Majitelé elektromobilů a plug-in hybridů mohou žádat o nové značky začínající EL, v Praze mají automaticky parkování zdarma

Jan Horčík - 08 Duben 2019

Od 1.4.2019 mohou majitelé elektromobilů a plug-in hybridů na jakémkoliv pracovišti registru vozidel zažádat o speciální registrační značku začínající písmeny EL pro elektromobily a další auta s alternativními pohony.auto elektromobil nabíjení nabíjecí stanice speciální značka

Výměna značky není povinná, ale dobrovolná. Mohou ji získat všichni majitelé elektromobilů, (plug-in) hybridů či aut na vodík s emisemi do 50 g/km.
foto: Ministerstvo dopravy

Nové značky jsou typově stejné, jako ty aktuální, zobrazují sedm znaků rozdělených do dvou skupin (3 + 4). Pro elektromobily a plug-in hybridy jsou speciální v tom, že první dvě písmenka jsou "EL".

Úřady vymění značku zcela zdarma, na výměnu má maximálně 15 dní, ale obvykle se tak děje během několika málo dní. Zavedení nových značek s sebou přináší řadu zvýhodnění.

Předně, v Praze je možné zdarma parkovat také v modrých zónách bez nutnosti jakékoliv registrace. Spolu s připravovaným zavedením elektronických dálničních známek, zřejmě od 1. ledna 2021, se připravuje osvobození od dálničních poplatků a od silniční daně.

Uvažuje se také o tom, že by majitelé elektroaut mohli například využívat vyhrazené jízdní pruhy ve městech. Ministerstvo dopravy bude spolu s ministerstvy životního prostředí a průmyslu apelovat na města, aby využila možnosti, kterou jim zavedení nové speciální registrační značky pro elektrická vozidla nabízí.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

Trochu off, ale ne až tak úplně.

Každý den do Prahy dojíždí 180 000 lidí za prací. Asi slušná zátěž. Vláda se bude snažit o menší pragocentridmus svých úřadů s tím, že by třeba kontrolní úřad dala do Olomouce a další úřady jinam. Mluvili o odklonu až 5000 míst mimo Prahu.
Jsem všema 10ti pro. Já bych parlament nejradši šoupnul třeba do Pejhřimova a vládu třeba do Brna ať si taky užijou. :))
Beztak tam zasedaj samí přespolní. To by se to pak nadávalo. "Kurva co tam v tom zkurveným Brně/Pejhřimově děláte?! To můžou vymyslet jenom brňáci/pejhřimováci takový píčoviny. Kdo to má platit todleto." :)))
A prezidenta bych šoup do Chebu. Maj tam nějakej hrad?
No jo maj, sice trochu vybydlenej, ale co aspoň ušetříme a prezidenta to naučí skromnosti. :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

At jsou urady, kde chteji, ale zaklad je, aby se tam nemuselo fyzicky s kazdou blbinou.
Jako treba ty EL znacky, musim na registr vozidel (navic jeden konkretni) a vyplnit jim na papirovy formular udaje, ktere na 100% uz maji v systemu. A za 15 dni znovu pro znacky. WTF?
A to jeste neni nic, zbran kategorie B (napr. pistole) je na CTYRI navstevy (jedna se myslim necha usetrit pouzitim datove schranky).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

Základ je aby poslanecká lůza začala škrtat zákony, tím zmizela škodlivá práce byrokratů a ti byrokrati s ní. Jedna blbost v celním zákoně a místní ředitelka CÚ mi jednoduše spočítala, že na to bude muset přijmout 4 nové lidi.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja nevim.... To je furt dokola jak u dementu.... Silnicni dan se neplati uz x let ani u alternativnich paliv, tzn LPG, CNG, hybridy taky ne, elektriky uz vubec ne.... Nepiste furt dokola furt tu samou kravinu.

Jinak... Vyhody pouze pro pražaky, čili neni duvod zatim vyrizovat. Az a jestli bude dalnice gratis, tak možná by se dalo, zatim ale bezpředmětné.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zajímavá je tahkle věta-

Ministerstvo dopravy bude spolu s ministerstvy životního prostředí a průmyslu apelovat na města, aby využila možnosti, kterou jim zavedení nové speciální registrační značky pro elektrická vozidla nabízí.

Myslíte že Vám dá MP pokutu za to že nehodíte desetikorunu do automatu na parkování třeba v Mladé Boleslavi a budete mít značku EL? Já si myslím že to budou do schálení tolerovat a navíc kdo si bude předem zjištovat jak to které město má.

Těch aut jezdí mimo Prahu tak málo, že to nikomu vadit nebude.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podle mě ta značka EL nic nezaručuje, pouze Praha nabídla parkování zdarma v modrých a fialových zónách (tedy v jiné zóně se platí). Nemohou nikoho nutit měnit značky, protože to je v řadě případů opruz stejný jako když měníte občanku a pak to všude musíte nahlásit (úřady banky apod). Tedy zvýhodnění vždy bude muset platit obecně pro všechny EV auta bez rozdílu a ne jen na základě SPZ.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nezaručuje zatím nic, jrn tu Prahu.

Ale jak by jste bez te RZ jinak poznal elektromobil? Možná jina značka dodana k RZ . Ale takto je to přeci jednodušší. Zajit si vyménit RZ nikomu nevadí je to pár minut plus zavolat na pojištovnu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Byl by problém označit auto třeba plaketou jako mají Němci pro vjezd do měst, nebo udělat jinou barvu značky apod. Takto bych musel vystavit žádost na leasingovou společnost o zaslání TP, pak strávit dopoledne na Magistrátu, pak nahlásit změnu značky na daňovém úřadě, pak si nechat předělat několik vjezdových povolení apod. a to vše kvuli tomu, že někdo přemýšlí zadkem. Jinou výhodu to nemá, než že ušetřím ročně 100 Kč.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Naštěstí nemáme u nás jen Prahu , jsou i jiná města a pokud někdo cestuje po celé republice tak se mu jistě značka EV hodí až budou ty výhody, což muže být třeba za měsíc stačí jak to které zastupitelstvo i v té nejmenší obci odmávne, nic je to stát nebude.

Obrázek uživatele spetak

Máš absolutní pravdu, Josefe. Je to na prd, zabere to strašnou spoustu času a ffffšecko fšecičko přehlásit.
Každej to má tak, jak to chce vidět.
Jinak je to deset minut na dopraváku, jeden mail na pojišťovnu a FÚ zařídí účetní.
Máš to těžkej život, chlapče. A ještě se v tom patláš.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to přesně o tom, že stát obtěžuje lidí denně několikama takovými píchovinami a pak by člověk nic jiného nedělal, naprosto zbytečná věc EL značky, stačilo poslat do firem nebo lidem modrou samolepku která se nalepí na pravý konec značky. Zařizovat to nebudu už z principu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Úplne, podla mna, stačí podklad inej farby, ako to majú Maďari, Rakúšania...
Ten váš výmysel s EL... je totálna blbosť.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hlavně by to mělo být jednotné v celé Evropské unii jenže Češi musí mít vždycky něco speciálního.

