Mají dotace na elektromobily vůbec smysl?

redakce - 09 Květen 2019

To byla otázka, která se často probírala na elektromobilním srazu minulou sobotu. V Olomouci samozřejmě padala i jiná témata – další srazy, nové modely elektromobilů, parkování čmoudů na vyhrazených místech pro elektromobily, prakticky nulová podpora elektromobility v Brně a dalších městech, složité dotace… auto elektromobil Tesla nabíjecí konektor

Nabíjecí CCS konektor elektromobilu Tesla Model 3.
foto: archiv autora

autor: Mirek Matyáš

Milana jsme přemlouvali, zda by šlo, aby na eJantarové cestě (setkání elektromobilistů v Ostravě) hráli večer raději Kabáti namísto cimbálky… Všichni obdivovali proklatě naleštěnou černou Teslu Model 3 v evropské verzi (s CCS konektorem na nabíjení), kterou přivezl Jirka.

Jiný kroutil hlavou nad možná jediným registrovaným elektromobilem Toyota v ČR – navíc s konektorem CHAdeMO pro nabíjení ( ještě na čerstvých značkách s ní dojel Petr).

Elektromobilů bylo dvakrát, možná i třikrát tolik, než minulý rok. Jestli to takhle půjde dál, tak se příští rok na náměstí ani nevejdou. Téměř u každého EV se shlukovali elektromobilisté a předávali zkušenosti příchozím zájemcům o elektromobilitu. Mezi sebou probírali to, co je trápí. Často se probíraly dotace na elektromobily a nabíječky, kde u současné výzvy končí podání 31.05.2019 (za tři týdny).

Na aktuální výzvu je vyčleněno 200 000 000,- Kč (200 milionů) a zatím je schváleno pouze cca 103 000 000,- Kč. Takže ještě pořád zbývá necelých 97 000 000,- Kč - skoro polovina – je o ty elektromobily vůbec zájem? A jak je složité získat dotaci? Že to není jednoduché nám potvrdil i Honza z Ostravy, který musel vracet dotace na Leafa – přestože bylo vše ok (alespoň mu to všichni dlouho tvrdili).

Zdálo by se, že je nemožné žádat dnes o elektromobily, které jsou velmi obtížně dostupné na trhu, nebo se ještě vůbec nevyrábějí. Ale dotaci lze čerpat až 18 měsíců od ukončení příjmu žádosti. Tedy prakticky až do listopadu 2020 – a to už na trhu bude dostatek elektromobilů s různými velikostmi baterií a téměř ve všech třídách.

Samozřejmě není jednoduché rozhodnout se pro elektromobil na základě informací z PR oddělení jednotlivých automobilek, ale jde to - a není nemožné stihnout zažádat o dotace ještě do konce tohoto měsíce.

Už se tady probíraly dotace na Teslu, Konu, I-Pace. Podívejme se tedy na druhý konec spektra – na „levné“ elektromobily. Včera se začalo s předobjednávkami na Volkswagen ID.3, které bylo avizováno již týden dopředu.

Jestliže je koncernová jednička už na „ledě“ (řečeno hokejovou terminologií – když nám zítra začne to MS v hokeji na Slovensku) - co ti, co jsou ještě na střídačce? Kdo bude ta „druhá pětka“ a co předvede? Nedivil bych se, kdyby druhá na řadě byla právě avizovaná elektrická Škoda e-Citigo (pak by zbýval už jen SEAT se svým el-Bornem).

Z toho, co už prosáklo je jisté, že nová elektrická Škodovka bude hit. Baterie 37,7 kWh (nominální kapacita baterie) – reálně k použití na jízdu tedy něco kolem 33 kWh. Podle uživatelů elektromobilů VW e-up!, lze s tímto elektromobilem reálně jezdit za 13 kWh na 100 km (výrobce uvádí u e-up!u 11,7 kWh/100 km dle NEDC s baterií 18,7 kWh).

A nyní si spočítejme dojezd: 33 Wh / 0,13 W na km = 253 km. Kdo najede za den více? Dle statistik necelé 3% populace. Od 1.1.2020 zde budeme mít elektromobil, který dojezdem vyhoví 97% populace. Bude ho snadné nabít přes noc ze zásuvky 230V. Zaparkujete s ním v modrých zónách v Praze a od nového roku snad i v ostatních městech.

Na nákupy ideální – vlezete se s ním všude. Děti dovezete do školy, do kroužků a ani v zimě nebudete smrdět před školou, když si budete přitápět při čekání na caparty. S dvěstěpadesátilometrovým dojezdem zvládnete bez dobíjení i delší trasy.

Malé elektromobily jsou výhodné i u dotací. Jestliže se cena elektromobilu bez DPH dostane pod 400.000 ,- Kč, není třeba vypisovat na pořízení tohoto elektromobilu výběrové řízení. Pro ty, kteří ještě o dotace nežádali, je výběrové řízení zřejmě prázdným pojmem, ale ti co ho absolvovali říkají, že právě výběrové řízení je to peklo u dotací.

Bez výběrového řízení lze dotace vyřídit s menší dávkou stresu a hlavně daleko levněji. Podívejme se na příklad.

Základní cena Škoda e-Citigo: 420.000,- Kč včetně DPH (odhad)
Pro firmu (plátce DPH) je to pouze: 347.107,- Kč bez DPH
Dotace pro malý podnik: 117.148,- Kč
Náklady výběrového řízení: 0,- Kč
Výsledná cena elektromobilu: 229.959,- Kč

(Poznámka: malý podnik = s.r.o., a.s., OSVČ atd. do 50 zaměstnanců.)

Samozřejmě je nutné splnit podmínky pro uznání dotace. Ale není to tak těžké, jak se zdá a pro mnoho firem není obtížné tyto kritéria splnit. Jen ve stručnosti:

1. Sídlo nebo provozovna mimo Prahu
2. Firma v dobré ekonomické kondici
3. Čistý trestní rejstřík
4. Stručné info o činnosti a plánech firmy do budoucna
5. Podnikat v podporované činnosti (mít vhodné NACE)

Na uvedený elektromobil lze zpracovat dotaci za následujících zvýhodněných podmínek: Příprava podání dotace 8 000,- Kč (možná sleva 2 000,- Kč), úspěšné podání dotace 27 500,- Kč. Ceny jsou uvedeny bez DPH. Více informací a podrobné podmínky naleznete zde.

Více informací o dotacích pro malé elektromobily můžete získat na stránkách www.mala-elektromobilita.cz, které se zabývají právě malými, ekonomicky výhodnými projekty s rychlou návratností.

Malé elektromobily dávají největší smysl

Malé elektromobily dávají největší smysl
foto: archiv autora

Ukazuje se, že právě malé elektromobily se spotřebou do 15 kWh na 100 km budou nejžádanější pro ty, kteří přemýšlí o elektromobilitě jako o cestě energetické soběstačnosti. Ve spojení hybridní fotovoltaická elektrárna a bateriové úložiště totiž právě elektromobily s malou spotřebou dávají celému smysl, protože je není obtížné nabít bez toho, aby příliš zatížily celý systém.

Jestliže Vás zajímá, jak to asi bude vypadat, až budou plná parkoviště elektromobilů, můžete se podívat na pár obrázků z náměstí v Olomouci, kde se konal elektromobilní sraz.

placená inzerce
Zpět na HybridPřidat komentář

Dotácie na elektromobily na Slovensku sa možno budú vzťahovať aj na Teslu. Vypustili z podmienok, že auto musí byť kúpené od dealera na Slovensku.

https://www.mojelektromobil.sk/dotacie-elektromobily-tesla/

---

TMS + FVE

Tak co, těšíte se na novou Škodu Citygo-e iV?

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/skoda-citiigo-citigoe-iv-
elektromobil.A190510_233124_automoto_fdv?setver=full

Obrázek uživatele Kuk

Ta má pěkný struhadlo místo masky chladiče. To bude dobrý na vodrnání bahna z bot :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A už je to tady : ........"Příprava podání dotace 8 000,- Kč (možná sleva 2 000,- Kč), úspěšné podání dotace 27 500,- Kč. Ceny jsou uvedeny bez DPH "...............Paraziti jsou všude.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A ty nám to zvládneš udělat za kolik?

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

Žlutá invaze. Řepka je všude kolem nás, kolik a kdo na ní vydělá?

seznamzpravy.cz/clanek/zluta-invaze-repka-je-vsude-kolem-nas-kolik-a-kdo-na-ni-vydela-71701

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

kokoti musí být všude...

Kde ty ynteligente je v clánku o biopalivech? Nikde, chapes, ze ses debil?

Obrázek uživatele Kuk

A ty jsi Anos#áč nebo proč se tak stupidně vyjadřuješ?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele ozana

Cituji:

Konkrétně v sezóně 2017/18 se podle situační a výhledové zprávy ministerstva zemědělství v Česku sklidilo 1 142 tisíc tun semene řepky olejné a 183 tisíc tun se dovezlo. Z toho 510 tisíc tun bylo spotřebováno k výrobě biopaliva, 384 tisíc tun na potravinářské účely a zbytek našel jiné využití.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý den,

mám 2 roky rezervovaný Tesla Model 3. Je tu někdo kdy by mi pomohl za finanční obnos připravit dotaci pro tento el? Děkuji.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Máte odkazy přímo v článku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A kde si Teslu u nás koupíš?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tenhle komentář *pod placenou inzercí přesně takových dotačních parazitů* je golden… IQ tykve, že?

Klub sebemrskačských masochistů přesvědčuje většinu, že jim má sponzorovat jejich ujetý koníček.
Pánové, klidně si leštěte svoje... Tesly, ale za svoje.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black, Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down, Superb 206kW L&K

Tesla shorter - pozice otevřena 14.12.2018 při 365$

Obrázek uživatele Michelin

- Na zadnou z Tesel registrovanych v Cesku nebyla dosud cerpana jakakoli dotace.
- Jezdit Teslou neni konicek. Zrovna Tesla je jeden z mala elektromobilu, ktery dokaze plnohodnotne nahradit spalovaka.
- Vetsina lidi co ma na Teslu si ji nelesti pred panelakem jako vy svoji dymovnici, ale nechava si ji nekde umyt.
Zvolil jste tedy dost spatny priklad.

Mimochodem za sebemrskacstvi oznacuji nutnost jezdit na cerpaci stanice inhalovat silne karcinogenni vypary PHM, brat tam do ruky tu smradlavou hadici, cekat nez to tam natece a pak za to jeste zaplatit nejaky nesmysl. Za sebemrskacstvi povazuji nutnost jezdit pravidelne do servisu na vymeny oleje.
Za sebemrskacstvi povazuji snazit se na dalnici zavodit s Teslou, kdyz mam u zadku vyfuk...
Jste nam tu fakt akorad k smichu, tak se prestante ztrapnovat a vratte se na autoforum.

---

Více než 100tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Já na dálnicích ani jinde v provozu nezávodím, nejsem malý harant.
Pokud si věříš na Mustanga, přijeď s tím svým těhotným hrochem aka Model X 4.6. na okruh v Brně. Pokud se bojíš, tak o měsíc později můžeš porovnat jeho obratnost proti 370Z a MX5 v okruhové konfiguraci ve Vysokém Mýtě.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black, Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down, Superb 206kW L&K

Tesla shorter - pozice otevřena 14.12.2018 při 365$

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Benzínka je na rozdíl od dobíjecí stanice všude po cestě. Skutečně trvá delší dobu sebemrskačsky natankovat palivo než nesebemrskačsky dobít baterii? Dobíjecí kabel je čistý a voní?

Závodit s Teslou mě fakt nikdy nenapadlo. Jednak jsem nikdy neměl tu potřebu a potom ji většinou vidím jet v pravém pruhu s kamiony.

A je vůbec nutné se pořád srovnávat a vymezovat se vůči sobě?

Nas v autoskole pred petadvaceti lety (treba se to zmenilo) ucili, ze jet mimo obec v pravem pruhu je normalni. Tak verim, ze pri svem letu dvestepadesatkou levym pruhem tam obcas uvidis i nejakou Teslu a kamion zaroven ;)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Micheline, ty přece karcinogení výpary inhaluješ taky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A jinak podle toho co píšeš jsem za svůj život výměnama oleje strávil v servisu méně času než ty s teslou za dva roky. Ale já se ptám. Je třeba se pořád chovat jako malé děti, vymezovat se proti sobě a poměřovat si pindíky? Vždyť to takhle vypadá že ev přitahuje zamindrákované lidi. Navíc..uvědomuješ si ten paradox, že ještě nedávno si taky jezdil spalovákem?

Obrázek uživatele Michelin

Ja fakt zadnymi mindraky netrpim. Jen se obcas necham pravda trochu detinsky vyprovokovat takovymi keci o sebemrskacstvi, kdy se nekdo navazi do neceho o cem nic nevi.

---

Více než 100tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele Michelin

Samozrejme, a jeste nejakou dobu budu.
Nic to nemeni na tom, ze to nazyvam sebemrskacstvim.

---

Více než 100tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

A ropny ci uhelny prumysl nedostava dotace? A co onemocneni zpusobene vyfukovymy plyny? Co havarie a uniky? To vse se resi z vyberu od nas vsech.

Můžete být konkrétní, jaké že přesně dotace posíláme Paramu nebo do Kralup na výrobu PHM?

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black, Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down, Superb 206kW L&K

Tesla shorter - pozice otevřena 14.12.2018 při 365$

Paramu ani do Kralup nejspise nic, obecne to mate nize od pana Svarce.

Jó tak obecně, tak obecné kecy umí každý.
Z toho lze vyhodit cokoliv, například že se máme složit Popovi na elektromobil, protože Venezuelská státní topná firma pere prachy pro vládní struktury. Nádhera.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black, Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down, Superb 206kW L&K

Tesla shorter - pozice otevřena 14.12.2018 při 365$

No, ja to vidim tak, ze kdyz by nebyl dotovany fosilni zpusob dopravy, daleko viceby se investovalo do elektromobility a diky novym technologiim a masovosti by byly BEV dostupnejsi.
No a kazdy z nas dotujeme fosilni prumysl svym zdravim. Nekdo vice, nekdo mene. A stoprocentni dotace na budovani rybniku Vam nevadi? A to je reseni nasledku zadotovane priciny.

