Mercedes-Benz Ener-G-Force - síla ukrytá ve vodíku

Jan Horčík - 19 Listopad 2012

Autosalon v Los Angeles se kvapem blíží. Součástí akce je i známá soutěž Los Angeles Design Challenge, kde automobiloví designéři prezentují své vize budoucnosti. Tématem letošního ročníku je policejní auto budoucnosti. Mercedes-Benz Ener-G-Force je vůz, který byste ve zpětném zrcátku zahlédnout nechtěli.Mercedes-Benz Ener-G-Force

Má studie Mercedes-Benz Ener-G-Force šanci na vítězství v soutěží Los Angeles Design Challenge? Dozvíme se 29. listopadu 2012.
foto: Mercedes-Benz

“Highway Patrol Vehicle 2025″ čili “Dálniční hlídkové vozidlo 2025″ je téma letošního ročníku designérské soutěže Los Angeles Design Challenge. Ta je pořádána u příležitosti autosalonu v Los Angeles. Letos své koncepty prezentuje šest návrhářů.

Mercedes-Benz Ener-G-Force Mercedes-Benz Ener-G-Force Mercedes-Benz Ener-G-Force

Jedním z nich je i Hubert Lee s návrhem Mercedes-Benz Ener-G-Force. Off-roadová třída G se tady vydává do roku 2025 a je to vskutku velmi zajímavý pohled. Podle Gordena Wagenera, šéfa designu v Mercedes-Benz Cars, má v sobě tahle studie geny třídy G, ale zároveň reflektuje potřeby zítřejších dobrodružství.

Unikátní je systém pohonu takového auta. To má na střeše nádrže na recyklovanou (např. dešťovou) vodu. Ta se ve speciálním, blíže nepopsaném, ale pravděpodobě elektrolytickém, zařízení, rozkládá na kyslík a vodík. Vodík pak putuje do vodíkových palivových článků. Ty autu vystačí na asi 800 km.

Mercedes-Benz Ener-G-Force je tedy auto na vodík. Obrovské off-roadové SUV staví na tradici třídy G, která je na trhu už od roku 1979. Na střeše téhle sci-fi příšery se kromě vodních nádrží nachází i zařízení nazvané “Terra-Scan”. Jde o topografický 360° skener, který mapuje okolí a dle výsledků upravuje odpružení.

Přímo k pohonu auta slouží elektromotory umístěné v kolech. Kromě toho je policejní SUV vybaveno také bateriemi, které mohou nejspíš sloužit pro elektrolýzu, tak k zásobování elektromotorů energií.

Designéry z Mercedes-Benz Advanced Design Studia v Carlsbadu v Kalifornii tahle studie natolik nadchla, že se rozhodli dokonce policejní verzi upravit na civilní a postavit si model v měřítku 1:1.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A kdepak se bere energie na ten elektrolytický rozklad?

Obrázek uživatele Jan Horčík

Z baterií, které jsou v článku zmíněny. Pochopitelně, že se pak můžeme ptát odkud se bere energie v těchto bateriích. Tady se nabízejí různé typy obnovitelných zdrojů energie.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To nedává příliš smysl. V tomto energetickém řetězu by bylo pár ztrátových článků navíc.

Nabiju baterie, abych elektřinou z nich rozkládal vodu na vodík a kyslík a tyto dvě složky poté v palivovém článku opět sloučil abych získal elektřinu pro pohon (se značnou ztrátou).
Proč bych tedy nevyužíval elektřínu pro pohon přímo z baterie?


Nabíječky elektromobilů Circontrol10% sleva na produkty EVmotion