Mercedes-Benz EQA, EQB už se testují, EQC se opozdí

Jan Horčík - 16 Prosinec 2019

Nová řada aut do zásuvky EQ odstartovala v Mercedesu modelem EQC, pokračuje smart EQ a brzy přijdou na trh další.auto Mercedes-Benz GLA

Mercedes-Benz GLA bude základem pro plně elektrickou verzi EQA.
foto: Mercedes-Benz

Ještě před třemi lety to na autosalonu ve Frankfurtu vypadalo, že Mercedes-Benz EQA bude uhlazený sportovní třídveřový hatchback s 60kWh baterií a dojezdem 400 km. Dnes je všechno jinak: půjde o pětidveřový crossover.

Auto bude postaveno na druhé generaci Mercedes-Benz GLA. Ovšem ještě než se v roce 2020 objeví tato plně elektrická verze s označením EQA, půjde na trh také jako plug-in hybrid po vzoru A250e a B250e. Ten nabídne dojezd údajně až 70 km, ale není jasné v kterém standardu.

Zatím jen spekulativní specifikace plně elektrické verze EQA hovoří o 60kWh baterii a reálném dojezdu kolem 320 km na jedno nabití.

Pojďme ale dál, k modelu Mercedes-Benz EQB. Další plně elektrický crossover už se pilně testuje ve Švédsku. Opět jde o plně elektrického bratra modelu GLB.

Ten podle dosavadních zpráv využije úplně stejný pohon, jako EQA, tedy dvojici elektromotorů s celkovým výkonem 200 kW/499 Nm a pravděpodobně 60kWh baterii. Spekuluje se ale o možnosti varianty s větší baterií.

Mercedes-Benz EQB se dostane na trh ve druhé polovině roku 2020, do dorazí během roku 2021. Tedy ve stejné době, kdy do USA půjde také Mercedes-Benz EQC!

Ten tam měl původně být už během příštího roku, ale aktuálně chce prý Daimler strategicky podpořit nejprve evropskou poptávku.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

Takźe nejdřív měl Audi etron trojité zpoždění kvůli nedostatku baterií, teď má Porše Tukan zpoždění a vzápětí se dozvidáme, že nástup Mercedesu EQC v Americe prostě odsunou o rok a VW iD3 nebude v Americe dostupný vůbec... Že by taky nedostatek baterií? Nebo je to jen zdržovací taktika a neochota dinosaurů?
Ohlašují jeden konceot za druhým, hazej čísly, ale když maj konečně něco dodat tak ouha, je to opoždené a je toho málo.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

predavaju najprv v europe kvoli sprisnujucim sa europskym emisnym normam, si myslim

---

50.000 km s Citroen c-zero :)

Mila redakce. Interstitial reklama pres celou obrazovky kdykoliv kliknu na clanek. Typicky greed developeru. Kvuli takovym praktikam lidi odchazeji z aplikaci, davaji 1/5 hvezdicek hodnoceni a celkove je to velke NO GO! Jestli toto bude pokracovat prestavam sem chodit. Doporucuji se spis snazit zvysit navstevnost stranek, nez zdimat co nejvic $$ ze stavajicich uzivatelu.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Díky za info, bereme na vědomí.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Kuk

Hnusná agresivní reklama je důvod proč vznikly adblockery.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Nemeckym automobilkam musi tect nervy. Casopis Auto motor a sport, prezdivany take jako audi-mercedes-und-scheisse testoval eSUV. Vysledek tomu take odpovida. Kroutili az prekroutili.
auto-motor-und-sport.de/test/audi-e-tron-jaguar-i-pace-mercedes-eqc-tesla-model-x/

Obrázek uživatele Tomáš

V nekterejch zemich se uz S a i X prodava min nez E-tron.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017.
V EV módu najeto přes 18000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh

Obrázek uživatele Tomáš

Si koukam slavnou Teslu namazali pekne na chleba.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017.
V EV módu najeto přes 18000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh

Vysledek byl predem urcen. Zadani testu bylo jasne. Tesla musi prohrat. Deutschland Deutschland über alles. A jako tresnicku na dortu posadili Jaguara pred Teslu.

Obrázek uživatele Tomáš

To je ale na urovni konspiracni teorie. Mate pro vase tvrzeni relevantni dukazy?

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017.
V EV módu najeto přes 18000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh

Mercedes se dostal na druhe misto s oduvodnenim, ze se s cenou dostane jeste do dotacniho programu. A jine perlicky.

Tak já myslím, že stačí, když člověk vidí tu jejich tabulku, kde udávají spotřebu v litrech na 100km. To už asi nepotřebuje další komentář :).

To je jednoznačný důkaz, že chtěli poškodit Teslu...

Tak ten gól jsem nevidel. To je fakt dobry.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil