Majitelé elektromobilů platí nejnižší povinné ručení

redakce - 11 Prosinec 2019

Majitelé elektromobilů zaplatí za povinné ručení o několik desítek procent méně než vlastníci vozidel s klasickým spalovacím motorem.Elektromobil Nissan Leaf 40 kWh

Elektromobil Nissan Leaf 40kWh
foto: Nissan

Cena povinného ručení u elektromobilů je dnes oproti vozidlům s klasickým pohonem citelně nižší. U havarijního pojištění si ovšem většinou připlatí. Pořizovací cena elektromobilů je totiž výrazně vyšší než v případě běžných vozidel.

„Zatímco například pro majitele elektromobilu BMW i3 o výkonu 125 kW vychází cena povinného ručení u jedné z pojišťoven na 1 400 korun, vlastník stejně výkonného BMW 320 se spalovacím motorem o zdvihovém objemu 1995 ccm si musí připravit 4 200 korun. Majitele elektromobilu tedy vyjde v tomto případě povinné ručení přibližně o dvě třetiny levněji,“ vypočítává analytik portálu ePojisteni.cz Ladislav Gruber.

Tři čtvrtiny majitelů elektromobilů zaplatí do tří tisíc korun. Nejlevnější povinné ručení automobilu s elektrickým pohonem aktuálně vyjde na 1 193 korun ročně.

Elektromobily stále tvoří jen zlomek českého vozového parku a většina pojišťoven nemá speciální kategorii pro vozidla s alternativním pohonem. Tyto vozy obvykle zařazují do nejnižší kubatury a výsledná cena povinného ručení je tudíž velmi nízká. Ladislav Gruber k tomu dodává:

„Pokud má pojišťovna speciální sazbu pro elektromobily, cena je zpravidla ještě výhodnější než u nejnižší kubatury vozidel s klasickým pohonem.“ Do výsledné ceny povinného ručení se samozřejmě promítá také věk, bydliště a bonusy či malusy pojistníka. Stejně jako u běžných vozidel zaplatí za povinné ručení nejvíce mladí řidiči s bydlištěm v Praze, kteří již zavinili dopravní nehodu.

Podle statistik ePojisteni.cz je mladých majitelů elektromobilů minimum. „Ze všech uzavřených smluv povinného ručení tvoří pojistníci ve věku do 25 let pouhé jedno procento. Nejsilnější skupinou jsou majitelé elektromobilů ve věku od 35 do 55 let, jichž je 78 %. Poměrně překvapivé je silné zastoupení majitelů ve věku nad 65 let, a to 14 %. Nejstarší pojistník má dokonce 77 let,“ uvádí Ladislav Gruber.

Z hlediska pohlaví pojišťují elektromobily ve dvou třetinách případů muži. U přibližně jedné čtvrtiny pojištěných elektromobilů je pojistníkem právnická osoba. Nejvíce majitelů elektromobilů má bydliště ve Středních Čechách a Praze (51 %). Naopak nejméně jich poměrně překvapivě najdeme na Jižní Moravě (4 %).

Zatímco u povinného ručení majitelé elektromobilů výrazně ušetří, v případě havarijního pojištění je tomu naopak. Do výpočtu ceny havarijního pojištění totiž vstupuje tržní hodnota vozidla, a ta je v případě elektromobilů výrazně vyšší než u vozidel se spalovacími motory.

„Pojistná hodnota vozidla je nejvyšší u Tesly, pohybuje se v průměru okolo jednoho milionu korun. V segmentu pojištění elektromobilů pozorujeme nastupující trend. Polovina ze všech těchto pojištěných vozidel není starší tří let,“ uvádí Ladislav Gruber.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Povinné ručení je stejně nespravedlivé. Máte auto o vysokém objemu válců, platíte vysoké pojistné a nabouráte Favorita, jehož hodnota je mizerná. Pojišťovna platí málo. Naopak máte shnilého Favorita, platíte malé pojistné a nabouráte Ferrari. Pojišťovna vysolí balík. Povinné ručení by nemělo být na auto, ale na řidiče.

Myslím, že povinné ručení by mělo mít skladbu ze dvou částí - auta - tzn, co může auto zavinit samo - typicky škoda samovolného rozjetí, vyteklý olej, požád ze zkratu při odstavení a dále by mělo být pojištění řidiče...vycházející z počtu zavinených nehod, zkušenosti, hloubky znalostí atd..
Navíc elektromobily a downsizing dokazují, že svázání pojištění na objem motoru je naprostý přežitek, životně nutná je minimálně změna na svázání s výkonem motoru.

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Proč v závislosti na výkon ? S Trabantem, který má 26 koní a podle vás by měl mít nižší pojistku se poškodí Ferrari za miliony. A opačně. Uvědomte si, že z povinného ručení platíte škodu tomu, komu jste ji způsobil.

To si uvědomuju - proto si můžete vybrat výši pojistné částky...
Co jsem psal postihuje premisu: čím vyšší zrychlení a čím větší dosažitelná rychlost, tím větší šance ke vzniku škody...hlavně s dnešními antiřidiči - oba parametry jsou dány výkonem.

Na druhou stranu jak jsem psal není to situace ideální - to je třeba nutno zavést pojištění řidiče a ideálně oddělit řidičáky podle výkonu aut stejně jako pro motorky...

Ale přerozdělit je to nutné, aby nedocházelo k šílenosti, že Tesla X s Ludi má stejnou pojistku jako Trabant...

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

Fiat 126 na baterie 11kWh... ;)

https://www.youtube.com/watch?v=j0vOGD0Ch80

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

BMW i3 má v TP výkon 75kW

---

BMW i3 60Ah REX

Uz jsme to tady rozebirali. Jsou 3 vykony. Maximalni, 30ti minutovy a 60ti minutovy vykon. V TP se uvadi 30ti minutovy. 60ti minutovy vykon je zaroven trvaly vykon. Viz druhy zatizeni el. motoru. Viz mezinárodní klasifikace dle ČSN EN 60034-1

Obrázek uživatele Marek_

Ale pro účely pojištění je podstatný ten výkon, co se udává v TP, ne? Je úplně jedno, co to je za výkon. Jen nevím, jestli to nějaká pojišťovna bere v úvahu, ale kdysi byla nějaká, co pojišťovala podle výkonu a ne podle objemu motoru. Samozřejmě, k tomu se přidají další kriteria.

Jinak, s tím i3 jsem byl taky zpočátku zmatený, někdo v inzerátu udává 125, jiný 75, tak jsem myslel, že jsou dvě verze :-)

---

Lexus GS 450h Premium

A od kdy se vozidla dělí do cenových kategorií dělí dle výkonu motoru? Já měl za to, že dle objemu motoru. A nemívají BEV v techničáku kolonku objem motoru často vyplněnu jako “1cm3”?

Obrázek uživatele Marek_

Myslíte to tak, že od kdy se výkon auta bere v úvahu při určování výše povinného ručení? No právě píšu, že kdysi byla pojišťovna (Wustenrot?), která to tak dělala, namísto onjemu motoru se bral v úvahu výkon. Nevím, jestli dnes to nějaká tak dělá.

Jinak ale výkon auta se při pojištění uvádí, tak je možné, že pojišťovna s tím pracuje. Kdo ví, jaká různá kriteria mají pro stanovení výše pojistného? Myslím, interně... protože někdy mám pocit, že je to s nima jak na arabském tržišti :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Tak to ano, interně si opravdu dělají co chtějí, asi dle situace na trhu.

Mě dřív dojde baterka jak 30 min výkon :D

---

20 tis km elektricky od roku 2018

Pokud by vase EV melo 30 minutovy vykon 75kW a vyuzitelnou kapacitu baterky 37,5kWh, tak je vse v poradku. Tesla 3 ma 75 kWh a 30 minutovy vykon 150kW. Vse je v richtigu.


VOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů Circontrol10% sleva na produkty EVmotion