Lucid Motors chystají revoluční elektromobil: výkon 900+ koní, dojezd 500 km

V dnes operuje hned několik společností, které chtějí sesadit kalifornskou automobilku Tesla z elektromobilního trůnu. Jednou z nich je i Atieva, nově přejmenovaná na Lucid Motors.

Atieva/Lucid Motors jsou další, kdo připravuje údajně revoluční elektromobil. Uvidíme už za rok či dva…
foto: Lucid Motors

Společnost Atieva vznikla už v roce 2007. Založili ji Bernard Tse, původně vice prezident Tesla Motors, a Sam Weng, spoluzakladatel síťové společnosti Astoria Networks. Jejich původní pracovní náplní bylo vyvíjet pokročilé baterie a BMS, tedy systémy pro monitorování a řízení baterií elektromobilů a plug-in hybridů.

atieva-atvus-lucid-motors-elektromobil

foto: Lucid Motors

Postupně se záběr firmy rozšířil na celé systémy elektrického pohonu. V roce 2014 tam Peter Rawlinson, původní šéfinženýr Tesla Model S, začal pracovat na vlastním elektromobilu.

Podařilo se jí získat čínský kapitál mimo jiné od automobilky BAIC a společnosti LeEco, která aktuálně vstoupila na americký trh a vlastní také Faraday Future.

atieva-atvus-lucid-motors-elektromobil

foto: Lucid Motors

Před třemi měsíci ukázala Atieva svůj elektropohon v přestavěné dodávce Mercedes-Benz Vito přezdívané „Etna“. Se dvěma elektromotory, baterií o kapacitě 87 kWh a výkonem 900 koní dokázalo auto zrychlit z 0 na 60 MPH během 3,08 sekundy.

Své první vlastní auto se chystá Atieva, nově přejmenovaná na Lucid Motors, ukázat už brzy. Původně se mělo jmenovat „Atieva Atvus“ a na prvním dostupném obrázku v mnohém připomíná elektromobil Tesla Model S.

atieva-atvus-lucid-motors-elektromobil

Nedávno uniklý hrubý obrázek elektromobilu Atieva Atvus od Lucid Motors.
foto: Lucid Motors

ZAJÍMAVOST: Společnost Lucid Motors se nedávno stala výhradním dodavatelem baterií pro elektrické formule závodů Formula E. Jde o společné partnerství McLaren Applied Technologies, Lucid a Sony s tím, že Sony dodá články, Lucid baterii navrhne a vyrobí a McLaren zajistí logistiku a podporu.

Elektromobil Atieva Atvus slibuje, podobně jako nejnověji Henrik Fisker, začátek nové éry elektrické mobility. Specifikace by měly být podobné jako přestavěná dodávka – výkon přes 900 koní, kapacita baterie 87 kWh, dojezd asi 500 km.

atieva-atvus-lucid-motors-elektromobil

Oficiální renderované obrázky připravovaného elektromobilu Lucid Motors.
foto: Lucid Motors

Nejde o oficiální specifikace, nýbrž spekulace. Atieva/Lucid Motors zatím, podobně jako většina elektromobilních start-upů, operuje poměrně potichu a nevypouští ven mnoho informací.

Každopádně jde o dalšího do party, kdo má zálusk přímo se postavit Tesla Motors. Kolik takových už tady ale za posledních pár let bylo…

Lucid Motors

59 Comments on “Lucid Motors chystají revoluční elektromobil: výkon 900+ koní, dojezd 500 km”

    1. tak jako Tesla musi
      tak jako Tesla musi vpodstate zacit od vrchnich cenovejch pricek, jinak to holt bez par desitek miliard dolaru po kapsach nejde

      takove auto neni jen o aute samotnem, ale pokud by slo o to co pises tedy auto nizsi stredni tridy a nejake prijatelne cene a serii nad 100k rocne, tak pri uvedeni na trh by museli mit dostatek prodejnich a servisnich mist, a ty se lepe buduji odzacatku s mensima prodejema pekne postupne, Tesla taky nezacala se siti SC o poctu 732 mist a se stovkama prodejnich mist po celem svete, ale s par kousky prodejen a servisu v nejvetsich mestech a do dnesniho stavu to postupne rozsirila, ani dnes vpodstate ale Tesla nema sit prodejen a servisu v takovem stavu a poctu aby mohli uvest model 3, v soucasnem stavu by prodejci nestihali a v servisech by se mohli tvorit fronty ze by asi i bylo lepsi si rovnou misto optavy objednat cele nove auto, na masove prodeje proste nejde jen o vyrobni linku, ale i o to mit kapacity na to takovej pocet zvladat i v dalsich aspektech jako prodej a servis, holt auto neni telefon co si strcis do kapsy

              1. No navim, zatim jsou jedini
                No navim, zatim jsou jedini co byli schopni odprezentovat aspon nejaky plan na pristi roky co se tyce EV. Univerzalni platformu pro vyrobu EV zatim nikdo nema, ani se nikdo zatim nepochlubil s tim, ze by na necem podobnem pracoval, takze je mozne ze VW zacal pozde, ale co se tyce vyvoje masovych EV, tak to vypada ze je naopak nejdal (coz je dost smutne)…

                1. Klidně mohli začít už
                  Klidně mohli začít už před 4 lety, nebo před 2, nebo rovnou po nástupu TMR či TMS, ale nezačali, tím pádem jsou pozdě na každej pád. BMW se svým i3 začalo pěkně vod podlahy. Koncept ukázali v roce 2011, to znamená že na něm začali makat třeba v roce 2010? V reakci na Teslu S? Nebo už dřív?
                  Nebo v reakci na Leaf, který se začal prodávat v 12/2010?
                  BMW sice mělo dobrej start, ale zato teď zamrazilo vývoj a proto hl. dizajner i3 hned zdrhnul k Faradayovi. Zbytek týmu mladejch lidí s nulovou vidinou tvorby nových aut v „i“ divizi vzal po roha vzápětí. To musí bejt pěkně demotivující.

                  Co se týče masovosti, tam je jasný, že když budou chtít tak to rozjedou. Jenomže se podívejme třeba na BMW jeho výrobní linka na i3 má roční kapacitu max asi 30 000 kusů a to není žádná masovka. To samý Chevy plánuje výrobu Boltu taky jenom 30 000 kusů za 1. rok! V prodeji zpočátku pouze v 11ti vybranejch US státech a to samý bylo s Voltem omezená produkce, prodej pár kusů modelu 2016 až teprve od září!!! taky nejdřív v 11 CARB státech a teprve model 2017 to má bejt už mání všude. Tedy pokud se ignorantskejm vexláckejm dílerům bude chtit.
                  LG oznámilo, že má zatím kapacitu jen na 50 000 kusů Bolt baterek za rok, když odečteme cca 7000 kusů pro Opel Amperu-e tak ten zbytek baterek asi bude na záruční opravy apod.
                  Voni pěkně kopírujou dosavadní prodeje EV aut a do masovosti se pomalinku polehounku pustěj až teprve s nástupem konkurence, čili TM3 nebo až se utrhnou prodeje nějaký jiný značky. Držej ten vir nákazky z opojení elektroauty pěkně zkrátka. Potřebujou prodat ještě spousty sračkometů…

                  Možná máme teď trochu opojení z toho co nás všechno čeká, ale ta povodeň nastane až oni budou chtít. Musk se snaží seč může, ale ostatní ho se zábavou sledují o kolik se zpozdí, zatím co maj nohy nahoře a drbou se na pupku.

                2. No zacit pred 2 lety, VW uz
                  No zacit pred 2 lety, VW uz 2 roky prodava UP a golf, takze asi zacal drive ne?
                  Problem s masovou vyrobou EV je v cene baterek, ty jsou porad drahe i dneska, natoz pred 4 lety, a vrobni kapacity taky nenarostou za rok. Kdyby si VW postavil hlavu a prisel s napadem, ze pristi rok zacne delat pul milion elektroaut, tak to proste nepujde, protoze nebude kde brat baterky. Proto jede klasicky vyrobni cyklus, kdyz pocitam ze uz maji nasmlouvane kapacity na budouci auta co pujdou do vyroby 2019 a dal (stejne jako to delaji u beznych spalovaku.
                  Nikdo dnes masove EV nedela a splanovanim je zda se nejdale VW, tak jak muze byt zasadne pozadu? pozadu oproti tesle? Tesla zatim vyrabi auta v cenove hladine, kam VW moc nesmeruje, levnejsi auta nema zatim vubec v planu (model3 s cenovkou hrobe pres milion neni levne masove EV)…