Obrázek uživatele Radovan

Jinak by se na tom nedalo nakrást a korupčnit. Vždy máme třetí cestu. Zlodějskou.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ad osvobození od silniční daně: pokud je zde myšlena ta, na níž máme zákon, tak elektromobily mají již roky tuto daň nula. Sic je to nadvakrát - jednou snížení dle prgrf 6 a pak osvobození dle prgrf 3. Leaf má tak z počátečních 2400 výsledek 0.
PS: nepodnikatelů se tato daň vůbec netýká, pokud nepíší cesťáky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Skvele, takze napr. Mitsubishi Outlander PHEV dostane zelenou znacku. Na baterku to ujede ani ne 50km, po Praze to bude smrdet stejne jako normalni auto, vlastne jeste vice, protoze to je velke a bude to zabirat spoustu mista, parkovani zdarma. Vyborne, opravdu

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

U plugin hybridu bohuzel zalezi na tom jestli majitel pilne dobiji. Takze treba ja sosam kde se da a po meste jezdim vetsinou jen na elektriku. Ovsem pokud je nekdo linej a nebo jeste hure si to koupi firma a nabijecku to auto neuvidi ani z rychliku, pak je to prusvih. To mate pravdu. Mozna by plugin hybridy mohi mit slevu ale nemuseli by to mit zadara.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

OT- nevíte prosím někdo, zda na rychlonabíječku v Táboře je spolehnutí, funkční asi ano, ale kamarád zkoušel a parkování prý nebylo označeno a byla obsazena fosilama, prostě se mu nabít nepodařilo. Je už označena??? Rád bych s s mojím malobaterkáčem dal JČ trasou okolo Benešova. Rychlé nabití v Táboře je ale pro mne podstatné. Díky za odpověď

Včera jsem v Táboře 2x nabíjel. Nabíjecí místa označena nejsou, ale podle mě je to úplně jedno. Nabíječka je totiž v místě, kde je brutální nedostatek parkovacích míst, takže i kdyby byla označena, tak není záruka, že nabíjecí místa budou volná. Poprvé jsem nabíjel kolem oběda - obě 2 místa obsazena fosily, musel jsem požádat jednu z kuchařek zdejší školní jídelny, aby přeparkovala. Podruhé večer - bez problémů. Výsledek: podle mě vysloveně nevhodné umístění nabíječky, nabíječka je použitelná pouze odpoledne, po skončení škol.vyučování.

---

Nissan Leaf 24kWh, 229.000 km
Nissan Leaf 40kWh, 1.700 km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Díky za odpověď, takže bohužel moje cesta na jih, stále bude druhou stranou přes Písek, s e-UPem to nemohu riskovat, musím čekat na další rychlonabíječku

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dnes jsem byl s PHEV v Praze. Po dalnici na benzin, na vjezdu do Prahy jsem prepnul na EV a dojel do centra. Pak jsem zase vyjel ven a na vyjezdu na dalnici prepnul na benzin.

Delam to tak pokazde a da se predpokladat, ze to takto bude delat vetsina majitelu PHEV. Je to totiz nejrozumnejsi zpusob pouziti.

Z tohoto pohledu mi zvyhodneni PHEV dava smysl. Ale je samozrejme mozne, ze nektere PHEV pojede v Praze na benzin/naftu nebo tak bude jezdit vyhradne. Ale v celkovych cislech mezi PHEV vozy by to snad nemela byt majorita.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to delam taky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já to dělám obráceně, protože nechci, aby na venkově, kde mám chalupu, byl stejně nechutnej vzduch jako v Praze. Pražským sck to už nevadí, jsou zvyklí a kam bych se jezdil rekreovat? Ostatně, optimální by bylo, kdyby byly v Praze anebo v Brně i elektrárny a další průmysl, který zasmraďuje i venkov a člověk pak nemá kam vyrazit za čerstvým vzduchem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dnes jsem potřeboval nabít v Praze Holešovicích, oba dva stojany ČEZ obsazeny 3xTesla a ZOE, všichni na kabelu a ani jeden nenabíjel... Musel jsem na mejch 15 min najet na chodník, bát se aby nepřijeli MP a prosit lidi kteří chtěli za mnou u chodníku zaparkovat aby popojeli. Vím že je to dobrá věc parkování celý den zdarma ale u nabíječek??? Nevím školy nemám, ale asi by to chtělo nějak vyřešit...V Praze dobré pokrytí ale část je takto zablokovaná..

Obrázek uživatele Cayman

někoho holt nabíjecí hygienu nenaučíme :) přitom stačí hodit lístek s telefonním číslem za okno. Dneska sem nechal vyvolat jednu nezapojenou Teslu v arkádách pracovníkem parkoviště, protože sem se nemohl připojit

---

EV nováček - huráá už máme několik tisíc e-km za sebou
2009 Fiat Fiorino (Micro-Vett) 31 kWh www.evalbum.com/5247

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Draze zpoplatnit dobu po kterou auto nenabiji. Jako to udelala Tesla. Problem by se vyresil okamzite.

Obrázek uživatele Radovan

Což je věc, kterou má ceníkem PRE už roky dávno vyřešenou. Zpoplatněné minuty po určité době.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

PRE má časovou složku, ale ta se uplatní při spuštění nabíjení. Kdo tam přijede parkovat a jen připojí kabel, tak vychcánek nezaplatí ani ň. V Třebíči je dopravní značka, vychcánka stačí odpojit a volat 156.

Tak tak, řešení po vzoru Třebíč funguje dokonale.

---

Nissan Leaf 24kWh, 229.000 km
Nissan Leaf 40kWh, 1.700 km

U McDonaldu v Olomouci probíhá výstavba dvou rychlonabíjecích stanic firmy ČEZ.
Takže v Olomouci bude 8x Tesla Supercharger, 2x Tesla Destination charger, 4x ČEZ, 1x E-On, 1x EV Mapa, plus soukromé a plus pomalejší wallboxy.

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele Michelin

Hm, a u nas mame prd.
Ale na druhou stranu vsechny ctyri elektroauta co v okrese jezdi jsem kupoval ja a je to asi malo.

Uz, se ale blyska na lepsi casy. Presvedcil jsem znameho aby namisto cmouda objednal Konu.
O vikendu v tom po nasich rozhovorech lezel a dnes uz byl v mistnim Hyundai. Smutne na tom je, ze mu rekli, ze nemaji na ev licenci, pritom jsem ve spojeni s jejich sefem, ktery mi na zacatku roku potvrdil, ze uz ji podepsali...
No nic to se vyresi. Znamej uz mi hlasil, ze bude delat taky osvetu, coz me potesilo.

A mimochodem manzelka dnes slozila elektromobilni maturitu. Dala s Leafem 130km, nabila tam na chademu a po vyrizeni potrebneho se vratila a jeste behem nakupu sosla z TYP2... :-)
Mam z ni radost.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pěkně tu svou polovičku trápíte :) Neuvažoval jste o výměně? Nemyslím manželek, ale nissanu za e-trona. Ten je taky jen na nákupy, jak tu už taky někdo psal.

Obrázek uživatele Michelin

To bych ji teprve trapil, nutit ji jezdit s tak velkym autem.
Nemluve o te cene. Do toho by mi nesedla, stejne jako odmita ridit Teslu...

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele Josef

Manželka miluje BMW i3 :-) Se 40 kWh baterkou je to ultimativní manželkovský kočár...

Obrázek uživatele Michelin

Jj, ale do Nissanu se nas vejde pet.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Moje zase nechce jezdit ničím jiným než Soulem.

---

ecotaxiolomouc.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dik za osvetu. Ja sve dva ceske kamarady zijici v Japonsku nedokazal presvedcit ani ke koupi hybrida. Jeden se na to i dival ale proste ekonomicky se to nevyplati. A tak nekoupili. Asi umite lip presvedcovat. :-) Ale snazim se.

Obrázek uživatele Michelin

On nastesti take neni z tech kdo penize setri, ale radeji vydelava.
Povidal mi vcera “vsichni rikaji jak to nejde nebo se to nevyplani, no nekdo teda zacit musi”...

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele Radovan

Šikulka. Nutno stylově oslavit. Nejlépe energetickým nápojem :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Michelin

:-)
A nebo necim co ma hodne voltu.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele Radovan

Absint. Ale pozor na svíčky, málem jsme v Brně podpálili pavlačový balkon v 6.patře činžáku. Dobrá akce :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Michelin

Ne kdepak, kdyztak domaci slivovicku od tchana nebo nejake dobre vinko.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no týbrdo ty se tam teda mají dobře, má někdo mapu KONCENTRACE ELEKTROMOBILŮ v ČR ??

třeba dle registrace ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jen pro přesnost bych dodal, že co se týká Prahy, nelze jít vyměnit RZ na jakýkoli registr vozidel, ale jen ten na P4 - Vyšehradě.

Obrázek uživatele Radovan

Tak to je jasné. Spalovací SPZ putují rovnou na vyšehradský hřbitov :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na Vyšehradě odpočívají nejvýznamější české osobnosti. Stav se někdy, provedu tě po Praze.

Obrázek uživatele Radovan

Právě jsem matičku Prahu po 3 dnech opustil. Doporučuji průvodcům BeerGeek na Vinohradech https://beergeek.cz/ (trochu protimluv). Pod Vyšehradem je pak pěkná hospůdka nad zastávkou tramvají s dobrým pivem i vínek a skvěle vaří.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Radovan

Právě jsem matičku Prahu po 3 dnech opustil. Doporučuji průvodcům BeerGeek na Vinohradech https://beergeek.cz/ (trochu protimluv). Pod Vyšehradem je pak pěkná hospůdka nad zastávkou tramvají s dobrým pivem i vínek a skvěle vaří.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vidím, že ověřit v praxi, že EV a PHEV jsou k hovnu bude nejen trvat pár let, ale navíc to nás daňové poplatníky bude stát pěkné prachy.

Obrázek uživatele Radovan

U nás už 5 let ve 2 kusech a elektrokolo k tomu a furt se ty výkaly ne a ne dostavit :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Radovane, ty, jakožto fanatik nikdy to, že je to na hovno nezjistíš :-)
Důležité je, aby to zjistila většinová společnost a politici.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Většinová společnost (uživatelé aut) dávají svůj postoj k EV jasně najevo mírou zastoupené elektrických vozidel v celkovém počtu prodaných aut. Tam je to myslím úplně jasné.

Elektrická auta mají svoje nesporné výhody, ale i nevýhody a je na každém, aby zhodnotil, co je pro jeho potřeby vhodnější - EV nebo spalovací auto. Ať se každý svobodně rozhodně, ale na základě skutečných faktů a ne fanatických nekritických výkřiků z jedné či druhé strany "barikády", čehož jsme svědky často i tady.

Samozřejmě, když se uživatel nějakým směrem "postrčí" jako třeba v Norsku, tak je to pak na zastoupení EV vidět. A na tomto příkladu jasně vidět, že v první řadě jde o peníze, ostatně jako obvykle :-) Norům nevadí nevýhody EV, podstatné je, že jeho provoz je podstatně levnější než provoz spalovacího auta.

Většinová společnost ví o elektromobilech víc dezinformací než pravdivých informací. Zrovna dnes jsem přijel do penzionu, kde se úplně normálně inteligentní pán strašně divil, že se elektromobil nabíjí ze zásuvky. Je to důsledek mediální masáže naprosto neinformovaných novinářů, kteří lidem nezvládnou dát ani tu základní informaci, že elektromobil se nabíjí elektřinou ze zásuvky. Spousta lidí si myslí, že s elektromobilem musím jezdit po nabíječkách, které nikde nejsou. A pak začnou básnit o vodíku...

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

Obrázek uživatele ozana

... který je na každém rohu. :)))

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Obrázek uživatele spetak

A zadarmo !

Obrázek uživatele Radovan

To by bylo tak fajn, kdyby to byl důsledek mediální masáže naprosto neinformovaných novinářů, kteří lidem nezvládnou dát ani tu základní informaci, že elektromobil se nabíjí elektřinou ze zásuvky. Jenže oni to jsou obyčejní presstituti a koho chleba jíš, toho řepkovou píseň zpívej. V horším případě ropnou.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Radovan

My fanatici už to tak máme. Je to droga, čistá a tichá jízda bez smradu, kraválu, vibrací a jedů v ovzduší. A navykli jsme i děti. Fosily se jim oškliví :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Také k tomu chování - přijedu si e-NVéčkem na přezutí Pneu a když servisman při nájezdu na zvedák neslyšel kravál, hned se ptal, kolik to dojede a od té doby jsem takovou agresi proti EV snad neslyšel. Tam se nemělo cenu o čem bavit (v Norsku zakopávají lidi venku o šňůry, v minus 20ti to nikam nedojede, když se připojí na síť tisíce vozů, síť klekne, omezovač na 135 km/h je na ... - "snad se toho nedočkám!" - jeho poznámka, ve výsledku všechno dražší a žádná ekologie ... zlatej benzín!). Tam nemělo cenu vůbec nic říkat, jen se usmívat, jak jsou "vymytý" médii. A takto se chová velká část obyvatelstva. Čeká nás hodně práce!

Těmhle lidem je lepší říct "nabíjel jsem to před měsícem dojezd ani netuším" :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Me takhle depta diskuze pod clankama o EV treba na idnesu. Nevadi mi ze lidi vypocitavaji nevyhody, a ze jich neni malo ale vadi mi zli a neinformovanost. Vetsinou mi ti lidi pridou az neuveritelne hloupi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zvykej si, bude hůř. Jednoho dne se probudíš a ti co včera vykřikovali hanba nyní budou řvát sláva. To je nejhorší poznání, že se ani nestydí převlékat myšlení rychleji než kabát. Od absolutního popírání k absolutnímu vychvalování. A to vše papouškují dle toho jak jejich modla právě řekla. Ideální žrádlo pro klerikály. Prvně hlásají lásku k bližnímu aby odpoledne světili kanóny jedoucí do války...... To je teprve na palici. Já si to vyzkoušel s počítači. Furt jsem byl za debila co propaguje Internet a po příchodu placek na krájení cibule jsem za debila zase když je varuju, že to do rukou nepatří, protože to je nebezpečná zbraň.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Treba vymeniť servisáka. Evidentne je už prefetovaný, ako všetci vyznávači ropy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Proc by meli mit nejake auta parkovani zdarma? Zabiraji snad mene prostoru? Proc by sem meli jezdit nejaci mimoprazsti autem, jakymkoliv.

A proč by pražští měli jezdit mimo Prahu autem? Zabírat s ním prostor a zasírat tam emisemi vzduch!

---

ecotaxiolomouc.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no protože elektromobily nesmrdí a je potřeba je tudíž rozmnožovat aby se díky nim vytlačili autopopelnice z Prahy.

Proto by měli mít elektromobily parkovani zdarma ;) To aby dotyčnýho majitele autopopelnice TRKLO že je v Praze jeho smrad NEŽÁDOUCÍ :)))

Tonííííc si z toho nedělej, bude ještě hůř... :)))))))))))

Londýn brojí proti špatnému ovzduší

ceskatelevize.cz/porady/1097181328-udalosti/219411000100407/video/686835

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Chudacku omezenej, ja bych jezdi i v Londyne bez myta. Jedna vec je to co nam tady nekdo cpe, druha vec je to co jsou financni moznosti obyvatel Prahy.
Problem neni auto, ale drahe bydleni a kdo to nechape, tak by si mel o tom neco nastudovat. Vsechna tato opatreni jenom dale zvysuji cenu. Khanovi nadavaji na twitru do neuzitecnych kund, protoze dela z chudych lidi jeste chudsi.
Jestli si nekdo mysli, ze toto je reseni, tak to jste na velkem omylu. Pro zelene je jakekoliv auto fuj, at jiz na baterku, nebo na benzin, je to jenom otazka casu. Nejde totiz vubec o to na co to jezdi, ale ze to zabitra verejny prostor. Takze jestli si nekdo mysli, ze bude ten, kdo si koupi EM nejak chraneny, tak mozna jeden dva roky, ale pak bude utrum

Ale neboj Chocholouskovi uz nekdo zavola.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no neříkám že v lecčems nemáš pravdu, ale je prostě nutné potřeba primárně zlikvidovat rakovinomety páchající kolektivní sebevraždu ;) páč jinak lidi budou chcípat a sosialistický zdravotnictví se položí ;) Chápu že v práglu lidi přechcípávají jen pro peníze jasný, já sám do tý díry pražský jezdím maximálně jednou za 10let a ještě k tomu zatrest, ale pochop že s čistým vzduchem se lépe žije, to je základ. No a takový detail jako parkování zdarma těch pár tisíc elektrokár pražská díra zmákne levou zadní :) Máte přeci šaliny a krtka a obnovte segwej!! Víš jak těžký je ftop zpráskaným měste chodit pěšky :))))))))))))))))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja jezdim po Praze na elektrolokobezce. Problem je hlavne prostor.
Co se tyce hybridu, tak uz to tade nekdo psal. Dojezdova vzdalenost na baterku je miziva, takze do mesta prijede s vybitou baterkou a pak je vidina cisteho vzduchu ta tam.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to jen další výhoda aby lidé přešli na elektro a imise nebyly ve městě. Vlastně je to "cukr",což je fajn. Mohlo by se totiž stát že město zakáže auta se spalováním a bylo by to :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To jsou sny co, uz je potreba se probudit. To se samozrejme nestane, ale urcita regulace je potreba. Lokalni obyvatele musi mit ale samozrejme prednost pred jakymkoliv autem, jez prijede do Prahy, at jiz je elektricke, nebo neni. Neni to o ovzdusi, ale o prostoru. To je to, co je nejcenejsi.

To že co je nejcennější zistíte až dostanete rakovinu z toho dízlu co kolem Vás každodenně jezdí ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Praha chce politicky podpořit elektroauta to je celé, ale samozřejmě logicky to nemůže dlouhodobě vydržet.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nechce, oni chteji zlikvidovat individualni dopravu. Prazaci si prece nebudou kupovat EM, kdyz je nemaji kde nabijet

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V Praze se dají na 22kW nabíjení předělávat všude blízce rozesetá parkovací místa pro kanceláře a obchodní domy, a Pražáci patří k nejbohatším v celé EU, takže to zvládnou i ufinancovat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Se daji ..... ale nejsou

Obrázek uživatele M.Krupka

Paradoxně právě v Praze je kde nabíjet. Třeba v takovém Sokolově, Domažlicích máš problém.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A to se maji lidi stehovat k nabijeckam? Ja mam nejblizsi 5km od baraku a v praci nemam sanci

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak dej tomu kreténovi výpověď a jdi makat ke slušným lidem co TI UMOŽNÍ NABÍJET !!! a nebudou s tebou zacházet jako s nějakým českým dízlprasetem ;)))))))))))))

evmapa.cz/

kcc-hho.webnode.cz/mapy-nabijecky/

kcc-hho.webnode.cz/business/cr/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kreten, co zamestnava po cele republice 2500 lidi asi nebude tak uplne kretem. Kreten je ten, kdo si mysli, ze si musi vozit do prace zadek v aute. Centrum Prahy nikdy nebude mit dostatek mist na to, aby si tam prijel cely stredocesky kraj.
Jinak prejmenovyny Cipisek, co se neumi vyjadrovat a vsechny jenom urazi me fakt nemuze rozhodit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ber to s nadhleden, sranda musí bejt ;)) Hele nesporným faktem je že elektřina je dnes rozvedená všude. Takže obecně kdo nemá nabíjecí místo ne že by na to neměl ale nechce ;) Tzn víc se snažit, víc tlačit, aktivně represovat, prostě bojovat protože v postkomouský díře čezký pečený nabíječky prostě sami do huby nelétají ;) na to tady není systém, tady lidi furt kradou, myslí si že je to €urostandart a říkají tomu byznys :) Pokud chceš zaopatřovací elektromobilní péči musíš emigrovat na západ do germánije! země zaslíbené, medem eletrikou a wurstem oplývající, jako spooousta tvojich spoluobčanů co už tam jsou ;) A srrr na místní socany ojrokrocany, fijaly a držklauze a vondráčky a bureše samý karijéristický p... :))) Anebo vymysli způsob jak milijardáře podojit!! Já vůbec nechápu že ten polygamista chroustníkovoprcálek ještě nějakou nepostavil :) Před pár lety plnou hubu keců jak zachrání českou zemi, velkou jedničku dávno ftrezóru a místo toho brousil misky :))))))))))))))))))))))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak pokud máš barák, tak máš i kde nabíjet...ale pokud myslíš barákem nějakou kadibudku v sídlišti tak z patra se kabel tahá blbě. Tedy Barák=stání před ním nebo v něm=nemáš problém s nabíjením. Auta by měla mít takový dojez aby skoro kdekoliv z ČR nemusela v Praze nabíjet a ujela z ní šupem aspoň 60km. Takže něco 60kWh+ .

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale my se tady prece nebavime o nekom, kdo ma barak. Jde o to, ze jsou i lidi, kteri bydli v praze, napr. ve stare zastavbe. Neni prece vubec v jejich zajmu, kdyz nekdo prijede ze stredoceskeho kraje a postavi jim pod okna svoji olechovku. A je mu uplne jedno, jestli je eklektricka nebo ne. Me by se taky nelibilo, kdyby mi nekdo pred barakem parkoval na ulici se svoji plechovkou. Jeste to bude zajimave, jsem fakt zvedav, jak budou lokalni reagovat, az bude EM pribyvat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bože ty seš kretén.

Proč bys ty měl jezdit někam autem, kamkoliv, a parkovat si tam. Auta je od toho, aby stálo na MOJEM parkovacím místě a nehlo se.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Sam si kreten, prijedes autem, zabiras verejny prostor, tak zaplat

Obrázek uživatele M.Krupka

Úřady a úředníci v tom stejně dělají bordel. Značku EL mělo dostat jen auto bez spalovacího motoru. Plug in hybrid bez nabíjecí zásuvky je jen normální hybrid, kterých se tahle výhoda dnes už netýká.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jaký plug-in hybrid se emisemi do 50g co2 nemá nabíjecí zásuvku?

Obrázek uživatele M.Krupka

Třeba ten jehož majitel bydlí v paneláku? Pokud jezdíš občas po našich městech, zjistíš, že nabíjecí zásuvka je příliš daleko a stát tam dvě hodiny kvůli nabíjení nebudeš a kvůli pár kilometrům na elektřinu se ti to nevyplatí. U čistého EV je to nutnost tam dojet a nabíjet.

Edit.
Pokud jezdíš s EV asi moc plug in hybridních aut na nabíjecích stanicích nepotkáváš. Od teď asi budeš potkávat častěji. Díky této výhodě se značkou EL se budou více kupovat. Špatně je na tom to, že budou dvě hodiny blokovat nabíjecí místa. A ti co nabíjet nebudou, budou mít emise jako normální hybrid a možná i horší.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

oni ty plug in jezdí, ale málo kdo je nabíjí a když už tak mají jen AC konektory a DC neblokujou

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hybridní auto lze nabíjet i na 50 kW nabíječce přes Mennekes a blokovat úplně zbytečně místo pro rychlé nabíjení. Nedávno jsem viděl BMW i8 které si prostě jenom majitel zaparkoval na zelené vyhrazené místo pro EV.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hybridní auto má úplně stejnou nabíječku i zásuvku jako elektromobil. Ty menší o výkonu 3,6 Kw ty větší jako Range
Rover dokonce 7,2 Kw.

I na 50 Kw nabíječce se jedná o normání AC dobíjení a obvykle má stojan dvě parkovací místa a protože DC nabíjí jen jedno auto, tak může současně nabíjet jedno AC a jedno DC.

Tak mi vysvětlete jaký je rozdíl jestli tam bude na DC třeba Tesla a na AC bude hybrid ,nebo Miev,ION,C-zero Leaf, E-golf,Ioniq, Kona,FIAT,E-tron, I-pace
nebo jiné EV s jednofázovou nabíječkou?

Navíc hybrid tam bude max 2-3 hodiny. EV 4-8 hodin.

Jediný co uznávám , že je prasárna, když je někde kabel na AC 43 Kw pro R-zoe. Tak ho i když to jde ho strčit do plug in hybridu a brát z něho jen 3,6 Kw. Ale zase těch zoe s 43 Kw nabíječkou u nás tolik nejezdí a jiný si může zajet na AC 22 Kw

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jak dlouho tam bude které auto na nabíjet záleží taky na řidiči nejen na autě. Běžné DC nabíjení trvá 30-60 minut a může být spuštěno druhému automaticky v případě, že jeden nabíjí přes CCS a druhý přes Chademo. EV bude na DC nabíječce nabíjet na Mennekes jen nouzově, PHEV standardně

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

OK chápu jen jsem chtěl vyvrátit některé mýty o hybridech, protože málo kdo ví , že za hodinu nabíjení se nabije na stejně Km jako elektromobil se stejně výkonnou palubní nabíječkou.

Dc nabíjení jak píšete asi záleží na stojanu, ale běžně co má ABB tak pokud někdo nabíjí na DC tak druhý vývod je blokován, nevím o tom že by šlo autorizovat druhý kabel předem, ostatně kdo by to dělal, jako že by se mu to začalo nabíjet třeba za hodinu?

Nabíjení plug in hybridu není tedy nic špatného, jediné co chápu, že majitel elektromobilu nabít musí , aby případně dokončil cestu a pokud mu blokuje stojan hybrid , tak je naštvaný že musí čekat jen proto , aby majitel hybridu ušetřil 2 litry benzínu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já jsem to nedávno dělal na Barrandově u Lidlu, nabíjel tam eGolf, připojil jsem tedy kabel Chademo, stiskl start a šel nakupovat. Když jsem se po 40 min. vrátil, měl jsem 75% nabito. Hned přijela panu v Leaf 2, tak mě poprosila, zda bych ji připojil po skončení mého nabíjení, takže parádní využití nabíječky, 3 auta nabité za 1,5 hod.

Obrázek uživatele Radovan

Kromě Mitsubishi Outlander PHEV, co má technologii z trojčat včetně CHAdeMO.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ta hodnota 50% gr. CO2 je podle mě daná nějakou Evropskou legislativou, určitě si to nevymysleli v Praze. A je to hlavně problém našich měst, že neumějí zajistit dostatek nabíjecích míst, hlavně na parkovištích v návaznosti na městskou dopravu.

Pak se nesmějí divit, že jim tam budou jezdit řidiči vybitých hybridů na benzín, nebo majitelé EV s náhradním spalovákem, protože by tam se EV si dojeli, ale už se vrátili jen s pocuchanými nervy. obojí vyjde na stejno.

Je to jen stejně takový odpustek máš hybrid,nebo EV budeš mít parkování zadara ,ale "otevřel si hospodu a chodili mu tam lidi" parkování hybridu se zrušilo, ne proto že by čmudily, ale prostě už jich bylo moc.

Plug in hybridů je tak málo že to nikomu vadit nebude, možná jich je u nás méně než EV , až se to naplní výhody zruší, nic jiného bych tom nehledal.

Jinak na obranu Plug in hybridů, pokud si ho koupí normální člověk co má současně zajištěné noční dobíjení , tak je to vlastně na prvních 50 Km elektromobil, občas je až nechutné jak dlouho v tom nádrž benzínu vydrží.např. za posledních 14 dni najeto od tankování benzínu najeto 800 Km a pokles dojezdu na benzín je na 620 z 850. Km

Plug,in hybridem nejezdím jen tak z legrace, ale z nutnosti na trhu prostě není v dané cenové kategorii kolem mil. Kč použitelný elektromobil.

Ale máte pravdu u phev byl pravidelně nechal kontrolovat projetý benzín VS. najeté Km na elektřinu, vše dokládat a na tk analizovat data z řídící jednotky motoru a v případě nenabíjení sundat výhody.

Obrázek uživatele M.Krupka

I kdyby bylo dostatek nabíjecích míst, řekněme na každé ulici několik zásuvek, stejně to u nás po..rou cenou za kWh, nebo paušálním poplatkem za nabíjení a spoustu majitelů plug in hybridů by nenabíjelo. To že je plug in hybridů dnes málo, neznamená, že jich za tři roky nebude 40x více a nabíjecích míst jen 10x více. Značky EL jim ale zůstanou. Kontrolovat řídící jednotky.... proč, nač, kdo?? Zase by se našel někdo, kdo by to obcházel.
Těch prvních 50km bych viděl u nového auta a v létě. V zimě u staršího vozu to bude kolik?? 2km?? Nebo 10km??
Pokud je to nějaká směrnice EU, tak je to jen ústupek automobilové lobby. Nic jiného bych v tom neviděl.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslím že se koukáte na ty auta zbytečně negativně. Berte to tak na na průměrný denní nájezd je to v podstatě elektromobil. V zimě má nájezd na nabití ještě vyšší protože tam běží spalovák kvůli topení a současně běží generátor elektřiny a ten zvyšuje dojezd v ev módu.

Vyhoda tohoto řešení je ža běžné jízdy máte elektromobil a dálku si nemusíte odkládat nějakého smradocha, jak to ostatně má většina lidí s EV na tomto fóru. Je jasný že na určité střední vzdálenosti od 100 do 200 Km je elektromobil lepší. To si každý vybere vozido podle svého.

To by jste za chvilku nedával značky EV co mají dojezd pod 100 Km , pak pod 200 Km protože určitě mají v záloze spalovák že.

Nebo nedávat zanačky pro EV co mají nájezd pod 20 tis ročně, protože více stojí než jezdí atd.

PS s tou cenou za nabíjení máte pravdu to moje PHEV má tak nízkou spotřebu s vybitou baterií, že se mě nevyplatí dávat za kWH více jak 5 Kč raději jedu zpět benzín.

Obrázek uživatele M.Krupka

Velká skupina lidí do Prahy dojíždí z okolních vesnic. Hypoteticky si může většina z nich koupit plug in hybrid a nabíjení vyřeší doma na vesnici. Ujedou po okresních silnicích 20-50km a do místa práce v Praze pojedou na benzín přes celou Prahu. Výhoda?? Ano, budou zdarma parkovat a přitom přijedou do Prahy se studeným motorem a vybitou baterií. Budou mít kde parkovat?? Zatím ano. Pointa čistého vzduchu ve městě a volné parkování nevyřešena.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A ještě "lepší" to bude, když takový plug-in hybrid dostane někdo jako služebku. Už vidím, jak to nabíjí doma za své... se na to vykašle a bude jezdit jenom na benzín (protože soukromé km si vyúčtuje stejně podle spotřeby v TP bez ohledu na skutečnou spotřebu) a baterka se bude nabíjet akorát tak jízdou. Takže po Praze bude jezdit jako čistý spalovák, ale bude mít parkování zdarma :-)

Ideální benefit pro zaměstnance, spotřeba 2-3 litry, jezdí to pomalu levněji než EV a parkování v Praze zdarma :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Se spotřebou podle TP je to ještě horší jak píšete, moje niro má 1,3 L /100 Km. Dokonce na úřadě se jim to zdálo tak divný že mi to raději při dovozu do TP ani nenapsali mám kolonku spotřeby prázdnou a tak musím na FÚ dokládat COC list.

nadruhou stranu kdo normální by chtěl jezdit s tím na benzín když na elektřinu to jezdí tak hezky svižně a tiše a vemte si že to stojí stejně jak elektromobil a tak si firma zvolí jistě druh pohonu podle využití a po městě i s vybitou baterkou to stejně jezdí za polovinu jak čistě spalovací vozidlo , díky rekuperaci .

níže posílám ukázku jízd vytažených z palubního počítače a
navíc niro má tu vlastnost, že pokud je spotřeba nula prostě se spalovák nepustí vůbec, tak není v seznamu uvedeno.

Rozdílem najetých KM jsem se dopočítal že to bylo dalších 195Km uplně bez benzínu tj asi 20% jízd co nejsou v tabulce

Datum nejeto spotřeba
8.4.2019 13 KM 0,3 L/100 KM
8.4.2019 17 KM 1,7 L/100 KM
6.4.2019 10 KM 1,7 L/100 KM
3.4.2019 11 KM 0,6 L/100 KM
2.4.2019 15 KM 0,4 L/100 KM
2.4.2019 13 KM 1,3 L/100 KM
1.4.2019 34 KM 0,1 L/100 KM
1.4.2019 13 KM 1,7 L/100 KM
29.3.2019 13 KM 2,9 L/100 KM
28.3.2019 104 KM 2,5 L/100 KM
27.3.2019 15 KM 1,3 L/100 KM
27.3.2019 13 KM 2 L/100 KM
26.3.2019 14 KM 1,2 L/100 KM
26.3.2019 13 KM 2,1 L/100 KM
25.3.2019 13 KM 1,4 L/100 KM
25.3.2019 13 KM 0,7 L/100 KM
23.3.2019 6 KM 0,1 L/100 KM
22.3.2019 93 KM 1,4 L/100 KM
21.3.2019 16 KM 0,2 L/100 KM
21.3.2019 13 KM 2,3 L/100 KM
21.3.2019 412 KM 6,2 L/100 KM
20.3.2019 239 KM 4,2 L/100 KM
plus 195 KM se spotřebou nula

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jako služební auto domů nebudu tahat, že, protože by mne sousedé zabili. Je tady dost soukromých aut a ne ještě že si velká korporace socializuje náklady na firemní parkoviště, aby mu to holt soukromníci a erár platili. Tůdle. Každý za své soudruzi kapitalisté! Ještě by měli pocit, že jim dlužím za půjčení auta. Nasrat. Dohodnutou mzdu za 40 hodin práce a basta.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevím, proč by mě měli sousedé zabít. Jestli na parkovišti před barákem parkuji soukromé auto nebo služební auto, je úplne jedno, zabírá pořád stejně místa, ne? :-) Měl jsem několik služebních aut a nikdy jsem neměl problém. Samozřejmě, myslím tím služební auto s možností použití na soukromé účely, kde se zvyšuje daňový základ o 1% z ceny auta, platím si PHM u soukromých km a nic víc. Náhodou, byl to vždy dobrý benefit, auto bych stejně potřeboval a takto jsem se nemusel starat a finančně to vyšlo mnohen lépe jako když bych auto vlastnil.