Ony jsou dotace na budovani rybniku? To jako fakt? Ptám se. protože jeden plánuju. Myslel jsem, že to budu cálovat sám, ale jestli mi to zaplatíte... :D

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black, Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down, Superb 206kW L&K

Tesla shorter - pozice otevřena 14.12.2018 při 365$

Nevim, zda jsou i pro soukrome osoby, ale obce to maji ze 100% hrazene na valstnim pozemku. Resime vystavbu v zastupitelstvu. Zkuste pohledat podminky.
Pokud ji ziskate, doufam,z e se tu nazvete sebemrskacskym masochistou, co si lesti kapry. :-)

:-D děkuji, pohledám. Popravdě hlavně mě zajímají podmínky, tuším že to podléhá povolení.
Nebojte, ani vějička dotace ze mě elektrického komunistu neudělá ;-)

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black, Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down, Superb 206kW L&K

Tesla shorter - pozice otevřena 14.12.2018 při 365$

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

TAkze prestaneme dotovat hromadnou dopravu a bude se muset stavet haaaafo silnic, ve mestech se bdue muset rozsirit parkovací misto atd.

Ty bdues urcite ekolog nebo fanatik co nevidi celek a jenom hulaka jak chce pomahat prirode :D

A chapes ze hromadna je i treba vlak na elektrinu, takze chce sebrat dotacu i na elektrinu nebo je nejbliz nejjednodussi vysvetleni, jsi jenom blbej...

Stale cekam :-)

Cekam na ty uryvky, kdy jsem proti dotacim!

Muzete mi poslat odkaz, kde jsem kdy v zivote psal, ze dotace jsou zlo? Ja dotace obhajuji, i kdyz ne uplne vsechny, ktere se davaji, treba nejsem pro dotace na Capi hnizdo.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Nic velkého, jenom 5 bilionů dolarů ročně.
https://electrek.co/2019/05/09/fossil-fuel-subsidies-trillions/

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jestli opravdu bude Citigo za 420 tis, tak bude úspěšný. Skoro bych řekl revoluce. Pro někoho kdo dojíždí třeba 50 km do práce + děcka do školy + nákupy a ujede za den 150 km - nájezd zhruba 35 tis/rok, tak jen za pohonné hmoty ušetří 50tis/rok. Takových lidí je hodně a elektromobil bude druhé auto do rodiny. Tj. za zhruba 8 let se auto zaplatí jen na pohonných hmotách.
Nicméně příliš nevěřím ceně 420 tis.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bohužel drtivá většina lidí najede do 30 km denně a ten cenový rozdíl mezi benzínovým autem a EV je velmi výrazný. Pokud to vezmeme čistě ekonomicky - zde ani malá spotřeba a údržba EV nepomůže dohnat rozdíl cen mezi EV a spalovákem. Běžná cena Citygo včetně DPH je 200 tisíc (nepočítám akce s cenou 180 tis.) se zárukou 5 let, tedy 220 tis. rozdíl a měsíčně spalovák s nájezdem 30 km projede 1500 Kč v benzínu, EV tak 500 Kč, tedy rozdíl 12 tisíc za rok + nějaká údržba o 3 tis. vyšší, tedy za 6 let to bude rozdíl tak 90 tisíc. Tedy k tomu lze přistupovat pouze neekonomicky, tedy chci tiché auto na elektřinu a ne smradlavý spalovák. V konečném důsledku bude muset stát tvrdými restrikcemi spalováky omezit, lidi jsou u nás ovce, takže si to nechají líbit a budou jezdit klidně i na kole.

Obrázek uživatele spetak

Ano - chci tiché auto na elektřinu...
Ano - drtivá většina lidí bude dál jezdit smradlavým spalovákem...
Ano - ovce budou jezdit klidně i na kole...

Ano je pouze souhlas, s politikou netančím...

Mimochodem neekonomicky přistupuje ke svému životu každý kuřák a uživatel jakýchkoliv drog, alkohol nevyjímaje. A že těch lidí je.
A to nechci rozebírat zlodějiny ve státních zakázkách atd.

Takže kdo chce EV, cestu hledá, kdo ne, najde tisíce důvodů, proč to nejde.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no nekdo kdo ziuvi rodinu z prumerneho platu, je rozdil 200k vyhodit z okna protoze fanatismus trochu mimo logicke mysleni, ale najdou se fanatici co prosazuji vse na ukor lidskych zivotu, ale v nromalnim svete je zaviraji do blazince jenom ted se trpi, ze muzou rvat blbosti jako ty verejne...