                3. Nezačali bo jsou to jen
                  Nezačali bo jsou to jen překopávky spalováků čili kompromis (i když asi nejlíp zmáknutej) co nedokáže naplno využít čistě baterkovou platformu. Prostě potřebu samotné baterkové platformy jen oddálili.
                  O tom, že měli začít s masovkou už před 4mi lety ale vůbec nemluvím. Mluvím o tom, že kdyby už teď měli hotovou čistě baterkovou platformu, tak by jim teď jenom stačilo navýšit výrobu na masovot dle libosti a ne teprve teď začínat s vývojem čistě baterkový platformy. Čas vývoje auta a vyladění výroby nijak neošulej, prostě si to vezme svoje.
                  Schválně kolik lidí si koupí auto s 24 kWh baterkou s cenou přes milion (což bylo dosud běžné) a kolik lidí si za tu samou cenu koupí auto s baterkou 60 kWh? 🙂 Bude to několikanásobně víc a to už má náběh na masovější výrobu. Dostáváme se z 10 tisíc na 100 tisíce.
                  Velkobaterková lidovka za hubičku, to už jsou zase jiné pretěky :)) To sem nemotej, to je fáze 3.

                4. No, ted si zbyva odpovedet
                  No, ted si zbyva odpovedet na otazku, jestli VW ma zajem vyrabet v nejake radobyserri auto za mega s 60 kWh baterkou? Mimochodem nejakou univerzalnejsi baterkovou platformu nema zadna automobilka….
                  Kdyby meli ted hotovou platformu, tak se nestane dokupy nic, protoze zatim nemaji dodavatele baterek s dostatecnou kapacitou, tj by meli nakrasne platofrmu, na ktere by stejne nic moc nevyrobili, asi by nebyl problem stavet nejakych 50 tisic aut rocne jako nissan nebo GM, ale osobne si myslim, ze z pohledu je to zanedbatelne a nezajimave, proto smeruji finance do par let vzdalene budoucnosti, kdy ne nejaka vetsi vyroba a zajem mnohem realistictejsi, a do toho si zatim vystaci s drobnymi prodeji svych predelavek (ktere uprimne v nekterych ohledech i prekonavaji origo elektroauta).

                5. Navýšit výrobu článků
                  Navýšit výrobu článků je určitě rychlejší a snazší než začít od nuly navrhovat elektromobil nebo jeho platformu.

                6. No jednak uplne neni,
                  No jednak uplne neni, protoze se bavime o navyseni vyroby o rad, spise vice (dnesni vyroba je naprosto zanedbatelna), a nejde jen o samotnou vyrobu clanku (fabrika na clanky neni nic svetoborneho), ale i s tim souvisejici tezba lithia apod.
                  Druhak EV neni duvod navrhovat od nuly, EV platoforma napr od VW nebude rozhodne z cisteho rysovaciho prkna (to neni ani tesla), ono totiz mezi EV a klasickym autem je par konstrukcnich rozdilu, ale zaklad fungovani mechaniky auta je naprosto stejny (pocitam, ze treba u VW bude elektroplatforma modifikaci soucasne MQB, jinak by bylo naprosto mimo realitu zacit s vyrobou nekdy v roce 2019 (na MQB se delalo nejakych 7 let)…

                7. Když jim každá změna
                  Když jim každá změna trvá 2-4 roky, tak zdvojnásobit výrobu článků za stejnou dobu nebude velký problém (za 4roky 2x zdvojnásobit).

                8. No ale tak to tak nejak
                  No ale tak to tak nejak koresponduje s plany VW ne? (mit cca 2019 – 2020 hotovou platformu a mit dodavatele baterek pro rozjezd vyroby), nechapu uplne co tim chcete rict…

                9. Chci tím říct, že
                  Chci tím říct, že platformu měli mít hotovou nejpozději letos. A nasmlouvané dodavatele akumulátorových článků také.

                10. No a co se stalo kdyz
                  No a co se stalo kdyz nemaji? Konkurence ji zadna taky nema, v podstate je (v nejblizsi dobe bude) v prodeji tesla, ktera je za trochu jine penize nez cili VW, leaf, ktery se prodava ve malych poctech, BMW i3 a zoe, ktere se prodavaji v jeste mensich poctech, a nevic nijak zasadne neprevysuji jejich vlastni predelany golf.
                  Jinymi slovy, kdyby ji meli, tak by to asi bylo fajn, ale tim ze ji nemaji, v zasade o nic zasadniho neprichazi…

                11. Aha takže současný
                  Aha takže současný okamžitý zájem o 400 000 TM3 a nevím kolik Boltů neexistuje a není zajímavý? Hm hm