Obrázek uživatele ozana

Ale co když tam parkuješ obě?!

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A proč? Mě stačí jedno auto. A ten, komu nestačí, tak tam parkuje dvě auta - soukromé i služebku. Ale pokud by tu služebku neměl, tak by tam parkoval dvě soukromá auta, protože je asi potřebuje, že? Jinak by neměl dvě auta. A takových rodin je víc, co mají dvě auta.

PS:
Taky jsem měl soukromé auto, když mi náhle zaměstnavatel dal služebku. Pak jsem taky parkoval před barákem dvě auta, ale jenom do doby než jsem soukromé auto prodal. Akorát se to nepovedlo hned, tak jsem rychle musel přepisovat soukr. auto na manželku, protože nejde mít parkovačku na dvě auta zároveň. Alespoň teda kdysi to v Praze nešlo.

Obrázek uživatele ozana

Dvě soukromá auta potřebovat nemusí, ale dostane služební a soukromé hned prodat nechce.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Obrázek uživatele M.Krupka

Ano i s podobným názorem jsem se setkal, že se mu to doma nevyplatí nabíjet a v práci nemá kde nabíjet.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přesně tak. Stejně jako benzín nebude tankovat na Tank Ono, ale klidně na drahé Shell... pokud tedy firemní politika nepřikazuje nějakou konkrétní benzinku. Uživatel se chová ekonomicky. Pokud by si to koupil a provozoval za svoje, tak věžím tomu, že poctivě nabíjí.

Jenže v Praze je právě těch služebných aut hodně, takže toto je reálná situace s PHEV, která může nastat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Trefa!
Plugin hybrid by mel platit stejne jako hybrid, nebo klasika.
Ja nevim jak je to naplanovane, ale pokud ta vyhoda bezplatneho parkovani neni vazana na trvale bydliste v Praze, tak je to cele jedna velka chyba

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zatím není a necháme jim si to vyžrat do hořkého konce.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V tom máte pravdu, ovšem asi jste plug in hybrid nikdy na delší dobu neměl, ideálně je jezdit pomalu tj. po městě na baterku a po dálnici nebo do kopců na okresce na benzín . Ale asi se budu opakovat musíte se na to koukat globálně, když jim jednou "omylem" zasmrdí v Praze asi se nic nestane.

Jinak víte kolik stojí nejlevnější plug in? Mil. plus to si asi moc lidí na dojíždění do práce nekoupí. Takže se bavíme o ničem prodeje jsou na úrovni statitistické chyby stejně jako EV.

Trvám na tom , že výhody jsou jen politika u obou typů vozidel ,jen na oko, aby se pro ekologii něco dělalo.

Ano, politika..., vždyť je dán i termín do kdy se ještě bude vystavovat povolení za 100,- Kč i pro hybridy a pak se každému bude ještě další 3 roky prodlužovat...

Obrázek uživatele Michelin

Co to je za hloupost nedavat ev s malym dojezdem vyhody? Jestli ma doma zalozni spalovak pak na nem ma normalni znacku a tedy zadne vyhody a jestli prijede do Prahy v ev a nehrozi tedy, ze mu tam zrovna dojde baterka a on nastartuje a zacne jim tam smrdet tak at parkuje v modrych zonach neomezene a poziva techto vyhod jako odmenu za to, ze jim tam nesmrdi bez ohledu na to jaky ma dojezd.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to hloupost to máte pravdu , proto jsem to tam napsal, stejně jako nedávat výhody plug in hybridům, když mají oba typy vozidel prokazatelně nišší emise, než jiná vozidla. Se podívejte na sprintmotor, PHEV má v praxi poloviční spotřebu a to je přece hodně.

Prave male elektromobily by mali mat vyhody, lebo ich jazda je nielen bezemisna, ale maju spravidla aj mensiu spotrebu ako velke EV a v neposlednom rade zaberaju na parkoviskach menej miesta.
Ked v nakupnom centre zaparkuju dve velke SUVcka, tak parkovacie miesto medzi nimi ostane take male, ze sa tam zmesti uz len male mestske auto. Teda male auta by mali byt v mestach preferovane aj legislativou, lebo aj keby to boli ciste spalovaky, tak ich male motory vygeneruju menej emisii ako vecsie HEV ci PHEV. Cize prave male mestske elektromobily by mali byt podporovane viac ako velke.
Preto maju v Japonsku kategoriu KEI car, s limitovanymi rozmermi a vykonmi, ktore maju mensie naklady na prevadzku nielen z titulu spotreby, ale aj mensimi danami, registracnymi poplatkami, poistnym a podobne. (trojcata su KEI car :-)))

Nic v zlom, ale teraz ste sam pripustili, ze v monohych pripadoch ani nabijat nebudete, lebo sa to neoplati a budete jazdit na benzin so spotrebou porovnatelnou ako hybrid a mozno len o par percent nizsou ako porovnatelny cisty spalovak.
Take auto si podla mna specialnu znacku s prislusnymi benefitmi pre preferenciu pouzivania v centrach miest nezasluzi, pretoze prispeje k zlepseniu prostredia minimalne, alebo vobec nie.
Na druhej strane akceptujem pouzitelnost PHEV pre urcitu skupinu pouzivatelov a pre prechod k cistemu BEV.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja to neberu ve zlém, ale musíte se na to koukat z nadhledu.
Každý den urazím 50 Km na elektřinu někdy nabíjím doma 2x za den a v práci takže i 100 Km na elektřinu. Ročně to dělá kolem 15 až 20 tis. Km tolik nenajede většina EV (se podívejte na inzeráty jak mají čisté EV malý nájezd).

Nikdo mi pak nemůže vyčítat, že když jednou za týden jedu někam dál tak se prostě na cestě nezdržuji předraženým nabíjením, ale když je to časově možné a za rozumnou cenu nabíjím vždy.

Ostatně co říkáte na to , že lidé co vlastní elektromobil, také používají spalovák na delší cesty? Proto mají Ev tak malé nájezdy.

