Mazda a Toyota se propojují, budou společně vyvíjet elektromobily

Dvě japonské automobilky, které se zatím zcela vyhýbaly čistým elektromobilům, uzavřely obchodní spojenectví směrem k elektromobilitě.

Toyota a Mazda uzavřely obchodní a kapitálové spojenectví
foto: Toyota

Toyota a Mazda podepsaly dohodu o uzavření obchodního a kapitálového spojenectví se zaměřením na další posílení setrvalé partnerské spolupráce.

Hlavní body dohody:

1) založení společného podniku na výrobu automobilů ve Spojených státech,
2) společný vývoj technologií pro elektromobily,
3) společný vývoj technologií pro automobily připojené k internetu,
4) spolupráce na vyspělých bezpečnostních technologiích,
5) rozšíření komplementárních výrobků.

Kromě urychlení a posílení dlouhodobé vzájemné spolupráce se Toyota a Mazda rovněž dohodly na kapitálovém spojenectví, ve kterém si obě společnosti zachovají nezávislost a rovnoprávnost.

Firmy se dohodly, že v rámci tohoto kapitálového propojení Toyota upíše a prostřednictvím třetí strany získá nově vydané akcie společnosti Mazda, která upíše a prostřednictvím třetí strany získá vlastní akcie Toyoty ve stejné hodnotě jako Toyotou získané akcie Mazdy. Hodnota akcií získaných oběma společnostmi bude totožná.

Založení společného podniku na výrobu automobilů v USA

V rámci nového spojenectví se Toyota a Mazda dohodly na založení společného podniku na výrobu automobilů ve Spojených státech, na němž se každá strana bude podílet stejnou finanční částkou.

Továrna by měla mít odhadovanou roční výrobní kapacitu přibližně 300 tisíc aut. Společnosti zatím čekají na povolení příslušných státních úřadů a začnou se zabývat podrobnými plány s cílem zahájit provoz nové továrny v roce 2021.

Podnik si vyžádá investici v celkové výši zhruba 1,6 miliard dolarů a nabídne 4 000 pracovních míst. Mazda předpokládá, že v nové továrně bude vyrábět crossoverové modely, které nově uvede na severoamerický trh, a Toyota zde pro tentýž trh plánuje vyrábět vozy Corolla.

Společný rozvoj technologií pro elektromobily

S rostoucí celosvětovou poptávkou po elektromobilech se Toyota a Mazda budou věnovat společnému rozvoji technologií pro základní strukturu konkurenceschopných elektrickou energií poháněných vozidel, přičemž si budou aktivně vyměňovat odborné poznatky.

Tyto technologie jim umožní rychle reagovat na regulace a trendy na trzích ve všech zemích. Konkrétní podrobnosti budou určeny v pozdější fázi vzájemné spolupráce.

Společný rozvoj technologií pro auta připojená k internetu a bezpečnost Toyota a Mazda budou společně vyvíjet technologie pro systémy palubních informačních a zábavních multimédií, a budou tak připraveny na rostoucí poptávku.

Vedle toho bude Toyota s Mazdou spolupracovat v oblasti svých technologií „vehicle-to-vehicle“ (V2V) a „vehicle-to-infrastructure“ (V2I) s cílem vytvořit mobilní společnost bez nehod.

Rozšíření komplementárních výrobků

Mazda v současné době dodává Toyotě v Severní Americe kompaktní sedan. A Toyota bude Mazdě v Japonsku dodávat kompaktní dodávku typu „two-box“. Kromě toho obě firmy zváží možnosti dalších komplementárních výrobků na celosvětové úrovni.

tisková zpráva

23 Comments on “Mazda a Toyota se propojují, budou společně vyvíjet elektromobily”

    1. Já bych Toyotu nepodceňoval. Ona má zpravidla v
      Já bych Toyotu nepodceňoval. Ona má zpravidla v šuplících věci, které nemá nikdo jiný. Stačí ji něco vytáhnout, trochu to oprášit a uhladit a může z toho být revoluce. I na těch zvěstích o bateriích s tuhým elektrolytem něco bude…

  1. To není pro elektromobilitu dobrá zpráva. Japonci jsou
    To není pro elektromobilitu dobrá zpráva. Japonci jsou mazaní. Jde o legalizaci kartelové dohody s cílem co nejvíce přibrzdit nástup elektromobility. U Toyoty a Mazdy si nedělám žádné iluze. Zde mi to ale je tak nějak jedno, páč stejně obě automobilky vyrábí auta bez tváře. Mnohem víc mě mrzí, co teď zase prasklo na němce, jak se pěkně dvacet let domlouvali jak co nejlaciněji ojebat zeměkouli.

      1. Ano, Toyota je v hybridech lídrem. Ovšem v těch, které s
        Ano, Toyota je v hybridech lídrem. Ovšem v těch, které s elektromobilitou nemají mnoho společného. Nic proti gustu, někdo si vystačí s elektrickým dojezdem 2 km a baterii si dobije svým spalovacím motorem za jízdy. Pohony typu MHD (Mild Hybrid Drive) atp. mi nepřipadají smysluplné. Asi to trochu sníží spotřebu, ale jiný význam to nemá. Podle mě je to slepá ulička a vyhozené peníze. A vývojoví inženýři to jistě moc dobře vědí! Přitom zrovna Toyota je velký hráč na automobilovém trhu a právem se od ní očekávalo, že nezaspí.
        Toyotě mám za zlé totéž, co všem velkým automobilkám, tedy to, že záměrně brzdí elektromobilitu. U Fiatu mi je naopak sympatické (přesto, že s ním nesouhlasím), že jako jediná automobilka se za svůj názor na elektromobily nestydí a říká to, co si skutečně myslí. Toyotě její snahy s hybridy a s vodíkovým pohonem nežeru. Toyota nebude vyrábět žádné použitelné elektromobily ještě pěkně dlouho. A to je škoda.

        1. Sorry, zijete v omyle.
          ————
          Emisie nas trapia v meste

          Sorry, zijete v omyle.
          ————
          Emisie nas trapia v meste a hybrid to uspesne riesi, pretoze cca 70% casu ma v meste vypnuty motor a nulove emisie. Teda ziadne 2km v meste! Rovnako dojazd a rozjazd (mimo zimy) je s nulovymi emisiami, na krizovatkach, atd. Je to elektromobilita velmi vyhodna pre znecistene mesta. Pre plugin to plati este viac.
          ————
          Hybrid ma vyznam aj pre buducnost, pretoze kombinuje 2 pohony a rekuperuje energiu brzdenia. Ak v sucasnosti je to benzin-elektromotor, v buducnosti to bude napr. vodik-elektromotor. Nic sa zbytocne nevyvijalo. Nie je to slepa ulicka.
          ————
          Kym sa nevyriesia baterie, zmysluplne riesenie je hybrid a plugin. Nissan/BMW dava zaruku max.30% poklesu kapacity baterii za 8 rokov. V Cechach je priemerny vek aut 15 rokov. Elektromobil s priemernym vekom v Cechach by mal dojazd 40% z povodnej hodnoty. Kto kupi taku jazdenku? Druhy problem je 300 mil aut v EU. Kazde by malo mat cca 1500 tuzkovych bateriek na 10-15r. To je ekologicky neudrzatelne. Toyota predava v EU 50% hybridov, ine automobilky to ani neplanuju v buducich rokoch. Toyota urcite nebrzdi elektromobilitu.

          1. No já jsem z toho vývoje vážně smutný, ale díky
            No já jsem z toho vývoje vážně smutný, ale díky alespoň za plugin hybridy.
            Ty jediné považuji za přechodně vhodný pohon zejména pro lidi, kteří si musí tu elektriku nejprve trochu osahat, aby jim pak docvaklo, že se na nic lepšího jezdit nedá.
            Před čtyřmi lety jsem začal jezdit na elektriku a záhy jsem si myslel, že do dvou let nebude spalovací motory nikdo kupovat. Jistěže jsem se mýlil. A pořádně.
            Jako zastánce elktromobility nemohu dělat nic jiného, než si přát její rychlý nárůst. Tak alespoň šířím osvětu a klidně to někdy za ni i schytám, ovšem zpravidla jen do té doby, než případného nevěřícího tomáše svezu.

            1. Na tych pluginoch sa dohodneme 🙂
              Maju radovo mensiu bateriu

              Na tych pluginoch sa dohodneme 🙂
              Maju radovo mensiu bateriu do 10kWh a v nej rezervu na ubytok kapacity, t.j., prvych 10 rokov by mal byt dojazd viac-menej zachovany. Po meste nulove emisie v EV, mimo mesta benzin bez obmedzenia. Dobry kompromis. Verim, ze cena pojde dole.

                1. Podívejte se na průběh výkonu spalovacích motorů. Za
                  Podívejte se na průběh výkonu spalovacích motorů. Za přepokladu, že jezdíte v běžné provozu a nestojíte neustále na světlech jako první, tak 40kW při rozjezdu využijete velmi zřídka neboť by jste naboural auto před sebou. Při naprosté většině rozjezdů po městě nepřekročíte 3000ot/min a to ještě s lehkou nohou, takže reálně využitý výkon při většině rozjezdů bude do 10-15kW.

                2. Pisal som, ze v baterii do 10kWh ma plugin rezervu na
                  Pisal som, ze v baterii do 10kWh ma plugin rezervu na prirodzeny ubytok LiIon. Realne sa vyuziva napr. 6-7kWh.
                  To je vyhoda pluginu voci elektromobilu, kde tak velke rezervy nie su mozne z dovodu vysokeho dojazdu.

          2. Souhlasím, hybrid a vzlášť plu-gin je pro většinu
            Souhlasím, hybrid a vzlášť plu-gin je pro většinu „konzervativních“ řidičů ideálním kompromisem a změnou. Obyčejný full Hybrid od Toyoty dokáže ve městě a na okrskách při nižším výkonu jet slušnou část celé trasy bez spalovacího motoru s ohledem podle délky, profilu trati apod. viz. http://autobible.euro.cz/tz-toyota-prius-uspela-ve-studii-dojizdeni-s-nulovymi-emisemi/. Osobně to mohu potvrdit a je to jedna z věcí co se nikde moc neprezentuje. Z pohledu EV to pořád není nic extra, ale pro zatížení emisemi ve městech to jistě není nepodstatné. Díky neustálému dobíjení baterií a nebrždění motorem mají i tak nevýkonné baterky smysl.

            Nelze se domívat, že najednou si všichni začnou kupovat čisté EV, kde by to nabíjeli. Většina lidí ve městetech bydlí v bytech a veřejné nabíječky i díky potřebné době na nabíjení nic nepojmou. Dnes nemají až na vyjímky majitelé elektomobilů ještě žádné problémy s nabíjením, jelikož jich jezdí velice málo, ale pokud by se počty aut do zásuvek násobyly tak rychle jak si mnozí přejí, tak by problém asi začali mít, jelikož si nemyslím, že by trh, města atd. dokázali udržet krok s budováním nabíjecích míst. EV je určitě dobrá myšlenka, vzlášť pro lidi žijící ve vlastním domě to nemusí být problém, ale jako plnohodnostná náhrada za spalovací motor momentálně asi nemožná.

  2. Společnosti zatím čekají na povolení příslušných
    Společnosti zatím čekají na povolení příslušných státních úřadů a začnou se zabývat podrobnými plány s cílem zahájit provoz nové továrny v roce 2021.
    Chcete budovat lepší svět a potřebujete povolení státních úřadů.
    Jen je škoda,že se nenašel žádný prodejce Toyoty, který by dovezl i-Road. Asi také čekají na povolení státních úřadů.

Napsat komentář