Má cenu dnes kupovat elektromobil? Podívejte se, jak klesají ceny ojetých elektromobilů v Evropě

redakce - 07 Září 2018

Konec prázdnin je doba, po které začínají klesat ceny ojetin nejvíce. Bude to ale platit i pro elektromobily? elektromobil Nissan Leaf

Trh s ojetými elektromobily se teprve rozjíždí. Už teď ale jasné, že to bude jízda!
foto: Nissan

autor: Mirek Matyáš (člen APEL)

Zatím je jich na trhu ojetin jen zlomek. Bude jejich cena také klesat, nebo bude naopak stagnovat. Elektromobily mají zvláštní pozici na trhu. Většina elektromobilních ojetin je totiž ještě v záruce.

Dnes je u výrobců celkem běžná záruka na elektromobil i 8 let nebo 200.000 km na baterii. Ovlivní to nějak jejich cenu u ojetin? Bude u nich jiný trend v meziročním poklesu ceny než u běžných automobilů se spalovacími motory?

Asociace pro elektromobilitu České republiky (APEL) již dlouhou dobu sleduje vývoj elektromobilního trhu v Evropě. Zajímá vás, jaká bude cena vámi vyhlédnutého elektromobilu za rok?

V roce 2019 by se měl trh s elektromobily cenově posunout. Do Evropy by totiž konečně měly začít proudit dodávky elektromobilu Tesla Model 3, od kterého se očekává výrazný tlak na cenu u konkurence. Ceny TM 3 (které jsou dnes již rezervovány) udělají v době jejich příchodu do ČR některé konkurenční elektromobily neprodejné (z pohledu dnešních cen).

Má tedy význam dnes kupovat elektromobil? Nebo je lepší ještě půl roku počkat až se oteplí a elektromobily budou mít ten správný dojezd a i tu správnou cenu? Podívejme se, jaká je očekávaná cena ojetých elektromobilů za rok.

Jestliže promítneme meziroční pokles cen do příštího období, dojdeme k poznatku, že ceny nejběžnějších elektromobilů nebudou vyšší, než:

Tesla Model S (2015) – € 27 734
Volkswagen e-Golf (2015) - € 16 792
BMW i3 (2015) - € 16 535
Volkswagen e-up! (2014) - € 11 351
Nissan Leaf (2014) - € 8 329
Peugeot iOn, Mitsubishi i-MiEV, Citroën C-Zero (2013) - € 8 315

Tyto ceny vychází z dlouhodobě sestavovaných statistik a doufáme, že budou ještě o něco nižší – vzhledem k nástupu nových typů elektromobilů. Jestliže k tomu připočteme i předpokládaný pokles ceny eura, je zřejmé, že spousta lidí se při koupi „nové“ ojetiny poohlédne spíše po elektromobilu, než po dieselu - který se stává stále problematičtějším. Zvláště když náklady na provoz, údržbu a servis jsou u elektromobilu zanedbatelné proti automobilům se spalovacími motory.

Graf vývoje cen

Časová osa – 12/2016 – 8/2019  - křivky prodlouženy o rok dle trendu poklesu minulého roku.

Časová osa – 12/2016 – 8/2019 - křivky prodlouženy o rok dle trendu poklesu minulého roku.
foto: archiv autora

Z dlouhodobého hlediska ceny všech námi sledovaných ojetých elektromobilů klesají. Je tady pouze jediná výjimka - Nissan Leaf. Hodně ojeté Leafy se neustále „motají“ kolem částky 10 000 eur.

Při mnohých diskuzích na toto téma nás napadly následující argumenty proč tomu tak je. Nissan Leaf je pojem mezi elektromobily. Byl to první skutečně použitelný automobil na elektřinu.

Vypadá to taky tak, že je velmi spolehlivý a má slušně zajištěný servis (v porovnání s jinými značkami elektromobilů). Nemalou měrou k neklesání jeho ceny zřejmě patří i to, že případná výměna trakční baterie patří k nejnižším (cena za 1 kWh) na trhu.

Není tomu tedy tak, jak u mnohých jiných elektromobilů - že cena nové trakční baterie je srovnatelná s cenou nového vozu a v některých případech je i vyšší. A nyní otázka, která jistě napadne každého. Bude v příštím roce (2019) výhodnější pořídit ojetý elektromobil, nebo ojetý automobil se spalovacím motorem?

Odpověď není vůbec jednoduchá, vše zřejmě bude záležet na tom, jak se bude vyvíjet trh s cenami trakčních baterií. Víte třeba o tom, že cena náhradních trakčních baterií se mezi některými stejnými elektromobily různých značek liší až o 300%.

Toto bude také velmi diskutované téma na setkání elektromobilistů, které proběhne 22.09.2018. Více informací o srazu naleznete ZDE.

vlastní
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Všimněte si všem .. Potřebujete financování? Potřebujete půjčku pro vaše podnikání nebo osobní potřeby? Nabízíme všechny druhy půjček jednotlivcům nebo firmě bez ohledu na vaše stávající kreditní skóre. Pro další informace nás neváhejte kontaktovat pro další informace zkusit a váš život nezůstane finančně stejný :: kontaktujte nás emailem: georgekennethloaninvestment@gmail.com

Nabízíme také následující druhy úvěrů Osobní půjčky (garantované a nezajištěné) Komerční úvěry (pojištění a nezajištěné) Úvěry pro velké společnosti. Konsolidační úvěr - program financování s nízkou nebo nulovou měnou k dispozici ve výši 3%.

POŽADOVANÉ PRVNÍ INFORMACE:

Kompletní jména:
Země:
Stát:
Umístění:
Stáří:
Sex:
Kontaktní telefonní čísla:
Požadovaná částka:
Doba trvání úvěru:
Obsazení:
Stav:
Účel úvěru:

Děkuji vám a Bůh vám žehná.
kontaktujte nás prostřednictvím e-mailu: georgekennethloaninvestment@gmail.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

v ČR se na žehnání bohem nehraje

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak, tak. Jenom trapný spam z jůesej...

Sex: Mám rád. :-)

Obrázek uživatele Kuk

off

Bjorn - Kona a Niro pěkně vedle sebe

Kona vs Niro comparison of exterior & interior
https://www.youtube.com/watch?v=XvaQiFRPNd0

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nissan Leaf nikdy neklesne pod 250 000 Kč
I kdyby baterie v nissanu stála výměna 150 000 Kč
Když to sečteme máme 400 000 Kč
U elektromobilu je úplně jedno kolik má najeto km.
Dám novou baterii a mám nový vůz.
Dnešní bezkartáčové elektromotory jsou nezničitelné neboť jsou všechny chlazeny kapalinou.
Komunikace se solí málo neboť není skoro žádný sníh jako to bylo za našich dědů.
To znamená že karoserie jakéhokoli vozu kromě Dacia vydrží 15 let bez prorezavění.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jsem si téměř jist , ze pod 250 klesne úplně v pohodě , není vůbec žádný důvod proč by neklesl. Spíše naopak , s příchodem M3 klesne vše , i nová auta. Leaf bude normálně za 250, 150, 100 a pak 70 .... jako každé jiné auto . Pokud někdo oddela baterky tak ten pokles bude dokonce mnohem rychlejší.

Baterie Nissan Leaf 24kWh 159.000,-Kč (bez DPH) (výměna)

Prodávají se už i levněji... Stačí občas kouknout na Sauto.cz

Tam koukám pravidelně, ale nejlevnější jsem tam viděl za 300. No byla tam cena 250, ale to bylo na splátky z Áček, kde si to stejně vyberou :-).

Já tam viděl LEAF za 239 (dovoz USA). Byl tam také iOn za 150 (nepojízdný).

Je otázkou, jestli ten dovoz z USA už byl "po přestavbě" na naše podmínky. To taky nebude asi levné.

A jakou přestavbu máte konkrétně na mysli?

Už úplně přesně nevím. Někdo tady dělal konkrétní výčet. Co si pamatuji, tak se min. měly měnit světla. Kvůli "nekompatibilnímu" světelnému kuželu.

Nevím jak z USA..

Z UK je to:
-geometrie světel
-výhledy (jestli tomu neupadnou zrcátka při 80+km/h rychlosti)
-mlhovky (správná strana)
-metrika (zda auto umí uvádět rychlost a dojezd v km)
=> štempl za 4.000,-

-dovozová STK
=> štempl za 1.600,- (pokud vše najdou v COC databázi)

-přihlásit na dopravce
=> to už je asi stejné všude

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V USA nemají povinou zadní mlhovku, takže pokud chybí, tak se musí dodělat. Jinak by mělo být vše stejné.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Slovo nikdy je velmi zrádné. Asi máte pravdu. Pokud by se ale na trhu objevilo EV stejných kvalit, za výrazně nižší cenu, pak logicky cena Leafu klesne. Nikdy neříkej nikdy :-)

Obrázek uživatele Kuk

off

Patria potažmo Bloomberg si myslí, že začal nějaký útok dinosaurů na Teslu, akorát si neuvědomují, že každým svým vyrobeným a prodaným elektroautem sežerou akorát kus trhu spalovákům a ne elktroautům. ;-)

Začal útok na Teslu za 10 miliard eur
https://www.patria.cz/zpravodajstvi/3921223/zacal-utok-na-teslu-za-10-miliard-eur.html

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No, spíše bych to viděl, že jim dochází, že EV se stává zajímavým trhem a chtějí vytěžit maximum z toho, že se zde nachází obrovský potenciál zákazníků, kteří mají spíše emotivní rozhodování a relativně hodně peněž. Koupě EV je dnes spíše o pocitu, než o skutečné užitné hodnotě. Stejně jako si nekoupíte Porsche nebo Maserati, protože stojí za ty peníze. Jasně, že nestojí, ale ostatní vás obdivují a o tom to je.

Obrázek uživatele Kuk

off

Něco pro stále snícího Josefa ajeho i3 mazlíka. Německá úložišťová firma Lion Smart si trochu zafrajeřila a narvala do i3 100 kWh baterku. Tvrděj, že to má dojezd 700 km, ale buhví v jakém cyklu.
https://insideevs.com/bmw-i3-435-miles-per-charge/

Je to sice trochu overkill, ale taková 60 kWh baterka by i3 moc slušela. Velkobaterkama od třetích výrobců by se užitnost a atraktivnost starších zkriplených malobaterkáčů prudce zvýšila.

https://www.lionsmart.com/wp-content/uploads/2018/09/Flyer_Light_Battery_.pdf
https://youtu.be/A7uS5F5EiTo

Zajímavej detail, BMS jednotlivých modulů mezi sebou komunikuje bezdrátově pomocí infrared senzoru! Viz čas 2:05

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Už se to stalo takovým folklórem v bateriové branži, že čím menší garáž tím víc hitech řešení a naopak čím větší společnost tím větší odpad. Stačí vedle sebe postavit výsledky této firmičky a např. Toyoty. Vtipné je, že BMW vývoj této technologie částečně nebo dokonce zcela financovalo a jsem přesvědčen o tom, že tuto technologii dalo dohromady "pár nadšenců za pár šupů", kde na druhu stranu vývoj stávající baterii pro i3 stál neuvěřitelné množství peněz a celý výrobní proces i3 baterie je opět násobně dražší proti této.

No ale už jsem si zvykl na to že staré pořádky, jež naprosto přesně vystihuje postulát "Mohli jsme vám dát do vozu pořádnou baterii, ale my jsme řekli ne!" tu s námi ještě nějaký pátek zůstanou.

Takže pokud se budeme bavit o tom jak bude vypadat technický vývoji do budoucna. Tak dnes se velké společnosti zaměřují právě na to zvýšit tzv. Assembly Efficiency či Energy Density Efficiency udávanou v procentech poměru energetické hustoty článek/baterie. Tesla, CATL a právě tato společnost dokazují, že v tomto parametru máme dosud značné rezervy.

Obrázek uživatele Kuk

Určitě je tomu tak, progresivita malých firem je oproti molům ohromná, ale ještě je tam myslím určitej faktor vhodnosti pro sériovou výrobu a v neposlední řadě ověření na testovací sérii. Co dokáže malá firma v malé kusové výrobě už může být problém ve větší sériové výrobě, včetně později se objevujících problému v konstrukci. Malou firmu může takovej probém položit zatímco velká ho schroupne ajn cvaj. Ale vzhledem k tomu že zatím jedná o víceméně minimální sérovost současných elektroaut je to zatím spíš podružný problém.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Právě že ta garáž při návrhu koncepce myslela na velkosériovou výrobu mnohem víc než celé BMW. Ta koncepce baterie vypadá opravdu promyšlená, minimum vodičů, automatické osazování článků a modulů, modularita. Naopak současná koncepce baterie i3 je dost nepraktická pro opravdu masovou velkosériovou výrobu. Dokonce i současná baterie TMS/X je ve srovnání s koncepcí baterie TM3 montážní peklo.

Obrázek uživatele Kuk

V tom případě palec nahoru!

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Článek je to užitečný, dává nám určitou sadu vstupních dat, díky za něj. Zda metodika použitá pro získání dat je nevhodnější, to je věc diskuze. Jen bych rozšířil tu otázku o delší časové období, ne jen zda počkat na 2019, ale obecně, zda koupit EV nebo spalovák. No mi osobně, protože do rozhodovacího procesu nemíchám emoce, vychází jako nejlepší řešení počkat s koupí EV a po dobu řekněme 4-6 let pužívat spalovák. A za 6 let jej opotřebuji s veškerým komfortem co mi nabízí. Pravděpodobně se mezitím vybudují výrobní kapacity na auta a baterie, technologičtí nadšenci zaplatí miliardové investice a pak to my pragmatici koupíme za rozumné peníze a s lepšími parametry.

Metodiku jsem stanovil skoro před dvěma roky a je nastavena tak, že reflektuje moje potřeby.
Jestliže ale máte jiné požadavky, stačí jít na www.mobile.de a vybrat si EV dle svých potřeb (výbava, kilometry, …). Je velmi pravděpodobné, že cena bude klesat ve stejném trendu, jako je křivka u dané značky. Může si tak velmi kvalifikovaně odhadnout, kdy se vám EV vyplatí.
Jinak nákladově jsem to popsal zde.
https://mirekmatyas.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=631193
Zatím mi to vychází tak, že je pro mne lepší si EV půjčit, než kupovat. Ale cíl je dostat se s EV pod 3,00 Kč na km TCO (bez DPH). Jestli se to podaří, uvidíme na Ampéru 2019.

Zatím mi křivky ukazují, že to bude někdy 11 – 12/2018 – tak uvidíme za tři měsíce. Není to jen o pořízení auta. Velmi úzce s tím souvisí, nabíjení doma a v zaměstnání, zákonné a havarijní pojištění, úroveň servisu, dostupnost a cena ND, ale taky HFVE atd.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dnes máme v Praze asi dvacet rychlonabíječek zdarma, parkování 100Kč/rok. Za 4-6 let bych utratil za palivo a další náklady víc, než kolik jsem přidal za EV.
Spalovák se vyplatí když musíte na chalupu a do Chorvatska a jinak to auto stojí, protože sedíte/stojíte v práci.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to jak s tou sklenickou s 50% obsahem, buď je už poloprázdna nebo zbyvá ještě polovina. S tím co říkáte lze souhlasit, ale vykládat to lze několika způsoby. Třeba tak, pokud potřebuji velmi specifický případ, jsem v Praze, jezdím po městě a potřebuji parkovat (a Praha je z hlediska parkování skutečně peklo), pak je pro mě EV. Zbytek republiky a Pražané, kteří cestují na dovolenou dál mohou nadále kupovat spalováky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na vesnici má elektromobil také své kouzlo. Nemusíte 15 km pro benzín za 34Kč/l, nebo 20km pro benzín za 33Kč/l jako vaši sousedé apod.
A vlastnit kvůli dovolené auto? Není to blbost?

A on nekdo jezdi 15 km jen kvuli natankovani (neresme lidi, co jezdi proto, aby jezdili)? Nebo ciste nahodou jede alespon jednou za tyden 15km (do stejneho mesta kde je pumpa) kvuli nakupu, doktoru,... a to tankovani zvladne pri tom?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Kuk

Jezdí.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vlastnit kvůli dovolené auto... Takže radíte vlastnit elektromobil na cesty po městě a kratší cesty a na tu dovolenou si půjčit větší auto z půjčovny za 1500 Kč/den? Nebo je lepší (pokud člověk ví, že celý rok mu stačí malé auto, ale na 2-3 týdny dovolené za rok potřebuje velké auto s velkým kufrem) si pořídit rovnou to větší?

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Nebo si vybrat lepší autopůjčovnu s cenami do 5000/týden? :)

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No vidíte já to takto provozuji 4 roky k naprosté spokojenosti. Na dovolenou jezdíme 3 ročně a furt se mi vyplatí si auto půjčit. Ta bezstarostnost je návyková . /krádež, pojištění, servis, dálniční známka atp./ A elektromobil mi již ušetřil-vydělal 600000,- . Takže 1500,- na den půjčovné fakt neřeším, a určitě kvůli dovolené nebudu držet smraďocha v baráku. V poslední době už spíš stejně lítáme, najezdím se celý rok dost. Na letiště se odvezeme elmobilem sami a nechám ho tam za pár korun v "úschovně". Takže když se chce.....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

3x za život potřebuju velký stěhovací vůz, tak proč si nekoupit raději rovnou ten?

A cim blbejsi (extremnejsi) priklad potvrzujici moji pravdu, tim lip? Ale chapu, rodina s 2 detmi, co jednou za x tydnu jezdi navstivit prarodice 200km daleko, je nuda.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

Nejmenší malý městský Peugeot Ion to zvládne s jedním nabíjením uprostřed. Nebo se dvěma, pokud má pádit po dálnici. Každé je tak na 20 minut. V cíli u prarodičů se mezitím z běžné zásuvky 230V 16A nabije za 4,5 hodiny do plna na zpáteční cestu.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Radovan

Ad 1) a to si ještě na té vesnici dokážu elektřinu pro těch 15 km (max. 2 kWh) vyrobit každý den sám z malé FVE.

Ad 2) Je. Ale s tímto kupuje auto 90% soukromých majitelů. Aby mně to dovezlo do Chorvatska s celou rodinou. A pak tam třeba opravdu i 1x ročně jedou. Možná až ti mladí, co podle průzkumů dnes nechtějí vlastnit auto tam přestanou jezdit, tak se změní i pohled na auto jako na předmět denní spotřeby, když díky nefunkční MHD (a politikům a byrokratům, co ji objednávají za naše daně) není jiného zbytí a pro kolo je to daleko nebo nás jede moc nebo toho moc vezeme atp..

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý večer, dlouhodobě sledujeme reálný vývoj zůstatkové ceny našich elektromobilů, kterých máme 13 a celkem flotilou prošlo více jak 40 elektromobilů. Uvedený ekonomický rozbor, není absolutně reálný. Pokud by byl, už by jsme 10x zkrachovali.

Hezký víkend všem. M.

Ano, trh s ojetými elektromobily není jednoduchý.
Některé společnosti zabývající se elektromobilitou již omezily svoji činnost (v Evropě i v ČR), někteří svoje fungování ukončili sami, jiní skončili v insolvenci. Jestliže na tomto trhu podnikáte, a trh dlouhodobě sledujete, tak to sami určitě znáte.
Elektromobilitu jako každý nový masově nastupující obor čeká vystřízlivění a pokles cen.
Pamatujete si, za kolik jsme kupovali před 15 lety mobily? Pamatujete, kolik stály před deseti lety LCD monitory - a jak rychle pak klesly a vytlačily klasické CRT monitory?
Málo kdo si uvědomuje, že pokles ceny ojetých elektromobilů je realita a ne moje zbožné přání.
Graf odráží realitu čísel z trhu, která dlouhodobě sleduji (a můj odhad na rok dopředu). Zaměřuji se na nejlevnější vozy. Jak někdo v diskuzi již trefně poznamenal, k čemu by byly grafy udělané z neprodejných vozů. Proto se vyhýbám i mediánu.
Ke stavu prodejů ojetých elektromobilů v ČR bych uvedl za příklad elektromobil Ford Focus, který někdo nabízí na SAuto tuším již dva roky. Myslíte, že auto, které se dva roky neprodá patří zahrnout do statistik? Myslíte, že to auto někdo vůbec potřebuje prodat? – když tam trčí tak dlouho?
Moje zkušenost říká, že auta bez faktické záruky (není reálný servis, který to umí opravit, nejsou v ČR náhradní díly, …) se prodávají za cenu baterií.
Reálná cena ojetého Ford Fokus (najeto 45.000 km) je tedy podle mne 178.000 Kč max.
Máte snad někdo jiný názor?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Souhlasim, ze treba havarijko je celkem naprd, kdyz vam EV ojetinu zadny mistni servis nechce vzit. S tim poklesem cen bych takovy optimista nebyl, cena Lion LiFePo a podobnych baterii letos vzrostla, protoze je pretlak ze strany nakupujich a vyrobci by byli hloupi, kdyby prodavali pod cenou. Vezmete si treba rozdil cen PowerWallu, kde ma Tesla cenu okolo $400 za kWh a auto baterie bude samozrejme jeste drazsi..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Reálný pokles cen spalováků je běhěm 3 let pokles o 30-20-10% tkl. 60%, u EV to je 20-10-10% tj 40%.

Tesly pod 45.000 Eur na mobile nebo autoscout24 jsou dovoz z USA. Casto bez nabijeni v evropske siti Supercharger, casto bez servisu a casto po velke bouracce. A nektere maji najezd 275.000 km. Brat tyto auta a ceny jako zaklad pro vypocet ceny TMS za rok je trochu divny.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

rada ctenaru tu resi, ze za uvadene ceny auto neni k sehnani. Jedna se ale o statistiku ktera dle vseho nepocita ceny v CR. Specialne jsem se cca pul roku dival na iony po evrope a cena v clanku je realna. Naopak. Kdyz jsem jo jo jo hledal, tak jsem nasel i levnejsi, ale byl hned pryc. Nasel jsem i jednoho prodejce s ojetinama, ktery kupoval cele flotily z firem ionu a tak jich najednou mel na prodej 15ks a za super ceny. S DPH byl prodej pod 8000 EUR s normalnim najezdem km. DPH slo odecist. Nekdo tu resil, ze tesla nejde za tu cenu sehnat. Zalezi kam se divate na ceny a tesla sama o sobe je unikum.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

soudruzi nějak se nám to cuká ;))

youtube.com/watch?v=ycPr5-27vSI

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Při kurzu 26 Kč/€:
Tesla Model S (2015) – 721 084 Kč
Volkswagen e-Golf (2015) - 436 592 Kč
BMW i3 (2015) - 429 910 Kč
Volkswagen e-up! (2014) - 295 126 Kč
Nissan Leaf (2014) - 216 554 Kč
Peugeot iOn, Mitsubishi i-MiEV, Citroën C-Zero (2013) - 216 190 Kč

Silně pochybuju o většině cen. Nyní jsou na sAuto nejlevnější:
Tesla Model S (2015) – 1 150 000 Kč
BMW i3 (2014) - 575 000 Kč
Volkswagen e-up! (2015) - 449 900 Kč
Nissan Leaf (2014) - 379 900 Kč

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Trochu nestastna volba modelu, chcelo to analyzu casovych rad, alebo aspon polynomicky trend hlavne u MS. Potom by vyslo nieco okolo 36k.
Njn, za 30tis eur Model S z 2015 je dobry kauf..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pochybnost je zcela na miste, prace s daty v clanku je natolik diletantska, ze to rovnou mohl autor vestit z kavove sedliny. Pokud bychom vzali vyvoj cen Tesly S za rok 2017 a provedli aproximaci do roku 2018 stejnym zpusobem, jakym to autor dela do roku 2019, tak zjistime, ze v srpnu tohoto roku se ma ojeta Tesla S prodavat za necelych 30.000 a jak vidime v grafu, neni tomu tak ani priblizne.

No a právě proto to dělám až z období, které vykazuje ustálený pokles. Práce s daty je moje hobby :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je pekne, ze mate konicka ;-)
Nicmene existuje ve vasi aproximaci nekolik velmi zasadnich problemu, konkretne u Tesly je to dost neustaleny trh (nevim, zda opravdu ceny prosly tak bourlivym vyvojem nebo je to nedostatkem dat). A u vsech ostatnich potom predpoklad linearniho vyvoje, jenze v zasade neni duvod predpokladat linearni vyvoj, u vetsiny aut a predpokladam, ze se to bude tykat i elektroaut, dochazi casem spise k tomu, ze dojde k nalezeni nejake cenove urovne ojetiny a cena pak vicemene stagnuje (pripadne kopiruje cenu novych aut nebo reaguje na prichod novych modelu).
I kdyby se dal odhadovat vyvoj cen ojetin na zaklade linearni aproximace, tak opet zejmena u Tesly mate obrovsky problem s vyberem vhodneho intervalu pro podobnou aproximaci, pokud bych chtel pouzit stejne jako vy priblizne posledni rok, tak mohu zvolit jako zacatek 8/2017 a prijit s cenou 27000 nebo 9/2017 a prijit s cenou kolem 33000, kdybych zvolil ceny hned ze zacatku grafu, tak prijdu s cenou kolem 20000 a kdybych se podival jen na posledni 3 mesice, tak musim tvrdit, ze cena tesel nasla svou uroven a bude vicemene stagnovat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A co tak vycházet z realizovaných prodejů? To jsou ty, které neuvidíš, protože už proběhly. To co vidíš je mnohdy zbožné přání blba co chce prodat vůz za cenu kterou prozatím nikdo nebyl ochoten zaplatit.

Jedná se o předpokládané ceny k 8/2019 – tedy přesně za rok.
Jde o odhad cen, na základě vývoje cen elektromobilů nabízených v celé Evropě. Ze statistik jsem vyloučil nabídky z ČR, Litvy a Estonska ( L + S tam se mi nevyplatí jet a trh v ČR se vyvíjí velmi zvláštně).
Je dobré uvažovat o tom, že při inviduálním dovozu se ceny navýší ještě o 20 – 30 000 Kč. Poplatky, registrace, čas, pojištění cesty, doprava, …

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Je fakt, že nemám přehled v zahraničních cenách. No ale bylo by to skvělé, na rozdíl od spalováků, které mají dno téměř na nule, tak elektro si myslím, že nepůjde pod 5000 Kč/kWh ani u 15 let starého auta, tedy Leaf se vždycky prodá za 120+ tisíc a pak by ta cena 216 tisíc byla luxusní a leckomu by se mohl vyplatit i během jednoho roku proti koupi spalováku byť třeba za půlku.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No ja bych si teda 15 let stare EV asi nekoupil (asi urcite), leda by melo za sebou vymenu baterky za novou...

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Kupovat nemusíte, ale ta hodnota tam i tak je už jen proto, že za bateriové úložiště do domu (třeba jako záloha FVE) za 120 tisíc/20 kWh (počítám 20% ztrátu kapacity) by vám někteří lidé utrhali ruce.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No teda za predpokladu ze baterka opravdu ztrati 20% za 15 let, a ne ze v te dobe bude uz po smrti. A naklady na premenu auta na stacionarni baterku jsou 0,- (coz nejsou, ja teda nemam predstavu jak bych rozebiral EV na domaci stacionarni baterku, nehlede na to, ze na srotak musite dat kompletni auto...)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kecy v kleci šroťák mne nebude nutit abych mu dával celé auto. Prostě si naloží a odveze co je před domem. Je to reálná zkušenost 14 dnů Z5. Prostě jsem ten vůz používal na ND a co zbylo to si odvezli. Lipa. K té přeměně. Přivez Lífa před můj dům a já Ti to reálně předvedu. Samo co se octne u mne doma je už poté moje ;-) Ty z toho za tu cenu ojetiny budeš mít poté reálnou představu že to jde. Kdy Tě mám čekat?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to jsem zvědavý kdo sesrotuje ty Renaulty které měli baterii na pronájem ? :)

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

To já taky ne, ani nemám barák, ale už tu v diskuzi bylo pár lidí, kteří toto mají za sebou a jedou na baterky z auta. A na ten šroťák je to blbost, ne? Proč by nemohl někdo sešrotovat auto bez nějakého dílu? A jak je pak možný, že se prodávaj auta na díly?

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Kuk

To já mám úplně přesnou představu jak bych rozebíral baterku na domácí úložiště. Akorát si asi nejspíš od někoho koupím již demontované a odzkoušené moduly.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Inu a já si klidně koupím celý vůz za polovinu ceny těch Tvých modulů. Pořád se jde totiž o akumulátoru dozvědět fůru informací z elektroniky té baterie. No co, někdo umí a jiný platí. Líbí se mi, že bude masa na které jde vydělávat.

Obrázek uživatele Kuk

Tak to budeš borec :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Ta Tesla Model S (2015) za rok za max 28kEUR bude nejaky preklep, ne? Ctyrlete auto (s normalnim najezdem) za 28kEUR asi nebude, kdyz se podivam na mobile.de na ceny ctyrletych (2014) aut, tak ZACINAJI o 10kEUR vic, median je spis dvojnasobek (tak 50-55kEUR).

EDIT: tim, ze si budeme realitu prikraslovat nedosahneme zvyseni zajmu, ale spis zklamani, az se nekdo za tu cenu pokusi nakoupit...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Dnešní nejlevnější nabídka Tesly S je za 33.250 Euro (bez DPH). Ta co tam byla 3.9.2018 za 30.950 Euro je už pryč.

https://www.autoscout24.cz/nabidky/tesla-model-s-85-performance-7-pers-full-options-40-000-in-elektro-seda-7bdeca82-0512-453a-a0e4-d8a17fc7b751?cldtidx=1

Ale ta je petileta, ne ctyrleta (a rok se v cene urcite neprojevi, ze).
Navic, to, ze se obcas neco objevi za peknou cenu (a hned zmizi) je podle me stejne spatny ukazatel realne ceny jako ty lezaky.

A mimochodem, prijde mi dost nestastna formulace "ceny nejběžnějších elektromobilů nebudou vyšší, než". Tahle fraze podle me znamena, ze uvedene castky jsou maximum pro dany model a rok, ne minimum.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Ano je pětiletá (11/2013) - moje čísla jsou průměr z několika „vzorků“ takže ten rok (či měsíc) pro mne nehraje až takovou roli.
Ta fráze opravdu není šťastná – spíš by se hodilo – ceny se budou pohybovat okolo (v rozmezí ,…).
Ale já stejně myslím, že to bude spíše pod. Tajně totiž doufám, že s něčím přijde i Citroen a Peugeot. Vyráběli přece dlouhou dobu Saxa a Berlinga, …, mají hromadu zkušeností – a teď nic? Vemte si jak frčí Zoe.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tesla po zaruke ma ale tu nevyhodu, ze kazdy maly servis tam stoji 1000 eur (obrazne).
Premiova znacka - ako mercedes.

Ano i mě to překvapilo. Vycházím však z toho, že když dnes nejlevnější nebourané Tesly S lze v ČR koupit za 950.000 Kč a podívám se na dosavadní dlouhodobý trend – je to prostě tak.
No nicméně 30.08.2019 budeme chytřejší. Lze se podívat i na odhad nájezdů těchto elektromobilů.

Třeba zde:
https://mirekmatyas.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=642349

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

chyba firma/servis, ktory by opravoval baterie elektromobilov. Pri baterii sa vzdy pokazi len 1-2 clanky, prip. bms a vobec nie je potrebne menit celu bateriu.
Skoda, ze odborna uroven autoservisov je taka, ze sa zmozu len na vymenu celej baterie. Alebo sa mylim ?

Obrázek uživatele Kuk

Měnit článek u Tesla baterek vidím dost problematicky, to už bude potřeba spíš vyměnit clej modul. A taky dostat do Tesla baterie abych nezdeformoval celej krycí plech a aby tam nezatejkalo když ho přilepím zpátky asi nebude jednoduchá operace.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Výměna trakčních baterií v ČR je kapitola sama pro sebe. Doufejme, že v roce 2019 bude líp.
Na druhou stranu BMW a Nissan umí měnit i jednotlivé články (spíše tedy bloky článků) – ale s jistými omezeními.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já s Vámi souhlasím, že chybí. Příčinou ale bude spíš velikost trhu. V USA již existují firmy na repasi baterií u Priusu, jezdí jich tam mraky.
Druh věc je, že nejde o nic snadného, postupy na otevření batery packů co jsem viděl, nevypadaly úplně nedestruktivně pro tu schránku, články zůstaly OK.

Obrázek uživatele Kuk

I v ČR je firma na repasi baterií z Priusů.
hybrid-servis.cz

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co jsem kdy kde pochytl, tak bohuzel mate pravdu. Asi je to o byznysu, tj proc menit jen nekolik clanku, kdyz je rychlejsi menit celek; a je z toho financne vice zisku.
Mozna u nissanu jde i o to, ze clanky ze stareho celku nejdou vsechny do recyklace, ale vetsina jde "pracovat" jinam. A s tim pak souvisi i cena celku: pravdepodobne 46 krat cena/dvojclanek je vetsi nez cena celku.

Taky si myslim, ze je to o byznysu. Alespon u nekterych aut je vymena jednotlivych clanku mozna, viz citroen c-zero zde https://www.youtube.com/watch?v=YcL4UvGvWkA&t=569s
U nissanu to musi jit taky. Vzdyt firma nabizi bateriova uloziste z retrofitu starsich baterii z aut. Proda tak jednu baterii 2x.

Obrázek uživatele Kuk

Viděl jsi někdy video jak se dostávaj do Leaf baterie? Pneumatickým majzlíkem a to ještě ztuha. To dávat zpátky do kupy a ještě mít jistotu že to bude těsnit musí bejt odvaha.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬


Nabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?