Znam spoustu lidi s podprumernym platem, kteri vykouri krabicku denne. Nevim, kolik stoji krabicka, ale budu pocitat stovku. V takovem pripade to je za 10 let 365.000 (nepocitam 29.2.). A takovy clovek nemuze dat o 200 tis vic za auto, ktere bude mit nizsi naklady na provoxz a nizsi exhalace? Lide s takovym prijmem maji auto, dokud se nerozpadne, verim, ze elektro mu vydrzi dele jak 10 let.
A presne takto jsem pochopil Spetakuv prispevek, Vy ne?

Obrázek uživatele spetak

Děkuji...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Uvažujte. Nemůže, protože by musel přestat kouřit. Kdyby chtěl přestat kouřit, udělá to již nyní.

Obrázek uživatele ozana

Když má vykrachaný mozek, tak nemůže. Stejně jako nemůže přestat závislý na heroinu.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak dlouhý příspěvek a přitom tak pitomý.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jezdit do práce bych s tím nechtěl. Pohodlí žádné a bezpečnost jakbysmet.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

420 tisic bez DPH? S DPH? Bez dotácie? S dotáciou?
420 s DPH a pred dotáciou.. Je sen.. Úplne vylúčené.
Môj odhad je nad 500.. Zatiaľ všetky očakávané a sľubované ceny boli prekročene.
Koľko stojí elektricky eUP.. Prečo by škoda mala s dvojnásobnou batériou stať menej?. Len aby nestála 650.

Pod 500 bez DPH, tedy 604 s DPH bude stát mild verze (eUP se znakem Škody). Stejně tak, možná o něco levnější bude SEAT iMí. Prostě tady budou trojčata (VW, ŠKODA, SEAT) v základu. Pak bude to slibované CITOGO_37 a také i SEAT (psalo se o tom), ale tam odhaduji cenu o 200 tisíc více... Vejdou-li se do vašeho odhadu 650, budou hodně dobří :)

Obrázek uživatele Tomáš

Babis opet verejne kritizoval elektromobily.

https://www.lidovky.cz/byznys/firmy-a-trhy/babis-ochrana-klimatu-nesmi-znicit-cesky-prumysl-elektromobily-jsou-krok-k-jeho-konci.A190509_110153_firmy-trhy_pev

Myslim ze jen rika co chce delny lid slyset. Kdyby vetsina EV fandila, jezdil by uz pravdepodobne Teslou.

---

Prius PHV (2012)

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

bud to jen hraje ted před eurovolbama na notu ropáckým prasatům (ale tomu moc nevěřím ) anebo vážně peče snima. Jelikož elektromobilitu podporují piráti a on nekamarádí s pirátama tak logika věci ho věští opravdu jako nepřítele elektromobility ;)

Už jak sem viděl jeho výraz fksichtě na Teslu v silikonvely loni nebo předloni tak mu moc nevěřím ;) místo mozku má kalkulačku a jede ekonomicky jak robot a tam je jasně daná posloupnost kde se ted čepuje žlutá sračka a elektromobily až někdy fbudoucnosti to je jasný ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Uprimbe: Lepe bych to nenapsal.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Uz EV velmi nevyuziva biopaliva. Nie sa comu divit ;)

Hlavně bude mít utrum jeho miliardový byznys s řepkou.

Obrázek uživatele Kuk

off

Dyson za měsíc začne testovat svoje EV. Taky vypluli na povrch jeho patenty. Auto uvedou 2021.
https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-05-09/first-patents-surface-for-dyson-electric-car-planned-for-2021?utm_content=business&utm_medium=social&cmpid=socialflow-facebook-business&utm_source=facebook&utm_campaign=socialflow-organic

Na rozdíl od ostatních už loni dal k ledu svoje SS baterky a odepsal tak svůj nákup startupu Sakti o kterém jsem si už tehdá myslel, že je blbost ho kupovat, když o tom dlouhodobě nikdo neměl zájem.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Bude za podobnou cenu jako je 37,7 kWh Citigo i VW eUp a Seat nevímjaksezrovnajmenuje se stejnou baterkou?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Pěkný PR článek. ŠkodaAuto opravdu nefandím, už vůbec ne tomu jejich e-citigo :D pouze konverze, předobjednávka ID.3 ? :D Aha určitě budu platit firmně která má na krku největší skandál s emisemi předem. Ať přestane mlžit a ukáže hotovou věc, co tejden to studie.

Moc se mi libí masírka o E-citigo, na akci den čisté mobility pro Českou poštu jsem byl svědkem, že ti kluci co tam ukazovali E-citigo absolutně nevěděli jak funguje jejich vlastní stanice a zda nabíjejí ten jejich skvost.

Za mne rozhodně ne díky :)

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

v Olomóci že byl sraz? A Kdo všechno vo tom věděl když ne já ?? :)

hybrid.cz/pozvanka-4-elektromobilni-sraz-v-olomouci-probehne-4-kvetna

proč ses nezastavil kluku jeden poloosatá ?

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

je to strašně z ruky, navíc sem furt nachcípanej ;) něco v létě někde uprostřed republiky někde v přírodě (ne na náměstí) u nějakýho hradu, na velkým placu, pohoda klídek prasátko na rožni, projiždky pro veřejnost samozřejmost klidně dvacku hodím do kasičky TM3 (vemu si helmu po zkušenosti s TMS ;) informační besedy kolikrát komu vodešli poloosy a co se vysypalo a jak se to nejlépe řeší, kolik stojí přední sklo u TMX už to vím díky Mišelíne. Ale Kolik u NISSANu nemám tucha stejně jako tisíc dalších elektropřicmrdovačů páč 1) si to není kde dohledat a 2) zkušený majitelé drží hubu basu a chlupatou deku ktomu asi ;) A ne jako na tom hradě loni pár autíček, cizácká nálada a nasraný ksichty, tím lidi akorát od elektromobility vodradíte ;)

A pravdu i negativa sypat aby lidi se mohli rozhodnout, a bazarový zkušenosti, a jak se vověřujou baterky, a furt to do lidí ládovat a vopakovat je matka moudrosti, třeba jako pěkně to ted sype TESLÁČEK !!

youtube.com/channel/UCjraiApUPRYnuEnYgZ31zQA/videos

Třeba jako tajdlenc sice je to víc pro koně ale tak co nečudí se to je hlavní ;)

kempwestern.cz

Obrázek uživatele Kuk

Tobě se v mozku srážej jen poloosy.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

a nebud furt takovej kyselej ty polooso vykuk je furt nasrr ;) věštil sem ti pokles snad správně ne tak co se divíš :)

Obrázek uživatele Kuk

Ty si fakt výstavní trouba co si nevidí na špičku nosu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dotace obecně nemají žádný pozitivní smysl.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

Ano dotace do fosilních autopopelnic opravdu ale opravdu už nemají žádný pozitivní smysl :)))) podepišse

Obrázek uživatele Kuk

Blábol. Bez dotací a nekomerčních projektů by jsme neměli šmatlafouny, dotykový displeje a spoustu dalších technologických udělátek, které dneska fungují jako jeden celek v mobilních zařízeních. Komerční sféra by prostě neivestovala prachy a čas do výzkumu a vývoje technologií, u kterých by nebyl jasný komerční přínos v rozumném časovém horizontu nebo i pouhý smysl k čemu to vlastně bude dobré. Komerční sféra je příliš racionální a konzervativní, což je dobré pro zisk a vývoj v krátkém horizontu, ale není to zárukou dlohodobého progresu či revolučních změn či disrupcí. Kdyby tomu tak bylo, tak nenastávaj žádný Kodak či Nokia momenty a velké zavedené firmy se dokážou udržet na špici vývoje jen díky tomu co vymyslí jejich vývojová oddělení, což jak všichni víme v praxi ne vždy funguje. Ovšem samozřejmě dotace nejsou 100% zárukou pokroku a často ho můžou i naopak brzdit.

12 základních technologií v mobilech vzniklo díky nekomerčnímu financování z nadaci, že soukromích a vládních peněz

- Dotykovej displej je dílo vývoje v rámci RRE, tedy britské vlády a pak dotaženo v CERNU.
- Multi-touch je z University v Delaware, zacálovánovo US National Science Foundation a CIA.
- CMOS čip je zase vod JPL/NASA
- Wifi + GPS systém jsou od Pentagonu,
- Internet taky
- WWW myslím že zase CERN.
- Siri je DARPA.
atd.

LCD displeje, Li-ion, polovodiče, HDD na to na všechno přispívala vláda USA.
Vlády taky přispívaj na spousty kravin a vyloženejch hovadin, ale to už bude muset rozebrat a porovnat nějak ekonomickej historik, aby nám řekl kolik dobrejch dotací připadá na ty blbý a jak je v tom kterej stát úspěšnej. Kdysi někdo spočítal, že každej dolar vraženej do letu na Měsíc se lidstvu vrátil asi 20x. Zajímavé.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dotace na domácí výzkum a vývoj je trochu něco úplně jiného než spotřebitelské dotace na nákup výrobků často dokonce zahraničních.

Obrázek uživatele Kuk

Umíš číst a chápat psaný text?
Reaguju na termín "Dotace obecně" a ne na něco jiného.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

No jo, ale takhle líp nebude, když jsou dotace jen pro firmy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ověřeno na elektricity map -

aktuální mix ČR (13:00 - 9.5.2019) - 416g CO2/kWh, pokud to auto spotřebuje 13kWh/100km, bude to 5408g CO2/100km, neboli 54 gramů CO2 na kilometr.

Takže jsme na čtvrtině vámi udávaných hodnot. Já bych se toho tolik nebál.

Jinak aktuální přítok 271MW + 524MW, odtok 1533 + 881MWh, takže pokud odečteme tu 1,5 MW kterou vyrábíme v uhelných elektrárnách (prostě je vypneme, tak bude náš mix pod 300g CO2/kWh a auto pod 40g CO2 na km.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

fejk nečíst zbytéč

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"PLACENÁ INZERCE".... nedivím se, že je to jeden nesmysl za druhým, viz "Z toho, co už prosáklo je jisté, že nová elektrická Škodovka bude hit." :-D

na začátku jsem měl podezření ze lživé propagandy a ještěže jsem se včas podíval na "autora" :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nejlevnější evropské elektrické skutečné auto bude hit v každém případě klidně i bez reklam.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

fejk imitace jenja (bez ověření)

No podle zájmu z našeho okolí a dotazů ze zahraničí bych se vsadil, že to za tu cenu hit bude. Možná že Vám to auto nevyhovuje, já osobně je na něj těším.
No a Honda dnes zveřejnila, že na svoji Hondu-e, eviduje 22 000 poptávek jen v Evropě. Jsem přesvědčen o tom, že malá auta mají do města smysl.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Elektromobil nabíjený elektřinou v ČR má v přepočtu 200g CO2 na 100km díky tomu že naše elektrárny nejsou čisté tj. uhelné. Pokud budete nabíjet z domácího FVE očekávejte nemalé náklady a 3 měsíce v roce nebudete schopni nabíjet kvůli nízkému výkonu FVE především během zimy.

Nejvíce ekologické je neměnit stará auta za nová ale udržovat stare auto co nejdéle v provozu. Jezděte malými a lehkými auty tak se na vase přemístění spotřebuje méně energie. Pracujte z domova, používejte MHD. Nekupujte novou hračku 'elektromobil' počkejte si pár let až se nabídka vylepší a ustálí, nyní jsou ceny přemrštěné.

Obrázek uživatele M.Krupka

Malý lehký a starý by byl třeba Trabant. Dík vážně si tím nechci smrdět pod oknem, nebo v garáži.
Co třeba udržovat elektromobil a pak mu jen vyměnit baterie a jezdit dál.

Pokud vám to tak vyšlo (jsem líný to přepočítávat), tak si těch 200g CO2 na 100km připočtěte taky k emisím každého spalováku, protože jen při rafinaci paliva se spotřebuje řádově srovnatelné množství elektřiny.

Obrázek uživatele Kuk

Dobrá kravina zabývat se jen CO2 a kašlat na ty jedovatý sračky co lítaj výfuků aut. Běz si čekat do garáže s nastartovaným spalovákem a uvidíš čeho se dočkáš. Hlavně tam ale netahej svoje děti, ty za tvojí hloupost nemůžou.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

keby vsetci iba cakali, kym nova technologia poklesne na cene, tak sa toho poklesu nikdy nedockame. Vdakabohu za to, ze existuju aj ludia, ktori nemyslia iba ekonomicky, ale aj ekologicky a zodpovedne voci prostrediu, v ktorom zijeme.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Presouvani zodpovednosti za vyrobu nam jde skvele, takze my v evrope jsme zodpovedni ke svemu prostredi kde zijeme - vsechno je CO2 neutral, ale na to jak kompletuji baterie nekde v Asii a jak tezi suroviny pro baterie v Africe - "na to sere pes" jak se lidove rika ze ?

Nejde ani tak o druh pohonu toho vozidla, vadi mi ze se nam to marketingove podsouva jako ohromny pokrok co se ekologie tyka ale to proste neni Pravda - vyresime lokalni znecisteni ale veskere emise budou proste ve Chvaleticich a vyroba tech baterii/nebo spalovacich motoru proste neni a nemuze byt neutralni vuci prirode.

Je fajn byt 'prukopnik' s elektroautem, ale nemyslete si prosim ze delate neco proti globalnimu oteplovani nebo neco na ten zpusob... ;)

Obrázek uživatele Kuk

My si tu dolujem a pálíme vlastní uhlí, aby jsme pak celou 1/4 produkce elektrický energie vyvezli za pakatel za hranice a emise si tu nechali. Nějak se nepamatuju, že bych tě viděl v TV zuřivě mávat transoarentem když se prolamovali limity? Kde si zrovna byl? Lemtal si doma pivo, žral klobásu, čuměl na Ordinaci, drbal ses na zadku a vymejšlel tydle bláboly?

Mimochodem kdy ses začal zajímat vo ekologii? Včera? Tak to gratuluji, máš před sebou ještě dlouhou cestu :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

S tim uhlim to je prasarna, zbytek nekomentuji - hlavne ze mas pocit prevahy - asi ekologii studujes 20let dalkove nebo ja nevim :D

Taky jsi zapomněl, že dnes se již blíží recyklace baterií 75%. A životnost baterie do EV + následně uložiště energie po poklesu kapacity může být i 15-20 let, pak recyklace a to může být ještě jiné procento či složení baterií. :) FVE už mám na střeše pár let, tak pokud je 49% eletřiny u nás z uhlí. Tak já mám mix pro EV maximálně 10% fosilní.

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp , nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
BMW 330e

Vsichni se zminuji o neekologicke vyrobe BEV. Muzete mi prosim rozepsat (co nejdetailneji), jak se tedy BEV vyrabi a proc je dana cast vyroby (od tezby, pres kompetaci az po dopravu) tak neekologicka? Z meho neinformovaneho hlediska jde jen o to, ze se pouziva "ropa ci uhli" v danych fazich. Nebo jeste nekde probiha tezba za pouziti H2SO4 ci podobnych latek, ktere nenavratne nici prirodu? U nas se taky bude lithium tezit nesetrne k zivotnimu prostredi?

To chcete po anonymech moc. Jen plácají, co slyšeli od jiných anonymů na jiných fórech. Nedokáží číst ve veřejných zdrojích ani použít selský rozum a kalkulačku. Stále dokola opakované a tisíckrát vyvrácené nesmysly jsou toho důkazem.

Bohužel, stejně nesystémově se chová řízení státu na všech úrovních. Pořád se mluví tom, že bychom měli být jako stát v co nejvíc věcech soběstační, ale zrovna na příkladu elektřiny je vidět, že se děje pravý opak.

Ve výrobě elektřiny jsme více než soběstační, máme přebytky, které by stačily napájet miliony EV, ale namísto toho je prodáváme do zahraničí, ale škodliviny z výroby zůstávající zde. Namísto toho pak za draho kupujeme drahou ropu od Rusů a Arabů, tady si jí rafinujeme (další škodliviny) a smrdíme si pod nos výfuky. Nedává to žádný smysl, ani ekonomický ani ekologický, prostě žádný.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hezky se placate po zadech, jaka studie je ted ta spravna nejaktualnejsi ? otevru si web vypadne mi napr. bloomberg :

Googlujte bloomberg clanek : the-dirt-on-clean-electric-cars

Jak se tam zminuje :

It’s not a great change to move from diesel to German coal power,

pokud bychom meli 'clean energy' jako norsko meli bychom o 65% CO2 mene na kazdem elektromobilu, ale my nemame - takze je hezke ze tu budeme mit treba 10% elektromobilu ale dokud tu nebude ta bajna zelena elektrina tak mate automobily ktere problem presunuly do uhelnych elektraren - ale hlavne ze bude ve meste kde vy dychate cisto, to je prece to nejdulezitejsi.

Rad si prectu vase verejne zdroje od Vas duveryhodnych neanonymnich uzivatelu.

Nevím jak v Německu, ale v ČR by to "great change" opravdu byla. Protože než mít ve městech tisíce dieselů s vykuchanými filtry, zaslepenými EGR ventily a třetina z nich má zadní nárazník černý od sazí, tak radši to přesunu do uhelky, kde je výfuk jen jeden velký a který je kontrolovatelný ze strany státu.
Takže asi tak...

Já nemluvím o žádný studiích, ale o faktech a tvrdých číslech, které se dají snadno najít ve veřejných zdrojích a dá se s nimi matematicky pracovat.

To, že rafinace ropy na benzín a naftu je extrémně energeticky náročný proces a spotřebuje se na každý jeden litr PHM 1.6kWh elektřiny, je prostě fakt. To je 10kWh na 100km běžného spalovacího auta se spotřebou 6-7l/100km. To jsou 2/3 spotřeby elektromobilu obdobné velikosti a výkonu.

Takže o čem se tady vlastně bavíme?

Tento prispevek se mi zda hodne duveryhodny, v cem nema pravdu? Nebo prumerne emise dieslu na km je mensi jak 70 h/km? A co ostatni latky CO, NOx, SOx? Tech take vypousti Nemecky elektricky mix vice na km BEV nez spalovaci auta?
Takze dle Vas mame nejprve veskerou vyrobu elektricke energie za cca 50 let prevest na obnovitelne zdroje a az pak delat BEV? Neni to ztrata casu a zdroju? :-)
Mimochodem, ziji na vesnici a v topne sezone je tu horsi vzduch jak ve mestech. A nereknu, z enejprve vymenit vsechny kotle, pak vsechny elektrarny a pak vsechna auta. Je treba co nejvice vyuzivat modernich bez ci nizkoemisnich zdroju co nejdrive ve vsech odvetvich. Nemci toho jdou kladnym prikladem a my tim zapornym.

Obrázek uživatele ozana

CO2 lidi nezabíjí (pomalu ale jistě jako ostatní výfukové plyny).

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V tom případě nejvíc lidi zabíjí plynové vaření v domácnostech, což by se mělo neprodleně zakázat, ovšem pak vám zase pomalu, ale neúprosně vzrostou náklady na důchody.

Obrázek uživatele ozana

Jasně, tuny pevných částic a NOx ...

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles Worldwideveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?