Na použitený cenově dostupný elektromobil čekáme asi všichni. Akorát , že ho zatím nikdo nechce nebo neumí vyrobit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je tam limit 50mg CO2, coz nesplnuje zadny Hybrid a jen PlugIn se spotrebou 2l na 100, coz je velka teorie. V praxi je to samozrejme jinak.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Outlendr projde jen o prsa severokorejské sportovkyně. Už si to nepamatuji, kloega říkal že snad to vyjde jen o 4mg.

Taky mi pripadalo 50mg pravdepodobnejsi hmotnost, ale je to opravdu 50g/1km = 5kg CO2/100km -> silenost :-) Za mne neprijatelne.

---

13G

Vyzera to tak, ze na Slovensku budu mat specialnu zelenu znacku BEV a PHEV.

Ja tvrdim, ze specailnu znacku maju dostat len ciste bateriove elektromobily.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja tvrdim, ze EM nejsou ciste. Vsechny ty kecy o Zero emmission jsou blabolem.

Ja tvrdim, ze o tom vite malo a proto tvrdite blabol.

Obrázek uživatele M.Krupka

Tvoje televize v obýváku má rovněž emise, ale v obýváku ti nekouří. Kdyby jo, asi by ti to vadilo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jezdit na benzin je fakt legrační ;)

youtube.com/watch?v=7_-v6pyz7tA

1. EV maju urcite nulove lokalne emisie - a o tie v mestach v prvom rade ide.
2. Aj v pripade, ze sa vsetka elektrina vyrobi z uhlia, tak celkove emisie a zatazenie zivotneho prostredia v celom zivotnom cykle vozidla su podsstatne nizsie u EV ako u nafty:
https://www.transportenvironment.org/press/electric-cars-emit-less-co2-over-their-lifetime-diesels-even-when-powered-dirtiest-electricity

Cize nemate pravdu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

2. No, tak o tom snad uz neni potreba diskutovat, to uz bylo nezcetnekrat vyvraceno, ze to neni tak ruzove. Kdyz srovnam uhlikovou stopu meho maleho hybridu (za ktery budu muset platit) a Tesly, ktera to bude mit zadarmo, tak kde je nejaka spravedlnost?

To ze ma nejake auto nulove emise, neznamena, ze to nevydychaji lidi treba v severnich cechach. Kazdopadne neboj, oni zeleni Pirati uz na FB hodne mluvi o tom, ze EM samozrejme taky nee, je to prece auto a to je spatne.

Ja bych ocekaval ze se nekde projevi stoupajici plneni zdravotnich pojistoven kvuli fosilum. Fosil ve meste nema co delat..jedine na odtahovce ;p
Tak opek k tomu nezcetnekrat vyvraceno: https://www.xpari.cz/2018/01/auta-na-elektriku-jsou-nesmysl.html

---

13G

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak jeste to znicene zivotni prostredi pri tezbe lithia a kobaltu ....

Vazne chcete srovnavat znicene zivotni prostredi lithium/kobalt vs drevo/repka/uhli/ropa/plyn ??
Take doporucuju navstevu cernobylu/fukusimy, dukaz ze je jadro 100% ciste.

---

13G

Ja nic nezrovnavam, zrovnavaju to autori citovanej studie, ktori na to urcite maju lepsie vzdelanie a informacie ako my dvaja dokopy.

Tak moment, ma reakce nepatrila Vam a za druhe kde je to vedecke srovnani lithium/kobalt vs drevo/repka/uhli/ropa/plyn ? :-)

---

13G

Opakujem, ze v studii su zohladnene vsetky vstupy do zivotneho cyklu vozidiel na naftu a na elektrinu.

porovnanie
lithium/kobalt vs drevo/repka/uhli/ropa/plyn
si najdite niekde inde

V spominanej studii sa jedna o porovnanie
naftoveho vozidla versus elektromobilu.
Porovnavaju uhlikovu zataz z vyroby a prevadzky naftoveho auta vratane nafty co spaluje versus uhlikova zataz z vyroby a prevadzky elektromobilu vratane zataze z mix-u vyroby elektriny v jednotlivych krajinach.
Dva jednoznacne porovnatelne retazce s jednoznacnymi zavermi.
HOWGH.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

na elektriku kterou budeš potřebovat abys nalil PHM do nádrže tzn. udělal z ropy benzín či naftu tak já budu jenom jezdit a další nepotrebuju, zatím co z fosila teprve bude lítat bordel z výfuku

další věc na kterou se zapomíná že fosil je asi ze vzduchu, není v něm žádný hliník a další kovy které nikde nezatěžuji životní prostředí, v katalyzátorech nemají žádný Wolfram ani Paladium

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To daleko nedojedes :) Kde je odkaz na tu studii?

https://www.transportenvironment.org/sites/te/files/publications/TE%20-%20draft%20report%20v04.pdf

Aj znicene zivotne prostredie pri tazbe litia a kobaltu je samozrejme v studii zapocitane, podobne ako znicene zivotne prostredie pri tazbe ropy a vyrobe nafty a benzinu. Samozrejme aj vsetky ostatne vplyvy na strane elektriny aj na strane fosilu.
Jednoducho, ak za zapocita vsetko, tak aj pri 100% vyroby elektriny z uhlia je elektromobil o 25% lepsi v celom svojom zivotnom cykle ako diesel. V premere EU energetickeho mix-u je EV lepsi o 55%. Vyvratil niekto niekde tieto udaje z citovanej studie univerzity?

Citali ste vobec clanok na ktory som dal linku?
Kto kedy vyvratil citovanu studiu VUB university in Brussels?

Obrázek uživatele Michelin

Necital, protoze po anglicky citat neumi a translator je pro nej moc slozity nastroj.
On umi jen tlumocit keci z hospody.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Zrovna mě volali, že už ji mají, byl jsem tam hned 1.4. a museli ji objednávat :)

---

FVE 7,23kW, ZERO SR MY2018, M3 čekatel

Mě volali také dnes ;-)

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jakou máte? Já byl až 3.4. a budu mít EL150AA

A ne, nevydávají se popořadě, u mě na úřadu už měli 1.4. jednu bloknutou pro sebe a když jsem tam přišel a vygenerovali druhou tak to byly naprosto nesouvisející čísla.

Možná popořadě tak jak si inspektoráty stihly naklikat ;-)

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Ja byl 1.4. v Praze druhej a prvni dostal myslim 009, hned po nem byla 012 a treti 013. Takze bud ty predtim vyfoukli nejake jine urady co meli otevreno pred 7:45 anebo to nekdo ztopil pro zname :-) Priznejme si to, stejne uz RZ na prani neni takove terno - koupit si ji muze kazdej, jako bylo mit obyc. seriovou RZ napr. 7A7 7777 :-D

---

13G

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mne se paní na nic neptala, ani vybrat mi nedala, ale značka jako taková se mi líbí.
Čekal bych, že to šlo po sobě, takže jsem byl "150".

No právě oni tam měli jednu tuším 097 a když vygenerovali druhou tak vypadla 06..7?
Prostě o cca 30 nižší číslo.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles WorldwideAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů Circontrol