Mercedes-Benz EQA, EQB už se testují, EQC se opozdí

Nová řada aut do zásuvky EQ odstartovala v Mercedesu modelem EQC, pokračuje smart EQ a brzy přijdou na trh další.

Mercedes-Benz GLA bude základem pro plně elektrickou verzi EQA.
foto: Mercedes-Benz

Ještě před třemi lety to na autosalonu ve Frankfurtu vypadalo, že Mercedes-Benz EQA bude uhlazený sportovní třídveřový hatchback s 60kWh baterií a dojezdem 400 km. Dnes je všechno jinak: půjde o pětidveřový crossover.

Auto bude postaveno na druhé generaci Mercedes-Benz GLA. Ovšem ještě než se v roce 2020 objeví tato plně elektrická verze s označením EQA, půjde na trh také jako plug-in hybrid po vzoru A250e a B250e. Ten nabídne dojezd údajně až 70 km, ale není jasné v kterém standardu.

Zatím jen spekulativní specifikace plně elektrické verze EQA hovoří o 60kWh baterii a reálném dojezdu kolem 320 km na jedno nabití.

Pojďme ale dál, k modelu Mercedes-Benz EQB. Další plně elektrický crossover už se pilně testuje ve Švédsku. Opět jde o plně elektrického bratra modelu GLB.

Ten podle dosavadních zpráv využije úplně stejný pohon, jako EQA, tedy dvojici elektromotorů s celkovým výkonem 200 kW/499 Nm a pravděpodobně 60kWh baterii. Spekuluje se ale o možnosti varianty s větší baterií.

Mercedes-Benz EQB se dostane na trh ve druhé polovině roku 2020, do dorazí během roku 2021. Tedy ve stejné době, kdy do USA půjde také Mercedes-Benz EQC!

Ten tam měl původně být už během příštího roku, ale aktuálně chce prý Daimler strategicky podpořit nejprve evropskou poptávku.

14 Comments on “Mercedes-Benz EQA, EQB už se testují, EQC se opozdí”

  1. Takźe nejdřív měl Audi etron trojité zpoždění kvůli
    Takźe nejdřív měl Audi etron trojité zpoždění kvůli nedostatku baterií, teď má Porše Tukan zpoždění a vzápětí se dozvidáme, že nástup Mercedesu EQC v Americe prostě odsunou o rok a VW iD3 nebude v Americe dostupný vůbec… Že by taky nedostatek baterií? Nebo je to jen zdržovací taktika a neochota dinosaurů?
    Ohlašují jeden konceot za druhým, hazej čísly, ale když maj konečně něco dodat tak ouha, je to opoždené a je toho málo.

  2. Mila redakce. Interstitial reklama pres celou obrazovky
    Mila redakce. Interstitial reklama pres celou obrazovky kdykoliv kliknu na clanek. Typicky greed developeru. Kvuli takovym praktikam lidi odchazeji z aplikaci, davaji 1/5 hvezdicek hodnoceni a celkove je to velke NO GO! Jestli toto bude pokracovat prestavam sem chodit. Doporucuji se spis snazit zvysit navstevnost stranek, nez zdimat co nejvic $$ ze stavajicich uzivatelu.

  3. Nemeckym automobilkam musi tect nervy. Casopis Auto motor a
    Nemeckym automobilkam musi tect nervy. Casopis Auto motor a sport, prezdivany take jako audi-mercedes-und-scheisse testoval eSUV. Vysledek tomu take odpovida. Kroutili az prekroutili.
    auto-motor-und-sport.de/test/audi-e-tron-jaguar-i-pace-mercedes-eqc-tesla-model-x/

Napsat komentář