        1. No chtel bych videt, kde do
          No chtel bych videt, kde do roka sezenete kapacity na takovou vyrobu baterek….
          Jinak vyvoj kazdeho modelu je beh na nekolik let, pokud to ma byt masovka s levnou vyrobou, neni to jen o tom vymyslet, jak to auto ma vypadat a fungovat, ale ( a to je v zasade slozitejsi) vymyslet cely dodavatelsky retezec, aby se naprosto minimalizovaly naklady na kazdy jeden sroubek a dratek a vsech fungovalo jako hodinky…

      1. Nesmysl. Výrobní cena
        Nesmysl. Výrobní cena baterie bez zisku činí asi 150 dolarů na kWh (u LG Chem). To tu už zaznělo. Tedy celá 90 kWh baterie by stála asi 13500 dolarů, tedy nějakých 337000 Kč. Zbylá část auta se dá v pohodě vyrobit za 300000 Kč, není na ní vůbec nic tak drahého, výroba celé octavie ostatně víc nestojí. Takže řekněme že výrobní náklady budou 750000 Kč, přirazíme 10 % zisk a 21 % DPH a jsme na 1,1 milionu. Budiž, je to víc než Leaf, ale pořád by to šlo.

        1. No problem je v tom, ze auto
          No problem je v tom, ze auto s vyrobni cenou 750 000 se rozhodne neda prodavat za 1,1 mega. Problem je v te polozce „10% zisk“ ktera je naprosto mimo realitu, ta musi pokryt jednak ostatni nevyrobni naklady automobilky, ktere jsou obrovske, pak zisk automobilky (do 5%), naklady na logistiku hotovych aut, naklady narodniho deealera, naklady na reklamu, marze koncovych prodejcu apod, realne bude to cislo kolem 30% spise jeste vice…
          Realne jsou cenikove ceny aut vice jak dvojnasobne oproti vyrobnim nakladum auta, rozhodne ne „10% zisk plus dph“….
          Jinak ale mate pravdu, pokud by opravdu baterka stat nejakych 350 tisic, tak by se dala vyrobit octavia za asi 1,1 mega, a rekl bych, ze za par let takove auta VW bude mit v nabidce (jednak vyvoj EV platformy je v procesu, a druhak dneska nikdo takovou baterku pro masovou vyrobu neni schopen vyrobit a dodat)

          1. Kompletní bateriová
            Kompletní bateriová krabice 90kWh u Modelu S váží cca 540kg a to je ještě dimenzovaná na pasivní bezpečnost vozu dané kategorie (jen ta samotná krabice váží hodně přes 100kg). Bateriová krabice současného e-Golfu, 24kWh váží 312kg (celé auto pak 1560kg) a to je to auto postavené na staré MQB platformě.

            Shrnuto: Oktávka by vážila s 90kWh baterií kolem 1,8t a ani stávající MQB by to neměla až takový problém uvézt, kdyby se tam taková baterie fyzicky vešla – což nevejde.

            Edit: smazaná nemístná poznámka

            1. Nojo. A počítal jsi, že
              Nojo. A počítal jsi, že to auto, kromě baterií musí uvést ještě další věci, jako řidiče, pasažéry, náklad… Ono se to nasčítá. Pokud k autu přidáš 540kg zátěže, je třeba zesílit péra, nápravy, kola, i samotnou karoserii, aby to uvezlo. Jasněže se to celé dá zoptimalizovat, vypočítat dokonalou konstrukci, použít pevnější a lehčí materiály… ale to všechno stojí peníze.
              Potřebuješ vést 540kg baterek, další věci kolem, dejme tomu hmotnostně srovnatelné s díly spalováku (motory, chlazení apod).
              K tomu 500kg nákladu a jseš na 1050Kg.
              Auta (dodávky), co uvezou tunu, samotné váží kolem 2 tun. Pokud Octavka váží 1,2 tuny a uveze 500kg, aby uvezla 1040kg, musí logicky vážit víc.p
              A jsme na té hodnotě Tesly 2,5 tuny pohotovostní.

              1. No já si ostatně můžu
                No já si ostatně můžu počítat co chci, ale VW ani Chevrolet s tím evidentně nemá problém.

                1) Spalovací Golf TSI na MQB váží 1,2t, e-Golf na té samé MQB váží 1560kg (pravda e-Golf má nižší maximální vezenou hmotnost). Když přidám dalších 200kg na baterii, tak rozhodně nemusím auto předimenzovat přidáním další 1t.

                2) Chevy Bolt s 60kWh baterií váží 1624kg a jeho 60kWh baterie váží 435kg. Když přidám 100kg na baterii tak opět nebudu auto předělávat přidáním 1t.

                Těch 1,8t je naprosto reálně dosažitelná hodnota pro vůz střední třídy s dojezdem 600km se současnou technologií baterií. Přitom se dá očekávat, že specifická hmotnost baterií bude s jejich rozvojem stoupat. Jinými slovy se bude navyšovat vezená kapacita ale hmotnost zůstane pořád stejná.

            1. To se musíte zeptat
              To se musíte zeptat jich(automobilek) a určitě je to dobrá otázka. Já reaguji na to, že teze „150km stačí všem“ je a vždy byla hovadina a všechno spěje k dojezdu kolem 600km, tedy plnohodnotnému vyrovnání se spalováku ve většině kategorií. Teprve zde bude mít smysl klást otázku jestli běžný uživatel potřebuje víc, když u spalováku to většině evidentně dosud stačilo.

              Mimochodem k tomu se nabízí zamyšlení proč VW neuvedla jako geniální obchodní tah takový „hybrid“ Golfu se spalovacím motorem, ale s nádrží na místě bateriové krabice e-Golfu. Ta má objem 229l a to by dalo dojezd cca 4500km. Tomu se přeci ani Tesla ani zdaleka neblíží a určitě to tedy musí přitáhnout spoustu elektromobilistů zpět ke spalováku, no né? 🙂

                1. No já si dovolil z
                  No já si dovolil z přirovnání „mega baterka“ pro 90kWh usoudit, že tedy také považujete za „normální“ baterii pro dojezd 150km, kterou dodnes razí spousta nadšenců a dokonce i expertů…

                  Mě jen přijde zajímavé, že se nevede urputná diskuze na téma jestli díky hustotě sítě čerpacích stanic nějak zásadně zmenšit nebo zvětšit nádrž u spalováku (přitom násobné zvětšení objemu nádrže není technologicky nijak složité).

                  Ještě jinak: Logická úvaha zní, že lidé by nejraději netankovali vůbec. Nicméně právě ten dojezd 600km pro střední a nižší třídu je taková hranice, kdy to lid vnímá už jako jako parametr, který není při výběru vozu zásadní a větší váhu při výběru vozu přikládají jiným parametrům.

                  Jinak souhlasím s tím, že rychlost rychlodobíjení bude problém i nadále a to nejen na straně vozů ale v budoucnu i na straně infrastruktury. Nicméně troufám si tvrdit, že nižší rychlost dobíjení (počítám 30min a 80%) u EV bude velmi důstojně kompenzovat možnost destination chargingu. Tj. buď doma, nebo v práci.

                2. zmensovani nadrze je celkem
                  zmensovani nadrze je celkem normalni jev, u spousty aut se s faceliftem nebo novou generaci modelu nadrz zmensuje, ostatne nekteri si na to i stezuji na servrech o autech

                  krasny priklad je kuprikladu ceska Skoda Octavia, prvni generace mela v prumeru nabizenych motorizaci nadrz vetsi o 5 litru nez soucasna treti generace 🙂

                3. No o zasadnim zmenseni
                  No o zasadnim zmenseni nadrze se neuvazuje poste proto, ze to postrada smysl – rozdil v cene mezi 20 litrovou a 60 litrovou je pro cenu auta naprosto zanedbatelny, rozdil v cene 30 kWh baterky a 90 kWh baterky je naopak vetsi na vyrobni naklad na cele auto nizsi stredni tridy….
                  Octavie 90 kWh by pro me byla auto naprosto k nicemu – kvuli chybici infrastrukture by bylo na dalkove cesty stejne napytel, a na kratke cesty (role mensiho auta do domacnosti) by bylo silene drahe…

    2. Výrobci by byli hloupí,
      Výrobci by byli hloupí, kdyby dělali méně výkonná auta, protože vstupní náklady mají skoro stejné.
      Takhle velké baterky jsou schopny vydat velký okamžitý proud. Ten výkon je krátkodobý. Motor, který je schopný dát trvalý výkon, dostačující pro cestovní rychlost (třeba 40KW), je schopen krátkodobě na pár vteřin dát několikanásobně víc (obzvlášť, je-li chlazen). Pak to výrobce stojí navíc jen za výkonnější fetové tranzistory a silnější dráty.

  1. k pokoreni Tesly mezi
    k pokoreni Tesly mezi luxusnima autama jim bude stacit udelat proste kvalitnejsi EV s nejakym tim prvkem z luxusni vybavy, Tesla S a X nejsou ani luxusni ani nijak kvalitne udelana auta, jsou to proste jen EV s vetsim dojezdem a siti SC, a to je to co majitele Tesel zajima, EV s vetsim dojezdem a obcas moznost tankovat zadara a hlavne relativne rychleji nez ostatni, kdyby chteli luxus tak by si museli pockat na neco co luxusni opravdu bude neb vybavou jsou Tesly na urovni aut stredni tridy, navic maj jen sadu asistentu v podobe „autopilota“ 🙂 asi nejluxusnejsi prvek v podobe priplatkoveho podvozku co maji pochazi od Mercedesu

    a zrovna autonomni rizeni je neco co Tesla nevede, tam jsou jine firmy ktere se zabyvaj jen tim a chteji to jako jeden ze zvych prodejnich artiklu ac auta nevyrabej, v autonomn rizeni bych sazel klidne na Google nebo Apple, ze hry ale neni ani Audi, Volvo nebo Lincoln, ostatne ty 3 posledni zminene pouzivaj stejny HW jako Tesla, a bude to jen o SW a jak se s nim poperou

          1. Vložil/a E-Ryc, Čt,
            Vložil/a E-Ryc, Čt, 2016-10-20 11:02

            … A propos, panove Vondrak, jenja, Anonym: muzu se zeptat, jaka je vase zkusenost s vyvojem (alespon trochu) autonomnich vozitek alespon za idealnich podminek? Nemusi to byt v 1:1 velikost a nemusi to byt ani na silnici/v provozu. Predem diky

              1. Diky za potvrzeni.
                Neco je

                Diky za potvrzeni.

                Neco je jako clen tymu, neco individualni. Nic samozrejme neni v 1:1, to se v nasich podminkach amatersky ani akademicky dost dobre neda (dobre, az na par vyjimek na CVUT)

                Roboti (roboty, robotky, jak kdo preferuje:)): Alena, Barbora, Cecilka, Dana, Ester, Hana, Irena

                Souteze: Eurobot, Roboorienteering, Robotem rovne, Robotour, SICK Robot Day, Istrobot, mozna i nejake dalsi.

                Takze si troufam rict, ze uz jsem si na nejake senzory a ridici sw sahnul a tak NAZOR, ze samotne kamery PODLE ME nestaci, mam alespon jakz takz podlozeny realnou zkusenosti.

                EDIT: A jeste pro jistotu jednou. Samozrejme klobouk dolu pred tim co Tesla (NVidia nebo kdo vlastne) dela. A urcite z toho za nejakou dobu bude zajimavy L3 nebo dokonce L4 system. Ale proste se mi nechce verit, ze se soucasnou hw suitou se da „do 15 mesicu“ – pokud vubec – dosahnout spolehlive L5 (ktere se dokonce podle nekterych vizi v ramci car sharingu bude presouvat uplne bez cloveka „na palube“) za libovolnych okrajovych podminek (slejvak, mlha, chumelenice, naledi, silnice vychodniho bloku,…). Jakkoliv by se mi to samozrejme (jako cloveku, co si s tim x let „hral“) videt libilo…

        1. Ok, tak ono je celkem jedno
          Ok, tak ono je celkem jedno cemu veri nejaky trotl, ja teda verim spis Muskovi nez „Mr. dokazal sem uplne prd, ale kafrat umim do vseho“.
          Ale tak abych ti utl to tve zvatlani, tak mi rekni kolik tech tvych automobilek vyrabi masove auta, ktera maji lepsi/komplexnejsi HW pro roboticke rizeni nez Tesla?

    1. Je třeba pochopit, že
      Je třeba pochopit, že ropní teroristi ale obyčejné auto na baterky NECHTĚJÍ, nám by totiž stačilo 100 koní a dojezd 500, což taky mohlo už 50 let být, když první auta byly elektro a závody také vyhrávali.

      Navíc ty koně se neberou v úvahu na dojezd, dojezd to bude mít stejný jako s motorem na 100 koní, ten dojezd je „ideální“.

      1. Spíše bych řekl že to
        Spíše bych řekl že to bude konkurence pro klasické automobilky než pro Teslu. Zatímco oni to mají na papíře, tak Tesla má už funkčí sériovou výrobu. I tak ale tyhle aktivity vítám. Automobilový průmysl se nám momentálně mění. Klasické automobilky svou laxností a nechutí přijít s něčím novým dávají šanci právě novým společnostem. Mám dojem že pár automobilek dopadne jako NOKIA.

Napsat komentář