BMW M3, BMW 5 i Mercedesu E. Hehehe:))))
Víš úplný houno a ještě se s tím chlubíš.

https://gearjunkie.com/vision-mercedes-maybach-ultimate-luxury-suv
https://www.autorevue.cz/na-cinsky-trh-miri-prodlouzene-bmw-3-s-paketem-m-performance
https://www.autorevue.cz/bmw-predstavila-novou-prodlouzenou-verzi-rady-5-urcena-je-pro-cinsky-trh
https://www.autorevue.cz/take-mercedes-benz-tridy-e-se-dockal-prodlouzeni-pro-cinsky-trh

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele runner42

Třítunovej sporťák :D :D :D
To dostává "trhač asfaltu" úplně nový význam :)

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

LŽEŠ, samozřejmě, jako obvykle, podřadný trolle a méněcenný člověče :)
btw, má nejlepší zrychlení ze všech sériových vozů (kterých se vyrobí více než 1), která jsou i třeba 10x dražší :)

má 2 tuny, jako obvyklé, výkonné auto

jo a přesně s tímto autem vyženeme ty fosilní teroristy ze silnic :D

až tu budeme mít za deset let jedno v republice někde v garáži s desítkou jiných drahých aut, tak si řekneme, jooo, ještě, že máme toho Elona :D

Obrázek uživatele runner42

Má prd a co mít bude, to se uvidí až/jestli někdy bude existovat jinde, než na poslintaném papíře nebo v modelu s baterkou z vibrátoru.
Chápu, že nad ním honíš, ale každý nesdílí tvoji deviaci.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Jojo, dodávku naprat baterkama, co třeba doložnost, obsaditelnost, promyšleno, než se začalo křičet, nebo tyhle parametry jsou druhotné?

Takže Tesla Roadster je větší pro pasažéry než všechny podobné sporťáky, přesto vyšší dojezd, proto tento opak neporušuje tvou "logiku"? :)

Je vidět, že toho o bateriích moc nevíš, používáš jen fráze nevzdělaných, méněcenných trollů, tak ze sebe nedělej vola :)

Evidentně vím o základních vlastnostech užitkových vozidel víc než vy.
Takže než začnete s vyprávěním o volech a trollech, tak juk do zrcadla děkuji :)

Obrázek uživatele Tomáš

Treba 300kWh. A pak si to koupite? To bude lidofka.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Lidofka neni zadny elektromobil, vse je predrazeny kram, ktery se ekonomicky nevyplati oproti spalovaci verzi ani jeden model-)
Auto ma aku 90KWh, prumerna spotreba je 27KWh.Dojezd 405Km .Tad y nam neco nehraje.Takze pri dalnicni rychlosti 130km spotreba kolem 32KWh nebo spise vice s touto krabici. Z Prahy kousek za Rozvadov a tam potreba nabijet. Realny dojezd 250km, po meste o neco vice.
A nedej boze,abyste jeli smesnou maximalkou 160Km/h, to na ten Rozvadov ani nedojete.-)

Lojziku, nezahravej si s tou maximální rychlostí...

lži, Model S se jako taxík vyplatil už mnoha taxikářům, takže za ušetřené peníze si mohli koupit další Teslu dle nákladů oproti fosilním šmejdům :)

a fosilní auta udávají spotřebu třeba 6 litrů, ale ve městě je to 10... asi stejná logika pro neznalé a hloupé lidi, co vidí vše jednostranně, tedy trolly, podřadné to bytosti lidstva :)

Kolik je v ČR taxíků Tesel? Prosím přesné konkrétní číslo.
Děkuji

Bývala jedna. Teď už myslím 0.

---

BMW M5 competition - když sešlápnu plyn, Gréta se rozbrečí
87tis km s Teslou model S - prodáno

Ono teslaxikareni spis bylo popularni tam, kde byl po ruce supercharger v dobe, kdy nabijeni bylo komplet zadarmo (takze taxik s nulovymi naklady). Treba Amstr. U nas se ta doba ponekud prosvihla.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Aha, no já si pamatuju taxi Tesla S v Paříži, ale to byla spíš turistická atrakce

V praze snad nekdo jezdil Uber s pujcenou od Trendparku. A pak Tesl1cka a jeste jedno, pokud se daji pocitat za taxik.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Ono ani Uber není úplně taxi

Vídal jsem myslím červenou Teslu S jako Taxi, občas nabíjel zadarmo u Václaváku v nadzemním parkovišti. Dlouho jsem ji neviděl, byla to spíš taková atrakce. Spoustě taxikářům by dával větší smysl PHEV v ceně kolem 1 mil a dojezdem na baterii 150 km s nabíjením CCS. Dojezd 50 km a nabíjení 2,5 hod přes Mennekes je na Taxi blbost.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Obrázek uživatele Marek_

Spíš potkám jako taxi hybridní Toyotu než Teslu S. Asi ti taxikáři, co je proivozují, neumí počítat. Měli by se poradit s tebou :-)

Jenjo, zalez radši zase zpátky do té své zemljanky :-)

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Na všech cestách, kde jsem byl jsem viděl Tesel taxíků tak do deseti, ovšem třeba hybridní aurise ty rozhazovali plnými hrstmi

Obrázek uživatele Josef

Má aku 100 kWh, 90 využitelných. Spotřeba je uváděna reálná, dojezd dle NEDC.

Obrázek uživatele Kuk

Přesně.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

No jiste. Aby uz ted cenove bestialne drahe auto bylo jeste drazsi.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Přesně tyhle dodávky jezdí 1000km denně běžně :)

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Obrázek uživatele Hynek

nutně nemusí. Třeba jako shuttle letiště - hotel nebo taxi ideální. Ten dojezd je rozumný, bude to v reálu kolem 300km a to není špatné. Na dálnici to bude spotřebové peklo stejně jako každé EV zvláště kolem 130km/h...

To byla ironie....

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km


veletrh e-SalonNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil