Mazda RX-9 dostane asi hybridní pohon od Toyoty

Jan Horčík - 30 Květen 2011

popřela všechny dřívější předsudky o tom jak může vypadat . zase předvedla, že i šetrné se může velmi dobře prodávat. Spojením obou má být nová , která by mohla využít právě z Priusu.   
auto Mazda Kaburafoto: Mazda (Kabura koncept)

Mazda RX-8, unikátní , využívala zážehový rotační motor o objemu 1,3 l. Výjimečný výkon si ale bral svou daň v podobě velmi vysoké kolem 15 l/100 km a tomu odpovídajících emisí.

Auta s takovou spotřebou a emisemi už dnes prostě nejsou v kurzu a Mazda si to dobře uvědomuje. Bohužel, maximálně se soutředí na vývoj nové generace a na vývoj kompletně nové pohonné jednotky pro RX-9 nezbývají lidé.

Proto magazín Motor Trend spekuluje o tom, že využije v RX-9 hybridní technologii značky . Ostatně, už začátkem roku 2010 Mazda a Toyota podepsaly dohodu o licencování hybridního pohonu.

Jasné jsou dvě věci: RX-9 bude kupé, tedy menší auto než RX-8. Zároveň je jasné, že stejně jako minulé verze, i tato využije . Ten by tedy měl být doplněn elektromotorem, který odstraní dvě hlavní nevýhody: slabý kroutící moment a vysokou spotřebu.

Mazda tedy využije pouze elektronickou část hybridního pohonu od Toyoty. Ta má posloužit primárně jako "power booster", ale zároveň i jako (range extender). Jak přesně to nakonec bude fungovat je prozatím ve hvězdách. Tak či onak bude hybridní pohon nejspíš vyžadovat značné úpravy.

"Menší, lehčí, čistší, šetrnější a zábavnější. Tam chceme směřovat naše nové auto s rotačním motorem," řekl magazínu Motor Trend jeho zdroj přímo v továrně Mazda v Hirošimě. Půjde tak nejspíš o první sportovní hybrid s náhonem na zadní kola.

O první sportovní hybrid vůbec se pokusila nedávno se svým modelem . V testu jsme se ale přesvědčili, že na běžná sportovní auta prostě Honda CR-Z zatím nemá.

Zpět na HybridPřidat komentář

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů Circontrol