Autosalon v Los Angeles se kvapem blíží. Součástí akce je i známá soutěž Los Angeles Design Challenge, kde automobiloví designéři prezentují své vize budoucnosti. Tématem letošního ročníku je policejní auto budoucnosti. Mercedes-Benz Ener-G-Force je vůz, který byste ve zpětném zrcátku zahlédnout nechtěli.
foto: Mercedes-Benz
“Highway Patrol Vehicle 2025″ čili “Dálniční hlídkové vozidlo 2025″ je téma letošního ročníku designérské soutěže Los Angeles Design Challenge. Ta je pořádána u příležitosti autosalonu v Los Angeles. Letos své koncepty prezentuje šest návrhářů.
Jedním z nich je i Hubert Lee s návrhem Mercedes-Benz Ener-G-Force. Off-roadová třída G se tady vydává do roku 2025 a je to vskutku velmi zajímavý pohled. Podle Gordena Wagenera, šéfa designu v Mercedes-Benz Cars, má v sobě tahle studie geny třídy G, ale zároveň reflektuje potřeby zítřejších dobrodružství.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Mercedes-Benz G má pokračovatele v elektromobilu G-Electric
Unikátní je systém pohonu takového auta. To má na střeše nádrže na recyklovanou (např. dešťovou) vodu. Ta se ve speciálním, blíže nepopsaném, ale pravděpodobě elektrolytickém, zařízení, rozkládá na kyslík a vodík. Vodík pak putuje do vodíkových palivových článků. Ty autu vystačí na asi 800 km.
Mercedes-Benz Ener-G-Force je tedy auto na vodík. Obrovské off-roadové SUV staví na tradici třídy G, která je na trhu už od roku 1979. Na střeše téhle sci-fi příšery se kromě vodních nádrží nachází i zařízení nazvané “Terra-Scan”. Jde o topografický 360° skener, který mapuje okolí a dle výsledků upravuje odpružení.
Přímo k pohonu auta slouží elektromotory umístěné v kolech. Kromě toho je policejní SUV vybaveno také bateriemi, které mohou nejspíš sloužit pro elektrolýzu, tak k zásobování elektromotorů energií.
Designéry z Mercedes-Benz Advanced Design Studia v Carlsbadu v Kalifornii tahle studie natolik nadchla, že se rozhodli dokonce policejní verzi upravit na civilní a postavit si model v měřítku 1:1.
A kdepak se bere energie na
A kdepak se bere energie na ten elektrolytický rozklad?
Z baterií, které jsou v
Z baterií, které jsou v článku zmíněny. Pochopitelně, že se pak můžeme ptát odkud se bere energie v těchto bateriích. Tady se nabízejí různé typy obnovitelných zdrojů energie.
To nedává příliš smysl.
To nedává příliš smysl. V tomto energetickém řetězu by bylo pár ztrátových článků navíc.
Nabiju baterie, abych elektřinou z nich rozkládal vodu na vodík a kyslík a tyto dvě složky poté v palivovém článku opět sloučil abych získal elektřinu pro pohon (se značnou ztrátou).
Proč bych tedy nevyužíval elektřínu pro pohon přímo z baterie?