Mercedes-Benz dodá do Hannoveru 48 elektrobusů eCitaro

Jan Horčík - 12 Srpen 2019

Začátkem letošního roku rozjel Mercedes-Benz výrobu elektrických autobusů eCitaro. Teď konečně plní zajímavé dodávky do německých měst.elektrobus elektromobil Mercedes-Benz eCitaro Hannover

Elektrobus Mercedes-Benz eCitaro pro Hannover
foto: Mercedes-Benz

Testování elektrobusů Mercedes-Benz eCitaro probíhalo už během roku 2018. Autobus je vybaven 243kWh baterií pro dojezd 150 km (testovací cyklus SORT2).

Během příštího roku by ale Mercedes měl přejít na kapacitnější moduly (33 kWh místo 25 kWh) a začít nabízet také 330kW baterii. Navíc se uvažuje o 400kWh solid-state baterii od Bollore Blue Solution.

Pro pohon využívá elektrobus Mercedes-Benz 250kW duální osu ZF AVE 130 (2 x 125 kW, 2 x 485 Nm). Hmotnost elektrobusu je 13,44 tun, celková hmotnost 19,5 tun. Uveze až 88 pasažérů.

Baterie vyrábí německá společnost AKASOL s využitím bateriových článků Samsung SDI. Továrna v Německu může vyrobit až 300 MWh baterií ročně.

Výroba baterií pro elektrické autobusy v továrně Akasol

Výroba baterií pro elektrické autobusy v továrně Akasol
foto: Akasol

Mercedes-Benz aktuálně dodal 48 těchto elektrobusů eCitaro společnosti ÜSTRA do Hannoveru. První čtyři budou dodány letos, zbytek příští rok. Osmnáct z nich jsou kloubové verze eCitaro G.

Do roku 2023 chce mít ÜSTRA flotilu autobusů kompletně na elektřinu. Celkově provozue 141 autobusů.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

A v Praze se teprv testjou 2 hybridní rakovinomety na 2 roky. Uf uf

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Jan Veselý

S autobusy MHD to vypadá celkem jasně, že elektropohon začíná vyhrávat na celé čáře.
Aby ne, nejezdí se nějaké extra dlouhé trasy, ale celkový nájezd je obrovský, tady se plně projeví levnější provozní náklady. Pro naftový pohon navíc systém ježdění přískoky od zastávky v zastávce je snad to nejhorší co může být (spotřeba, opotřebení pohonného systému). A MHD obvykle dostane peníze na nákup nové techniky od státu/municipality.

Přesně tak.

A proto nezapomeňme poděkovat Bémovi, který protlačil před několika letý nákup 600 naftových autobusů v Praze.

Ty tam budou "smrdět" a trávit výfukovými jedy vzduch pražanům pod nosy ještě dalších 20 let, než se ojezdí a vymění.

Fakt super.

Jak to, že Bém nesedí fakt nechápu, 1,5 miliardy co vytuneloval za Opencard by bylo minimálně 100 elektrobusů.

Obrázek uživatele Kuk

Přesně, je to svinstvo.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Radovan

To si moc nevyberete. V době kdy Třinec dokončoval koupi 10 elektrobusů a Hranice svých 6, tzn. celou MHD komplet elektricky provozovaly, nakoupil Dopravní podnik Ostrava, který předtím neustále dokola jen testoval elektrobusy a jezdil a jezdí dodnes pouze tento SOR EBN 10,5 https://www.dpo.cz/o-spolecnosti/vozy/autobusy/3420-sor-ebn-10-5.html, nárazově z 1 miliardy dotace pro celou ČR přes stovku plynoprdů Solaris Urbino 12 CNG https://www.dpo.cz/o-spolecnosti/vozy/autobusy/3432-solaris-urbino-12-cng.html a kloubový 18 CNG https://www.dpo.cz/o-spolecnosti/vozy/autobusy/3422-solaris-urbino-18-cng.html. Nafťáky šly na šrotiště, dlouho pak stály na vrakovišti u Paskova směr Frýdek-Místek vedle dálnice.
Teprve v posledních dvou letech nastalo trochu býskání, když vzali elektrický minibus Rošero https://www.dpo.cz/o-spolecnosti/vozy/autobusy/3434-rosero-p-first.html. Proč současně pořídili i plynoprd minibus Dekstra nechápu https://www.dpo.cz/o-spolecnosti/vozy/autobusy/3433-dekstra-bus-daily-le37cng.html .
Nyní jezdí čerstvě i Ekova Electron 12 https://www.dpo.cz/o-spolecnosti/vozy/autobusy/3469-electron-12.html a s rychlonabíjecí šibenicí v Ostravě-Svinově i Ekova Electron 12 OppCharge https://www.dpo.cz/o-spolecnosti/vozy/autobusy/3794-electron-12-oppcharge.html. Ale v jednotkách kusů, pilotně. A to je vyrábí dceřiná firma Dopravního podniku Ostrava.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Obrázek uživatele Kuk

Hele ty si zařiď elektrickou tiskovou agenturu EVR a vydávej formou blogu takovýdle shrnující a zdrcující zprávy. S radostí to budu sdílet pod všemi možnými články v diskuzích. Myslím to vážně Radovane, protože tady to zapadne, což je škoda. Myslím, že ti to nenavrhuji poprvé.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol