Je možné vylepšit plug-in hybridní supersport McLaren P1 s výkonem 890 koní? Ano. McLaren představil jeho okruhovou verzi McLaren P1 GTR. S cenou více než $1 milion se zákazníci mohou těšit nejen na exkluzivní produkt, ale i doprovodné služby.
foto: McLaren
Závodní supersportovní plug-in hybrid McLaren P1 GTR nabídne zcela odlišný zážitek než konkurenční vozy typu BMW i8 nebo Porsche 918 Spyder. McLaren totiž ke všem zájemcům o koupi tohoto vozu bude přistupovat de-facto jako ke svým závodníkům.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
McLaren – budoucnost je v elektromobilech a plug-in hybridech
Nabídne jim proto trénink, a to jak fyzický, tak psychický. Ještě před usazením do kokpitu vozu stráví několik hodin na simulátoru P1 GTR, aby se dokonale seznámili s autem. První předváděcí akce vozu McLaren P1 GTR se pak uskuteční na mezinárodních okruzích Formule 1.
Majitelé vozů tam budou mít svou garáž, své techniky, prostě vše připravené pro to, aby mohli přijet, usednout do vozu a vydat se na závodní dráhu. McLaren tím chce pomyslně otevřít své brány i „lidem zvenčí“.
První dodávky vozu se uskuteční začátkem příštího roku. Nejzřetelnější změnou oproti „běžné“ verzi McLaren P1 je obrovský zadní spojler. Uvnitř interiéru je pak největší zajímavostí maximální snaha o snížení hmotnosti. Zajímavostí je volant, který vychází z volantu monopostu F1 McLaren MP4-23.
Maximální výkon auta je 736 kW. Pro srovnání, klasické P1 má maximum 674 kW. Pohonné ústrojí je ale totožné – základem je 3,8l osmiválec doplněný o elektromotor, který si v McLaren vyvinuli sami. Výroba striktně okruhové verze P1 GTR začne koncem letošního roku, kdy bude zastavena výroba samotné P1.
Skvelé mám rád takéto
Skvelé mám rád takéto beštie. Výkon zaokrúhlený na 1000 koní asi pošle do dôchodku aj 1200 Koňovú verziu Bugatti Veyron SS
A v zákrutách je aj základná P1 neskutočne rýchla veď dosiahla na trati Nurburgring 6:47 čo je extrém.